Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
Toiveissa vauva 2021
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Vindy, post: 32467985, member: 148193"]</p><p>Uskaltaisinkohan mäkin nyt kertoa meijän yhteisestä elämästä, kun en oo minäkää vielä sitä avannut. Tavattiin 2016 partioleirillä 17 kesäsinä. Se oli rakkautta ensisilmäyksellä ja sen vaan tiesi luissa ja ytimissään että this is it. Sitä kolahdusta ei voi sanoin kuvailla, se vaan oli niin tähtiin kirjotettua. Mä asuin sillon pk-seudulla, mies Oulun kupeessa. Pari kertaa kuussa vuorottain istuttiin 8h bussissa että pääsi toista näkemään.</p><p></p><p>Aika pian alettiin puhumaan tulevaisuudenhaaveista ja huomattiin, et kaikki muut matchaa yhteen, mut mä inhosin lapsia enkä todellakaan ikinä halunnu yhtäkään (pitkä lista syitä). Mies taas päinvastoin tykkäs lapsista ja halus ainaki kaks. Se aiheutti tosi rajuja riitoja ja meinattiin pistää sen vuoksi pillit pussiin, mutta aina molemmilla oli taustalla se tunne, että ei niin voi tehdä, meijät on luotu yhteen. Sit yhtäkkiä huomasin välillä seisoskelevani peilin edessä tuumailemassa että mitä jos mä joskus olisinki raskaana. Jostain syystä oli tunne, että niin vois olla ennemmin ku arvaankaan...</p><p></p><p>Oltiin oltu vajaa vuosi yhdessä, kun meillä meni hommaillessa kumi rikki just kriittisellä hetkellä. Muistan kaiken niinku eilisen. Siinä me katotaan toisiamme ja tiiettiin heti, että mitä tästä seuraa. Jälkiehkäsyä ei otettu. Parin viikon päästä tehdään positiivinen testi.</p><p></p><p>Mies lähti sitten armeijaan vuodeksi minnekäs muuallekkaan ku Ivaloon. Mä edelleen asuin siellä etelässä... Siks mulle tulikin kaikkea ahdistusta sunmuuta, kun asuin vielä kotona, välit vanhempiin oli tulehtuneet ja odotin meijän vauvaa pääosin yksin. Kaikki tapahtu niin nopeesti ja vaikka mä halusin 100% sen lapsen mitä kannoin, niin kun on ollut lapsensaamista vastaan tyyliin aina, niin siinä oli räjäytettävä omat periaatteet ja tulevaisuudenkuvat uuteen malliin. Mun vanhemmat ottivat raskausuutisen hyvin, ei vaan siedetty toisiamme saman katon alla. Olin kuitenkin jo valmistunut ammattiin ja säästössä oli rahaa. Oltais me otettu se jälkiehkäsy, jos meillä ei ois ollu edellytyksiä kasvattaa lapsi. Oltiin tosi kunnollisia, kumpikaan ei ollu sellanen tyypillinen meneväinen nuori. Ei käytetty päihteitä yms. ja harrastukset oli luonto- ja liikuntapainoitteisia. Niin ei se lapsi tavallaan vieny meijän elämästä mitään pois. Ja ennenkaikkea oltiin niin varmoja meijän suhteesta. En kyllä voi väittää etteikö se lapsi ois toiminu eräälaisena pelastavana liimana. Onneks mun mieli lapsien suhteen muuttu, koska se on ihan totta, että se ois voinu myös olla todella huono asia, jos niin ei ois käynyt.</p><p></p><p>2018 kesällä mies pääsi pois armeijasta, sai amk opiskelupaikan Rovaniemeltä ja muutettiin ekan kerran omilleen/yhteen ja meillä oli puolivuotias poika siinä menossa mukana. Mä sain täältä töitä heti ku raaskin pistää pojan päiväkotiin ja aloin hakemaan. Miehen opiskelut etenee hyvin, meillä on asuntosäästötilillä puolet jo kasassa, naimisiin mennään heinäkuussa ja toista lasta ollaan toivottu nyt kovasti. </p><p></p><p>Enää en oo niin periaatteellinen minkään suhteen, enkä liikaa maalaile tulevaisuutta. Oon antanu elämän kuljettaa, sen virta vie mua parempaan suuntaan kun minne omin jaloin kulkisin. Aina ku muistelee tätä kaikkea, tulee ihan sellanen mankeloitu olo. Niin hurjaa vauhtia isoine käänteineen elämä meni.