Toivotut taaperot '09

Tässäpä pino meille, joiden kauan toivotut taaperot syntyivät loppuvuodesta 2009 - alkuvuodesta 2010!

Mukana ovat:

Kesäsiili.............1.10.2009...............poika
Lion33..............14.10.2010..........poika
Bardolino............3.11.2009.............tyttö
Kauniskuu............8.11.2009............tyttö
haltia...............28.11.2009..............Pessi
Pantalaimon......29.11.2009............Pauli
Anselmiinatar.....8.12.2009...........tyttö
kuumetta.........11.12.2009.........poika
Hilma78............16.12.2009..........poika
Veena...............28.12.2010..........tyttö
emily81..............3.1.2010..............poika
millis1981..........16.1.2010.............Aava
perhone..............9.2.2010..............Kiti

Aiemmat jutut

Tervetuloa mukaan viettämään ensimmäistä taaperovuotta! :)

Viimeksi muokattu:
Hiphei!

Nyt on pino perustettu! :) Kiitos Kauniskuulle kivasta ja osuvasta nimestä!

Kauniskuu: Meillä oli silloin lokakuun lopussa samanlaista "tautia". Nenä oli tukossa ja vähän lämpöä, muttei mitään muuta oiretta.

Meillä yhdistelmät on Firkon-merkkiset. Paulin pää osuu jo melkein selkänojan yläosaan ja jalat mahtuu juuri ja juuri jalkatuen sisälle. :kieh: Tosi tylsää, kun jotenkin oletin, että noi menisi ainakin pari vuotta. : / Muutenkin niihin on tullut kaikenlaista pikkuvikaa: jarrupoljin on jäykkä, heittoaisa jumittuu jne. Nyt pitäisi päättää myydäänkö nuo pois ja ostetaan kunnon (lue: laatumerkkiä) rattaat, jotka menisi sinne 4-vuotiaaksi saakka. Tilaa kun ei ole säilyttää sekä yhdistelmiä, että rattaita.

En sitten tiedä mitä tehdään, jos pikkukakkonen ilmoittaa tulostaan tässä vuoden sisään ja ollaan myyty vaunut. :| Harvoissa varsinaisissa rattaissa saa selkänojan vaakatasoon, ne on melkein yhdistelmät hankittavat, jos sitä haluaa. Pauli ei sitä ominaisuutta enää tarvitse, kun ei nuku rattaissa. Toisaalta, sitten voisi ostaa käytettynä jotkun parvekevaunut ja liikkua esim. vauva kantoliinassa ja Pauli rattaissa. Mutta toisaalta tuntuu vähän hölmöltä pohtia tällaisia, kun ei toinen lapsi ole yhtään varmaa. Sen takia kannattaisi ehkä sijoittaa rahat kunnon rattaisiin, jotka menee varmasti pitkään (myös sillä mahdollisella tulevalla lapsella).

Nyt syömään pizzaa! :p

Hassua kirjoittaa jo taaperopinoon :) Kivan nimen Kauniskuu keksi.

PANTSU: Meillä on ollu aiemmin yksi korvatulehdus mikä oli molemmissa korvissa tosi pahana ja tää oli sen jälkitarkastus ja toinen korva ei ollutkaan kunnolla parantunut. Ja nyt siis eri ab-kuuri ja uudelleen sit kuukauden päästä lääkäriin. Mä itse olen kyllä sitä mieltä, että voi olla uusi tulehduskin, mutta samapa tuo, kunhan lääkitys nyt auttais. Meillä on yhdistelminä Emmaljungan duo edge sportit ja ratasosa on vielä jopa tosi reilu, mutta tuo neitihän onkin tuollainen kirppu.

