Toiveissa vauva 2021

Onpa jotenkin erikoiset menkat nyt meneillään. Nyt kp 3 siis ja näyttää jo selkeästi siltä, että vuoto on loppumassa. Vuoto ollut koko ajan myös reippaasti aiempaa niukempaa. Aiemmin pillereiden aikana tyhjennysvuodot kestivät 6-7 päivää ja vuoto oli siis runsaampaa kuin nyt on ollut. Ennen pillereitä vuodot myös kestivät muistini mukaan sen 6-7 päivää ja silloin puhuttiin oikeasti tosi runsaista menkoista. Mielenkiintoista seurata miten menkat tässä nyt muuttuu sitä mukaa, kun oma hormonitoiminta tasoittuu pillereiden jäljiltä. Onko vuodot jatkossakin näin lyhyitä ja niukkoja vai muuttuuko normaalimmaksi tai jopa runsaan suuntaan. Ja kuinka käy kuukautisten pituuden.

Miten muilla on vuodon määrä/ pituus ollut pillereiden tai muun hormonaalisen ehkäisyn jälkeen? Onko ollut ihan jotain muuta kuin odotitte ja onko palautunut ajan kanssa lähemmäksi vastaavaa kuin ennen hormonaalista ehkäisyä?
Hormonikierukan poistosta on nyt puoli vuotta eikä näitä menkkoja voi vieläkään kutsua normaaleiksi. Kierto ollut jotain 29-40 päivän välillä, vuoto on kestänyt 3-5 päivää ja suurimmaksi osaksi on ollut hyvin vähäistä tuhrua, yhden päivän ajan "normaalia vuotoa".
 
  • Tykkää
Reactions: jennie_
Okei eli menkat alkoi tänään, kierto oli siis vaan 27 päivää, sitä edelliset kaksi 30 päivää, sitä ennen 35.. Kierukka poistettiin 5kk sitten siis, onko muillaki näin vaihtelevia kiertoja vai kestänyt kauan kierukan poiston jälkeen palautuminen?
Mirena poistettiin huhtikuussa,kierrot olleet sen jälkeen 25-28 päivää,viimeisimmät kolme kiertoa 25 päivää.Eli kierto kyllä palautui heti säännölliseksi:)
 
  • Tykkää
Reactions: Lilaaa
@KirJoh89 samaa kyselisin mäkin, ootko tehnyt uuden r-testin? :)

Sain vihdoin kilpirauhas-asioihin spesialistin vastauksen ja lääkitystä ei nyt aloiteta raskaustoiveesta huolimatta (tsh oli laskenut 7 --> 4,6 ja vasta-aineet viitearvoissa). Vähän kyllä harmittaa että diagnoosi oli tämä, olin jo työstänyt henkisesti ajatuksen että on vajaatoiminta. Toki mietityttää nyt tää raskautuminen ja sekin että lääkityshän käsittääkseni aloitetaan näillä arvoilla heti sitten jos raskaudun... Ja jos ei raskautta kuulu niin todetaanko tää sitten siihen todennäköiseksi syyksi ja saan kuitenkin lääkityksen jossain vaiheessa, eli pitkitetäänkö tässä vaan väistämätöntä. :( Oliko @minttuni sulla vasta-aineet koholla kun sait lääkityksen muistaakseni samoilla arvoilla mitä mulla nyt?
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
@KirJoh89 samaa kyselisin mäkin, ootko tehnyt uuden r-testin?

