tonnikala yhtä "terveellistä" kuin muu kala?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vv

Vieras
Kun sanotaan, että kalaa tulisi syödä mielellään pari kertaa viikossa tms.... itseni tulee syötyä aika usein lounaaksi tonnikalaa esim. salaatin kanssa. Niin vähän hassu kysymys, mutta onko tonnikala yhtä "terveellistä" kuin muu kala, eli käykö kala-annoksesta siinä missä muutkin?

Aika suolaistahan se ainakin on.... useimmiten ostan purkin jossa kala on öljyssä, kun siitä saa salaatinkastikkeen samalla :)

Tonnikalan rasvat on kyllä terveellisiä, tonnikala vaan on varsin vähärasvainen. Se öljy mitä tonnikalapurkissa on ei välttämättä ole mitään kovin terveellistä, kasviöljyä on monenlaista eikä noissa oo koskaan eritelty mitä se on. Käytä kastikkeeksi vaikka rypsiöljyä mieluummin.

[QUOTE="alma";27636100]Tonnikalaa pyydetään epäeettisesti se kai se suurin ongelma. Mutta ei kai siinä kalassa mitään vikaa ole. Kannattaa tosin syödä tuoretta eikä sitä kuivaa purkkikamaa.[/QUOTE]

Suomesta on todella vaikea saada oikeasti tuoretta tonnikalaa.

Joidenkin mielestä kaikki mitä ihminen syö on epäeettistä. MInusta se on normaalia elämän kiertokulkua. Jos joku tältä pallolta loppuu tulee uusia tilalle ja evoluutio toimii.

se purkitettu ruokahan on paljon tehokkaammin kulutuksessa kuin tuorelihat sun muut, ne menee pilalle jos ei niitä kaikkia saada myytyä ajoissa ja purkit säilyy hamaan tuleviasuuteen, hävikki on varmasti pienempi, kun ajattelee kokonaisvaltaisesti eikä vaan jotain pääkaupunkiseudun suositun kaupan lihatiskiä.

Mä välttelen tonnikalaa, koska sen eettisyys on varsin kyseenalainen ja olen käsittänyt että sitä pyydettäessä tulee harvinaisen paljon ylimääräisiäkin kuolonuhreja sieltä merestä ja lisäksi tonnikala on hyvin ylipyydetty ja kannat vähentyneet kovasti. Suosin kotimaisia kaloja.

Mä välttelen tonnikalaa, koska sen eettisyys on varsin kyseenalainen ja olen käsittänyt että sitä pyydettäessä tulee harvinaisen paljon ylimääräisiäkin kuolonuhreja sieltä merestä ja lisäksi tonnikala on hyvin ylipyydetty ja kannat vähentyneet kovasti. Suosin kotimaisia kaloja.

Jotkut väittävät ihmisiä epäeettisiksi, jotkut tonnikaloja. Älä sitä tonnikalaa nyt ala syyllistämään. Harvinaisen paljon ylimääräisiä kuolonuhreja on myös Syyriassa ja niitä ei kai edes syödä.

Yhteistyössä