Tosi inhottavaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leukistinen aksolotli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Leukistinen aksolotli

Vieras
Mä olin ensin yhtä mittaa kuukauden kipeenä ja sain kaikkii lääkkeitä, antibiootteja, tai mistä mä tiiän, jos ne oli vaan biootteja. No, lopuksi sit sain tehokkaamman kuurin ja alkoi tuntua paremmalta. Mutta tää yskitys ei vaan lopu. Mua vihloo hengittäessä, varsinkin iltaisin ja yskittää ja kutittaa, vaikka kurkku ei oo enää kipee.

Tätä yskitystä nyt on jatkunut toinen kuukausi. Tuntuu aika oudolta, että miksei tää jo lopu. Yritän olla yskimättä, ettei kurkku ärtyisi lisää. Ei ole edes mitään yskittävää, kun ei ole limaa kurkussa, eikä kurkku kipeä. Mutta miksi jotenkin vihloo, ihan kuin oisin kylmässä?: /

hui, kuulostaapa kurjalta.
pitäisi tuota vastustuskykyä yrittää parannella, ikäänkuin toista kautta. Onko tapana syödä hyvin ja onko probiootteja mahd. käyttää.
Kai suojaat kaulan seudun kaulaliinalla. Itse joudun viimeistään syyskuussa jo katsomaan tuon.

Toinen juttu tietysti, jos taudit on tarttuvia, ja on paljon väkeä. Niille ei paljon mahda.
Itselläni oli ennätys kain noin 10 vee kun ei ollut kertaakaan mtn tarttuvaa tautia.

Lasten tuomat tartuntataudit kyllä tulevat jos on tullakseen.

allergiaa tai kurkunpään tulehdus ? Jos viimeksi mainittu, niin ainoastaan muutaman päivän puhumattomuus auttaa, lääkettä ei siihen ole, kurkunpään tulehdus aiheuttaa kuivaa yskää, kutittaa rööreissä ja kurkku ärtyy myös

Viimeksi muokattu:
Se tuntuu olevan syvemmällä, kuin kurkunpäässä. Ei tähän kaulaliinat auta. Kyllä mä syön ihan hyvin ja niitä probioottejakin. Allergiaa ei pitäisi olla. Inhottavaa, että tää tauti tälleen on jäänyt kytemään.

Mulla oli keuhkoputken tulehdus ja poskiontelon tulehdus sillon ku olin oikein kunnolla kipeenä. Nyt vaan tää tyhmä yskitys, joka ei satu, mutta on inhottava. Niin ja sanoi ne kurkunpääntulehduksesta silloin, kun sain sen vikan lääkkeen.

Se tuntuu olevan syvemmällä, kuin kurkunpäässä. Ei tähän kaulaliinat auta. Kyllä mä syön ihan hyvin ja niitä probioottejakin. Allergiaa ei pitäisi olla. Inhottavaa, että tää tauti tälleen on jäänyt kytemään.

Mulla oli keuhkoputken tulehdus ja poskiontelon tulehdus sillon ku olin oikein kunnolla kipeenä. Nyt vaan tää tyhmä yskitys, joka ei satu, mutta on inhottava. Niin ja sanoi ne kurkunpääntulehduksesta silloin, kun sain sen vikan lääkkeen.

ootko huomannut alkaako yskittää enemmän kun puhuu, tai kun käyt makuulle, vai onko se kokoajan samanlaista ?

ootko huomannut alkaako yskittää enemmän kun puhuu, tai kun käyt makuulle, vai onko se kokoajan samanlaista ?

Aina iltaa kohti. Illalla en oikeestaan puhu niin paljoa edes. Mutta kyllä sitä päivälläkin on. Ehkä pitäs kokeilla sitä astmakiekkoa, jonka sain ku olin flunssassa, jos sitä on vielä. Sitä kauheen pahaa yskänlääkettä otan, mitä sain, mutta ei se oikein mitään auta mun mielestä.

jos on ollut lähiaikoina siis, tai tuon saman sairausputken aikana poskiontelontulehdus, ym...
niin kai se on kontrolliin mentävä, uusii helposti.
Olen itse sellainen 8 krt. puntoitu, siis ennätykseni oli se. Peräkkäisinä viikkoina, joka vko.
Oli kunnon nestepinnat siis, aika paha.
ei noista muista taudeista ole kokemusta paljon, mutta kyllä on varoiksi käytävä näyttämässä, jos kovin pitkittyy.
Sitten unohtui sanoa aikaisemmassa kommentissa, että mulla on tuo fyysinen kunto ollut ihan huippua tuossa kun en sairastanut pitkään aikaan. Että sekin voi vaikuttaa.
Mutta tuo pitkittyminen kuulostaa kyllä jotenkin pahalta.

Ei oo nokka tukossa, niin ei tule poskiontelontulehdusta. Enkä muuten enää ikinä anna punktoida, sehän on aivan kivikautista. Olin sen jälkeen vaan kahta kipeämpi.

Aina iltaa kohti. Illalla en oikeestaan puhu niin paljoa edes. Mutta kyllä sitä päivälläkin on. Ehkä pitäs kokeilla sitä astmakiekkoa, jonka sain ku olin flunssassa, jos sitä on vielä. Sitä kauheen pahaa yskänlääkettä otan, mitä sain, mutta ei se oikein mitään auta mun mielestä.

joo kannattaa kokeilla astmakiekkoa jos sulla sellainen on, voi hyvinkin auttaa, joilllekin ihmisille kehittyy infektioastma flunssan yhteydessä ja sitä astmalääkettä otetaan vielä 2 viikkoa oireitten loppumisen jälkeenkin

hunajat, teet, kaikki sellaiset toivottavasti käytössä. Tuli mieleen tuo kiinalainen lääketiedekin, olisiko siellä ideoita, itse en tunne sitä kyllä yhtään, mutta en leimaisi kaikkea siinä, vaan tutkisin asian. :)

Mä taidan mennä nyt penkomaan sen kiekon ja laittaa vedenkeittimen päälle niin saan juotua sitä jotain mitä panadol-litkua se nyt on, semmosta jottain punasta.

laitan vielä nämä mitkä tiedän_
poskiontelontulehdus voi olla, vaikka ei yhtään nuhaa olisi.
(no juu, olen sen sairauden ammattilainen. On leikattu jopa sen vuoksi, että se kuuluisa neste oli siis kulkeutunut päähän asti, ja oli vaarallisesti kulkeutumassa kohti aivojen tärkeitä alueita. Eli tekivät sellaisen kun Beckin poraus tms. kun olin 12 vee. Tämä siis, kun punkteeraukset eivät riittäneet, vaan mätä tosiaan levisi kivasti eteenpäin).
Allergiapohja minulla.

ne allergiat kannattaa jossain vaiheessa ehkä sulkea pois. Voi aloittaa ihan tekemällä kotioloissa salapoliisityötä ensin, ei tarvi mihinkään lähteä jos ei halua.

Joo,, ja pelkkä yskäkin voi olla myöskin tuossa rakkaassa poskiontelontulehduksessa oireena.

Kannattaa muuten yrittää levätä, ja niin pois päin, jos pitkään taudissa.

Yhteistyössä