Tolla koiralla on pää umpiluuta!!!

• Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti
hmm
Siis mä oon ottanu 4 kertaa yhteen tänään sen kanssa :headwall:

Sen jälkeen kun se kastroitiin, niin se kyllä "rauhoittui", siis kaipaa enemmän hellyyttä jne, mutta voi luoja sitä sen kiinnostusta ruokaan! Se kiipee pöydälle heti kun selkänsä kääntää, lasten syömisiä kyttää(uskoo kyllä pienten vastalauseiden kera kun komennan pois keittiöstä) ja tänään oon kolme kertaa meinannu saada hammasta(omaa tyhmyyttäni, yleensä pärjätään hyvin). Se tottelee mua kuin unelma(jos siis sitä murinaa ja irvistelyä ei lasketa), eli väittää vastaan mennessään mutta tottelee kuitenkin heti.

Millä mä saan ton murisemisen pois siltä? Ja nyt on turha tulla sanoo et jos se puree niin lopetetaan, kun en siitä luovu kerran hyvin pärjään ja puremiset tulee kuvioon vaan kun sillä on kohtaus lähestymässä(epilepsia).

Mä saan käsitellä sitä, hoitaa, jne mutta kun herra väittää aina vastaan. ihan AINA!

Joten, vinkkejä?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja emmä muuta tiedä:
Joku eläinexpertti sanoi että ei sitä murinaa kannate yrittää karsia, koska sitten se puree, kun murinalla ei voi viestiä
Eli mun pitäs vaan antaa sen murista...?

Se ei pure vaikka murisee, tai puree se mut sit se murina on erilaista, kuulen kyllä äänestä millon se on oikeesti tosissaan ja aikoo purra. Mut siis kun trimmaan sitä, niin se murisee. sit kuitenkin antaa trimmata, ja jos ääni muuttuu niin et tiedän et kohta tulee hammasta niin lopetan, käsken koiran istua, pidetään pieni tottelevaisuuskoe ja koitetaan uusiks. Teenkö mä tässä väärin?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja GeeBee:
Meidän isokokoinen koira koetti murista mulle nuorempana. Mä sain murinat loppumaan pitämällä koiraa lähelläni ts. "selättämällä" koiran jokaisen murinan jälkeen.
Miten tuo selätys käytännössä tapahtuu?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja GeeBee:
Meidän isokokoinen koira koetti murista mulle nuorempana. Mä sain murinat loppumaan pitämällä koiraa lähelläni ts. "selättämällä" koiran jokaisen murinan jälkeen.
Miten tuo selätys käytännössä tapahtuu?
Koiraa pidetään lattiaa vasten (niskasta esim.) niin kauan, että murina loppuu (koira siis alistuu sinulle).

No tervetuloa kerhoon! Meillä ihan vastaava tapaus, mut rotu on karhukoira-beagle. Kastraation jälkeen on ruokahalut noussut ihan mahdottomaksi ja nyt on alkanut hyppiä pöydille ruoan perässä (mitä ei oo ikinä tehnyt) kun on saanut jostain päähänsä että kaikki ruoantähteet on sen omaisuutta :headwall: Ukko on joutunut ottamaan nyt sen kanssa yhteen että saatais taas järjestys taloon. Tuokin on kova murisemaan mutta ei pure, ärähtelee helposti. Esim. kun käskee väistämään sohvalta niin murahtaa ja mulkasee, mutta poistuu, mutta on vaan tosi ärsyttävää toi protestointi!

Kerro mullekin jos keksit keinoja käsittelyyn!

Yhteistyössä