Toosi tyhmä kysymys koskien savustettu lohta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhymä allergikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhymä allergikko

Vieras
Olen itse allerginen kalalle, mut nyt olisi lapsi (joka mitä ilmeisemmin ei ole allerginen) menossa hoitoon ja ajattelin, että koska tätini tykkää kovasti kalasta, ostan mukaan ruoaksi savustettua lohta. Mutta siis kysymys: kestäähän se seuraavaan päivään hyvänä jääkaapissa, jos kalatiskiltä käy ostamassa edellisenä päivänä? Vai suositteletko jotain muuta? Lähinnä niin ettei tarvitse kuin lämmittää ruoka.

Alkuperäinen kirjoittaja kaapo:
Arvaa kuule mitä?
Kaapo ei pidä kissakirjoista!

ikävää meillä lapsi pitää kovasti kissoista sekä kissakirjoista.

Mutta tosiaan tuo kala nyt enempi kiinnostaa et kärsiikö se koostumus, jos sitä ei heti syö. vaan sen ostaa lämpimänä jäähdyttää ja lämmittää uudelleen?

Riippuu tietysti siitä kauanko on siinä kalatiskissä ollut, vasta savustettu säilyy kyllä. Jos et osta kokonaista raakaa kalaa jonka savustatte perille jos tädilläsi on savustin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Arvaa kuule mitä?

Mutta tosiaan tuo kala nyt enempi kiinnostaa et kärsiikö se koostumus, jos sitä ei heti syö. vaan sen ostaa lämpimänä jäähdyttää ja lämmittää uudelleen?

Yleensä kait se kaupantiskiltä löytyy kylmänä. Oli miten oli, niin hyvin säilyy.

Arvaa kuule mitä?

ei kai sitä lämpimänä myydä? täällä ainakin sekä loimu- että savustettu on kylmätavaraa. mutta säilyy seuraavaan päivään.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Riippuu tietysti siitä kauanko on siinä kalatiskissä ollut, vasta savustettu säilyy kyllä. Jos et osta kokonaista raakaa kalaa jonka savustatte perille jos tädilläsi on savustin.

Valmiiksi savustettua ajattelin, ettei minun tarvitse itse koskea kalaan (valmistaa mitenkään) ja että se on valmista sellaisenaan kun vian lämmittää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Arvaa kuule mitä?

ei kai sitä lämpimänä myydä? täällä ainakin sekä loimu- että savustettu on kylmätavaraa. mutta säilyy seuraavaan päivään.

okei kiitti, mä oon niin tyhmä et luulin sen olevan lämmintä :/ heh, no juu tyhymä mikä tyhymä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Arvaa kuule mitä?

okei kiitti, mä oon niin tyhmä et luulin sen olevan lämmintä :/ heh, no juu tyhymä mikä tyhymä..

no ei kai tollaista tiedä, kun ei itse sitä voi syödä :) mutta siis kylmänä myydään ja yleensä kylmänä syödäänkin, lisukkeet voi tietty sit lämmittää. ja hyvin säilyy pari päivää jääkaapissa.

Yhteistyössä