Toiveissa vauva 2021

Vippaskonsteista on ollu paljon puhetta, mut huhuuu oiskos kellää niitä kokemuksia omenaviinietikasta? :D onko ne kaupan ihan turhaa kamaa? (Ravintoaineet tallella?) Ja kenties ylipäätään onko vaan huuhaa juttu. Mä ekaa kertaa nyt koitan ja oon jo yli puol pulloo saanu litkittyä tuota hirveää ainetta, elikkä ruokalusikallisen aamuisin. Alotin heti kp1. On niin pieni pullo että nyt kp8 jo yli puoli pulloa "nautittu"

Kerrompa sitten havaintoja mitä itelläni tulee olemaan.......jos tulee:D
Minä en ole kuullut omenaviinietikasta, mutta kiinnostuin heti. Kaikkea pitää testata xD
 
Tuo tämän päivän uutinen oli kun märkä rätti vasten kasvoja :( Esiteltiin ultra kuva.Luin viestin töissä ja itkua pidätellen koetin päivän päästä loppuun ,en onnistunut:(

Toisaalta nolottaa täällä purkaa näin sydäntä,kun täällä on niitä joilla ei vielä ole lapsia ollenkaan:( koen suurta surua siltikin, ei se poista surua ,vaikka on jo lapsia .Ja mies ei taaskaan ymmärrä mitä käyn läpi :(
Ei tarvitse olla nolona, jokainen meistä sitä lasta toivoo ja tämä on ihana vertaisryhmä, missä saa tunteitaan jakaa. Tämä keskustelupalsta on ollut yksi henkireikä tässä yrittämisen tunteiden vuoristoradassa, siitä iso kiitos kaikille täällä oleville ❤

Viime kuussa minäkin purskahdin lohduttomaan itkuun, kun ystävä viestitti raskaudestaan. Mies sitä ihmetteli, että eikö pitäisi olla onnellinen toisen puolesta. Kyllä tietysti olen, mutta sillä hetkellä kateus ja epätoivo omasta tilanteesta nosti päätään. Nyt on jo parempi olla.
 
Vielä höpinää ovulaatioon liittyen. Tuossa viime viikolla ja viikonloppuna pohdin ovuloinko ollenkaan tässä kierrossa, luulen että jää ovulaatio välistä.
Viime kierrossa sain ovulaation kiinni Clearbluen digitaalisella ovulaatiotestillä kp 16. Eilen katselin valokuvia viime kierron tikutteluista, käytin aamuisin rfsu:n liuskoja ja iltaisin clearblueta. Hieman järkytyin, sillä aamulla kp 16 rfsu:ssa oli haalea testiviiva, ei vahvistumisen merkkejä, mutta illalla kp 16 clearblue näytti hymynaamaa. Kp 17 aamulla rfsu oli haalea ja clearblue tyhjä ympyrä. Kp 19 aamulla valahti ovulaatiolimat, niistä ei voinut erehtyä.
On tämäkin hanurista, kun on kipuja alavatsassa ja -selässä pidempää, ei siis selkeää repäisypiikkiä, ja tikuista saa positiivisen vastauksen vain pienen aikaikkunan sisällä.
 
Tuo tämän päivän uutinen oli kun märkä rätti vasten kasvoja Esiteltiin ultra kuva.Luin viestin töissä ja itkua pidätellen koetin päivän päästä loppuun ,en onnistunut

Toisaalta nolottaa täällä purkaa näin sydäntä,kun täällä on niitä joilla ei vielä ole lapsia ollenkaan koen suurta surua siltikin, ei se poista surua ,vaikka on jo lapsia .Ja mies ei taaskaan ymmärrä mitä käyn läpi
Ei näille tunteille mitään mahda... tsemppiä @petronella09 <3 Keskenmenon jälkeen huomasin että aloin miettiä että haluanko sittenkään raskaaksi enään ja samalla kuitenkin odotan että kierto tasaantuisi. Eniten mua on alkanut jurppia kun joku sanoo että älä stressaa, kyllä se vauva sitten tulee jos on tullakseen... Pitäisi miettiä työkuvioita kun koulu loppuu, mutta kyllähän vauva vähän vaikuttaisi siihenkin.... varmaan järkevintä olisi olla stressaamatta, mutta kuka kertoo vinkin miten tämä käytännössä onnistuu?
 
