Toka toiveissa, AHISTAA

ihan kauheasti. Toinen lapsi on siis haaveissa ja plussaa ei vaan ilmesty. Eka sai alkunsa heti tokalla yrittämällä ja kaikki meni hyvin. Loppukesästä tulin uudestaan raskaaksi heti kun alettiin yrittämään ja vk8 meni kesken :( . Nyt ei oo tärpänny ja viis kiertoa takana. Tiedän et monet yrittää vuosia, mutta kun olen raskautunut aikasemmin ns. helposti niin nyt pelottaa että jokin on vialla. Keskenmenon jälkeen tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Voiskohan se tehä jotain tuhoja? Onko kellään samanlaisia kokemuksia?

mymosa
Tunnen tuskasi, mulla kaksi ekaa sai tärppinsä heti kun jäi pillerit pois. Sitten tuota kuopusta yritettiinkin jo 1,5v ja lopulta vasta clomit toi toivotun tuloksen. Siinä välissä mulla todettiin pco ja ovuloimattomuus.

Nyt päätettiin, että neljäs saa tulla ja kyllähän se pelko nostaa päätän, että ovuloimattomuus jatkuu tai muuten vain saadaan taas odottaa ja odottaa. Silti alkuvuodesta raskauduin, mutta tämä meni kesken viime kuussa.. Siitä tuli sellainen epätoivo, että kun vihdoin luomusti alkanut raskaus, niin heti se otetaan pois.

Täälläkin eka sai alkunsa yk4 ja toka sitten yk 16 clomien avulla.. eli yli vuosi meni toista tehdessä.

Tiedän että on harvinainen tila nimeltä Ashermanin syndrooma, jossa kohtuun tulee kaavinnan jälkeen kiinnikkeisyyttä tms joka estää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen ja kasvamisen normaalisti. Pystytään diagnosoimaan kohdun tähystyksellä, eil ultralla. Ja on siis joissain tapauksissa hoidettavissa. Mutta en usko että vielä tuossa vaiheessa lähtevät lääkärit julkisella puolella tuota tutkimaan, vasta sitten kun se vuosi tulee täyteen..
..ja nyt kun tarkemmin luin, niin eihän sulla ees tehty kaavintaa..

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä