Toivottavasti saan zalandolta laskulle kengät koska ei ole juuri nyt rahaa ostaa kenkiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Veera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Veera"

Vieras
Luottotiedoissa on merkintä, mutta koitin silti tilata zalandolta kengät laskulle. Reilun 100€ kengät joiden luulisi kestävän monta vuotta. Kengät todellakin tarvitsen koska vanhoista kengistä tulee vesi läpi ja jalat kastuu aina kun on vähänkin märempi keli.

Jos saan laskulle ne kengät, niin maksan laskua vähitellen pois. Jos ehtii mennä perintään ennen kuin koko lasku on maksettu niin ei voi mitään. Pääasia on nyt uudet kengät.

[QUOTE="Veera";27575332]
Jos saan laskulle ne kengät, niin maksan laskua vähitellen pois. Jos ehtii mennä perintään ennen kuin koko lasku on maksettu niin ei voi mitään. Pääasia on nyt uudet kengät.[/QUOTE]

ET OO TOSISSASI??! Ootko koskaan miettinyt, miksi sulla on luottotiedoissa merkintä? :)

"jos ehtii mennä perintään, ei voi mitään."

Jos sulla ei ole varaa 100 e kenkiin, osta halvemmat. Äläkä kehtaa väittää, ettei halvemmalla saisi.

Toivottavasti ET saa laskulle. Ihan sun itsesi vuoksi.

itsensä ongelmiin ajaneita, joiden mielestä heidän tarpeensa juuri nyt ovat yli kaiken muun. Mitä siitä, että tuolla tavalla maksat kengistä helposti 150 euroa. Ethän millään voi ostaa citymarketin tai Prisman alelaarista mitä tahansa kenkiä, jotka maksavat 10 euroa. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa jne on vakiovastaus näihin. Muttei köyhällä ole varaa ostaa kallistakaan. Osta eka noi 10 euron halpikset (kyllä ne kuivat edes ovat) ja kun sulla on tuo satkua säästettynä ostat ne kalliit ja "kestävät". Näin säästät noissa perintäkuluissa sen 40 euroa. Ongelmasi taitaa vaan olla siinä, ettet ole koskaan ennenkään joutunut noin nöyrtymään ja siksi et haluaisi niin tehdä.

Luottohäiriöiden tarkastuksessa huolimattomuutta

"Kuten verkkokaupassa yleensä, tarkastamme asiakkaan luottotiedot maksuhäiriöiden varalta riippumattomasta luottotietorekisteristä. Luottokelpoisuus tarkastetaan jokaisen tilauksen yhteydessä, ja tarkastuksen tulos voi vaikuttaa asiakkaan valittavissa olevaan maksutapaan."

Ylläoleva teksti on suora lainaus yrityksen sivuilta.

Asiakkaan on siis mahdollista tehdä ostoksia myös laskulle, jolloin luottokorttia tai pankkisiirtoa ei tarvita.

Yrityksen mukaan laskutus edellyttää asiakkaalta puhdasta luottorekisteriä, ja siksi verkkokauppa pyytää asiakkaaltaan tarkastusta varten myös henkilötunnuksen.

Kuluttajaviranomaiselle on kuitenkin viime kuussa tullut kaksi valitusta koskien laskulle myyntiä.

Toinen valittajista on lahtelainen Mitte Westerbacka.

Hän kertoo, että moni hänen henkilökohtaisesti tuntemansa luottohäiriöinen henkilö on onnistunut ostamaan isojakin tilauksia laskulle Zalandosta.

– Mulla on lähipiirissä ihmisiä, jotka tulevat olemaan kusessa firman takia.

He ovat tilanneet satojen eurojen lähetyksiä, vaikka heillä on maksuhäiriöitä eikä tuloja kattaa laskuja.

Mitten tekemä valitus on kirjattu kuluttajaviranomaisen tietokantaan otsikolla "epäeettinen toiminta, tilausten toimittaminen maksuhäiriöisille"

Puhelimessa hän kertoo vieläkin omituisemman havainnon kyseisestä nettimyymälästä.

