Tosi kiva, ovikello soi ja lapset nukkumassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän ovikello soi äsken. Koira nosti tietty metelin, kun mies avasi oven ja siellä kuului vieraan miehen ääni. Äijä ilmoitti myyvänsä kalaa ja kysyi halutaanko ostaa. Onneksi lapset ei heränneet koiran haukuntaan tai ovikelloon. Mut mitä liikkuu myyjään päässä, jos tulee tähän aikaan perjantai-illasta soittelemaan ihmisten ovikelloja :headwall: Teki mieli sanoa, et idiootti, meillä nukutaan jo tähän aikaan.

No ei ainakaan kovin tuoretta kalaa enää tähän aikaan päivästä... Mä en myöskään ymmärrä näitä puhelinmyyjiä, jotka vielä puoli yhdeksältä soittelee, että "terve x, mitäs sinne turkuun tänä iltana kuuluu?" :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
No ei ainakaan kovin tuoretta kalaa enää tähän aikaan päivästä... Mä en myöskään ymmärrä näitä puhelinmyyjiä, jotka vielä puoli yhdeksältä soittelee, että "terve x, mitäs sinne turkuun tänä iltana kuuluu?" :headwall:

No mulle soitti yks päivä joku ihme puhelinmyyjä. Kuulemma selvitti ihmisten lukutottumuksia ja kyselyyn vastaaminen olisi kestänyt vain pari minuuttia. Kysyin, että tarjotaanko mulle sen jälkeen jotain lukemista ja vastasi kiertäen kaartaen, että joo. Sanoin sitten kohteliaasti, että ei mulla taida olla aikaa eikä mielenkiintoa alkaa vastailla hänen kyselyynsä. Olin matkalla töistä kotiin, joten oikeestikaan ei ollut sopiva hetki puhella puhelimessa. Jätkä haistatteli mulle ja löi luurin korvaan. Tosi törkeää toimintaa, koska minä ihan ystävälllisesti sanoin, että ei kiitos tällä kertaa.

niillä on vaan työaikaa ysiin asti ja pakko soitella jos palkkaa aikoo saada :/

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:

No voisivat vähän katsoa kenelle soittelevat. Mulle ainakin tarjotaan usein jotain lapsiaiheisia lehtiä, joten siitä voi päätellä, että tietävät, et mulla on pieniä lapsia. Voisivat siis olla soittelematta iltaisin.

Mutta kun niillä muutenkin tuntuu olevan musta vaikka minkälaista tietoa, niin miksei missään lue, että "perheessä pieni lapsi, älä soita illalla" :D .

Kaikkein hauskimpia on nämä, kun aloittaa, että "muistatkos, kun vuosi sitten juteltiin siitä ja siitä lehdestä?" Juu, aivan varmasti muistan, että soitit mulle vuosi sitten... :laugh:

Mulle yks lehtimyyjä alkoi jankkaamaan, että ei tässä mene kuin hetki. Sanoin heti alkuun, että olen ajamassa autoa ilman handsfreetä, en voi puhua. Löin lopulta luurin korvaan.
Ja vastasin puhelimeen ihan vain siksi, kun oletin sieltä soittavan äitini, jonka luota olimme juuri lähteneet. Jos vaikka olisimme jotain sinne unohtaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No voisivat vähän katsoa kenelle soittelevat. Mulle ainakin tarjotaan usein jotain lapsiaiheisia lehtiä, joten siitä voi päätellä, että tietävät, et mulla on pieniä lapsia. Voisivat siis olla soittelematta iltaisin.

no riippuu millasessa paikassa on töissä muttaku soittaa satoja puheluja päivässä niin ei ihmekään jos niistä "muutamalla" on niitä pieniä lapsia :D Mä oon kaks kertaa toiminu siinä työssä, ekalla kerralla ei ollut mitään tietoja kenestäkään, paperilappusilla vaan nimet ja osotteet ja puh. numerot. tietokoneita ei ollu käytössä ja tää siis vuonna 2007. Tokas paikas oli tietokoneet ja ainoot tiedot mitä ihmisestä koneella on vaan puh. numero, osote ja sit kaikki edelliset tilaukset/näytelehdet.

Kaks kertaa tohon harhauduin ja iltavuorot oli pahimpia, koska mua ainaki häiritti soitella iltaisin. Mutta jos yhden asiakkaan jätti välistä niin pomo tuli heti sanomaan, että jokanen soitetaan eikä ketään jätetä soittamatta. eli vaikee siinä on valikoida :D

Minusta tähän aikaan ei ole vielä mikään myöhä soitella ovikelloa. En kyllä muutenkaan ole opettanut lapsia hiljaisuuteen, pidän ääntä ihan normaalisti ja esimerkiksi puhelin ja ovikello soivat takuulla kun joku nukkuu.

Uusimmat

Yhteistyössä