TÖRKEETÄ!!! Lastenkutsu- asiaa

14.07.2007
696
0
16
Likka oli kutsuttu päiväkotikaverinsa synttäreille tänään.
Ihan ekaks pisti silmään se, että synttärisankari eikä sankarin vanhemmat juuri mitenkään reagoineet meidän tuloon. Lahja kelpas kyllä, mutta siihen se sitten jäi.
Lähdin sanomatta mitään. Likka jäi sinne ihan mielellään... Raukka kun ei tiennyt tulevasta...

Äsken mies haki likan himaan ja tyttö itku kurkussa selitti, että hänen kanssaan ei sitten ollut kukaan leikkinyt, hän oli heitellyt ilmapalloa yksinään. SIIS TÖRKEETÄ!! Eikö se ole vanhempien vastuulla katsoa, että jokainen lapsi ns. saa osansa, ettei kukaan jää yksin juhliin???? Jos kerta kutsutaan niin olishan se kiva, jos ottaisivat kaikki huomioon yhtä lailla.

Mä en voi ymmärtää moista käytöstä.

En sitten tiedä olenko jotenkin poikkeava, mutta mun silmissä tuollainen käytös on täysin asiaankuulumatonta.

meillä lastenkutsuilla ei kukaan ole koskaan jäänyt joukosta ulkopuolelle, ellei itse ole sitä halunnut, esim, olla osallistumatta johonkin yhteiseen leikkiin. Kaikkihan ei välttämättä halua osallistua yhteisiin juttuihin.

Ja lapset ovat aina tulleet iloisina takaisin toisten kaverisynttäreiltä, ja kivaa on aina ollut.
Kurjaa, että sinun lapsellasi ei ollutkaan juhlissa kivaa... onko muuten luonteeltaan hiljaisempi vai millainen on isommassa porukassa?

Olen menossa kaitsemaan lasten kutsuja siskon avuksi. Ei kävisi mielessäkään, että annettaisiin kenenkään lapsen jäädä yksin! :o Synttärit sentään ja tarkoituksena ilonpito! Tuli ihan suru ap:n lapsen puolesta.

Ja tämä sankari otti lahjan likan kädestä ja juoksi jonnekkin. Sankarin äiti käveli kerran eteisen ohi ja moikkas lennosta. Kukaan ei puhunut mulle(kaan) mitään.

Hitto mitä ihmisiä sitä joutuu kestämään :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Hieman Hankala:
Ja tämä sankari otti lahjan likan kädestä ja juoksi jonnekkin. Sankarin äiti käveli kerran eteisen ohi ja moikkas lennosta. Kukaan ei puhunut mulle(kaan) mitään.

yleensä kohtelias tapa toivottaa ovella jokainen vieras vanhempineen tervetulleiksi, vaikka vanhempia ei kutsuttu olisikaan... ja vaihtaa siinä muutama sana jokaisen saattajan kanssa. outoa käytöstä, jos ei toivottanut tervetulleeksi

:/

Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:

yleensä kohtelias tapa toivottaa ovella jokainen vieras vanhempineen tervetulleiksi, vaikka vanhempia ei kutsuttu olisikaan... ja vaihtaa siinä muutama sana jokaisen saattajan kanssa. outoa käytöstä, jos ei toivottanut tervetulleeksi

:/

Ja kiittää lahjasta |O |O

Itse haluaisin aina esittäytyä, kuka olen ja kenet juhliin tuon. Mutta näille lennosta moikkaajille ei sitä ehdi tehdä. :/

Voi ei :( Tuli suru pikkusen juhlijan puolesta :(
Tuli mieleen, että oliko synttäreille kutsuttu koko ryhmä, "ettei kenellekään tule paha mieli", kun ei kutsuta? :/ Olis ollu ehkä parempi kutsua vaan ne kaverit tarhasta, jos ei muiden kanssa huvita leikkiä |O

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Tuli mieleen, että oliko synttäreille kutsuttu koko ryhmä, "ettei kenellekään tule paha mieli", kun ei kutsuta? :/ Olis ollu ehkä parempi kutsua vaan ne kaverit tarhasta, jos ei muiden kanssa huvita leikkiä |O

Ainakin p.kodissa tää sankari (poika) on likan hyvä kaveri, leikkivät yhdessä jne. Siitä en sitten tiedä miksi likka kutsuttiin... :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
No voi ei :/ Niin kurjaa kun lapsi odottaa kivaa juhlaa ja saakin pettyä. kyllä minustakin pitäisi sankarin vanhempien katsoa että kaikki otetaan mukaan leikkiin.