Mulla oli ittellä tosi kova kurkukipu ja yskä tossa ja kurkkukipua on vieläki vähän. Kohta siis kolme viikkoo ollu. Tyttö on kans räkätaudissa taas ja sit se korvatulehdus. Eipä olla ennen näin usein kipeinä oltukaan, mutta kai sitä kaikkee tulee, kun möyritään erilaisissa ympäristöissä kuin ennen.
Täällä koitetaan kiivetä ihan joka paikkaan ja osoitellaan ja kiljutaan mitä haluttais....mun ja miehen kännykät on ihan pop. Annettiin tuolle joku vanha kapula, mutta se ei ole kiva ollenkaan....kaukosäätimet on myös ihan must.
Nyt on joinain aamuina nukuttu puoli kahdeksaan aamulla ja mieitin sitten vaan itsekseni, että olsiko toi korva kumminki vaivannu vai tekeekö tää pimeys sitte, että nukuttaa. Just kun ajattelin, että toi klo 6 herääminen on ihan ok. tulevaa hoitoa aatellen, niin eikös se sit muutu.
Parin yön kestänyt itkeskelykin ratkesi--> alas puhjennu hammas. nyt siis 7 hammasta enemmän tai vähemmän suussa. 4 ylhäällä ja 2 alhaalla. Tän päivän uinnit piti jättää väliin tuon korvan takia.
Meillä sairastui myös koira tuossa viikko sitten. Molemmat silmät tulehtui ja sit vielä sylkirauhaset turposi kauheeksi. Eka ab-ei auttanu rauhasiin vaan käytiin ell uudelleen ja niistä löytyi sit nukutuksessa joitain kystiä mistä lähti näytteet patologille ja sit vielä saatiin tujumpaa ab:tä. Nyt leuanalunen on jo sulanut, mutta kaulalla vielä pattia. Maanantaina mennään kontrolliin. ja sit ne neulanäytteen tulokset tulee noin viikon päästä. Koiruus täyttää ensi vuoden keväällä 7-vuotta. Onneksi oli vakuutus. Olis muuten joutunu vararikkoon, kun rahaa paloi sellaset 400 euroo eläinlääkäriin. Vakuutusrahat onneks sai jo eilen tilille. Meil on sellanen pieni kotisairaala täällä, kun neidille menee antbioottia 2x päivässä ja sit koiralle silmätipat ja kahta antibioottia ja sit vielä normi epilepsialääke.

ISÄINPV: Mä tein miehelle kalenterin ensi vuodelle missä tytön kuvia. Sit on partavettä, dödöä yms. Ostin valmiin kakkupohjan ja meinaan aamulla sit sellasen vääntää tytön kanssa.Helppohan toi pohjakin olis itte tehdä, mut säästää vähä aikaa.

SYNTTÄRIT: Meillä oli tarjoiluna vaan ihan pasteijoita, keksejä, pullaa ja sit se täytekakku. Niin ja sellasia pakastetuulihattuja. Sit oli tietty kahvit, teet ja mehut.

Tänään ideaparkiin, vaikka ei olekaan paljoa rahaa, mut ainahan sitä voi tehä näyteikkunaostoksia.

Bartsu

Viimeksi muokattu:
:D pitkästä aikaa -ihana oli huomata että uusi pinokin on jo saatu. Me ollaan täällä vähän etuaikaa mutta samapa tuo. Esitaaperoidaan.

kuvitella että nämä meidänkin pienet/isot ihmeet täyttää jo vuoden. Kaikesta väsymyksistä, yövalvomisista ja hulabaloosta huolimatta vuosi meni TOSI NOPEESTI. apua! Onneksi ikä ei meissä näy, vain noissa pienemmissä.

Meillä menee hyvin. Neiti kävelee varmaan aika pian, juttelee paljon, osaa jo aika monia sanoja ja nukkui tänään enää yhdet päiväunet. Syö hyvin ja nukkuu itseksi hyvin, joskus ihan aamuun asti metelöimättä :D

Ei valittamista, paitsi rahasta. jäin hoitovapaille nyt ja karu pudotus. Mutta onneksi ollaan makseltu laskuja pois "etukäteen" ja miehellä tuloja. kyllä tässä pärjätään mutta erikoista kun on tottunut omiin tuloihin.

