Torkkeli/ Helsingin kuvataidelukio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaapliiis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaapliiis

Vieras
Moi. Olin n. viikko sitten Torkkelin/ Helsingin kuvataidelukion pääsykokeissa.

Tässä pari kysymystä liittyen Torkkelin lukioon. Jos teil on kokemusta torkkelista, voisitteks vastaa pariin kysymykseen? Olisin tosi kiitollinen!

Eli:
Onks teil mitää tietoo, montaks sinne yleensä hakee suunnilleen? 200? 300? Enemmän? 180 otetaan vissiin sisään.

Kuinka helposti ne töiden arvostelijat antaa pisteitä, pitääkö olla oikeesti tosi hyvä et saa pisteitä? Tai et onks niitä vaikee saada?

Mä kun en mikään sairaan hyvä piirtäjä ole ja mun pääsykokeet meni suoraan sanottuna ihan perseelleen. Ennakkotehtävät meni paremmin.

Paljonko se pistemäärä yleensä nousee, eiks se alin hyväksytty pistemäärä ollu viime vuonna 13.63? Esim. Jos ka on 8,9, montakohan pistettä mä tarvisin et oon sisällä?

Onks Torkkeliin ylipäätään vaikee päästä? Et onkohan mul enää mahista päästä sisään, jos saisin pisteitä vähän enemmän ku 13,9?

Moi
Torkkeliin on kova tunku
Sulla ihan hyvät mahikset päästä
Toki kyllä he lahjakkuutta testeillä hakevat
Mutta muista armas nuori, jos yksi ovi sulkeutuu, jossain toinen ovi avautuu! Luottavaisesti aina eteenpäin ❤

Itse olin torkkelissa oppilaana vuosina 2011-2014. Kaiken kaikkiaan jäi positiivisia muistoja lukioajoilta. Muistaakseni keskiarvoni taisi olla aikoinaan haettaessa 8,4. Omasta mielestä pääsykokeet eivät menneet ihan nappiin, mutta toisaalta olinkin jo tuolloin ihan lahjakas (kuvis stipendin sain 9.luokalla). Hyvä kurssivalikoima kuvataideaineita ja itselle jäi niistä paljonkin käteen. Omaan aikaan ilmapiiri oli ihan hyvä, joskin teinien keskuudessa aina vallitsee jonkinlainen nokkimisjärjestys..

Itse olin torkkelissa oppilaana vuosina 2011-2014. Kaiken kaikkiaan jäi positiivisia muistoja lukioajoilta. Muistaakseni keskiarvoni taisi olla aikoinaan haettaessa 8,4. Omasta mielestä pääsykokeet eivät menneet ihan nappiin, mutta toisaalta olinkin jo tuolloin ihan lahjakas (kuvis stipendin sain 9.luokalla). Hyvä kurssivalikoima kuvataideaineita ja itselle jäi niistä paljonkin käteen. Omaan aikaan ilmapiiri oli ihan hyvä, joskin teinien keskuudessa aina vallitsee jonkinlainen nokkimisjärjestys..

Yhteistyössä