U
unelma hiljainen
Vieras
Olen n. 30 v. jo ja tähän asti lapseton, kuumeillut pitkään vauvaa. Viikko sitten plussasin, ja vaikka luulin kiljuvani ilosta, nyt ahdistaa elämänmuutos, ja se, että pystynkö minä siihen? Äitiyteen. Apea olo. Miestäkin hieman ahdistaa, kun en olekaan iloinen.
Tai olen välillä iloinen, pelkään keskenmenoa ja välillä pelkään, etten osaisi surra keskenmenoa, kun pelkään äitiyttä.
Luulen että osaksi johtuu äidistäni, joka ei ikinä ole kannustanut minua naisena, ei puhunut kuukautisista tai synnytyksestä koskaan mitään, muuttaessani poikaystäväni luokse aikoinaan ei sanonut asiasta mitään. Ei ole ikinä puhunut, että voisin hankkia lapsia tms, nyt tuntuu että tarvitsisin sieltä kannustusta. Muutenkin pelottaa, olen pitkään saanut elää niin rentoa elämää, maata sohvalla jos huvittaa, valvoa yöhön saakka ja käydä vaikka luistelemassa jos huvittaa. Juhlija en ole.
Kellään muulla ollut samanlaista, menikö ohi?
Luulen että osaksi johtuu äidistäni, joka ei ikinä ole kannustanut minua naisena, ei puhunut kuukautisista tai synnytyksestä koskaan mitään, muuttaessani poikaystäväni luokse aikoinaan ei sanonut asiasta mitään. Ei ole ikinä puhunut, että voisin hankkia lapsia tms, nyt tuntuu että tarvitsisin sieltä kannustusta. Muutenkin pelottaa, olen pitkään saanut elää niin rentoa elämää, maata sohvalla jos huvittaa, valvoa yöhön saakka ja käydä vaikka luistelemassa jos huvittaa. Juhlija en ole.
Kellään muulla ollut samanlaista, menikö ohi?