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi PUNAISELLA Ilmoitathan
PUNAISELLA päivityksesi, jotka haluat listaan.
Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

9.3.2021 Tiistai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Zanma,ya 10/16, 1.lapsi
Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
+ haaveistatotta, ya 11/18, 3 lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
+ Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
+ Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
+ Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
+ Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
+ Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Spekulaattori82, ya 4/20, 3. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
+ Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
+ Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ Rust ya 5/20, 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
+ Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
+ AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
+ Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
+ Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Coguine, ya 7/20, 2. lapsi
Ewa87, ya 7/20, 2. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
+ nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
+ 5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
+ Inkivilla, ya 09/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
+Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Suhveli, ya 9/20, 4. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
+ Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
+ Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
+ Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
+ Kimallus, ya 10/20
Toivojatintti, ya 10/20, 2. lapsi
+ Loree, ya 11/20, 1.lapsi
+ Satsuma_, ya 11/20. 2 lapsi
+ Rosmarin, ya 11/20, 3.lapsi
Daisy01, ya 11/20
Lavender_,ya 12/20
Nuunuu-84, ya 12/20
+ Huuma 40+,ya 12/20
Samppa40,ya 12/20, 3.lapsi (miehen 1. lapsi )
Scarletta, ya 12/20, 1.lapsi
Sdff, ya 1/21, 2.lapsi
+ Liilja, ya 1/21, 3.lapsi
Toiveikas1992, ya 01/21, 1.lapsi
Jennie_, ya 2/21, 1.lapsi
Neitperhoinen, ya 2/21, 5.lapsi
Äitionnellinen ,ya 2/21? 3. lapsi
Hulda_84 ,ya 2/21? 3. lapsi
Marsku88 ,ya 2/21, 3. lapsi
Alocasia,ya 2/21, 2. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Wanti.........................kp 66/35-48
Toivojatintti............kp 64/31
Toive23.......................kp 57/27
Neitperhoinen...............kp 55/30-31
Daisy01...............................kp 41/34
Lavender_...................kp 33/25
Suhveli...........................kp 31/27
Hulda_84....................kp 31/26-30
Petronella09............kp 27/25
SandraB.....................kp 26/26
Marsku88..................kp 26/?
Persikka123.............kp 26/33
Alocasia....................kp 25/?
Iinanen......................kp 22/23-24
Mamtobe................kp 22/28
Chili_..........................kp 22/28-29
Toiveikas1992.....kp 20/28-36
Jennie_................kp 15/31?
Minttuni................kp 15/25
Kirjoh89...............kp 13/28
Ewa87...................kp 11/28
Scarletta.............kp 10/27
Sinisilmät......…kp 10/30
Krippis...........kp 7/22-24
Meemuli............kp 7/35-43
Nuunuu-84..........kp 6/30
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Toive23...........................dpo 45
Wanti.............................dpo 44
Äitionnellinen........dpo 30
Hulda_84........dpo 17
Iinanen..............dpo 12
SandraB........dpo 11
Chili_..........dpo 9
Persikka123....dpo 7
Minttuni............dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Mulle tää ryhmä on ollut kans henkireikä, tänne voinut tulla purkamaan tunteita ja ajatuksia ja kysyä vinkkejä. Tään sivuston vinkkinä myös hakeuduimme lapsettomuustutkimuksiin, ja tutkimuksista selvinnyt selittämätön lapsettomuus. Ei tarvii enää pohtia, et kummassa se vika on, kun ei vaan raskaus ala. Täältä ryhmästä olen saanut myös oppia tuntemaan omaa kiertoa paremmin. Ryhmän vertaistuki lohduttanut hankalissa tunteissa ja on saanut myös iloita toisen puolesta, joilla on lapsi saanut alkunsa ja lapsen myös syliin saakka saaneita. Aloitin kirjoittamaan/seuraamaan kaksplussan lapsensaanti toiveiden Keskustelu jo loppuvuodesta 2018, kun raskaus alkoi, vaikkei sitä oltu suunniteltu ja se meni sitten nopeasti spontaanisti kesken. Seueaavissa Keskusteluketjuissa mukava: Toiveissa vauva 2019, Haaveissa vauva 2020, toiveissa vauva 2021 ja varmaan tulen siirtymään myös vuoden 2022 ryhmään. Olen onnellinen täällä keskustelupalstalla tutustuneiden henkilöiden plussauksesta ja myötäelänyt surua sen kohdatessa. Usein mukana myös pohdintaa, miksi ei meille koskaan tule sitä plussaa ja suoda onnea. Olen huomannut muutoksen esim. Seksielämässä, lapsihaaveen alkuvaiheessa, ensimmäisen puolen vuoden ajan oli tosi toiveikas joka kierto, ei edes päiviä ajateltu, vaan seksiä joka päivä. Vähitellen muutettiin hieman rytmiä, joka toiseen päivään. Nyt pyritty menemään kierrot joka kolmas päivä periaatteella (jotta sperman määrä myös ehtisi riittävästi kasvaa jokaiseen yhdyntään). Usein ovulaation jälkeen on voinut nauttia seksistä aktiivisemmin, mutta Loppu kierrossa saattaa tulla joskus lähes viikon tauko, kun ei ole enää mahdollista hedelmöittää munasolua. Lapsitoive on kyllä jokaisella nautintokerralla mukana jossain määrin.
 