Sain vihdoin kilpirauhas-asioihin spesialistin vastauksen ja lääkitystä ei nyt aloiteta raskaustoiveesta huolimatta (tsh oli laskenut 7 --> 4,6 ja vasta-aineet viitearvoissa). Vähän kyllä harmittaa että diagnoosi oli tämä, olin jo työstänyt henkisesti ajatuksen että on vajaatoiminta. Toki mietityttää nyt tää raskautuminen ja sekin että lääkityshän käsittääkseni aloitetaan näillä arvoilla heti sitten jos raskaudun... Ja jos ei raskautta kuulu niin todetaanko tää sitten siihen todennäköiseksi syyksi ja saan kuitenkin lääkityksen jossain vaiheessa, eli pitkitetäänkö tässä vaan väistämätöntä. Oliko @minttuni sulla vasta-aineet koholla kun sait lääkityksen muistaakseni samoilla arvoilla mitä mulla nyt?
Mä voin kertoa saaneeni lääkityksen ilman koholla ollutta tulehdusarvoa. TSH oli 4,5 ja T4V oli 11. Mun ymmärtääkseni TSH yritetään hoidoissakin saada alle 2,5 (vai oliko jopa 2).
 
  • Tykkää
Reactions: daisy01 ja minttuni
@KirJoh89 samaa kyselisin mäkin, ootko tehnyt uuden r-testin? :)

Sain vihdoin kilpirauhas-asioihin spesialistin vastauksen ja lääkitystä ei nyt aloiteta raskaustoiveesta huolimatta (tsh oli laskenut 7 --> 4,6 ja vasta-aineet viitearvoissa). Vähän kyllä harmittaa että diagnoosi oli tämä, olin jo työstänyt henkisesti ajatuksen että on vajaatoiminta. Toki mietityttää nyt tää raskautuminen ja sekin että lääkityshän käsittääkseni aloitetaan näillä arvoilla heti sitten jos raskaudun... Ja jos ei raskautta kuulu niin todetaanko tää sitten siihen todennäköiseksi syyksi ja saan kuitenkin lääkityksen jossain vaiheessa, eli pitkitetäänkö tässä vaan väistämätöntä. :( Oliko @minttuni sulla vasta-aineet koholla kun sait lääkityksen muistaakseni samoilla arvoilla mitä mulla nyt?
No jopas on, kun ei tolla arvolla saa lääkitystä. Vajaalla selvästi oot, tai erittäin yläpäässä tsh:n viitearvoa. Mein alueella (huslab) oisit jo viitearvojen ulkopuolella, viitearvo on 0,5-4,0. Oisi edes antanut lääkkeen kokeeksi.
Raskautumista ajatellen tsh:n pitäisi olla miun muistaakseni alle 2.
 
  • Tykkää
Reactions: daisy01 ja minttuni
@KirJoh89 samaa kyselisin mäkin, ootko tehnyt uuden r-testin?

Sain vihdoin kilpirauhas-asioihin spesialistin vastauksen ja lääkitystä ei nyt aloiteta raskaustoiveesta huolimatta (tsh oli laskenut 7 --> 4,6 ja vasta-aineet viitearvoissa). Vähän kyllä harmittaa että diagnoosi oli tämä, olin jo työstänyt henkisesti ajatuksen että on vajaatoiminta. Toki mietityttää nyt tää raskautuminen ja sekin että lääkityshän käsittääkseni aloitetaan näillä arvoilla heti sitten jos raskaudun... Ja jos ei raskautta kuulu niin todetaanko tää sitten siihen todennäköiseksi syyksi ja saan kuitenkin lääkityksen jossain vaiheessa, eli pitkitetäänkö tässä vaan väistämätöntä. Oliko @minttuni sulla vasta-aineet koholla kun sait lääkityksen muistaakseni samoilla arvoilla mitä mulla nyt?
Mä voin kertoa saaneeni lääkityksen ilman koholla ollutta tulehdusarvoa. TSH oli 4,5 ja T4V oli 11. Mun ymmärtääkseni TSH yritetään hoidoissakin saada alle 2,5 (vai oliko jopa 2).
Mäkin voin täältä huudella tuohon kilppariasiaan. Mulla oli toki lääkitys jo ennen yritystä, mutta arvot oli huonontuneet. Klinikan lääkärin mukaan oli TSH saatava alle 2 (mulla oli yli 5). Nyt oli arvot hyvät tammikuussa ja ekasta OI-kierrosta tuli plussa. Täällä meneillään toki vasta rv 5+4. :)
 
