Tosi kuiva iho ja päänahka talvella - mikä avuksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eijaksataas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eijaksataas

Vieras
Mun ongelmani on todella kuiva päänahka ja iho aina talvisin. Läträän rasvojen kanssa (ilmeisesti väärien) ja silti päänahka kutiaa ja iho kiristää ja kirvelee. En käytä saippuaa tms. kuivattavaa kasvojen pesussa. Kevättalvi onkin sitten jo ihan karmea, olen silloin jo ihan hermoraunio kyseisten oireiden tähden. Oisko mitään, mitä voisin tehdä nyt ennen talven tuloa? Mikä auttaisi? Vinkkejä, pliis.

osta priorin hiuslisäravinne kapseleita ja ala syömään niitä. ostat bio+ tasapainottavan shampoon ja hoitoaineen. ja hiusten värjäys kannattaa unohtaa jos sellasta harrastat.

Vähennä tai jätä pois muotoilutuotteet. Jos pesit joka pv, vaihda joka toinen pelkkään huuhteluun. Kutisevan hoispohjan hiusvesi auttaa, mutta bio+ sellainen ruskea, paha haju mut auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ne:
jättihelokkikapselit auttaa tuohon talvikuivaan ihoon, ainaski mulla!

Käytä öljyhoitoja (XZ?) päänahalle tai laita hyvissä ajoin ennen pesua Aqualania päänahkaan. Decupalilla on kuivan päänahan shampoo ja hoitoaine, jotka on olleet hyviä. Vaihda talveksi rasvaisemmat kasvovoiteet ja laita yöksi hilseileviin kohtiin kasvoissa vaikka Bepathenia tai vastaavaa. Älä pese kasvoja vedellä vaan poista meikit puhdistusemulsiolla ja kasvovedellä. Jos et meikkaa niin putsaa kasvot aamuisin vain kasvovedellä (kuivan ihon tietysti).

Kärsin samoista vaivoista.

Mulla kuivan ihon hoitoon on jo vuosia tepsinyt HELOKKIÖLJY, ei ole tarvinnut talvisin läträtä rasvojen kanssa.
Tiesithän että rypsi saattaa aiheuttaa allergiaa? (Kutisee, kuivuu ja halkeilee iho)

Alkuperäinen kirjoittaja Atoopikko:
Mulla kuivan ihon hoitoon on jo vuosia tepsinyt HELOKKIÖLJY, ei ole tarvinnut talvisin läträtä rasvojen kanssa.
Tiesithän että rypsi saattaa aiheuttaa allergiaa? (Kutisee, kuivuu ja halkeilee iho)

Pieni korjaus; Helokkiöljy _kapseli_, auttaa myös PMS oireiluun ;)

Yhteistyössä