Tortilla vai rieska, kummasta paremmat pizzat lastenjuhliin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikapizzaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikapizzaa

Vieras
Ajattelin tehdä pikkupizzoja lastenjuhliin. En ole ennen tehnyt rieskoista tai tortilloista pohjaa mutta moni on kehunut. Kumpaa kannattaisi käyttää?

Voikohan pizzat tehdä etukäteen ilman että niistä tulee lämmittäessä kumisia?

Täytteeksi ajattelin kinkku-ananas-tomaatti. Tylsä mutta turvallinen...

Onpa lapsellisia vastaajia, onnea heille täydellisestä elämästä. Eiväthän ne voi tietää, mitä kaikkea muuta sinulla on saman aikaan tehtävänä.

Minä tekisin rieskoista pitsaa, tortillat tuppaa murenemaan.

Entäs pakastealtaan valmiit pohjat? Mä käytän niitä, jos en jaksa vaivata taikinaa. Mä en henk kohta näe, että tortillasta tai rieskasta saisi pitsan makuista..

Alkuperäinen kirjoittaja käsitteet hukassa;29638730:
Tortilla on tortilla ja rieska rieska. Pizza on taas pizza. Yhtä tyhmä avaus kuin kysyä voiko kermatäytekakusta tehdä ruisleipiä.

No näinpä! Ei tortillapohjalla tai rieskalla ole mitään tekemistä pizzan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja päätä seinään;29638793:
Voi anteeksi. Puhutaan sitten vain pizzantyylisestä suolaisesta tarjottavasta.

Sehän voisi sitten olla vaikkapa lämmin voileipä, jossa on kinkkua ja juustoa päällä = karjalanpizza

[QUOTE="verso";29638691]Entäs pakastealtaan valmiit pohjat? Mä käytän niitä, jos en jaksa vaivata taikinaa. Mä en henk kohta näe, että tortillasta tai rieskasta saisi pitsan makuista..[/QUOTE]

Parempaa tulee kuin siitä pakastepohjasta, maultaan siis.

Tuotas mikset tee vaikka uunissa lämmitettyjä rieskoja, joissa on jotain kivaa päällä. Tai sitten tortilloja samalla tavalla. Miksi tähän pitää joku pizza sotkea?

Eiks niitä voi edestehdä juuri ennen juhlaa, miks tehdä etukäteen ja paistella ja jäähdytellä ja lämmitellä mikrossa... Miks teet ollenkaan, armahda vieraitasi ja osta sipsejä. Jollei ole liian vaikeaa.

No eiköhän niistä hyviä täyterieskoja, tai miksi niitä nyt pitäisi sitten nimittää, tule. Mutta etukäteen en tekisi.
Itse tein minipitsoja etukäteen, ja pakastin ne raakana, joten ei tarvinnut kuin ennen tarjoamista vähän sulattaa ja lykätä uuniin.

maissi pohjasista tortilloista. ei pizza pohjasta. Itse teen niin että täytteet valmiiks ja ne ottaat sitä mitä haluaa siihen täytteeks. En tulisia lisukkeita edes tarjoo kun ei maistu. Minusta tortillat on aika kuivia jos ei niitä lämmitä pannulla pienessä määrässä öljyä.Sen verran öljyä että pannun pohja peittyy.

Yhteistyössä