Paljon tsemppiä sinulle @Kuumeilija40 <3 Ja niinkuin sanoit niin kurjassa tilanteessa kuitenkin hienoa, että sun kroppa toimii aika hyvin itsekseen, toivottavasti uusi tärppi tulee pian teillekin :)

Täällä testattu dpo9 nega ja siis ei muita oireita kun kevyitä tuntemuksia menkkojen lähestymisestä. Ja nyt siis on vasta kp22. Mun kierto on siis mennyt ihan vinksalleen, viime kierto jäi 23 päivää, sitä ennen oli useampi kk 26, joka sekin itselle aika lyhyt. Onko joillain tietoa, voiko nuo letrot nyt tehdä tämän kierron lyhenemisen? Ja syökö täällä moni letroja + keltarauhashormonia kiertoa pidentämään? En oikein tiedä mitä tässä nyt tapahtuu, eikö irtomista tapahdu ja siksi lyhyt kierto (en ole pistänyt nyt pregnyliä pariin kiertoon taas) vai onko keltarauhasessa häikkää. No joka tapauksessa ärsytys maksimaalinen, kun yhdistän letrojen käyttöön, mutta ilman niitä saattaa ilmeisesti tulla kuukausia ettei folli kasva tarpeeksi. Hohhoi, yk6 alkaa nyt, josko tämä kevät tässä yritellään ainakin :D
 
Tänään on 29/30. Näköjään siis kuukautisten pitäisi alkaa huomenna eikä torstaina. Mutta siis teinpä nyt tuon testin pois vaikka ei mitään oireita olekaan ja näkyy jotain mutta ehkä viivanpaikka?
Nyt varmaan pitää ostaa lisää kalliita testejä kun täällä ei halpoja myydä ja menee pari viikkoa ennenkuin tulee ne halpistestit mitkä tilasin netistä. Siis apteekista saa täällä kaksi testiä 18€.
 
