tori.fi :n toiminta (ärsyttää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija xxxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija xxxx

Vieras
Meillä on yksi venäjäntoy terrieri narttu jolla on nyt ensimmäiset ja viimeiset pentunsa. Tori.fi ei julkaise ilmoitusta koska se on muka sääntöjen vastainen (vaikka joka kohta on katsottu että on sääntöjen mukainen) .

No otin yhteyttä tori tukeen eli "asiakaspalveluun"

Sain vastaukseksi viestin että onko minulla venäjäntoy terrieri kasvatus toimintaa kun on noita astutusilmoituksia ja muuta ja että tori tekee yhteistyötä hesyn kanssa pentutehtailua vastaan.

Vastasin että koen tuollaisen loukkaavana koska nämä ovat meidän ainoan venäjäntoy terrieri nartun ensimmäiset ja viimeiset pennut (koska steriloidulle nartulle ei voi tehdä pentuja ja narttu steriloitiin synnytyksen yhteydessä).

Siihen sain ihme kyselyn että kuka minun yhteystiedoilla ilmoittaa( yhtään ilmoitusta ei löytynyt torista nimelläni).

Mitään vastausta en enään saanut tori tuelta .

Ilmoitukseni evättiin uudelleen.

Otin yhteyttä toimitusjohtajaan , en saanut mitään vastausta!

Tori.fi sääntöihin kuuluu että rotukoiran pentuja ei yleensä saa alle. 1000€ , totta jos on kyse rekisteröidyistä pennuista.

Mutta esimerkiksi meidän kohdalla nartulla ei ole kennelliiton rekisteritodistusta , ja koska molemmat vanhemmat pitää olla rekisteröity suomen kennelliittoon niin pentuja ei saa rekisteröityä (virallisesti, toki on fix rekisteri mutta se ei ole sama juttu) .

Moniko maksaa 1000€ ei rekisteröidyistä pennuista? En minä ainakaan. Mutta pistin sen hinnaksi jotta ilmoitus on sääntöjen mukaisesti tehty.

Pentutehtailuhan tarkoittaa liian tiheää pennutusta Samalla nartulla.
Ja liian monta pentuetta samalla nartulla .
Kennelliitto sanoo näin
Samalla nartulla saa olla maks 5 pentuetta. Pentueiden väli pitää olla vähintään 10kk , tätä tiheämpi pennutus sallitaan kerran ilman poikkeuslupaa . Yli 8v nartulta pitää olla ennen astutusta eläinlääkärin todistus että synnytys\tiineys yms ei ole liian iso rasite nartulle.

Oma narttu on 5v , ekat pennut ikinä.

Totta meillä oli toisella nartulla pennut 6kk sitten. (mutta pennut olivat sekarotuisia ja myös nartun ekat pennut, eikä oo lähiaikoina kyllä toisia saamassa),

Pentutehtailua siis..

Näitä kahta pentuetta ennen oli viimeksi pennut v.2001 eli 15v sitten

Mä en käsitä tori n toimintaa

Helvetin hyvä että valvovat ilmoituksia ja tekevät parhaansa ehkäistäkseen pentutehtailua. Tuolla on ollut jumalattoman kuvottavia eläinten myynti-ilmoituksia. Älä ota ittees, eläinten hyvän nimissä koetetaan toimia.

Helvetin hyvä että valvovat ilmoituksia ja tekevät parhaansa ehkäistäkseen pentutehtailua. Tuolla on ollut jumalattoman kuvottavia eläinten myynti-ilmoituksia. Älä ota ittees, eläinten hyvän nimissä koetetaan toimia.

Näinhän se yleensä menee, tollot hoitavat yhteistä hyvää.
Koko suomi menee syöksykierteellä päin persettä tollojen johtajien takia.

Onko kaiken pakko olla aina niin järkyttävän vaikeaa?

Joo ja mun valokuva tuotteesta oli liian hyvä. Ne sanoi että kuva on tekijänoikeuden alainen myyntikuva (mitä ei ollut) ja että sellaista ei saa käyttää. Jep jep.

Siellä on ollu taas joku tiukkapipo häärimässä. Mullakaan ei hyväksytty erästä vaateilmotusta koska (kuvasta) tulkittiin alusasuks ja tekstissä maininta "vähän käytetty". Ok, poistin sen maininnan mutta edelleen tuli hylkäys.. laitoin palautetta että miten niin "syy: on käytetty" kun ei siinä lue enää mitään sellasta! Vastas että alusasuissa pitää olla aina maininta että "käyttämätön"! Eli pitää osata valehdella sopivasti että saa ilmotuksen läpi...lisäks hain muiden ilmotuksia ja lähetin niille näytiks jossa ihan selkeesti myytiin alusasuja mutta eipä vaan ollu mitään mainintaa käyttämättömyydestä.. että jotkut ilmotukset kelpaa, toiset ei! Ei vastanneet enää mitään..
Mitä muutenkaan kuuluu niille onko jotain alusvaatetta käytetty vai ei? Siis pelkääkö että muuten jokkut pervot alkais käymään kauppaa käytetyistä likasista kalsareistaan siellä vai mitä?!! Käsittämätön niiden listakin mitä kaikkee ei saa myydä...

Mä taas tykkään siitä, että torilla on edes jotain valvontaa myyntituotteista.

Esim huutonetissä saa myydä alkoholia, torilla ei. Mielestäni alkoholin myyminen on jo Suomen lain vastaista, mutta Sanoma-konsernin huutonettiä se ei koske.

Sulla on kaksi sekarotuista pentuetta puolen vuoden sisään ja ihmettelet epäilyksiä pentutehtailusta? Mä ihmettelen, miksi ylipäätään teetät pentuja rekkaamattomalla rotukoiralla? Ja mistä syystä narttuasi ei ole rekattu, mikä siinä on vikana? Toi homma nyt vaan haiskahtaa hieman. Ei toi toki eläinrääkkäykseltä kuulosta, mutta itsekkäältä ja ajattelemattomalta pikkubisnekseltä kuitenkin. Kyllä virallisten kasvattajien tuottamilla toyterriereillä pärjätään, kaltaistesi pennuttajien apua rotu tuskin tarvitsee.

Ihmeen paljon torissa on kuitenkin niitä "hälytyskellot soi" -myynti-ilmoituksia lemmikkieläimistä, vaikka ei kuitenkaan ihan siinä määrin kuin keltaisessa pörssissä. Valvonta ei ilmeisesti koske hoono soomi google translate -ilmoituksia.

Yhteistyössä