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Vindy, post: 32467985, member: 148193"] Uskaltaisinkohan mäkin nyt kertoa meijän yhteisestä elämästä, kun en oo minäkää vielä sitä avannut. Tavattiin 2016 partioleirillä 17 kesäsinä. Se oli rakkautta ensisilmäyksellä ja sen vaan tiesi luissa ja ytimissään että this is it. Sitä kolahdusta ei voi sanoin kuvailla, se vaan oli niin tähtiin kirjotettua. Mä asuin sillon pk-seudulla, mies Oulun kupeessa. Pari kertaa kuussa vuorottain istuttiin 8h bussissa että pääsi toista näkemään. Aika pian alettiin puhumaan tulevaisuudenhaaveista ja huomattiin, et kaikki muut matchaa yhteen, mut mä inhosin lapsia enkä todellakaan ikinä halunnu yhtäkään (pitkä lista syitä). Mies taas päinvastoin tykkäs lapsista ja halus ainaki kaks. Se aiheutti tosi rajuja riitoja ja meinattiin pistää sen vuoksi pillit pussiin, mutta aina molemmilla oli taustalla se tunne, että ei niin voi tehdä, meijät on luotu yhteen. Sit yhtäkkiä huomasin välillä seisoskelevani peilin edessä tuumailemassa että mitä jos mä joskus olisinki raskaana. Jostain syystä oli tunne, että niin vois olla ennemmin ku arvaankaan... Oltiin oltu vajaa vuosi yhdessä, kun meillä meni hommaillessa kumi rikki just kriittisellä hetkellä. Muistan kaiken niinku eilisen. Siinä me katotaan toisiamme ja tiiettiin heti, että mitä tästä seuraa. Jälkiehkäsyä ei otettu. Parin viikon päästä tehdään positiivinen testi. Mies lähti sitten armeijaan vuodeksi minnekäs muuallekkaan ku Ivaloon. Mä edelleen asuin siellä etelässä... Siks mulle tulikin kaikkea ahdistusta sunmuuta, kun asuin vielä kotona, välit vanhempiin oli tulehtuneet ja odotin meijän vauvaa pääosin yksin. Kaikki tapahtu niin nopeesti ja vaikka mä halusin 100% sen lapsen mitä kannoin, niin kun on ollut lapsensaamista vastaan tyyliin aina, niin siinä oli räjäytettävä omat periaatteet ja tulevaisuudenkuvat uuteen malliin. Mun vanhemmat ottivat raskausuutisen hyvin, ei vaan siedetty toisiamme saman katon alla. Olin kuitenkin jo valmistunut ammattiin ja säästössä oli rahaa. Oltais me otettu se jälkiehkäsy, jos meillä ei ois ollu edellytyksiä kasvattaa lapsi. Oltiin tosi kunnollisia, kumpikaan ei ollu sellanen tyypillinen meneväinen nuori. Ei käytetty päihteitä yms. ja harrastukset oli luonto- ja liikuntapainoitteisia. Niin ei se lapsi tavallaan vieny meijän elämästä mitään pois. Ja ennenkaikkea oltiin niin varmoja meijän suhteesta. En kyllä voi väittää etteikö se lapsi ois toiminu eräälaisena pelastavana liimana. Onneks mun mieli lapsien suhteen muuttu, koska se on ihan totta, että se ois voinu myös olla todella huono asia, jos niin ei ois käynyt. 2018 kesällä mies pääsi pois armeijasta, sai amk opiskelupaikan Rovaniemeltä ja muutettiin ekan kerran omilleen/yhteen ja meillä oli puolivuotias poika siinä menossa mukana. Mä sain täältä töitä heti ku raaskin pistää pojan päiväkotiin ja aloin hakemaan. Miehen opiskelut etenee hyvin, meillä on asuntosäästötilillä puolet jo kasassa, naimisiin mennään heinäkuussa ja toista lasta ollaan toivottu nyt kovasti. Enää en oo niin periaatteellinen minkään suhteen, enkä liikaa maalaile tulevaisuutta. Oon antanu elämän kuljettaa, sen virta vie mua parempaan suuntaan kun minne omin jaloin kulkisin. Aina ku muistelee tätä kaikkea, tulee ihan sellanen mankeloitu olo. Niin hurjaa vauhtia isoine käänteineen elämä meni. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Järjestä seuraavat numerot pienimmästä suurimpaan: 9 9 4
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Minne mennä viettämään joulua?
