TOP 10: Huonoimmat syyt hankkia lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tosta puuttuu oleellisemmat ja varmasti melkeinpä yleisimmät syyt tehdä lapsia, eli työelämä tympii ja ainoa sosiaalisesti hyväksytty tapa ottaa siitä taukoa on jäädä äitiyslomalle, tai töihin paluu ei kiinnosta mutta tuilla ei enää elä, joten pyöräytetäänpä vielä yksi vauva niin tukia saa sen muutaman vuoden taas vähän enemmän.

Yksi paska syy on myös se, että raskaana oleminen ja vauvat on ihania ja nainen on koukuttunut siihen hormonihuuruun.

Kaikista paskin syy minkä keksin lastentekoon puuttuu myös listalta, eli että tehdään lapsi siinä toivossa, että raskaus antaisi syyn päästä irti aineista (tai ainakin helpottaisi vieroitukseen pääsyä).

[QUOTE="Kaisa";24372117]syynsä kullakin.. pää-asia et lasta rakastetaan, oli syy sit kuin itsekäs tahansa!![/QUOTE]

No siinä vaiheessa kun on vaikka aiheutettu lapselle elinikäiset vammat raskaudenaikaisella päihteidenkäytöllä, ei musta mikään äidinrakkaus enää merkkaa kauheasti.

Eikä se rakkaus myöskään riitä yksin, jos lapsia on vauvahuumassa tehty enemmän kuin jaksaa kunnolla hoitaa ja elättää.

Mikä sitten olis hyvä syy? Mun mielestä listassa oli osittain myös hyviä syitä, toki ajatellen niin että ne eivät ole ainuita syitä miksi lapsi halutaan.

Mun mielestä ihan aidosti ja oikeesti huonoimmat syyt on että pyritään kuiville aineista, hoidetaan alkoholiongelmaa tai tehdään rahan takia lapsi (joo hullultahan se kuulostaa, mutta jotkut ovat oikeasti niin köyhiä että mitä enemmän lapsilisiä saavat niin sen parempi. vaikka ne lapset nimenomaan ovat se rahanmeno, mutta ei välttämättä näissä perheissä... lapsille vanhaa resua ylle ja huonoa ravintoa)

Maailmassa on todellisiakin ongelmia kuin se että tekeekö joku lapsen siksi koska rakastaa vauvoja ja raskausaikaa.

minun mielestä huonoin syy hnkkia lapsia on se, että se "kuuluu" asiaan. Aika moni vaan tekee ne kaksi lasta, kun se on normi. Jotenkin tuntuu, että varsinkin miehet sortuvat tähän. Vaimo tahtoo, mies vaan suostuu ja sitten käy niin, että ei jälkikasvun kanssa oleminen kiinnostakaan tai perhe-elämä.

[QUOTE="vieras";24372492]minun mielestä huonoin syy hnkkia lapsia on se, että se "kuuluu" asiaan. Aika moni vaan tekee ne kaksi lasta, kun se on normi. Jotenkin tuntuu, että varsinkin miehet sortuvat tähän. Vaimo tahtoo, mies vaan suostuu ja sitten käy niin, että ei jälkikasvun kanssa oleminen kiinnostakaan tai perhe-elämä.[/QUOTE]

Yleensä tämmöisistä ihmisistä kuitenkin tulee ihan hyviä vanhempia ja he ovat ainakin jonkun verran lapsia halunneet joka tapauksessa. Myös resurssit lasten kasvatukseen heillä yleensä arvioitu aika realistisesti toisin kuin vauvakuumehuumailijoilla (joilla välttämättä ei ole yhtään mitään annettavaa lapselle muuta kuin pahimmillaan rikkinäinen, köyhä perhe ja omat ongelmat). Ja itsehän kuulun jälkimmäiseen porukkaan, vauvakuume on ihan järkyttävä, mutta rakkaudesta mahdollista tulevaa lastani kohtaan oon päättänyt nyt kuunnella järkeäni ja pitäytyä lisääntymistouhuista.

En mä tunne ketään, joka intohimoisesti olisi ikänsä vihannut lapsia ja sit kuitenkin tehnyt niitä koska kuuluu tehdä, vaikkei yhtään olisi itse halunnutkaan.

[QUOTE="...";24372471]Maailmassa on todellisiakin ongelmia kuin se että tekeekö joku lapsen siksi koska rakastaa vauvoja ja raskausaikaa.[/QUOTE]

No on toi musta aika todellinen ongelma siinä vaiheessa, kun se menee sairauden puolelle ja jo syntyneistä lapsista huolehtimiseenkaan ei ole kunnon resursseja vaan valitetaan väsymystä ja kysellään kaksplusalla, miten ruokkia perhe viikon kympillä.

Yhteistyössä