Toppaliivin käyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraldo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saraldo

Vieras
Auttakaas mua nyt hiukan! Tyttö sai lahjaksi toppaliivin. Mulla ei ole sellasta koskaan ollut enkä itse asiassa ole koskaan ymmärtänyt sen tarkoitusta :D. Mutta siis mitä sinne kuuluu laittaa alle? Fleecetakki? Villapaita? Joku muu takki? Ja eikös sitten käsivarret palele, jos on niin kylmä että toppaliiviä tarttis?

Meillekin noita on jostain ilmestynyt, ei ole tullut pidettyä :ashamed:

No tätä mäkin vähän pelkään, että tuleeko sitä sitten pidettyä : /. Jotenkin se takki tuntuu kuitenkin kaikkein luontevimmalta. Tai ehkä sitten silleen myöhään syksyllä, että aamulla ollaan lähellä nollaa, mutta iltapäivällä reilusti plussalla, jolloin jättää vaan toppaliivin pois ja jatkaa villapaidalla?

Minulla on monta toppaliiviä. Käytän niin, että alla on pitkähihainen T-paita hiukan paksumpi siis, tuulisillä keleillä kaksi ja paksu tiheä neule. Ei tule vilu ja ja on muuten parempi vaihtoehto silloin kun on pakkasta mutta ei tuule. Toppatakki on yleensä liikaa mutta liivi on ihan ehdoton.

Noita olen nähnyt pidettävän täällä etelässä silloin kun on joskus talvella alle 20 astetta ja muuten aurinkoista mutta tuulista :) Ei niitä varmaan ole tarkoitettu suomen oloihin talvivaatteeksi, muutenhan niissä olisi hihat. Keväisin ja syksyisin voisivat toimia jonkun neuleen kanssa.

Toppaliivi on kätevä myöhään syksyllä ja aikaisin keväällä, jolloin lämpötilavaihtelut ovat jyrkimmillään eli illalla voi olla pikkasen pakkasen puolella.

Pahin kylmä tulee keskivartaloon, eikä niinkään käsivarsiin. Joten tytölle vaan tiheä neulos alle ja toppaliivi päälle.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä