toivon mahdollisimman monen vastaavan tähän, kysymys asunnon myynnistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wicked Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wicked Mary

Aktiivinen jäsen
04.05.2006
10 467
3
36
Hevonkuusikko
Olen siis hoitanut isäni asioita hänen sairaalassa olonsa vuoksi, ja nyt ollaan siinä perintö-jupakassa päästy siihen asti että asunto-osake myydään, ostaja on jo löytynyt.
Tässä vaan mietin että asunnonvälittäjä sanoi ettei minun tarvitse ollenkaan ( siis olen isäni valtuuttama) olla paikalla kun kauppoja tehdään, vaan riittää että isä antaa uuden valtakirjan asunnon myyntiin välittäjälle.
No valtakirja tuli postissa tänään ja minun pitäisi se viedä isälle allekirjoitettavaksi, eikä siinä sinällään ole ongelmaa, isä on ihan ok henkisesti, on vain estynyt saapumasta kirjoittamaan kauppakirjaa.
Mutta jotenkin vaan tuntuu että mun pitäisi kuitenkin olla paikalla kun kauppoja tehdään, vaikka välittäjä sanoi lähettävänsä meille myöhemmin luonnoksen kauppakirjasta hyväksyttäväksi...mutta en vaan jotenkin haluaisi antaa tuota valtuutusta asunnonvälittäjälle tietämättä mitään kauppakirjan sisällöstä...kun tässä perintö-asiassa on koko ajan ollut jos mitä mutkia matkassa, niin tuntuu että pitäisi itse olla paikalla.
Oliskohan täällä ketään joka olisi myynyt asunnon ilman että on itse ollut papereita allekirjoittamassa? Jos niin sujuiko kaikki ihan ok ?

Kyllä mä menisin paikalle, sen verran vainoharhainen olen. Enkä varmasti antaisi valtakirjaa ennenkuin olisin ainakin kauppakirjan nähnyt ja hyväksynyt, jos jostain syystä en paikalle pääsisi kun kauppakirjat allekirjoitetaan. Liian isoista rahoista ja vastuista kyse.

[QUOTE="vieras";22631195]Voithan sen valtuutuksen antaa sen jälkeen kun olette hyväksyneet kauppakirjan.[/QUOTE]

niinpä, mutta välittäjältä saamassani kirjeessä sanotaan että valtakirja tulisi NYT allekirjoittaa ja lähettää siis ennenkuin on edes tietoa milloin sen kauppakirjan luonnoksen saa nähtäväkseen

Välittäjä antaa teille kirjallisen tarjoukset hyväksyttäväksi niin samalla kerkee sen valtakirjankin antamaan. Muutenhan se voisi periaatteessa omin nokkineen hyväksyä tarjouksia.

Kyllä mä menisin paikalle, sen verran vainoharhainen olen. Enkä varmasti antaisi valtakirjaa ennenkuin olisin ainakin kauppakirjan nähnyt ja hyväksynyt, jos jostain syystä en paikalle pääsisi kun kauppakirjat allekirjoitetaan. Liian isoista rahoista ja vastuista kyse.

Just näin, ja jos itse menee paikalle ei tarvi välittäjälle valtakirjaa tehdä

Varsinkin kun tässä hoitaa toisen ihmisen asioita niin sitä on tavallistakin varovaisempi...se oli vaan vähän outoa mulle kun tämä aloite paikalle tulemattomuuteen tuli välittäjältä, en ollut missään vaiheessa sanonut etten voisi tulla paikalle..."vainoharhaisuus" nosti päätään siinä vaiheessa.
Kuten sanoin tämä koko perintö-jupakka on ollut todella hankala ja nyt viimein onneksi loppusuoralla.

Siis siehän voit saada sen valtakirjan ja menet tekemään ne kaupat. Ei välittäjän tartte sitä saada.

Minulla on jo valtakirja joka valtuuttaa minut hoitamaan kaikki asunto-osakkeeseen ja sen myyntiin liittyvät asiat, tästä on kopio myös välittäjällä...siksipä tämä välittäjän ehdotus tuntui vähän kummalliselta

Minulla on jo valtakirja joka valtuuttaa minut hoitamaan kaikki asunto-osakkeeseen ja sen myyntiin liittyvät asiat, tästä on kopio myös välittäjällä...siksipä tämä välittäjän ehdotus tuntui vähän kummalliselta

Noista tulee vähän kummallinen fiilis, liekö välittäjä löytänyt mielestään jollekin kaverille hyvän kohteen ja vähän viilaillaan ehtoja ja hintaa jne. kun ei ole kukaan paikalla.. Kuten sanottu, vähän vainoharhainen olen, mutta ei tosiaan vaikuta miltään normikäytännöltä tuollainen.

Minä oon ollut siskoni puolesta tekemässä kauppaa. Siskon perhe oli ulkomailla lomailemassa kun myynnissä ollut asunto myytiin ja ostaja halusi tehdä kaupat HETI ja muuttaa 4 pvn päästä. Sisko sitten faksasi mulle valtakirjan ja hoidin kaupan. Sekä myös muuton... Siskon perhe pääsikin sitten palaamaan lomalta uuteen kotiin, mikä oli täynnä muuttolaatikoita :D
Mutta siis sun kysymykseen: en antaisi valtakirjaa välittäjälle vaan menisin itse paikalle.

Yhteistyössä