Tänään 20:39
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Miten lepäisi parhaiten?
Tänään 20:14
vierailija
8 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Yksin vauvan odottaminen
Tänään 20:02
vierailija
0 Viestiä
Lapsen saaminen
4.
Kauhea makeanhimo raskausviikolla 16
Tänään 19:53
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Värianalyysikysymys
Tänään 18:11
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Mitä kuluja on mahdollista vähentää pääomatuloista?
Tänään 17:56
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Eilen tästä ei saanut vielä puhua palstalla. Miten nyt kun se on lehdessä?
Tänään 17:25
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Mitä tubettaja voi vähentää verotuksessa?
Tänään 17:22
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
K/B-komposti 2.0
Started by vierailija
Sunnuntai klo 18:00
Luettu: 12K
Aihe vapaa
2.
Järkevä artikkeli kaksplussalla: lasten teko pitää aloittaa 23-vuotiaana.
Started by Johnny Appleseed
Sunnuntai klo 02:06
Luettu: 835
Aihe vapaa
3.
Relaatio 1065
Started by vierailija
Sunnuntai klo 08:21
Luettu: 809
Aihe vapaa
4.
Hoitajamitoituksesta - Potkut 800:lle hoitajalle yksistään HUS:ssa, nyt laitetaan mitoitukset kuntoon
Started by vierailija
Sunnuntai klo 13:30
Luettu: 590
Aihe vapaa
5.
Miksi te puhutte täällä vain uutisista?
Started by vierailija
Tiistai klo 08:27
Luettu: 561
Aihe vapaa
6.
"Janne murhasi kaksi lastaan julmalla tavalla – Nyt kotona on uusi puoliso: ”Meillä on toimiva parisuhde”"
Started by vierailija
Maanantai klo 23:10
Luettu: 500
Aihe vapaa
7.
Tätä kilttimies ei ymmärrä: K-kauppias puristi 17-vuotiaan harjoittelijan rintoja
Started by vierailija
Maanantai klo 19:52
Luettu: 495
Aihe vapaa
8.
Mikko Koivu: Aika puhua
Started by vierailija
Eilen 16:44
Luettu: 457
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
K/B-komposti 2.0
1 min sitten
Aihe vapaa
3.
Onnenarpa ja Janne Antin
1 min sitten
Aihe vapaa
4.
Miten lepäisi parhaiten?
2 min sitten
Aihe vapaa
5.
K/B-komposti
2 min sitten
Aihe vapaa
6.
Pierut
4 min sitten
Perhe-elämä
7.
Katsoitteko illan A-talkin?
Tänään 21:33
Aihe vapaa
8.
Eilen tästä ei saanut vielä puhua palstalla. Miten nyt kun se on lehdessä?
Tänään 21:33
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Lapsen saaminen
Toiveissa vauva 2021
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu