Tosi halpa herätysvalo! :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jesh, vihdoin mä löysin!! Philipsin vastaavia oon kattellu ja meinannu jo ostaakki ku hintaa on ollu niillä sen 50€.

Mut nyt löysin niin hyvällä hintaa että piti laittaa tilaukseen samantien! Saas nähä saaks tollasella aikaseks inhimillisempiä aamuherätyksiä.. :D

https://www.karkkainen.com/webapp/w...1&productId=206151&langId=-11&fromSearch=true

Humpuukia sanon ma! Mutta ihan ok lukuvalo vaikka nätimpiäki kyllä löytyy. =)

Ostin vastaavan, eli ajastimella varustetun herätyskello-lamppu yhdistelmän mikä kirkastuu pikkuhiljaa- jo vajaa vuosikymmen sitten EBAYsta.

Sen avulla alkoi heräämään valon jo kirkastuessa ilman että tarvitsi herätä mihinkään ääneen pimeässä.
Eli nähtävästi se tosiaan toimii myös käytännössä. Eipä noin isoja ilmöitä kuin tämä lähtisi liikkeelle niin että trendi vain kasvaisi vuosikymmenen ajan jos ei niissä mitään perää olisi.

Tottahan aina on asiaan kuin asiaan skeptisiä "asiantuntijoita" joita asia ei kiinnosta edes sen vertaa että viitsisivät lukea aiheesta mitään -saati sitten kokeilla itse, mutta kaikki ovat varmaan jo huomanneet että ei ikinä pidä uskoa heti ensimmäiseen kyynisen skeptikon pistämään hölynpölyviestiin.

Jos uskottaisiin niin maapallo olisi edelleenkin litteä. Ja maailman kaikkeuden keskus.

Auringonnousulamput käynnistävät kehossa heräämiseen valmistautumisen prosessin kun nukkuja vielä vetää sikeästi hirsiä.
Ero siihen että sikeästä unesta herää leikaten johonkin mahdollisimman ärsyttävään ja kovaan ääneen on merkittävä.

Tietenkään se ei lisää unen määrää miksikään -eli jos nukut 4-5h /vrk. niin ei olo siitä paljon pirteämmäksi muutu oli herääminen hoidettu miten tahansa.

Toi Kärkkäisen tuote on ihan paska verrattuna siihe Philipsin vastaavaan. Ensinnäkin se ei kirkastu portaattomasti vain tosi selkeesti asteittain, jolloin hätkähtää siihen naps-kirkkaammalle - kohtaan.

Toisekseen niitä portaita on vähän, ja ensimmäinen, himmein menee päälle vasta puol tuntia ennen herätystä.

Annoin omani pois koska ennemmin olen ilman herätysvaloa kun sen kanssa. Sitten tosin sain mieheltä lahjaks sen Philipsin ja siitä en luovu, tosi hyvä. Markalla saa näköjään markan tavaran.

Tässä on hyvä sarastuslamppu! http://www.pure.com/twilight/ Itselläni oli aiemmin Philipsin lamppu, mutta siinä äänentoisto ei ollut kovin kaksinen. Pitkän etsinnän jälkeen löysin PURE:n lampun ja täytyy sanoa, että siinä on todella hyvä äänentoisto. Olin ensin hankkimassa Lumien Eliteä, mutta keskustelupalstoilla oli niin paljon negatiivista, että päädyin Twilightiin. Ja oon ollut tosi tyytyväinen! Siihen saa paitsi ajastettua valon sarastumisen jopa tuntia aiemmin, myös iltaruskon joka on päinvastainen toiminto. :) Mutta pääasia on se, että laitteessa on laadukas äänentoisto ja siihen saa kytkettyä mm. Ipodin. Lisäksi se on huomattavasti laadukkaamman näköinen kuin moni muu sarastusvalo. Noh, on siinä myös muutama ainakin itselleni turha toiminto, kuten yövalo, monta valovärivaihtoehtoa ja kosketuksellakin toimiva valokatkaisin. Mutta ehkäpä ne ovat jollekin tärkeitä. Myönnän, että itsenikin on tullut pari kertaa käytettyä takka-ääntä ja punaoranssisti välkehtivää valotoimintoa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Herätysvalo;24879447:

Minkä hintainen tuo on?
Toi radio ei tuo mulle kyllä hyvää herätystä, en voi sietää radiota. Ja sitten jää ainoaksi vaihtoehdoksi tuo applen laite, jota en tule koskaan ostamaan. Eli tuo on siten mulle täysin äänetön vai saako siihen ladattua musiikkia kuten Philipsin laitteeseen mistä saaa niiden sivuilta laajan musiikki valikoiman, on linnun ja valaan laulua tms. tuulen huminaa.