Vointeja kaikille!

perhone: Kiva kuulla teidän kuulumisia! :) Taaperothan kävelevät, ja teillä se on näköjään hyvin lähellä. ;)

On se kyllä ihmeellistä miten nopeasti vuosi on mennyt! Ja missään nimessä äidit eivät ole vanhentuneet, ainakaan ulkonäöllisesti! :D

Meilläkin harjoitellaan jo ahkerasti tuetta seisomista. Pikkumiehen ilme on voitonriemuisa aina kun tajuaa, ettei pidä mistään kiinni. :) Tänään uskallettiin mennä pitkästä aikaa ulos kurahousuilla varustettuina, ja eikö mulla ole heti kurkku kipeä ja flunssainen olo. :kieh: Voi juma! Ehdinhän mä olla tässä jopa kaksi päivää terveenä! :headwall:

Poika heräsi viime yönä vain kerran! Koetin ottaa viereen nukkumaan, mutta rauhoittui kunnolla vasta omaan sänkyyn. Ilmeisesti unikoulusta on ollut jotain hyötyä. :)

Bartsu: Meilläkin poika sairastui ekaa kertaa elämässään vasta kuukausi sitten. Mutta sen jälkeen onkin ollut lähes jatkuvasti kipeänä, samoin kuin minä. Nyt on ihan hirveästi tauteja liikkeellä, monet ei-lapselliset kaveritkin on koko ajan sairaana. :( Tosi kurjaa, mutta eipä sille mitään mahda.

Hejjjj!
Jes, hassua kirjottaa tänne puolelle. Voi vitsi. Ollaan koluttu jo hoito, odotus ja vauvapinot. Aina yhtä juhlallista siirtyä pinosta seuraavaan :)

Perhone vau! Hienoo kuulla kuulumisia! Tää aika menee törkynopeeta!!! Iha hirvittää.

Bartsu jep. on se vaan kumma ettei se "toimimaton" kännykkä oo mitään. Ei tietenkää. :D Jos toisesta saa valot sun muuta päälle :) HArmitus taudeista. Ei niit kyl toivo yhtään!!

Pantsu sinne myös paranemisia! Ja höh..on sit kyl tosi pienet rattaat, käsittämätöntä?! Noi emmaljungat o ainaki reilut, ihan normi rattaan kokoset.. Tai ainakin naapurin 3v menee samanlaisissa.. Ja joo, en mä ainakaa oo säilytelly oikeestaa mitään sen varalta et jos joskus raskautuis. Myytiin esim se turvakaukalokin pois, vaik oli ihan uus. Mies oli sitä mieltä et sit mietitään uudelleen.

Meil oli tänää juhlat. Oli mukavaa ja neiti, kuinka ollakaan, oli taas ku elementissään. Aina ku on porukkaa ja lapsia ja elämää. Nukku sikalyhyet pvunetkin, silti jakso mennä tohottaa.

Meillä toi kävely edistyy hitaasti mutta varmasti. Yllättävän kauan tää kestää (siis todellakaa EI oo kiire!!) Mut siis jo kuiten 7-8kk iästä menty tukee vasten :) 2m taitaa olla ennätys, hirveesti ei vielä luotto pelaa. Sohvalle kiipeeminen sit valitettavasti onnistuu. Great. Nyt ei voi siihenkää enää luottaa. Vaik osaa tulla jalat edellä alas, nii "riehuessaan" istuu monesti tyhjän päälle sohvan reunalle.

Onneks ei oo vieläkää (kopkop) mitään tauteja tullu vaik tuolla päikyssä yms. ravataan useesti viikossa..

Millasia juttuja teillä lapset leikkii? Joko sellasta "esittävää" vai millasta? Meillä taitaa suurin hitti tällä hetkellä olla "laittaa ja purkaa tavaraa laatikkoon tms. ja pois".

Viimeksi muokattu:
Tsemppii kaikille joilla ollaan kipeinä. :hug:

Isänpäivä aamuhulinat takana. Tehtiin miehelle herkkuaamiainen. LAhjaksi ostettiin boxerit,sukat,lehden puolivuotiskerta ja työihin kahvikuppi Aavan kuvalla. :) Aava kantoi omin pikkukätösin paketit isille. :) Ihanaa.

MEilläkin sanotaan varmuudella hätä ja mitä. PAri kertaa oon ollut kuulevinani äiti ja mieskin kuuli. Enemmän on ätä ätä.