Tänään on 29/30. Näköjään siis kuukautisten pitäisi alkaa huomenna eikä torstaina. Mutta siis teinpä nyt tuon testin pois vaikka ei mitään oireita olekaan ja näkyy jotain mutta ehkä viivanpaikka?
Nyt varmaan pitää ostaa lisää kalliita testejä kun täällä ei halpoja myydä ja menee pari viikkoa ennenkuin tulee ne halpistestit mitkä tilasin netistä. Siis apteekista saa täällä kaksi testiä 18€.
Minusta toi kyl näyttäis plussan alulle kun väriäkin mukana! Toivottavasti vahvistuu (y) :love:
 
vierailija
Tänään on 29/30. Näköjään siis kuukautisten pitäisi alkaa huomenna eikä torstaina. Mutta siis teinpä nyt tuon testin pois vaikka ei mitään oireita olekaan ja näkyy jotain mutta ehkä viivanpaikka?
Nyt varmaan pitää ostaa lisää kalliita testejä kun täällä ei halpoja myydä ja menee pari viikkoa ennenkuin tulee ne halpistestit mitkä tilasin netistä. Siis apteekista saa täällä kaksi testiä 18€.
Näen viivan!
 
  • Tykkää
Reactions: Jaffakeksi
Ei näille tunteille mitään mahda... tsemppiä @petronella09 <3 Keskenmenon jälkeen huomasin että aloin miettiä että haluanko sittenkään raskaaksi enään ja samalla kuitenkin odotan että kierto tasaantuisi. Eniten mua on alkanut jurppia kun joku sanoo että älä stressaa, kyllä se vauva sitten tulee jos on tullakseen... Pitäisi miettiä työkuvioita kun koulu loppuu, mutta kyllähän vauva vähän vaikuttaisi siihenkin.... varmaan järkevintä olisi olla stressaamatta, mutta kuka kertoo vinkin miten tämä käytännössä onnistuu?
Mietin eilen ihan samaa, että miten stressaaminen lopetetaan.. ja kuitenkin samaan aikaan moni tulee todella vaikeissa tilanteissa raskaaksi tahtomattaan jne. Minun pitäisi jäädä varmaan kokonaan pois töistä ja muuttaa mökkiin metsään asumaan, niin lähtisi kaikki stressi :D
 
Mulle tää ryhmä on ollut kans henkireikä, tänne voinut tulla purkamaan tunteita ja ajatuksia ja kysyä vinkkejä. Tään sivuston vinkkinä myös hakeuduimme lapsettomuustutkimuksiin, ja tutkimuksista selvinnyt selittämätön lapsettomuus. Ei tarvii enää pohtia, et kummassa se vika on, kun ei vaan raskaus ala. Täältä ryhmästä olen saanut myös oppia tuntemaan omaa kiertoa paremmin. Ryhmän vertaistuki lohduttanut hankalissa tunteissa ja on saanut myös iloita toisen puolesta, joilla on lapsi saanut alkunsa ja lapsen myös syliin saakka saaneita. Aloitin kirjoittamaan/seuraamaan kaksplussan lapsensaanti toiveiden Keskustelu jo loppuvuodesta 2018, kun raskaus alkoi, vaikkei sitä oltu suunniteltu ja se meni sitten nopeasti spontaanisti kesken. Seueaavissa Keskusteluketjuissa mukava: Toiveissa vauva 2019, Haaveissa vauva 2020, toiveissa vauva 2021 ja varmaan tulen siirtymään myös vuoden 2022 ryhmään. Olen onnellinen täällä keskustelupalstalla tutustuneiden henkilöiden plussauksesta ja myötäelänyt surua sen kohdatessa. Usein mukana myös pohdintaa, miksi ei meille koskaan tule sitä plussaa ja suoda onnea. Olen huomannut muutoksen esim. Seksielämässä, lapsihaaveen alkuvaiheessa, ensimmäisen puolen vuoden ajan oli tosi toiveikas joka kierto, ei edes päiviä ajateltu, vaan seksiä joka päivä. Vähitellen muutettiin hieman rytmiä, joka toiseen päivään. Nyt pyritty menemään kierrot joka kolmas päivä periaatteella (jotta sperman määrä myös ehtisi riittävästi kasvaa jokaiseen yhdyntään). Usein ovulaation jälkeen on voinut nauttia seksistä aktiivisemmin, mutta Loppu kierrossa saattaa tulla joskus lähes viikon tauko, kun ei ole enää mahdollista hedelmöittää munasolua. Lapsitoive on kyllä jokaisella nautintokerralla mukana jossain määrin.
Kuulostaa tutulta! Ja vaihtelee tuntemukset kyllä tässä aikana. Minulla myös laantunut aiemmin ollut kova vauvakuume (esim saatoin raskaana olevan nähdessä oikein tuntea kehossani sen kaipuun). Tällä hetkellä on sellainen neutraalimpi olo. Kai sitä suojelee itseään. esim ultrakuvan nähdessä tai joku kertoo raskaudesta, ehkä menen jotenkin sellaiseen tilaan, että tunne ei tule siinä niin voimakkaasti. Sitten suren miehen kanssa kahdestaan ollessa tai yksinäni. En vain aina jaksa olla sellainen, että itku tulee. Siihenkin kyllästyy. Vaikka kaikki sanoo, tärkeä näyttää tunteet ja käsitellä. Ei aina jaksa olla niin avoin ja tunteikas..
 