Näinpä.
On kyllä suorastaan törkeetä tollanen käytös niiltä päivänsankarin vanhemmilta |O !

Havaintoja vanhempien lasten ja alakoululaisten kutsuista. Lapset ovat saaneet lahjaksi toisten vanhoja leluja ja/tai aikuisten vanhoja tavaroita (paras oli, kun lapsi sai DDR:ssä valmistetun olkihatun, DDR eli entinen Itä-Saksa lakkasi 1990). Lapsi, joka ei käynyt toisen lapsen synttäreillä, kutsui tämän toisen lapsen synttäreilleen, tämä toinen lapsi ei mennyt, jolloin ensimmäinen VAATI monta kertaa, että tämän toisen pitää tuoda lahja.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:

Ainakin p.kodissa tää sankari (poika) on likan hyvä kaveri, leikkivät yhdessä jne. Siitä en sitten tiedä miksi likka kutsuttiin... :headwall:

No ompas "hyvä kaveri" teiän tytöllä :o Mikä lie päivänsankaria riivannu, kun tuolleen kohtelee kaveriaan :(

Ei todellakaan millään pahalla, mutta eikö olisi asiallista ja paljon järkevämpää kertoa mielipiteensä asiasta kutsujen järjestäjälle eikä kitistä täällä asiasta. Yleensäkkin asiat kannattaisi puhua suoraan ja asiallisesti kyseessä olevien henkilöiden kanssa ennenkuin ruvetaan jeesustelemaan. Keskutelitko esim. päivänsankarin äidin kanssa kuinka tyttö käyttäytyi juhlissa vai teitkö viisi vuotiaan puheiden perusteella johtopäätöksiä asiasta?

Onko Ideaparkissa tällähetkellä mitään kivoja lastenvaatealennuksia? Vauvalle lähinnä etsiskelen hyvää ja edullisesti, jos mahdollista. Vai huristanko suoraan ohi Tampereelle, josko sieltä löytyisi?

Alkuperäinen kirjoittaja pirjo:
Ei todellakaan millään pahalla, mutta eikö olisi asiallista ja paljon järkevämpää kertoa mielipiteensä asiasta kutsujen järjestäjälle eikä kitistä täällä asiasta. Yleensäkkin asiat kannattaisi puhua suoraan ja asiallisesti kyseessä olevien henkilöiden kanssa ennenkuin ruvetaan jeesustelemaan. Keskutelitko esim. päivänsankarin äidin kanssa kuinka tyttö käyttäytyi juhlissa vai teitkö viisi vuotiaan puheiden perusteella johtopäätöksiä asiasta?

Taitaa tämä harmaa pirjolla olla vähän huono omatunto??
Tais osua arkaan kohtaan :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja pirjo:

Taitaa tämä harmaa pirjolla olla vähän huono omatunto??
Tais osua arkaan kohtaan :laugh: :laugh: :laugh:

Kuinkahan minulla voisi olla huono omatunto, jonkun vieraan ihmisen kutsujen onnistumisesta? Minusta vaan on naurettavaa jeesustella toisten ihmisten käytöstä jossain täällä ilman, että on aikuismaisesti ja asiallisesti ensin keskustellut ko. ihmisen kanssa asiasta ja tehnyt hänelle mielipiteensä selväksi. Miksi ihmeessä lähdit mitään sanomatta ja jätit pienen tyttösi sinne?! Minusta sellainen käytös on ohan yhtälailla asiaankuulumatonta. Ymmärrän kyllä äitinä täysin, että sinulla on pahamieli lapsesi kohtelun takia, mutta itse tuossa tilanteessa olisin ihan ensimmäisenä ottanut yhteyttä kutsujen järjestäjään ja keskustellut hänen kanssaan tapahtuneesta. Mutta meillä kaikillahan on omat tyylimme hoitaa asioitamme. =)

Yhteistyössä