Tomaatista aina suupielet auki.Mistä johtuu ja mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulakin halkee aina kyn syön raakaa tuore tomaattia. Eli kun saa omasta kasvihuoneesta tai muuten kunnolla tertussa kypsynyttä tomaattia niin ongelmia ei tule.

Meidän tomaatti allerginen poika pystyi myös aikanaan syömään oman kasvihuoneen tomaatteja muttei muita.

Mulla on ollut sama vaiva teini-iästä lähtien. Luulisin, että joku yliherkkyys, en ole koskaan testannut. Etelässä (esim. Kreikassa)tomaatit on ollut liian väkeviä, joskus talvella myös kotimaiset tomaatit on myös. Kokeile keväällä uudelleen...

[QUOTE="jep";23281286]kiva esim työpaikkaruokailussa tai muussa vastaavassa alkaa salaattiastiaa penkomaan,että onkohan tässä tomaattia[/QUOTE]

Yleensä salaatista kyllä aika hyvin huomaa, onko siinä tomaattia vai ei, siis ihan penkomatta. Voithan sä ottaa sitä salaattia ja jättää ne tomaatit lautasen reunalle. Mutta jos oot pahasti allerginen niin se mehukin jo saa oireet aikaiseksi.

luulisin et työpaikkaruokalassa otetaan tuollaiset asiat huomioon, sinne voi sanoa et ei pysty syömään tomaattia ja saa sit sellaista salaattia missä sitä ei ole.
ainakin meillä tehdään asiakkaille salaattia (ja ruokaa ) jos asiakas tuollaisesta mainitsee ja sen toiveen toteuttaminen on mahdollista.

Mulla on aika ajoin samaa, tosin mulla turpoo kieli. Sitten vaan olen syömättä tomaattia jonkun aikaa.

Kolmosta odottaessa meni sen verran pahaksi että kävin enpossa hakemassa kortisonipiikin ja kortisoni kuuri päälle. Silloin reakoin myös omenaan, kiwiin, kalaan ja sitrushedelmiin. Lääkäri puhui juurikin tuosta ristiallergiasta koivunsiitepölyn kanssa.

(Mille en tietääkseni ole allerginen..)

Tiesittehän, että osa kotimaisista tomaateista kasvatetaan lasivillasta, josta jää tomaattiin jäämiä... Tämäkin voi aiheuttaa oireita, joten kannattaa selvitellä tomaatin alkuperää ja kasvatustapoja.

Mulla on aika ajoin samaa, tosin mulla turpoo kieli. Sitten vaan olen syömättä tomaattia jonkun aikaa.

Kolmosta odottaessa meni sen verran pahaksi että kävin enpossa hakemassa kortisonipiikin ja kortisoni kuuri päälle. Silloin reakoin myös omenaan, kiwiin, kalaan ja sitrushedelmiin. Lääkäri puhui juurikin tuosta ristiallergiasta koivunsiitepölyn kanssa.

(Mille en tietääkseni ole allerginen..)

Kyllähän sinä oot alleginen. Mitäs sitten, kun koko suuontelo turpoaa, senkin se voi tehdä.

[QUOTE="jep";23281286]kiva esim työpaikkaruokailussa tai muussa vastaavassa alkaa salaattiastiaa penkomaan,että onkohan tässä tomaattia[/QUOTE]

No niinhän ne muutkin allergiset tekee, onko kauheen vaikeeta?

Kyllähän sinä oot alleginen. Mitäs sitten, kun koko suuontelo turpoaa, senkin se voi tehdä.

Ei siis ole testattu allergiaa, enkä saa keväisin koivusta oireita.
Mutta jos tosiaan alkaa turpoamaan koko suu niin enpoonhan sitä mennään hippulat vinkuen.

(kuten siis kerran menin kun kieli turpos, mitä ei kuitenkaan katosttu mitenkään kiireelliseksi kun henki edelleen kulki odotin sen normaalin 3tuntia.)

[QUOTE="mii";23281412]Tiesittehän, että osa kotimaisista tomaateista kasvatetaan lasivillasta, josta jää tomaattiin jäämiä... Tämäkin voi aiheuttaa oireita, joten kannattaa selvitellä tomaatin alkuperää ja kasvatustapoja.[/QUOTE]

Voisko joku avata tätä tomaattialasivillassa juttua? EN ole koskaan kuullutkaan...

Yhteistyössä