Mietin eilen ihan samaa, että miten stressaaminen lopetetaan.. ja kuitenkin samaan aikaan moni tulee todella vaikeissa tilanteissa raskaaksi tahtomattaan jne. Minun pitäisi jäädä varmaan kokonaan pois töistä ja muuttaa mökkiin metsään asumaan, niin lähtisi kaikki stressi :D
Sama :)

Vielä enemmän alkoi stressaamaan kun tuli eilen se vauva uutinen :(
 
Paljon tsemppiä sinulle @Kuumeilija40 <3 Ja niinkuin sanoit niin kurjassa tilanteessa kuitenkin hienoa, että sun kroppa toimii aika hyvin itsekseen, toivottavasti uusi tärppi tulee pian teillekin :)

Täällä testattu dpo9 nega ja siis ei muita oireita kun kevyitä tuntemuksia menkkojen lähestymisestä. Ja nyt siis on vasta kp22. Mun kierto on siis mennyt ihan vinksalleen, viime kierto jäi 23 päivää, sitä ennen oli useampi kk 26, joka sekin itselle aika lyhyt. Onko joillain tietoa, voiko nuo letrot nyt tehdä tämän kierron lyhenemisen? Ja syökö täällä moni letroja + keltarauhashormonia kiertoa pidentämään? En oikein tiedä mitä tässä nyt tapahtuu, eikö irtomista tapahdu ja siksi lyhyt kierto (en ole pistänyt nyt pregnyliä pariin kiertoon taas) vai onko keltarauhasessa häikkää. No joka tapauksessa ärsytys maksimaalinen, kun yhdistän letrojen käyttöön, mutta ilman niitä saattaa ilmeisesti tulla kuukausia ettei folli kasva tarpeeksi. Hohhoi, yk6 alkaa nyt, josko tämä kevät tässä yritellään ainakin :D
Letrozol kyllä minulla aikaisti ovulaatiota esim 3 päivää ja jos ei ollut lugesteronia loppukierrossa, niin kierto jäi lyhyemmäksi. Ilman lääkettä luteaalivaihe 10vrk, eli kun letroilla ovis tuli aiemmin, niin kiertokin lyheni. Luulen, että juurikin irtoaminen tapahtuu, jos lyhyt kierto. Minulla ovuloimattomat kierrot olleet pitkiä. Nämä omia kokemuksia, ei mitään oikeaa tietoa asiasta : D
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja chili_
Tänään on 29/30. Näköjään siis kuukautisten pitäisi alkaa huomenna eikä torstaina. Mutta siis teinpä nyt tuon testin pois vaikka ei mitään oireita olekaan ja näkyy jotain mutta ehkä viivanpaikka?
Nyt varmaan pitää ostaa lisää kalliita testejä kun täällä ei halpoja myydä ja menee pari viikkoa ennenkuin tulee ne halpistestit mitkä tilasin netistä. Siis apteekista saa täällä kaksi testiä 18€.
Minäkin näen viivan! Jännää! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jaffakeksi
Vielä höpinää ovulaatioon liittyen. Tuossa viime viikolla ja viikonloppuna pohdin ovuloinko ollenkaan tässä kierrossa, luulen että jää ovulaatio välistä.