Tukea vasten on menty kohta 2kk ja välillä tai itseasiassa aika useinkin päästää irti. Ei uskalla vielä ottaa askelta. Taaperokärryllä menee kovaa vauhtia.

Raejuustoa maisteltiin eilen. OLi hyvää. Itte en tykkää,mutta tyttö tykkäsi kovasti.

Ensi viikolla Aava onkin jo 10kk :heart:

Minäkin löydin tämän taaperopuolen pinon :) Olen vähän pysynyt taustalla, kun tuntuu, ettei ole aikaa istahtaa koneele, ja kun on aikaa ei ehdi mitään kirjoitaa ja kommentoida, kun yksi jo vinkuu lahkeessa. Mutta nyt ryhdistäydyn.

Onnittelut kaikille 1-vuotiaille :) Nopeasti on tosiaan vuosi mennyt ja uutta vauvakuumetta mulla kyllä on, mutta koska hoidoilla on ainut mahis lapsi saada ja imetystä tuntuu mulle jotenkin vaikealta lopetella niin on pieni kriisi, mutta luulen, että lopettelen imetyksen vähitellen vuodenvaihteessa ja sitten tammi-helmikuussa yritettäis uusiin hoitoihin.

Ja onnittelut uusista taidoista! Täällä ei myöskään ihan vielä kunnolla kävellä. Muutamia askelia kyllä oetaan tuetta, monesti seistään ilman tuke, ja nyt Pessi on alkanut istualtaan nousta suoraan seisomaan ilman tukea, mutta tosiaan varmaan n 6-10 askelta on ihan maksimi. Kiipeily on on. Osaa nousta sänkyyn, laskeutua sängystä, nousee kylpyammeeseen, heittää kamat vessanpönttöön, kiipeää ikkunalaudalle. Eli silmät saa olla selässäkin :D

Ja pahoittelut sairastelijoille. Tuntuu olevan kovasti liikkeellä. Meillä Pessillä alkoi myös viikko sitten torstaina kauhea nuha ja korkea kuume. Kaksi päivää oli ollut kipeä, kun mentiin lääkäriin ja olikin sitten korvatulehdus ja keuhkoputken tulehdus. Antibiootit auttoi, mutta kuuri loppui ja edelleen on tosi tosi limainen ja röhisevä ja hieman mietityttää, että mahtaakohan se tauti uusia ja koska olis järkevää varata aika jälkitarkastukseen. Me ollaan miehen kanssa syöty Ekinolis nimisiä luntais-lääkkeitä missä on lähinnä auringonhattua yms. En tiedä onko syy niissä vai ihan jossain muussa, mutta ei olla enää sen syyskuun sairastelun jälkeen itse saatu pikku flunssaa pahempia tauteja.

Pantsu Osanotot ukin kuolemasta. Ja toivottavsti Paulin silmätulehduskierre saadaan katkeamaan.Mun kaverin tyttö oli 1-vuotiaana siinä kyynelkanaviensuurennusoperaatisossa, kun aina oli silmät tulehtuneet ja hänellä se kyllä auttoi, eipä oo enää silmät tulehtuneet.

Nin meillä on alettu puhua nyt kauheasti. Äittää, itää, mittä, hyvä, Lotta tättä jne. On ihan tunnistettavia sanoja ja monesti touhottaa ihan innoissaan jonkun asian parissa. Hauskaa on, kun on alettu matkia ihan kaikkea mitä me tehdään. Yhden kerran oli kiskonut eteisen lipaston alta vaa-an ja makasi sen päällä ja katseli numeroita. Kun levitin rasvaa miehen selkään poika otti rasvatuubista rasvaa ja teki samoin. Myös hiusten harjaus, syöminen, huulirasvan laitto, kenkien laitto yms on ihan huippuleikit. Pojan suosikki lelu on myös pitkät helmet. Ripustaa niitä aina kaulaansa :)

Nyt nukkumaan.

