Tortut aukeaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tumpelo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tumpelo

Vieras
Minä en enää nykyisin saa tortun sakaroita pysymään kiinni:(
Teen tortut valmiista levyistä...
Kaikkea on kokeiltu: sulatettu levyt kunnolla, kostutettu tartuntapintoja, nipistelty, pyöritetty, laitettu täyte sakaroiden päälle ja silti tulos on aina sama, että ne sakarat lähtevät irti sieltä keskeltä.

Mitä minä teen väärin?

väärän merkkinen taikina? kokeile jotain muuta merkkiä (sunnuntai, myllyn paras, toimineet ainakin mulla) ´ja tosiaan ne sakarat kuuluu painaa ihan littaan, veden avulla kiinni, sinne hillon alle. niin ja ei ihan sulaa taikinaa vaan hieman kohmeista.

Olen siis tähän mennessä kokeillut ehdottamistanne kaikkia muuta, paitsi hammastikkuja. Siis myös eri taikinoita.

Littaan painaminen aiheuttaa vain sellaisen litistyneen, ikävän kohdan keskelle ja sakarat aukeaa silti.

Alkuperäinen kirjoittaja miksu:
mikä siinä voi olla vaikeaa :O Nipistää kunnolla ja lujasti sakarat yhteen, ei mulla ole ikinä monet auennut, joskus saattaa yksi pellillisestä aueta.

No kun ne vaan aukeavat, vaikka miten nipistäisi yhteen:(

Alkuperäinen kirjoittaja Niini:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Ma olen `liimannut` ne sakarat kiinni vedella.

Mä olen vissiin tumpeloista tumpeloin kun tämäkään ei auttanut viime kerralla :ashamed: :xmas:

Mä myös:(

Muuten, joskus kauan sitten kun tein torttuja sellaisesta kaulitsemattomasta taikinasta, tätä ongelmaa ei ollut.
Nuo valmiit levytaikinat tekee juuri sen, nehän nousee enemmän. Mutta kun olen kiireinen, en jaksaisi alkaa kaulitsemaan taikinaa... ja haluan saada ne p...un sakarat pysymään kiinni.
Siis, nouseeko teidän tortut älyttömästi, sellaisiksi mureneviksi lehdyköiksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Taidankin mennä ottamaan torttutaikinaa sulamaan :p

Mun torttujenteosta on mennyt kaikki riemu tämän sakaraongelman vuoksi. :(

No hö :( Mutta tärkeintähän on maku :p

Mutta kun niitä ei kehtaa tarjota vieraille ollenkaan:(

Ja muutenkin, kun ne hajoavat käsiin kun ovat niin "lehteviä"...

Yhteistyössä