Viime kierrossa sain ovulaation kiinni Clearbluen digitaalisella ovulaatiotestillä kp 16. Eilen katselin valokuvia viime kierron tikutteluista, käytin aamuisin rfsu:n liuskoja ja iltaisin clearblueta. Hieman järkytyin, sillä aamulla kp 16 rfsu:ssa oli haalea testiviiva, ei vahvistumisen merkkejä, mutta illalla kp 16 clearblue näytti hymynaamaa. Kp 17 aamulla rfsu oli haalea ja clearblue tyhjä ympyrä. Kp 19 aamulla valahti ovulaatiolimat, niistä ei voinut erehtyä.
On tämäkin hanurista, kun on kipuja alavatsassa ja -selässä pidempää, ei siis selkeää repäisypiikkiä, ja tikuista saa positiivisen vastauksen vain pienen aikaikkunan sisällä.
Minulla myös nämä ovulaatioasiat mietityttää. Käytän seka one stepin liuskatestiä että cb:n digitaalista kaksoishormonitestiä. Viime viikolla sain kp12 cb:n testiin vilkkuvan hymynaaman eli testi on havainnut kohonneet estrogeenitasot. Tänään tuli neljättä päivää peräkkäin tuo vilkkuva hymynaama. Ei siis vieläkään LH-huippua. One stepin ovistestissäkään testiviiva ei ole ollenkaan vahvistunut. Nyt sitten murehdim täällä, että olenko ollenkaan ovuloimassa tässä kierrossa vai en. Viime kierrossa sain vilkkuvan hymynaaman kp19 ja kp21 pysyvän. Jotenkin tosi ahdistavaa tämä epätietoisuus.
 
Ja tänäänkin nega. Perjantaina pitäisi laittaa taas viimeiset luget lääkärin ohjeen mukaan. Mietin täällä taas et viitinkö oikeesti venyttää kiertoa turhaan niin pitkäksi vai lopetteliskö huomisen jälkeen.
Luulis jo jotain näkyvän jos ois tärpänny, oliks tänään nyt dpo12.
Päätä kyl ei oo särkeny eikä lämmöt oo tippunut. Kyl tää on aina yks työmaa :D

Tsemppiä negan saaneille ja @Jaffakeksi joku haamulainen siellä on! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jaffakeksi
Kokonainen kierto taas kirjoittelusta vierähtänyt. En ole edes lukemassa käynyt. Perimmäinen syy se, ettei tulisi mietittyä tätä yrittämistä niin kovasti. Ja ehkä osittain olen onnistunut. Olen odottanut, koska saan tulla päivitystiedot antamaan uudesta kierrosta, mutta nytpä venyy sitten. Tänään 31/27 ( kedkimäärin siis tuo 27, vaihtelua +-2 päivää yleensä). Reilu vuosi edellisestä 30 päivän kierrosta. Sen yli ei ole koskaan mennyt, että nyt on ennätys kiikarissa. Syy tuntematon. Raskaustesti tehty perjantaiaamuna 27/27. Puhdas nega. En bongannut ovista. Jokseenkin en siis usko raskauteen. Toki mietityttää, miksi kierto venyy. Mutta jollei ole huomenna alkanut, teen to aamuna vielä testin. Kierron venyminen on ensi kiertoa ajatellen hyvä asia, koska myös mahd ovis venyy. Alkujaan laskin, ettei pystytä sitä hyödyntää kun mies työmatkalla. Mutta näillä laskelmilla sitten pystytäänkin.

