Tosi pienet(laihat) ihmiset ja raskaus!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tikkunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tikkunen

Vieras
Moi!
Kyselen että te jotka ootte pieniä kooltaan (32,34..) ja siis luonnostaan näin, eli syötte kuin hevoset ja ei silti liho, miten teille kävi raskausaikana?
Kuinka paino nousi, olitteko heti synnytyksen jälkeen samassa kuosissa jne...

Molemmissa paino nouse yli 15kg, mutta se oli vain hyvä.
Ekalla kerralla paino tippui alle ennen raskautta olleen painon alle 2kk synnytyksestä, toisella kertaa olin vasta reilu 1v synnytyksen jälkeen samoissa mitoissa, toki paino tippui heti hyvin silloinkin, muttei ihan samalla tavalla. Toisella kertaa myös imetin pidempää ja luulen, että ensimmäisen vauvan kaikki ongelmat vaikutti tuohon tosi nopeaan painon putoamiseen.

Ekaa kun aloin odottamaan painoin 46 kiloa ja 6 kiloa tuli raskausaikana ja 2 viikossa olin samoissa mitoissa. 3 kk synnytyksestä painoinkin enään 41 kiloa. Toisen jälkeen oli jo eri painot alkuun mutta painoa ei silloinkaan tullut lisää kuin 10 kiloa ja ne lähti myös pois mutta sitten myöhemmin lihosin takaisin.

Siis nykyään en ole laiha.

En ole ikinä pitänyt itseäni minään tosi pienenä ( 155cm, 50kg - nyt tosin 54kg :x ) mutta kokoa 34 olen, vastataan siis :saint:
Mulle tuli raskauksissa painoa 9-12kg ja ennallani olin noin 6kk synnytyksen jälkeen.

Kaverini on minua pienempi - lyhempikin ja painaa reilusti alle 50kg - hälle tullut joka raskaudessa noin 25kg painoa ja kaikki lähteneet tosi pian pois.

mulle tuli 20kg ekassa raskaudessa ja parissa kuukaudessa kaikki lähti mut sit imetyksen jälkeen ei enää olekkaan ollut sitä ongelmaa ettei sais itseään lihoamaan. eli mulla raskaus muutti tuon että painoa kertyy jos ei kato tarkemmin mitä syö, ja on aika ikävää kun tottunut koko ikänsä että voi syödä ihan miten paljon vaan :D saa nähdä miten tän toisen kohdalla nyt sit painoa kertyy ja kuin lähtee pois...

Olen 167 cm ja painoin 50 kg. Noin 20 kg tuli painoa lisää joista yli 10 kg hävisi jo sairaalaolo aikana. Parissa kuukaudessa olin lähtöpainossa. Maha ei ole täysin entisellään mutta en ole mitään asian eteen tehnytkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Miyaki:
mulle tuli 20kg ekassa raskaudessa ja parissa kuukaudessa kaikki lähti mut sit imetyksen jälkeen ei enää olekkaan ollut sitä ongelmaa ettei sais itseään lihoamaan. eli mulla raskaus muutti tuon että painoa kertyy jos ei kato tarkemmin mitä syö, ja on aika ikävää kun tottunut koko ikänsä että voi syödä ihan miten paljon vaan :D saa nähdä miten tän toisen kohdalla nyt sit painoa kertyy ja kuin lähtee pois...

mä oikeastaan toivon että mullee käviskin juuri näin, olis ihan kiva jos sais muotoja eikä näyttäs tämmöseltä pikkupojalta. Ja ei joka toinen puolituttu oo työntämässä lääkärille syömishäiriöiden jne takia... (siis tietty mulla ON PAKKO olla bulimia, kun en liho vaikka syön...)

:)

En tiedä, olenko "pieni", kun olen aika pitkä... Olen 176cm ja paino ennen raskautta 58kg. Raskauden aikana tuli n. 8 kiloa, synnäriltä kotiin palattuani painoin 57kg ja sen verran painan edelleen nyt 6kk synnytyksen jälkeen. 3kk synnytyksen jälkeen olin kohtuullisen timmissä kunnossa, vatsalihakset alkoi näkyä jne. mutta viime aikoina en ole liikkunut kovinkaan paljoa, joten kuvailisin itseäni tällä hetkellä löysänlaihaksi.

Paino ennen ekaa raskautta 50kg ja sen jälkeen 54kg.. tokan raskauden jälkeen 56kg.. mihinkään ei ole sen jälkeen muuttunut.. molemmissa raskauksissa painoa tuli noin 15kg.. 160cm olen pitkä, joten tuo "ylimääräinen" 6 kiloa olis kiva saada pois, mutta mihinkään se ei ole nyt kolmen vuoden aikana mennyt.. tosin ei kyllä ole lisääntynytkään.. :xmas:

Pakko mainita vielä, että kun aloin odottaa esikoista, olin just täyttäny 17v.. aika moni taitaa sen jälkeen saada muutenkin pari kiloa lisää painoa kun teini-ikä päättyy.. mutta tää nyt on vaan näitä mun selityksiä itelleni.. :ashamed: :xmas:

Olen 174 pitkä, eli en mäkään pituuden perusteella ole pieni, mutta laiha. Ennen raskautta painoin 53kg, eli painoindeksi oli 17½, jos oikein muistan.... Vaatekoko 34/36.
Nyt painoa on 59 ja viikkoja 17.... Loppua vasta odotellaan... :D

En tiedä minäkään olinko kovin "pieni", mutta 160cm ja alle 50kg. Käytin vaatteita 32 tai 34. Synnytyksen jälkeen paino tippui puolessa vuodessa,ja painoin sitten 47kg. enimmillään painoin muistaakseni turvotuksen kanssa vajaan 66kg (loppu raskaus). Nytten painan jo hmm 55kg ainakin, edelleen siis käytän tuota kokoa 34, koska 36 on liian iso hartioista ym. Synnytyksen jälkeen muuttui kroppa sen verran, etten enään pysty syömään ihan mitä vaan. Rupeaa paino nousemaan paaaaaljooon, jollen seuraa painoa. Voi johtua tupakoinnin lopettamisesta ennen raskautta, ja nytkään en polta.. :x

Pituutta mulla 158cm, painoa ennen raskautta 47kg joka nousi 10kg loppuun mennessä. Kilot jäivät synnärille ja laihduinkin vielä lisää että olin kyllä tosi pieni silloin mutta nykyään jo ihan normipainoinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja Anselmiini:
En tiedä, olenko "pieni", kun olen aika pitkä... Olen 176cm ja paino ennen raskautta 58kg.

Sä et todellakaan ole pieni ;)

Lues otsikko uudelleen..

Mäkin ajattelin, että mut vois luokitella tässä kohtaa pieneksi, kun aloittaja sanoi että pienet ja suluissa oli laihat. Ennen raskautta vyötäröni ympärys oli just ja just 60cm joten en koe KAUHEAN iso olevani vaikka pituutta löytyykin.

ekassa tuli noin. 3kg, tokassa 2kg ja nyt viimeisessä 10kg. ekassa ja tokassa laihduin vielä siitä mitä olin ennen raskautta....nyt mennään varovasti ettei paino tipu liikaa.

Yhteistyössä