Tosi elämää-lehti, onko täällä sen lukijoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Äitini on tilannut sitä jo iät ja ajat ja aina kiikuttaa minulle lehden sen luettuaan. Itse olen siis lukutoukka ja luen paljon, kaikki mahdolliset. Minua häiritsee se, että mielestäni olen lukenut lehdestä näitä ns. lukijoiden omia tarinoita jo muutaman kerran, eli siellä toimitus kierrättää samoja juttuja. Varmaan ajattelevat ettei kukaan huomaa, mutta huomaahan kun ne jutut on niin kökköjä että väkisinkin niihin kiinnittää huomiota.

Mun kirjoottamana tarina on julkaastu siinä lehdessä ja risoo, kun muuttivat joissakin kohdissa mun tekstiä niin, että tuli vähän toinen käsitys asiasta. :kieh:

Oon joskus lukenut, mutta en osaa tuohon kierrätykseen mitään sanoa. Useimmat jutu on vaan todella huonosti kirjoitettu, niin ihmettelinkin, että miksi niitä edes julkaistaan. Ilmeisesti aiheen takia?

jos yhtään lukee niin huomaa heti, että Tosi Elämää-lehti todellakin rahastaa ihan rimanalituksilla. En usko että ne oikeasti maksaa kenellekään mitään kun jutut on tuota tasoa, suuria voitonmaksimointimumeroita mahdollisimman pienellä satsauksellahan ne on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos yhtään lukee niin huomaa heti, että Tosi Elämää-lehti todellakin rahastaa ihan rimanalituksilla. En usko että ne oikeasti maksaa kenellekään mitään kun jutut on tuota tasoa, suuria voitonmaksimointimumeroita mahdollisimman pienellä satsauksellahan ne on.

maksaako seiska sitten oikeesti niistä kääk-juoruista sellasia summia?

en tiedä, mutta Tosi Elämää mainostaa julkaisevansa lukijoiden toikertomuksia, seiska taas maksaa palkkioita juoruista, ja niistäkin on kuulunut juttuja etteivät maksa kuin minimisumman

Tosi elämää- lehti kierrättää samoja tarinoita joka lehdessä. Neljä kertaa peräkkäin on ilmestynyt tarina työpaikkakiusatusta, tosin eri sanamuodoissa (saman tarinan tunnistaa, koska lopussa on esimies joka sanoo työntekijälle: "Mene ja tyhjennä pukukoppisi ja luovuta avaimet", kaksi kertaa on tullut tarina laman uhrina olleesta lapsiperheestä ja kolme-neljä kertaa pelastusarmeijan työntekijänaisesta, joka rakastuu juoppoon ja jonka mies on invalidi/uskovainen. Ketä ne luulee huijaavansa? Loput tarinat on ok, mutta yksikin tarina oli sellainen, että luin sen neljästi enkä saanut siitä mitään tolkkua, kuka rakastui keneen ja miten.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mun kirjoottamana tarina on julkaastu siinä lehdessä ja risoo, kun muuttivat joissakin kohdissa mun tekstiä niin, että tuli vähän toinen käsitys asiasta. :kieh:

Mun tarinoita on kanssa julkaistu siellä, ja muunnellen mun alkuperäistä tekstiä :kieh:

mä luen. Joskus olen ostanut uutena, ostellut halvalla kirpparilta tai tullut kaverilta kierrossa. Oli jutut totta tai ei, musta siinä on hyviä juttuja ja toki välillä huonompiakin. Mutta ainahan se niin, oli lehti mikä hyvänsä.

yhteen aikaan luin sitä ja tykkäsinkin, mutta monesti huomasin että ne jutut on kirjoitettu iso osa jotenkin samaan tyyliin.
Sellainen samantapainen kertojan sanankäyttö monissa tarinoissa..

Ainut mikä risoo kyseisessä lehdessä on se (en tilaa, en osta, mut saan tuttavilta), että joka lehdessä on ainakin pari juttua puolison pettämisjuttuja. Ei jaksa niitä aina lukea..

Tosi elämää- lehti kierrättää samoja tarinoita joka lehdessä. Neljä kertaa peräkkäin on ilmestynyt tarina työpaikkakiusatusta, tosin eri sanamuodoissa (saman tarinan tunnistaa, koska lopussa on esimies joka sanoo työntekijälle: "Mene ja tyhjennä pukukoppisi ja luovuta avaimet", kaksi kertaa on tullut tarina laman uhrina olleesta lapsiperheestä ja kolme-neljä kertaa pelastusarmeijan työntekijänaisesta, joka rakastuu juoppoon ja jonka mies on invalidi/uskovainen. Ketä ne luulee huijaavansa? Loput tarinat on ok, mutta yksikin tarina oli sellainen, että luin sen neljästi enkä saanut siitä mitään tolkkua, kuka rakastui keneen ja miten.
Ei pidä paikkaansa. Olen lukenut vuosikaudet.

ET lehden keskustelupalstalla on vakava sensurointiongelma. Siellä sensuroidaan heppoisin perusteluin koska ei haluta järkyttää vanhoja lukijoita. Pidetään lukijoita pimennossa mukamas sovun tms. ylläpitämiseksi.

Minä kyllä tykkään lehdestä, se tulee luettua heti kun ilmestyy. Tilaan vain tarjouspätkiä, joskus ostan. Juuri nyt tilasin kun on taas tarjous päällä. Luen paljon muutenkin, lähinnä kirjoja, mutta Tosi elämää -lehti on kevyttä ajanvietettä. Olen samaa mieltä, että joskus jotkin kertomukset jätän kesken, jos on aivan puuta heinää. Se on kiinnostavaa, kun vanhemmat ihmiset kertovat nuoruudestaan, esim. sotavuosien ajalta. Nämä tarinat ovat historiaa ja tavallisten ihmisten kokemuksia ja muistoja. Hienoa, jos nuoremmatkin lukevat näitä!

Yhteistyössä