Toivottavasti minusta ei KOSKAAN tule uusperheellistä ja äitipuolta!

• Viestiketjun aloittaja pyh ja pah
  • Ensimmäinen viesti
pyh ja pah
Kyllä rupesi taas vituttaan sen verran miehen sukulaisten toimet. :headwall:
Hemmetti, ei sitten miehen veli saa tuosta noin vaan tavata omaa tytärtä perheineen.
Kun vaimo sanoo, että ei, niin ei sitten.
Keljuttaa ja suututtaa tämän tyttären puolesta, hän olisi itsekin saanut hengähtää vähän, mutta ei. :(

Voi miksi niitä puolison edellisen elämän lapsia ei päästetä elämään mukaan? Hekin voivat kaivata isää/äitiään kovastikin. :'(

storm

Minä tulen varmaankin joskus olemaan uusperheen äiti tai siis ainakin minulla on tytär ja yh olen, niin ainakin tiedän että minun lasta tulee miehen kohdella kuin omaansa ja jos hänellä on lapsia niin itse teen myös saman. En ymmärrä miksi noista asioista aina pitää tapella. Mutta toisaalta se miksen ymmärrä voi johtua myös siitä että en ole ikinä elänyt uusperheessä...

Sinähän voit vaikuttaa tuleeko juuri sinusta uusperheellinen vai ei. ;)

Jos vaimo ei halua tavata miehen lasta toisesta liitosta, mies voi mennä ilman perhettänsä tapaamaan tätä, eikö?
Vai ex-vaimoko ei suostu tapaamiseen?

niumau
Alkuperäinen kirjoittaja Yamini:

Jos vaimo ei halua tavata miehen lasta toisesta liitosta, mies voi mennä ilman perhettänsä tapaamaan tätä, eikö?
veikkaisin ettei noin yksinkertaista ole.. tai meillä ei ainakaan ollut, äitipuoli piti huolen ettei isäni saanut nähdä ollenkaan minua ja lastani, omaa lapsen lastaan ja omaa tytärtään!

Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja niumau:

veikkaisin ettei noin yksinkertaista ole.. tai meillä ei ainakaan ollut, äitipuoli piti huolen ettei isäni saanut nähdä ollenkaan minua ja lastani, omaa lapsen lastaan ja omaa tytärtään!
Sehän on tosiaan äitipuolten perusominaisuus, että ne vetää porukan lepositeillä sänkyyn kiinni. Etteivät VAAN pääsisi tapaamaan omaa lihaa ja vertaan.

niumau
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:

Sehän on tosiaan äitipuolten perusominaisuus, että ne vetää porukan lepositeillä sänkyyn kiinni. Etteivät VAAN pääsisi tapaamaan omaa lihaa ja vertaan.
Mikä täällä aina ihmisiä vaivaa, kun heti pitää ilkeillä?
Näitäkin naisihmisiä vaan todellakin löytyy:(
Itsekkin nykyisin äitipuoli ja ei tulis mieleenkään tuollainen toiminta.

Jenis

Mikä täällä aina ihmisiä vaivaa, kun heti pitää ilkeillä?
Näitäkin naisihmisiä vaan todellakin löytyy:(
Itsekkin nykyisin äitipuoli ja ei tulis mieleenkään tuollainen toiminta.
No sehän se just vituttaa, että näissä aloituksissa se on AINA äitipuoli, joka estää ja sotkee ja haittaa ja on hankala, ja ukkoparkoja viedään kuin pässiä narussa. Ihan kuin isässä ei ois minkään sortin vikaa, jos se ei lapsiansa tapaa. Mutta ehkä se on helpompi syyttää sitä äitipuolta kuin omaa sukulaistaan, vaikka sitä sukulaista ei koskaan näkisikään.

cara
Itse olen ollut 14v ja 19v pojan ja tytön "äitipuoli" jo vuoden verran. Tosin koen itseni heidän isänsä puolisoksi,enkä ole edes yrittänyt ottaa heidän biologiselle äidilleen kuuluvaa paikkaa (lapset ovat arvostaneet tätä kovasti)
Hyvin tulemme juttuun,oletan heidän automaattisesti kuuluvan perheeseemme ja hekin odottavat innolla uuden sisaruksen syntymää (LA kesällä)
Toki olen aikuinen heidän elämässään,mutta kasvatus ja muut asiat olen jättänyt mieheni ja exänsä hoidettaviksi.
Tosin varmasti asia olisi hieman erilailla,jos olisivat alle kouluikäisiä. Silloin varmaan luonnostaan tulisi arjessa osallistuttua enemmän varsinkin jos asuisivat meillä.
Mutta läheisiä olemme,kuin samaa perhettä oikeastikin tunnetasolla :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja cara:
Itse olen ollut 14v ja 19v pojan ja tytön "äitipuoli" jo vuoden verran. Tosin koen itseni heidän isänsä puolisoksi,enkä ole edes yrittänyt ottaa heidän biologiselle äidilleen kuuluvaa paikkaa (lapset ovat arvostaneet tätä kovasti)
Hyvin tulemme juttuun,oletan heidän automaattisesti kuuluvan perheeseemme ja hekin odottavat innolla uuden sisaruksen syntymää (LA kesällä)
Toki olen aikuinen heidän elämässään,mutta kasvatus ja muut asiat olen jättänyt mieheni ja exänsä hoidettaviksi.
Tosin varmasti asia olisi hieman erilailla,jos olisivat alle kouluikäisiä. Silloin varmaan luonnostaan tulisi arjessa osallistuttua enemmän varsinkin jos asuisivat meillä.
Näinhän ne aina väittävät. Itse sivusta seuranneena sanon, ettet välttämättä näe metsää puilta ja sitä malkaa omassa silmässäsi. Vaikka kohtelet omasta mielestäsi lapsia moitteettomasti, se ei automaattisesti tarkoita sitä, että se on oikeasti niin.
Jo tuo mainitsemani äitipuoli kuvittelee olevansa paras äiti maailmassa myös tälle puolisonsa lapselle,mutta eipä se näin ole koskaan ollutkaan.
:/

vieras
Itse vierestä katselleena oon huomannut että todelle monelle naiselle on tosi vaikea hyväksyä miehensä lapsia edellisestä suhteestä, yhteiset lapset menevät aina yli...
Oma ystäväni on kaiken huippu, hän mukamas hyväksyy lasten tapaamiset, mutta tekee asiasta aina niin vaikeaa, että mies tapaa todella harvoin lapsiaan :( Juu mies tietenkin on syypää, hänenhän lapset ovat, mutta en myöskään tajua ystävääni... Mitä hirveää siinä on jos esim kerran kuussa on lastensa kanssa, koko muu kuukauden hän kuitenkin on "uuden" perheensä kanssa?
Toinen ystäväni hyväksyy miehen pojan tulevan heille joka toinen viikonloppu, mutta AINA yhteisen lapsen menot menevät yli... :( :( :(

Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Näinhän ne aina väittävät. Itse sivusta seuranneena sanon, ettet välttämättä näe metsää puilta ja sitä malkaa omassa silmässäsi. Vaikka kohtelet omasta mielestäsi lapsia moitteettomasti, se ei automaattisesti tarkoita sitä, että se on oikeasti niin.
Jo tuo mainitsemani äitipuoli kuvittelee olevansa paras äiti maailmassa myös tälle puolisonsa lapselle,mutta eipä se näin ole koskaan ollutkaan.
Ja sinäkö se näet kaikkien uusperheiden tilanteen röntgensilmälaseillasi, vai? Herranjestas sentään. Sanot itsekin, ettei sulla ole aiheesta mitään kokemusta, ja silti olet pätevä sitä täällä kommentoimaan? Vaikka sinä "sivusta seuraat" jotain ja päättelet siitä jotain oman rajoittuneen elämänkokemuksesi perusteella, se ei automaattisesti tarkoita sitä, että se oikeasti on niin.

