toivon että miehelle sattusi jotain...että "heräisi"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minä";24808173]edes joku ymmärtää :) sitä vaan koittaa toivoa ja uskoa että kaikki muuttuisi rakkaudesta[/QUOTE]

AAAAAAAAAAAAAAARRRGGHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!

Ketään ei voi muuttaa vaikka kuinka rakastaisi miten paljon, eikä rakkaus edes ole ihmisten muuttamista varten. Sä et myöskään voi koskaan välittää "tarpeeksi" jotta pystyisit hoitamaan miehen normaaliksi. Jokainen muutos lähtee muuttuvasta itsestän, se ihan pieninkin. Ja mikään muuttuminen ei kestä jos ei sitä itse halua. Ja sitä haluamisen lykkäämistä sä vaan edesautat tuolla "rakastan sinut ehjäksi" asenteella. Voi kun naiset tajuais tän, olis niin paljon vähemmän kärsimystä kaikilla osapuolilla.

Paras mitä voit tehdä riippuvaisen suhteen, on lakata huolehtimasta ja hoitamasta hänen asioitaan, ja antaa ihan itse omilla toimillaan vajota niin pohjalle kuin ikinä pääsee. Sillä riippuvainen ihminen herää vasta kun on omassa henkilökohtaisessa paskimmassa tilanteessa, ihan pohjalla. Jokaiselle ihmiselle se pohja on eri tilanne, ja ihan oikeasti ennen sitä sun rakastamisestas ei oikeasti ole mitään hyötyä.

[QUOTE="minä";24808173]edes joku ymmärtää :) sitä vaan koittaa toivoa ja uskoa että kaikki muuttuisi rakkaudesta[/QUOTE]

Sekin on rakkautta että pitää huolen itsestään ja lapsistaan lähtemällä tuommoisesta tilanteesta, samalla se on rakkautta myös miestä kohtaan, että hän joutuu kohtaamaan totuuden ja saa mahdollisuuden muuttaa elämänsä suuntaa.

me tiedetään totuus,sinä odotat sitä mitä minäkin ja totuus taitaa olla että sitä herätystä ei tule,rakkaus ei sitä muuta,viina on vahvempi rakkaus. Aseta itsellesi aika,jolloin annat hänelle mahdollisuuden lopettaa/hakea apua...jos mitn ei tapahdu ala harkitsemaan lähtöä.Näin minä olen tehnyt,olen vaan sen ajan asettanut mielessäni. Mies tietää mitä tahdon,olen paljon siitä puhunut. Itse en käytä juuri yhtään alkoa ja olen tarjonnut hänelle elämää johon ei kuulu alkoholi.

Tämä mies on se mies jonka kanssa haluan elää ja jakaa lapsienn kasvun,yhteiset hetket.Mutta lapset on ykkönen minulle,kun lapset alkaa kasvaa ja jos mies vielä juo,en jää tarjoilemaan lapsilleni aitopaikkaa siitä mitä itse olen joutunut kokemaan ja näkemään miehen juomisen takia. Lisäksi olen suht nuori ja minulla on tämä yksi elämä,jaksanko minä elää sitä alkoholistin kanssa,vai mitä itse haluan elämältä.

Tämähän on tälläisenään vaan odottelua ja hänen juomisen varjossa elämistä,mitään suunnitelmia ei voi tehdä,hänen lupauksiin ei voi luottaa,jatkuva varpaillaan olo on raastavaa :(

Ota elämä omiin käsiiisi ja yritä vahvistua. :) voimia!

Lapset ovat saaneet olla silmät "lapuilla",he ovat onnellisia ja reippaita,meillä on hyvä perhe ja ehkä siksi en ole lähtenyt,mieshän on sairas,joka tarviaa apua.

Tätä lukiessa voi vain todeta, että se on äiti joka on silmät "lapuilla".

Ihan kuin minun suustani muutama vuosi sitten, kun vielä hyysäsin exääni. Jaksoin kertoa kaikille, miten hyvä isi meillä on (vaikka kännääkin ja saattaa riehua) ja siksi minä jaksan.
Näin jälkikäteen se totuus on todellakin tullut lapsen suusta ja voin vain todeta, että eivät olleet mitenkään tietämättömiä kaikesta kuten luulin, päinvastoin. He ovat kuulleet, nähneet ja tajunneet paljon enemmän kuin mitä pienen ihmisen olisi pitänyt harteillaan kantaa.

• Tykkää
Reactions: LisaMarie
Se on harmillista että joillekin tarvitaan se "herätys", oma mieheni heräsi ensimäisen kerran kun hänen oma isä kuoli, sen jälkeen minä sairastuin ja heräsihän se.

Anteeks, en lukenut koko ketjuu..
Meillä ei ollut ihan noin "pahaa", mies vaan oli kotihommissa aika saamaton..ja no joi "tissutteli" paljon ja kävi ulkona..muttei koskaan aggressiiivinen tms.

[QUOTE="minä";24807817]
ihmettelen jollei mitään vaikutuksia ole kun kaljaa paljon ja lääkkeitä[/QUOTE]

Ihmisten kehot toimivat eri tavalla.
Oma mieheni aloitti alkoholistrisen juomisen 15 vuotiaana, mutta vielä 4-kymppisenä ei ollut merkkejä, jotka lääkäri olisi löytänyt. Toisilla kroppa kestää aina (onnettomuus)kuolemaan saakka.
Alkoholista johtuvat syyt on työikäisten suomalaisten yleisin kuolinsyy. Ja ne siis on tilastoista löytyvät alkoholi-peräiset syyt, ei esim. humalasta johtuvat onnettomuudet edes näy noissa tilastoissa!
Toisilla taas kroppa pettää hyvnkin nuorena; yhteiskuntamme tuntee ongelman 30-40 vuotiaat alkoholidementikot, jotka ei kuulu mihinkään. Kunto ja ikä ei oikein edellytä vanhaikotia, mutta pää on siinä kunnossa, että muuallakaan ei pärjää. vanhainkodeissa heitä sitten säilytellään, kun ei oikein muutakaan paikkaa ole.

Mutta onnettomuudella et saa miestäsi havahtumaan omaan tilaansa. Kun alkoholisti joutuu onnettomuuteen, syy ei koskaan ole viinassa, ei vaikka olisi humalssa. Oma mieheni esim. ajoi moottoripyörällä metsään ja oli vakaasti sitä mieltä, ettei syynä ollut missään tapauksessa alkoholi. Esimerkkejä näistä sankareista, jotka tyrivät jatkuvasti humalssa, mutta koskaan mikään ei johdu viinasta, löytyy pilvin pimein.

Alkoholismi on itsensä kieltävä sairaus. Alkoholisti ei tunnista humalatilaansa, eikä se oikein edes ole mitattavissa; jatkuvastihan saamme lukea lehdistä näistä, jotka puhaltavat 4, jopa 8 promillea ja ovat auton ratissa! Maksa polttaa sen minkä kerkiää ja loput promillet jää odottelemaan ja jos juominen on päivittäistä, promilet ei koskaan ehdi laskea nolliin, vaikka henkilö olisi "selvä"

Parhaiten pääset johonkin tulokseen, kun alat itsestäsi: selvität perusteellisesti mitä alkoholismi on ja miten se vaikuttaa ihmisen psyykeen ja sitten asetat selkeät rajat, mitä sinä olet valmis sietämään. Mies saa ottaa tai jättää. REt vio muuttaa miestäsi, hänessä on itsessä herättävä halu muutokseen ja se halu voi syntyä vaan, jos hän joutuu kohtaamaan juomisensa seuraukset.
Tietoa lkoholismista voit löytää esim. täältä:
Alkoholi ja ihminen
Alkoholismi
Onko läheiselläsi alkoholiongelma? - Al-Anon - Vertaistukea alkoholistien läheisille
Suomen AA - Nimett
Anonyymit Alkoholistit Suomi
Minnesota-hoitokeskus

soitteli työterveyteensä kun pyysi sokerilääkkeeseen uusintareseptiä..samalla kyseli labrakokeista jokka otettu 2kk sitten..kaikki arvot hyviä.tokas leikillään " lääkäri sano että lisää viinaa vaan" joo sano leikillään ja vitsinä..mutta mun sisintä kouras ja aatteelin että voi ei taas...
ja ei,en käskenyt miestä kysymään tuloksia vaan omasta halustaan kysy.

Ap pieni, SINÄKIN tarvitset herätyksen. Itsesi ja lasten takia.

Ainoa tapa rakastaa mies ehjäåksi on lyödä hänelle tosiasiat nenän eteen. Jos sinä katsot touhua läpi sormien, hyysääät, passaat ja mahdollistat, mies putoaa pohjalle myöhemmin, ehkä niin paljon myöhemmin, ettei mitään ole enää tehtävissä.

• Tykkää
Reactions: LisaMarie

Yhteistyössä