Heippa vaan kaikille !
Olen joskus odotus puolella kirjoitellut teidän ketjuun ja nyt käyn lukemassa joka päivä jos vain mahdollista niin mitä olette kirjoitelleet. Meillä joulukuussa syntynyt poika, sai alkunsa 5. ivf hoidosta ja tosi kivasti on kohta vuosi mennyt. Samoja ongelmia/ilon aiheita on myös meillä ollut matkan varrella mitä olen myös täältä lukenut. Ja vauvakuume myös täällä ! Olen menosa töihin helmikuussa ja olisi ihana sanoa, että jään sitten muuten mammalomalle taas. Mutta tuo on vain päivä uni...:)
t. Maariaa ja poikanen

Haltia :wave: Hellou :) Tänne vaan joukkoon tummaan :D
Ja heh, saman kuulosta touhotusta sielläkin, leikkejä ja "puhetta" myöten. Onks teilläkin joku "yleis" sana monelle jutulle? Meillä tuntu, et välillä "nko" oli mikä tahansa tavara ja sitte "tyttö" tai sen tapainen sana. Sit välillä tulee "oikeakin" tavaraa tarkottava sana. Tuo mallintaminen on kyllä voimakasta. Pitää välillä varoa jo mitä tekee :D Ja heh, toi vaaka on täälläkin yleensä hirveen mielenkiintonen juttu.

Ja Maariaa hellou!! Susta ei ookaan juuri kuulunu :) Hienoa et pojun kans on menny kivasti!! Ja sanos muuta, olishan se hienoo yks päivä tehdä testi ja sanoo et "kappas" :) Mut se on todellakin erittäin kaukainen päiväuni ;)

Meilläkin tuo rytmi palautunut tässä 2vk sisään onneks normaaliksi kellojen siirtohässäkän (tai mitä ikinä olikaan) jälkeen. Nyt nukutaan taas 19-07 heräämättä. Parempi vaihtoehto ku se vaille 5/6 herätys :D

Kävely ei oo edistyny sen enempää. N 2m matka on sellanen vakio, sitten mennään taas kontaten. Mut yritystä on. Ja toi kiipeily tuli kans kuvioon, kuten Haltialla. Great. Onneks just sängyltä/sohvalta toki osaa tulla alas, mut eipä se aina sitä kato. Joskus meinaa istua tyhjän päälle ku touhottaa jotain.

Kauniskuu Meillä yleissana melkein kaikelle on tättä tai tyttö. Monesti näyttää vaikka auton ikkunasta ulos ja sanoo tyttö. Ja juu, tuo kiipeily onkin kivaa just kun istuu tyhjän päälle tai tulee vähän liian vauhdilla alas ja muksahtaa kyljelleen. Hyvä, että rytmi on alkanut palautua, ei oo tosiaan ihmisen aika herätä kuudelta ;)

Maaria Mukava kuulla sustakin. Ja samat on haaveet, että jospa sitä vaan joku kaunis päivä oliskin raskaana, mutta eipä se ole päiväunta kummempi täälläkään.

PantsuNiin piti tuohon ratas asiaan kommentoida. Meillä on Brion Happy yhdistelmät ja niihin Pessi vielä hyvin mahtuu, mutta olen silti miettinyt, että koska olis sopiva aika ostaa jotkut näppärämmät rattaat. On vaan niin kauhean hintaisia just vaikka Briot ja meillä joskus vielä nukutaan makuu asennossa joten haluaisin, että selkänojan sais kunnolla säädettyä.. Taitaa tää olla meillä vain äidin mielailua, ja pitää nyt säästellä ja noilla yhdistelmillä vaan mennä ;)

Käytiin päivällä kaupungilla ja ostin punaisen tuikku-kivi kynttilälyhdyn itselleni synttärilahjarahalla. Muutenkin ostin pari joulu patalappu ja joulu keittiöpyyhettä :) Tosi outoa, kun aiemmin ei oo tuommoiset kiinnostanut, nyt jotenkin teki mieleen. Pessi sai myös Rudolf Koivun joulukalenterin. Nyt poika nukkuu sohvalla, itki jotenkin kauheasti nukahtaessaan, että epäilen olisko lehmänmaitokokeilu (lorautin vähän ruokaan) nyt sit vaikuttanut. Ja yläkeran lapset soittaa kolmatta viikkoa koiranpolkkaa pianolla.

