Tosi kiva asua täällä peräkylässä... :( Opiskeluasiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Ei tuu mitään... Työkkärin sivuilta löyty unelma opiskelu paikka ja mä en voi lähtee sinne kun asun täällä hevon kuusessa.... koulu matkaa tulis 90km päivä ja bensoihin menis 10-15e päivä. Lapsien hoito maksais yli 400e/kk ja mulla ei maksukykyä mihinkään noista sen jälkeen. Miehelläkään ei ole sen jälkeen ku lasketaan kaikki laskut ja velat pois...

Koulutus kestäis 7kk ja luultavasti sen jälkeen mulla olis mahikset päästä ees jonnekkin töihin... Eikä tossa ees lukenu että olis työvoimakoulutus (joissain lukee erikseen) eli ei kai saa mitään tukea.. Muuta kun opintotukea ja se taas luultavasti on niin pieni ettei sillä tee mitään. Opintolaina on ihan pois suljettu kun en halua velkaantua, jos en sitten saakkaan töitä...

Nyt harmittaa... Uskokaa pois, me ollaan tätä mietitty kaikin päin ja ainoo miten onnistuis, olis että mä muuttaisin pois täältä ja se nyt ei tosiaan ole vaihtoehtona.

Sori kun valitan mut kyrsiihän toi.. :ashamed:

Oletko kysynyt työkkäristä josko he voisivat auttaa?

Velkaisen opiskelijan kanssa olen kyllä samaa mieltä, että lähestulkoon kaikki muutkin joutuvat ottamaan riskin ja opiskelemaan velaksi, itelläkin oli 100 000 mummun markkaa opintolainaa.

Aika turhasta valitat. Ensinnäkin, työllistymisensä kannattaisi suunnitella ajoissa ja varautua siihen, että joutuu opiskelemaan jotain uuttakin. Tuo 7kk on tosi lyhyt aika, vaikka sen aikaa sitten asuisitkin opiskelupaikkakunnalla lasten kanssa ja viettäisitte viikonloput yhdessä. Pieni hinta siitä jos vertaa vaihtoehtoosi jatkaa työttömyyttä, joka ilmeisesti on nykytilanne.

Mutta, elämä on niitä valintoja.....

Eikö ihan tosi oo mitään mistä säästää?
herkut, muu ruoka, vaatteet..ym ym ym..

Ootko laskenu kelan sivuil, et paljonks saat opintotukee + asumislisää?
Mä sain sitä aika paljon.Ihan yllätyin.

Ja jos sun tulot ihan auttamattoman pienet, ni kait sossua avustais teit elämises?

Selvitä onko asuntoloita opiskelijoille kyseisen oppilaitoksen läheisyydessä. Joskus jotkin oppilaitokset voivat järjestää yöpymiset jos on pitkä matka. Selvitä ainakin onko mahdollista.

[QUOTE="noh";23432194]Selvitä onko asuntoloita opiskelijoille kyseisen oppilaitoksen läheisyydessä. Joskus jotkin oppilaitokset voivat järjestää yöpymiset jos on pitkä matka. Selvitä ainakin onko mahdollista.[/QUOTE]

45 km suuntaansa ei ole yleensä määreitelmä " pitkä matka" ;)

Yhteistyössä