Tonnikalasalaatin ohje

kEITÄ RIISIÄ PUOLIKYPSIKS,LISÄÄ OSITTAIN SULANEITA VIHANNEKSIA ESIM.HERNE-MAISSI-PAPRIKA JA LOPUKSI TONNIKALAA.KASTIKKEEKS KÄY VAIK SALAATIN KASTIKE MÄ KÄYTÄN HERKKUMAAN PERINTEISTÄKASTIKETTA.TOI KÄY NIIN GRILLATUN LIHAN KUIN BROILERINKIN LISUKKEENA :p :p JA MUUTEN MAISTUU VIELÄ KYLMÄNÄKIN EI TARTTE OLLA LÄMMINTÄ VOI KERRALLA TEHDÄ ISON ANNOKSEN! ;) ;)
 
anli
keitettyä riisiä (irto)
tonnikalaa
herne-maissi-paprika -pussi
suolakurkkuja kuutioituna
Halutessa voi sekaan laittaa
omenakuutioita
purjoa pilkottuna
yrttimaustetta

maistuu ilman kastikettakin
 
Paukku-Peten äiti
Keitä riisiä, itse suosin Uncle Benin 10 minuutin riisiä, on hyvää ja valmistuu nopeasti. Sekaan purkki öljyyn pakattua tonnikalapalaa, hienonna hiukan haarukalla. Mausteeksi sitruunapippuria ja tilliä, kuivattua olen käyttänyt. Sekaan tuorekurkkupaloja tai hernemaissipaprikaa (sitä ennen mikroon pariksi minuutiksi) tai sekä että. Ei tarvitse välttämättä kastiketta. Jaa niin, riisin keitinveteen laitan hiukan suolaa.
 
meillä näin...
perus osa
tonnikalaa
pastaa...

vaihtelevasti joukkoon:
omena
tomaatti
kurkku
suola/etikka kurkku
paprika
purkki herkkusienet

vähän mitä milloinkin löytyy

parhaimmalta maistuu meitin suussa höystettynä sinaappisella salaatinkastikkeella....
 
Keitettyä riisiä tai makaronia (maun mukaan)
kurkkua
tomaattia ja tonnikalaa.

Kurkku ja tomaatti pilkotaan ja aineet sekoitetaan keskenään.

Kastike:
½ l piimää
2 rkl etikkaa
vajaa 1 tl suolaa
2rkl sokeria
loraus sinappia
isompi loraus ketsuppia

sekoita aineet keskenään. Maista ja lisää maun mukaan tarvittavia juttuja :D . Seikoita kastike salaatin joukkoon ja maiskuttele. Kun antaa jonkun aikaa vetäytyä ennen syöntiä niin maku paranee :D .
 
Eufrosiina
Mä keitän värillistä pastaa kasvisliemikuution kanssa (antaa makua) sit sekaan tonnikalapurkki (öljyvaihtoehto, mut muut lisämaut voit valita itse, chilitonnikala on sit niin tulinen että mä meinasin pyörtyä, mies tykkäs..) , pilkottua maustekurkkua, pilkottua tomaattia, purjorenkaita ja (keitettyjä) pakasteherneitä (ei tuu listeriaa kun keität ne eka).. salaatinkastikkeena käytän sitä felixin ranskalaista salaatinkastiketta, on majoneesimaisempaa.. tämän salaatin tekemiseen menee suurin piirtein sen verran kun makaroneja keittää ja sit sekottaa aineet..
 
vinkiksi vaan et pirkan pikariisi on tosi hyvää ja nopeeta tehdä näihin salaatteihin!! uncle bensin pikariisit maistuu aivan riisimuroilta,mut nää pirkat on tavallisen riisin makusia ja niissä on tosi kätevä keitto systeemi!!
 
Minä teen salaatin johon laitetaan kierremakarooneja (tai mitä rooneja vaan), tomaattia, suolakurkkua, emmentaljuustoa ja herneitä. Kastikkeena ihan joku valmis kastike. Tonnikalan tilalle laitan joskus valmiita salaatti/pizzakinkunpaloja.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2004 klo 14:08 millamaria kirjoitti:
vinkiksi vaan et pirkan pikariisi on tosi hyvää ja nopeeta tehdä näihin salaatteihin!! uncle bensin pikariisit maistuu aivan riisimuroilta,mut nää pirkat on tavallisen riisin makusia ja niissä on tosi kätevä keitto systeemi!!
Kiitos kaikista ohjeista! SetäPenis riisiä mä en suosi, käytän noita "halpariisejä", rainbow on yleisin meillä. Mutta ihanaa, nyt pääsen vihoin tekeen salaattia! =)
 

Yhteistyössä