Maaria Kiva kuulla sustakin.

MEillä eka harjoittelupäivä tarhassa takana. Hyvin oli mennyt. Aava oli siellä isin kanssa tunnin verran ja olivat tutustuneet paikkoihin. Aava oli jopa mennyt oma hoitajan syliin ja halannut. :) HUomenna taas uudelleen.
Kovasti on ostettavaa tarhaan. Kumpparit,sadevaatteet,tarhatossut yms. Niin ja vaatteiden nimikointi.

Kovasti lapsukaiset kasvaa,kun joillakin tosiaan jo 1v synttäreitä takana. Meillä vielä pari kk siihen. Ensiksi juhlitaan joulu alta pois.

Helppoa nykyään nukkumaanlaitto sekä päiväunille että ilta. NYtkin laitoin sänkyyn niin pari min ja nukkui jo. Niin rankka päivä.

millis: Kiva, että Aavalla meni eka tutustumispäivä tarhassa hyvin. :) Sinne tosiaan tarvitaan aika paljon kaikenlaista. Toi nimikointi onkin päänvaivaa tuottava juttu. Hitsi kun en muista, mistä mun yksi kaveri tilasi nimikointitarroja. On olleet tosi kestäviä kaikissa tavaroissa kengistä nokkamukeihin. Kestää pesun, jopa astianpesukoneessa.

haltia: Meille annettiin jälkitarkastus aika kuukauden päähän. Mutta jos oireet jatkuu Pessillä vielä pitkään, niin kannattaa varmaan mennä lääkäriin. Meillä on Pauli edelleen vähän köhäinen ja räkäinen, vaikka antibioottikuuri loppuu huomenna.

Mä en nyt ole jaksanut ottaa stressiä imetyksen lopettamisesta. Se tuntuu olevan pojalle jotenkin tärkeämpää yhtäkkiä. Yöt meillä menee tosi vaihtelevasti. Korvatulehdus sotki kaiken, ja olen vähintään kerran imettänyt yölläkin, kun muuten ei mistään tule mitään ja poika huutaa paniikissa.

Vautsi, kuinka monilla tulee jo ihan sanojakin! :) Meillä ei tule vielä mitään tunnistettavaa, vaikka kovasti poika omaa kieltään höpöttääkin. :)

maariaa, kiva kuulla, että teillä on elämä mallillaan. :)

Kävin tänään labrassa pikanieluviljelyssä, mutta yllätys, yllätys, ei siinä mitään näkynyt. Kurkku on ihan törkeän kipeä. :( Mieskin on kipeänä. Koska tämä oikein loppuu? Alkaa olla oma jaksaminen aika kortilla...

PANTSU: Mulla on ollu kurkku jo reilu 3 viikkoo kipee. Välillä muka helpottaa ja sit taas yhtäkkiä toinen puoli niin kipee, että ei raaski kunnolla edes nielasta...ja korvaan vihloo samalla. No turha mun on mihkään lekuun mennä, kun ei ole kuumetta. Joku sitkee virus vaan.

HALTIA: Meillä jälkitarkastus molemmilla kerroilla kuukauden päästä korvatulehduksesta.

MARIAAlle :wave:

MILLIS: Tosi kiva, että harjoittelupv oli mennyt hyvin. Mä tässä olen pohtinut, että missäköhän vaiheessa pitäs alkaa odottelemaan tietoa meidän hoitopaikasta, kun helmikuun alusta tytön pitäs hoitoon mennä. Ollaan haettu pph:lle jo aikaa sitten. Kuitenki pitäs ehtiä just tutustua ym. Meillä mies suunnitteli pitävänsä helmikuun ekan viikon lomaa niin voi sitten hakea neidin aiemmin hoidosta eka viikolla.

Täällä tättä tarkoittaa pääasiassa tuttia. Sit pappa on sellainen yleisnimitys kaikelle muulle. Meillä ei niinkään roikuta mun lahkeessa, mutta annas olla kun tuo "ihi" tulee kotiin niin hän ei saakkaan hetken rauhaa. Koko ajan roikutaan lahkeessa ym.
Kai sitä pitäs alkaa harkita nukkumaan menemistä. Meillä typy heräs viikonloppuna molempina aamuina vasta 7.30 mutta tänään kun arki koitti (vaikka siis ihan sama rytmi) niin klo 6 oli kuin tikanpoika. Noina puoli kahdeksan aamuina pärjättiinkin yksillä päikyillä, mut sit kuuden aamuina se ei riitä. En tiedä sit herääkö siihen kun mies lähtee töihin vai mitä tuo on.

Bartsu

Millis Kiva kuulla, että Aavan tarhaan tutustuminen oli mennyt kivasti :) En muista oletko jo kertonut, mutta onko teillä hoitopaikka Tuusulassa vai Helsingissä? Ja tosiaan tuo nimikointi onkin oma juttunsa. Olisko tekstiilitusista mihinkään. Jos ihan vaan niihin lappuihin kirjoittais tekstiilitussilla nimet.

PantsuJuu, en mäkään muuten tuosta imetyksen lopettamisesta stressais, mutta kun uusiin hoitoihin ei päästä ennen kuin imetys on loppunut, niin vähän on sellainen olo, etä pitäisvähitellen saada lopeteltua. Vaika meilläkin Pessille tuntuu olevan taas tosi tärkeä tää imetys, että siksi en kauheesti raaski vielä vierottaa. Ja kun näitä tauteja on, niin ei viti sikskään vielä vierottaa.

Ens lauantaina ollaan miehen kanssa menossa yhdelle keikalle ja Pessi menee ekaa kertaa yökylään mun vanhemmille. Mua jännittää se ihan kauheasti, vaikka odotan keikkaa innoissani. No eiköhän se hyvin mee.

Meillä on kans isistä tullut nyt ihan ykkösjuttu. Ei meinaa äitikään aina kelvata, kun isä on paikalla. Nukutus oli tänää taas ihan kauheaa huutoa, kun pojalla tuntuu tata olevan, eikä millään taintuisi sänkyyn. Vielä kun meidän Futon-patja vaativähän rullausta ja homeenestokäsittelyä jne niin ollaan sitten evakossa sohvalla olohuonessa koko perhe, joten jännittävä yö tiedossa..

Terve Pantsuukkeli ja kaikki muutkin :wave: En tiedä muistaako enää kukaan kun olen ollut niin pitkään palstoilta pois. Meille siis syntyi tyttö joulukuun lopussa. Piti tulla moikkaamaan kun olen pitkästä aikaa täällä palstoilla. Muistin sentään salasanan vielä :D ...mutta on kyllä taas palsta muuttunut :eek:

Meillä on ollut kaiken kaikkiaan aika rankkaa pienen ihmisen kanssa. Edelleenkään ei ole yhtään yötä nukuttu kokonaan. On ollut koliikkia ja allergiaa ja ennen kaikkea unettomia öitä. Pienempänä nukkui välillä vuorokaudessa 2h ja huusi putkeen 7h. Nyt sitten saimme yllätysplussan. Ja tässä sitä nyt koitetaan sisäistää kuinka se on mahdollista kun esikoista tekemällä tehtiin niin hartaasti. Olen tietysti onnellinen että (siis mikäli kaikki menisi hyvin) ei tarvitsisi enää läpi käydä sitä yrittämishelvettiä. Toisaalta taas mielessä on että miten sitä voi pärjätä kahden pienen kanssa kun tuon yhden kanssa pärjäämisessäkin on niin paljon haastetta...

Katselen nyt vähän mitä tänne muille kuuluu :)

bartsu: Ei mullakaan ole kuumetta, kurkku vain punoittaa, eikä ole peitteitä. Viimeksi oli ihan samat oireet, ja silti paranin ab-kuurilla vuorokaudessa! Angiina voi siis oireilla "lievästikin". Mä ihmettelen kyllä tätä kuumeettomuutta, kun aiemmin on mulla on ihan pikkuflunssakin nostanut lämmön korkeaksi. Nyt raskauden jälkeen tuntuu kyllä moni asia muuttuneen kropassa...

haltia: Joo, sama homma meillä. Lähetettä ei hoitoihin saada ennen kuin imetys on loppunut. Mutta jotenkin nyt tuntuu, etten edes jaksaisi hoitorumbaa tai raskautta, nää sairastelut on vienyt jo kaikki ylimääräiset mehut. Siksi ei imetyksen lopetuskaan tunnu niin akuutilta kuin esim. kuukausi sitten. Onko teillä muuten kukaan kommentoinut imetystä tai lopettamista? Vähän jännittää jo mitä kommentteja alkaa tulla, kun 1-vuotispäivä on ohi.

Nyt nukkumaan.

Pantsu: Antibiottiikuuri on termiitillä vielä päällä, mutta ihan terveenoloinen on jo onneksi. Eli siis vauhtia piisaa. Tänään on taisteltu lehtikorille menemisestä. Kun sanon EI, niin neiti vaan kiihdyyttää vauhtia ja kun kannan pois 25 kerran niin sitten hän päästää loukkaantuneen itkun. Peruskauraa siis.

Ja tuohon imetykseen on sanottava että mun mielestä lopettelet sitten kun siltä tuntuu. Eikös monissa muissa maissa imetetä paljon pidempäänkin. Ja koitat vaan harjoittaa jonkinlaista suodatinta korviin kommenttien varalle ;)

Ja mun ei pitäisi todellakaan olla tähän aikaa hereillä kun nyt on ainoat mahkut nukkua. Tän tästä saa kun alkaa taas täällä palsalla pyöriä :D Unille siis :)

Veena Kiva kuulla teistäkin. Vai yllätysplussa :) onneksi olkoon. Ihanaa, että niitä tähän meidänkin pinoon saadaan! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja esikoisenkin kanssa helpottais.

Pantsu Mun äiti on oikeastaan toistiseksi ainut, joka on suoraan kommentoinut imetyksestä. Hänen mielestään se ei selvästikään olis enää tarpeen, vaan on mun oma haluni ja ajatukseni, että pitää vauvaa vielä imettää. Meidän äiti onkin kyllä sellainen suoran toiminnan nainen ja tekee asiat aina huis vaan sen enempää murehtimatta, joten siksi osaan hänen kommenttiinsa suhtautua. Mä kun olen sitten taas taivaanrannan maalari ja menen ihan tunteella ja vauvan ehdoilla. Meillä mennään näin ja se on musta hyvä. Pessille imetys on tällä hetkellä tärkeää, ymmärsi sitä muut tai ei. Puistossa ja perhekerhossa meillä on aika hyvä imetystukiryhmä kun siellä on muutama muu ihan saman ikäisen pojan äiti, jotka kaikki vielä imettää. Ja yksi toinenkin nukkuu edelleen perhepedissä. Ystäväni ovat myös imettäneet aika pitkään joten sikäli en pitä tätä outona tai vääränä. Saa nähdä mitä ykssuotisneuvolassa sanotaan. Ja mä en tätä imetystä murehtis yhtään, jos ei olis noista hoidoista kiinni. Mutta nyt Pessi saa olla vielä vauva ja katsotaan koska ollaan kaikki vierottamiseen valmiit. Kaverini lopetti just 1,5-vuotiaan tyttönsä imetyksen. Oli vain sanonut, että maito on nyt loppu. Vähän tyttö aluksi ihmetteli, mutta kun kysyi maitoa ja äiti sanoi, että loppu, niin tyttö totesi, että "otetaan vettä" Ja niin se imetys jäi. Että kaikilla on varmaan omat hyvät aikansa lopettaa, toisilla ennemmin, toisilla myöhemmin.

Veena hei! Kyl mä muistan sut :)!! Ja oho.. mikä teillä oli lapsettomuuden taustalla? Hienoo, onnea plussasta! Mieletöntä!! Huh.. ei osaa ite ees kuvitella :) Saako udella mitä allergioita teil ollu? Mikä niihin autto. Meilläki oli/on maitoallergia.. ja jotain muutakin (?) , tyttö oireili mun maidolle voimakkaasti vaikka olin 100% maidottomalla..

Yhteistyössä