tosi kurja fiilis sairaslomasta.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Harmittaa nyt sitten tosissaan.. Tyttö sairastui eilen ja oli korkeassa kuumeessa. Jäin tytön kanssa kotia ja soitin työnantajalle n. 6h ennen työvuoron alkamista. Jälkeenpäin sit kurja kuulla, et tuo mun pois jäänti teetti toiselle 14h työvuoron :( Siis tosi, tosi huono fiilis...

Itse en olis voinut työvuoroa tehdä, mutta eikös tuotaki olis muuten voinu järjestää...

Mitäs sille nyt voi - niin se vaan menee.
Mulle ei kyllä tule paha mieli tuommoisesta koska minkä sille tilanteelle voi. Saahan se työkaverisi varmaankin ylimääräisen korvauksen kun jäi tuplavuoroon, jos se nyt yhtään lohduttaa.

Oliko se siis ihan yllätys, koska teidän työpaikalla ei muuten sairaslomat aiheuta toisille paineita/lisätöitä? Yksi yksittäinen pitkä vuoro ei maata kaada, ja toinen sai hyvät ylityökorvaukset. Eihän sairastumisille mitään voi...

Toki saa korvauksen ja saatan ottaa asian vähän liian raskaasti, mutta kyllähän se harmittaa. Luulisi vain, et työpaikka, jossa on kymmeniä työntekijöitä olisi saanut jonkun muun töihin, kuin hänet, joka on tullut aikaiseen aamuun.

Oletko varma, ettei työkaverisi nimenomaan halunnut tehdä tuplavuoroa? Joskus rahat ovat tiukalla ja töitä tekisi mieluusti enemmän kuin saa. Aina kun itselleni tulee mahdollisuus tehdä tuplavuoro hyvillä korvauksilla niin ilomielin sen teen, joskus jopa "tappelemme" siitä, kuka sen saa tehdä.

Ylitöihin ei ole koskaan pakko suostua. Jos työnantaja ei ketään sairaspoissaolon tilalle saa niin hän menee itse. Joustoa kuitenkin molemmin puolin, niin asiat sujuu.

Yhteistyössä