Keskenmenosta lämmin halaus, osui silmään sellainen, mutta en nimimerkkiä muista.
Tsemppiä jokaiseen yrittäjäkotiin <3
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Kiitos
Päästäänköhän piinailemaan taas yhdessä? Muistelen että teilläkin huhtikuussa uusi yritys alkaa?
Toki toivon, että teillä olis nyt tärpännyt, mutta jos ei, niin ehkä huhtikuussa jännäillään yhdessä :love:

Mulla on 16.4 lääkäri ja sovittiin, että siihen asti käytettäisiin ehkäisyä. Tai lääkäri puhui, että 3kiertoa ehkäisyä vielä ja sitten voi jatkaa yritystä. Mulla olis laskelmien mukaan ovis just joskus muutamaa päivää ennen tuota lääkäriä ja sitten on kolme kiertoa viime lääkäristä odoteltu, joten ajateltiin kyllä hyödyntää jo se ovis vaikkei virallista lupaa kerkeä vielä lääkäriltä tulla. Toukokuun alussa olis jo laskettuaika, jos kaikki olis mennyt hyvin. Onneksi en syksyllä tiennyt miten kauan tämän keskenmenon loppuun vieminen tulee kestämään!
 
Moikka kaikille! Oon pitänyt taukoa palstalta jo hyvän tovin, tuntui että vauvahommat oli liian läsnä 24/7. Yritys on kuitenkin jatkunut ja samassa jamassa ollaan edelleen: menkat alkaa AINA ajallaan eli mitään kiinnittymisyritystäkään ei oo havaittavissa.

Viime syksynä käytiin tutkimuksissa eikä mitään syytä lapsettomuuteen löydy. Torstaiksi odottelen taas menkkoja alkavaksi. Helpotusta on kuitenkin tulossa, ensi kierrossa nimittäin aloitetaan inssihoidot ja ovulaation tueksi sain letrotsolit.

Vahvasti omaa napaa tähän väliin kuulumisten lisäksi:
Synkkiä hetkiä on mahtunut tähän reiluun 1,5vuoteen, eilen kuitenkin purskahdin lohduttomaan itkuun kun paras ystäväni kertoi viestillä odottavansa esikoistaan. Vaikka kuinka haluan iloita ja koenkin iloitsevani hänen puolestaan, en kuitenkaan voi olla tuntematta myös katkeruutta ja kateutta. Me emme mieheni kanssa ole kertoneet kenellekään lapsihaaveista eikä ystävänikään tiedä miten arkaan paikkaan ilouutisensa osui. Nyt en uskalla hänelle myöskään kertoa, ettei hän koe huonoa omaatuntoa ilostaan :rolleyes:
 
Letrozol kyllä minulla aikaisti ovulaatiota esim 3 päivää ja jos ei ollut lugesteronia loppukierrossa, niin kierto jäi lyhyemmäksi. Ilman lääkettä luteaalivaihe 10vrk, eli kun letroilla ovis tuli aiemmin, niin kiertokin lyheni. Luulen, että juurikin irtoaminen tapahtuu, jos lyhyt kierto. Minulla ovuloimattomat kierrot olleet pitkiä. Nämä omia kokemuksia, ei mitään oikeaa tietoa asiasta : D
Hei mutta ihana kuulla kokemuksia! :) Sama ajatus itselläkin, että ovis on alkanut vaan aikaistumaan ja aikaistumaan. Ensin kp15, sitten 14...nyt jo 12 ja kivut tullut jo plussan kanssa päivänä päivänä. Onkohan se tyypillistä, että letrojen kanssa pitäisikin nimenomaan sitten syödä loppukiertoa tukevaa lääkettä? Eihän tälläisenään tässä hommassa ole mitään järkeä! :eek: :D Muistatko muuten, mitkä kp:t keltarauhashormonia syödään? Jospa ehtisin saamaan gyneltä reseptin jo ensikiertoon.
 

Yhteistyössä