En saa linkkiä auki, mutta ostin itse Philipsin halvimman mallin, 65 euroa olisiko maksanut. On kyllä ihan mahtava vekotin! Auttaa kovasti, kun pitää herätä kasilta. Ja iltaisin lamppua voi käyttää luku- tai tunnelmavalaisimena, valo on "tunnelmallisen" väristä.

Herätysääntä ei voi vaihtaa, mutta se perusääni on toimiva, ei mikään rääyntä. Kiva kun asteittain kovenee ääni. Herään aina ekaan sointuun kyllä jo, ellen ole herännyt valoon vähän ennen.

Mulla on se Philipsin sarastusvalo, kallishan se oli mutta lahjaksi sain. Tällainen siis; http://www.tekniikkatalous.fi/multimedia/archive/00048/sarastusvalo_48389a.jpg mielestäni tuo on ihan kivan näköinen.

Ja kyllä se toimii ihan oikeesti. Valo siis alkaa hiljalleen syttyä 30min ennen herätystä ja yleensä heräilen n. 15min ennen kellon soittoa ja herätys on "levollisempi" kuin se, että herää ääneen. Kello kannattaa vaan pitää suht. lähellä vuodetta ja valoisassa huoneessa se ei tietenkään toimi samalla tapaa. Talvisin ja pimeässä nukkujille on hyvä hankinta... Muutenkin kiva, kun siinä on radio ja kätevä lukuvalo jota voi tosiaan säätää 20 eri kirkkaudelle.

... ja tuossa mallissa on siis herätysääniä useampi + radioherätys mahdollisuus. Linnunlaulu on niin ihana ja aidon kuuloinen, että meidän kissat oli aluksi ihan innoissaan siitä ja kyttäilivät ikkunoista ulos :D

En hirveästi ole tutkinut näitä lamppuja, mut olisiko kellään hyvää ehdotusta minulle. Mikä siis sopisi parhaiten henk.koht. mulle koska olen kuuroutumassa, enkä enää kuule herätys kelloa aamuisin. Olen kuitenkin yksin asuva joten kaipasin apua miten herätä aamuisin, sillä viimeiset 2viikkoa olen nukkut aina pommiin. Että oletteko herännyt siihen valoon oikeasti, vai niihin radioihin mitkä rupeavat soimaan? tai olisko muita ideoita tai kikkoja heräämiseen? olen epätoivoinen tällä hetkellä :(

[QUOTE="tyttönen";30362610]En hirveästi ole tutkinut näitä lamppuja, mut olisiko kellään hyvää ehdotusta minulle. Mikä siis sopisi parhaiten henk.koht. mulle koska olen kuuroutumassa, enkä enää kuule herätys kelloa aamuisin. Olen kuitenkin yksin asuva joten kaipasin apua miten herätä aamuisin, sillä viimeiset 2viikkoa olen nukkut aina pommiin. Että oletteko herännyt siihen valoon oikeasti, vai niihin radioihin mitkä rupeavat soimaan? tai olisko muita ideoita tai kikkoja heräämiseen? olen epätoivoinen tällä hetkellä :([/QUOTE]

itse herään melko harvoin tuohon itse valoon (enkä heti ääneenkään, kun noissa on yleensä hyvin hiljaiset ja rauhalliset herätysäänet). kesällä sitä ei oikein edes huomaa. en ole tosin kaikkein kirkkaimmillaan kokeillutkaan, sillä philipsissä kirkas on todellakin kirkas. ehkä siihen heräisi paremmin.

mutta sitten taas, kuuroille on omia herätyskelloja jotka herättävät tärinällä. kännykkäkin tärinähälytyksineen toimii.

[QUOTE="tyttönen";30362610]En hirveästi ole tutkinut näitä lamppuja, mut olisiko kellään hyvää ehdotusta minulle. Mikä siis sopisi parhaiten henk.koht. mulle koska olen kuuroutumassa, enkä enää kuule herätys kelloa aamuisin. Olen kuitenkin yksin asuva joten kaipasin apua miten herätä aamuisin, sillä viimeiset 2viikkoa olen nukkut aina pommiin. Että oletteko herännyt siihen valoon oikeasti, vai niihin radioihin mitkä rupeavat soimaan? tai olisko muita ideoita tai kikkoja heräämiseen? olen epätoivoinen tällä hetkellä :([/QUOTE]

Älykännykköihin/tabletteihin on kai saatavilla erilaisia valo+ääni-herätystoimintoja. Siis appseja. Kannattaa ehkä ensin koittaa sellaista jos vaikka sellainen toimis niin vois olla riittävä apu.
Tai sitten juot lasillisen vettä illalla niin heräät aamulla pissahätään.

Yhteistyössä