– Sähköpostiosoitteita muuttamalla yksi tuttavani tilasi 5-6 lähetystä Zalandolta.

Minä tiedän, ettei hän luottotiedottomana kykene maksamaan toimituksia.

Yhtiön toimintaan suivaantunut Mitte sanoo, että nettiostoksen yläraja per lasku on 600 euroa.

– Mä en tiedä onko olemassa muita toimijoita, jotka lähettävät laskulla noin isoja tilauksia.

Zalandon nettisivuilta ei kuitenkaan löydy vahvistusta sille, että yrityksellä olisi kattosumma laskulla toimitettaessa.

http://m.sub.fi/uutiset/uutiset/kotimaa/2012/11/1657731.xml

Ei kumisaappaat ole mitkään talvikengät. Eivät lämmitä tarpeeksi ja ovat liukkaat jäätiköllä. Nokian kumpparit multa kyllä löytyy, mutta en todellakaan käytä niitä talvella.

[QUOTE="a p";27575793]Ei kumisaappaat ole mitkään talvikengät. Eivät lämmitä tarpeeksi ja ovat liukkaat jäätiköllä. Nokian kumpparit multa kyllä löytyy, mutta en todellakaan käytä niitä talvella.[/QUOTE]

Osta liukuesteet ja villasukat

[QUOTE="vieras";27575812]Osta liukuesteet ja villasukat[/QUOTE]

Mulla on villasukat, mutta ei ne todellakaan riitä 25 asteen pakkasessa. En ota käyttöön mitää liukuesteitä vaan hankin kunnon kengät kunnollisella pohjalla.

[QUOTE="a p";27575823]Mulla on villasukat, mutta ei ne todellakaan riitä 25 asteen pakkasessa. En ota käyttöön mitää liukuesteitä vaan hankin kunnon kengät kunnollisella pohjalla.[/QUOTE]

Jospa hankkisit ensin sitä rahaa...

tälle ap:lle mikään. Minkä sille mahtaa, että jotkut vaan haluavat kaivaa itsensä entistä syvemmälle kuoppaan. Ei kai voi mitään, että tietty osa kansasta vaan on tuomittu köyhyyteen, osa tyhmyyttään (ap), osa olosuhteiden johdosta. Minun vaan pitää saada, kun muillakin on ja en halua olla ilmankaan. Seli, seli. Näillä riittää selityksiä aina omaan rahapulaansa ja muuhun ahdinkoon.

zalando on huijari firma, käykääpä lukemassa satoja tähän firmaan kohdistuvia keskusteluja! On jo kuluttajasuojan protestilistoilla kun kusettavat ihmisiltä rahaa.

Enhän mä niitä kenkiä aio maksamatta jättää. Maksan heti laskun tultua osan ja sitten lisää kun saan lisää rahaa. Koitan yrittää maksaa ennen kuin menee perintätoimistoon, mutta saa nähdä ehdinkö.

Miten mä muutenkaan voin olla maksamatta velkojani kun valmistun tammikuussa ja aloitan kokopäiväisen työn? Palkasta menee automaattisesti ulosottoon ja velat tulee jossakin vaiheessa kuitattua. Ei ole teiltä mitenkään pois mun velkani.

Kengät tuli eilen ja laskulla sain ne. Nyt on hyvät kengät ja jalat pysyy kuivina. :) Juuri äsken maksoin laskusta 45€ eli vajaa 60€ jäi vielä maksettavaa. Lisää maksan ensi viikon alussa kun opintotuki tulee eikä ole edes vielä laskun eräpäivä. Ehkä n. 30€ jää joulukuun loppuun tai tammikuun alkuun.

mä sain sieltä kengät laskulle vaikka luottotiedoissa on merkintä. monta kertaa sain kyllä tilata että lähettivät kun monet kengät olivat loppuneet, mutta viimeisimmät ovat nyt matkalla minulle.

Elikkäs mitäs vattua se kenellekkään kuuluu, kuka myy maksulla, käteisellä, osamaksulla ja kenelle?

Taas näitä tekopyhiä hurskastelijoita, vetäkää vaan ranteet auki.

Yhteistyössä