ap
Ja sinäkö se näet kaikkien uusperheiden tilanteen röntgensilmälaseillasi, vai? Herranjestas sentään. Sanot itsekin, ettei sulla ole aiheesta mitään kokemusta, ja silti olet pätevä sitä täällä kommentoimaan? Vaikka sinä "sivusta seuraat" jotain ja päättelet siitä jotain oman rajoittuneen elämänkokemuksesi perusteella, se ei automaattisesti tarkoita sitä, että se oikeasti on niin.
Missä sanoin, ettei mulla ole kokemusta aiheesta?
Mulla on sivusta seuraajana kokemusta ja useammastakin perheestä kuin tuosta esimerkkiperheestä, josta kerroin.
Järjestäen kaikissa tapauksista, joita tiedän, on asetelma ihan vituillaan ja lapsipuolet kärsivät jokainen ties mistä mielenterveysongelmasta ja itsariyrityksistä.
Ja aina tämä äiti-/isäpuoli väittää, että hän kohtelee tasavertaisena lapsia ja lapsipuolia. :kieh:

En ymmärrä kans tuollaista. :/ Omat lapseni (4 kpl) tapaavat isäänsä melko usein. Joustavat aikataulut, sovitaan exän kanssa yhdessä ajat. Nykyisen miehen 6v poika oli täällä mun luona viikonlopun ja toivottavasti jatkossakin tapaamiset miehen ja pojan kanssa sujuvat hyvin. :heart:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja cara:
Nyt menee jotain pahasti ristiin , jos hän sanoo , kertoo , kuvittelee olevansa paras äitipuoli miehensä lapsille , niin miksei sitten muka anna tavata?Jotakin tässä on mitä et taida tietää.Ja kyllä me äitipuoletkin vaan osataan joskus olla todella parempia kuin ne äidit, kaikki äidit vaan ei edes välitä, meillä on asunut mun ja sun lapsia , eli meidän lapsia. Biologiset vanhemmat meidän tapauksessa ei ole saaneet aikaan kuin harmeja ja vastoinkäymisiä.

Jenis
Missä sanoin, ettei mulla ole kokemusta aiheesta?
Mulla on sivusta seuraajana kokemusta ja useammastakin perheestä kuin tuosta esimerkkiperheestä, josta kerroin.
Järjestäen kaikissa tapauksista, joita tiedän, on asetelma ihan vituillaan ja lapsipuolet kärsivät jokainen ties mistä mielenterveysongelmasta ja itsariyrityksistä.
Ja aina tämä äiti-/isäpuoli väittää, että hän kohtelee tasavertaisena lapsia ja lapsipuolia. :kieh:
No kyllä mäkin sivusta seuraan useampaakin ydinperhettä, enkä silti väitä että mulla on varaa arvostella heidän elämäänsä jossain keskustelupalstalla :D

Mutta hienoa että sä oot perillä toisten mielenterveysongelmista ja itsariyrityksistä, sekä siitä että mistä ne johtuu - äitipuolesta, tietysti! Eli siitä henkilöstä, joka ei itse asiassa ole noiden lapsiparkojen vanhempi tai heistä virallisesti vastuussa lainkaan... Kummasti se kasvatusvastuu näemmä siirtyy uusperheessä sille puolivanhemmalle, ihan eka kerta kun tällaisesta kuulenkaan. Mutta sä olet selvästi asiantuntija, joten annetaanpa olla ;)

cara
Uskon,että tuon ikäiset lapset (14 ja 15v ) osaavat kysyttäessä ITSE kertoa mitä mieltä äitipuolesta ovat...
Meillä tavatessa aina halaavat ja sanovat että kiva nähdä eikä tule mitenkään väkinäisesti!! Tahtovat vierailla usein ja olen sanonut että aina kun kotona ollaan niin tervetuloa. Näin myös käytännössä tapahtuu :)
Kanssakäymistä voi helpottaa se,että olen vasta 26-vuotias (mieheni 38v )

Yhteistyössä