Tokio tuhon partaalla!:(

• Viestiketjun aloittaja järkyttävää:(
  • Ensimmäinen viesti
Vedäpä nyt henkeä. Miksi pitää vouhottaa täällä asioita joista ei tiedä mitään.

Juuri äsken aamutv:ssä haastateltiin suomalaista asiantuntijaa Tokiossa ja hän oli hyvin rauhallisilla mielin.

Mä en jaksa tätä kun ihmiset menee median mukana jokaiseen kriisiin täysillä. Katsotaan nyt tätä Japanin tilannetta rauhallisilla mielin. Tokio tuskin tuhoutuu ja säteilyarvotkin ovat pysynyeet vielä alhaalla (poislukien reaktorialue).

"mea"
Niinpä, tosi surullista :( Ydinvoiman riskithän on tiedossa, että ehkäpä tulevaisuudessa otetaan opiksi ja suositaan kestäviä ja ekologisempia energiantuotantomuotoja.

Mutta politikointi sikseen; toivotaan Japanille kaikkea hyvää...

"vieras"
Vedäpä nyt henkeä. Miksi pitää vouhottaa täällä asioita joista ei tiedä mitään.

Juuri äsken aamutv:ssä haastateltiin suomalaista asiantuntijaa Tokiossa ja hän oli hyvin rauhallisilla mielin.

Mä en jaksa tätä kun ihmiset menee median mukana jokaiseen kriisiin täysillä. Katsotaan nyt tätä Japanin tilannetta rauhallisilla mielin. Tokio tuskin tuhoutuu ja säteilyarvotkin ovat pysynyeet vielä alhaalla (poislukien reaktorialue).
Vai aiantuntija:D Minkä alan asiantuntija se oikein oli?

"vieras"
Mä en ole oikein perillä näistä ydin-asioista, joten kertokaapa vaikuttaako nuo japanin reaktoreiden viat mahdollisesti muualle maailmaan? siis noin niinkun terveydellisesti? miten kauas se säteily leviää?

"minä"
Miksi asioista ei saisi olla huolissaan??? Mä en ymmärrä... :(
Ehkä mitään isompaa katastrofia ei olekaan tulossa, mutta kyllä sitä saa huolissaan olla? Vai?
Saa olla. On ihan terve reaktio huolestua ja ahdistua. Te jotka nimitätte meitä muita sen perusteella hysteerikoiksi olette psyykkisesti sairaita yksilöitä. Mua vähän säälittää teidänkin puolesta. :(

[QUOTE="minä";23359947]Saa olla. On ihan terve reaktio huolestua ja ahdistua. Te jotka nimitätte meitä muita sen perusteella hysteerikoiksi olette psyykkisesti sairaita yksilöitä. Mua vähän säälittää teidänkin puolesta. :([/QUOTE]

No en kyllä tajua sun ajatuksenjuoksua. Selitäpä tuo psyykkisesti sairaita-kommenttisi.

"vieras"
Ottakaa nyt vaan rauhallisesti. Maailma muuttuu nyt. Ei kenenkään elämä ole ihan samanlainen alusta loppuun. Lapsille pitää antaa ainakin kuva siitä, että tästäkin selvitään, vaikkei itsekään siihen uskoisi

"vieras"
[QUOTE="minä";23359947]Saa olla. On ihan terve reaktio huolestua ja ahdistua. Te jotka nimitätte meitä muita sen perusteella hysteerikoiksi olette psyykkisesti sairaita yksilöitä. Mua vähän säälittää teidänkin puolesta. :([/QUOTE]

Okei. Eli ne ammattilaiset ja asiaan perehtyneet ovat väärässä. Sinä olet oikeassa. Tokio tuhoutuu ja me kaikki kuollaan,ihan sama vaikka joku höpöhöpö-ukko telkkarissa sanois että varsinkaan Suomalaisilla ei ole aihetta huoleen. Mut provohan tää olikin. Maistuko hyvälle ne jodit?

"vieras"
Mun mielestä on vähän psyykkisesti sairasta revitellä tänne näitä "MAAILMANLOPPU TULEE,KAIKKI TUHOUTUU!!!" -otsikoita ja lietsoa tietämättömien joukkohysteriaa ilmeisesti ihan tahallaan. "Tuhon partaalla"..joopa joo :D

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä;23359968:
hyvä vaan että kuolevat, onpahan maailmassa taas vähemmän ihmisiä :)
tämmöset kommentit vetää kyllä hiljasiks. en vaan voi ymmärtää miten jotkut ees kehtaa päästää moista suustaan (näppiksestään). uskomatonta. mitä kertookaan ihmisestä tämän takana taas :(

[QUOTE="vieras";23359941]Mä en ole oikein perillä näistä ydin-asioista, joten kertokaapa vaikuttaako nuo japanin reaktoreiden viat mahdollisesti muualle maailmaan? siis noin niinkun terveydellisesti? miten kauas se säteily leviää?[/QUOTE]

jos se sua auttaa hahmottamaan säteilyn leviämistä, niin Suomesta tsernobyliin on 1600km ja Suomeen tuli ydinlaskeumaa silloin kun sielä räjähti se ydinvoimala.. Kyse on kyllä silloin paljon vakavammasta räjähdyksestä kuin mitä nyt on tuola Japanissa, mutta kyllä se säteily aikakauas leviää. En kuitenkaan usko että vaikka tuo koko Japanin voimala räjähtäisi että se vaikuttaisi mitenkään Suomeen asti.

"Minna"
Joo ei maailma ole tuhoutumassa, mutta Tokiossa on kyllä tällä hetkellä haastavat oltavat, koska tuulen suunta on kääntynyt sinne päin.
Jos voimaloissa palaa sydämet, on onnettomuus samaa luokka T:n kanssa.

Yhteistyössä