miehellä ollut se jo muutaman vuoden. Viime viikolla sai vasta virallisen diagnoosin.
Hoitona 20 krt fysioterapiaa. Jos ei auta niin sitten mietitään leikkausta.
Kaikki kokemukset hoidoista ym kiinnostais.
Mulla on ollut TOS-oireyhtymä vuodesta 2006. Oireisto on todella laaja päästä varpaisiin ja ne ovat todellakin mitä eriskummallisempia. En usko että pelkästään tuo 20 kerran fysioterapia paljon auttaa, toki vahvistaa lihaksistoa, kehonhallintaa, ym. mutta luultavammin oireet tulevat jatkumaan sen jälkeenkin, riippuen siis TOSin vakavuusasteesta. Olisi mielenkiintoista kuulla mikä hänellä arvellaan olevan TOSin taustalla, eli onko esim. tapaturmaperäinen niskan retkahdusvammasta johtuva (joka itselläni on) vai jokin muu syy ja millainen oireisto on? Leikkausta ei kannata pitää kovin ensisijaisena ratkaisuna tuon fysioterapian jälkeen, koska siitä saattaa olla jopa enemmän haittaa kuin hyötyä. Missä miehesi on diagnosoitu / tutkittu? Ortonissa on ehdottomasti alan paras tuntemus ja lääkäri TOSiin liittyen. Itse olen ollut myös kuntoutuksessa siellä asian vuoksi.
Suurimman avun olen saanut osteopaatilla käynneistä, jota voin lämpimästi suositella muillekin. Kannattaa kylläkin katsoa aika tarkkaan kenelle menee hoidettavaksi, yleensä jos jotakin tyyppiä on paljon suositeltu niin silloin se kertoo pätevyydestäkin. Jos niskavammaa kuvioissa niin ei kannata antaa missään nimessä manipuloida sitä aluetta, koska silloin aiheutuu lisähaittaa. Osteopaatit yleisesti ottaen katsovat kropan tilaa hieman eri näkökulmasta kuin lääkärit ja omani jopa tiesi aika tarkalleen mikä kropassa on vialla jo ennen kuin kävin magneetissa.
Toivottavasti miehesi saa apua asiaan niin ettei tarvitsisi kovin paljon kipulääkkeitä syödä. Myös homeopatiasta on itselläni ollut apua mm. hermosäryissä, jonka vuoksi olenkin pystynyt olemaan lääkkeettä.