@KirJoh89 samaa kyselisin mäkin, ootko tehnyt uuden r-testin? :)

Sain vihdoin kilpirauhas-asioihin spesialistin vastauksen ja lääkitystä ei nyt aloiteta raskaustoiveesta huolimatta (tsh oli laskenut 7 --> 4,6 ja vasta-aineet viitearvoissa). Vähän kyllä harmittaa että diagnoosi oli tämä, olin jo työstänyt henkisesti ajatuksen että on vajaatoiminta. Toki mietityttää nyt tää raskautuminen ja sekin että lääkityshän käsittääkseni aloitetaan näillä arvoilla heti sitten jos raskaudun... Ja jos ei raskautta kuulu niin todetaanko tää sitten siihen todennäköiseksi syyksi ja saan kuitenkin lääkityksen jossain vaiheessa, eli pitkitetäänkö tässä vaan väistämätöntä. :( Oliko @minttuni sulla vasta-aineet koholla kun sait lääkityksen muistaakseni samoilla arvoilla mitä mulla nyt?
Ei ole ollut vasta-aineet koholla. Vain ths koholla ja t4v(tms) alakanttiin. Tieto siitä, että vuosia ollut rajalla (ennenki tutkittu, mutta ei lääkitystä), vajaatoimintaan sopivat oireet ja raskaustoive huomioiden lääkitys aloitettiin heti. Ja hoitoja ennen tsh tuli olla alle 2. Oliko just 2 ku eka inssi tehtiin. Lääkitys ollut yli vuoden, eli ei oo siitä kii, jotain muuta.
 
@minttuni ja @AnsaK kiitos vastauksista. Tiedän kans, et hoitoja tehdään molemmilla kaavoilla, itekki pohdin onko näissä joku syy kumpi valitaan, vai onko vaan hoitopaikasta kiinni. Joskus muistan kuulleeni, et pitkää käytetään mikäli ovulaatiossa on ongelmia, mutta en ole varma tästä. Meillä siis oli lyhyt kaava.

@sabs Mulla letrot aiheuttaa kans päänsärkyä ja väsymystä. Välillä on jopa sellanen sumuinen olo, ei siis mikään kiva sivuoire :/
 
  • Tykkää
Reactions: AnsaK ja minttuni
Tämä kierto on kyllä ollu omalla kohdallani ihan kummallinen. Mietin jo et ovuloinkohan sittenkään ollenkaan tässä kierrossa. Mulla se alaselkä/-maha kipuilu alkoi sillon viikko sitten. Selkäkipu on kyllä vähentynyt, mutta välillä vihloo edelleen ja nyt se alamahajuilinta säteilee nivusiinkin asti. Jotenkin tuntuu että syvät vatsalihaksetkin kiristää. Ihan outoa. Oonkohan mää vaan niin jumissa koko nainen? :D
Rinnoissa ei oo tapahtunu mitään muutosta vaikka oletetusta oviksesta on jo 5pvää. Yleensä mulla alkaa rinnat kipeytyy/turpoaan heti oviksen jälkeen. Tosi kiukkunen oon kyllä ollu ja eilen ilta meni ihan itkuksi. Tosin siinä syynä kyllä tämä yrittäjyyden stressi ja korona.

Pienenä toivonkipinänä tietysti, et oiski raskaana, mutta jotenkin en jaksa uskoa sitäkään. Pitäsköhän soitella lääkäriin kohta tuon selän vuoksi..

Tulipa omanapainen teksti. :( (en saa puhelimella hymiöitä toimiin, ne vaan katoaa tekstistä).

Mukavaa viikonloppua kuitenkin kaikille ja tsemppiä! <3
 
Tämä kierto on kyllä ollu omalla kohdallani ihan kummallinen. Mietin jo et ovuloinkohan sittenkään ollenkaan tässä kierrossa. Mulla se alaselkä/-maha kipuilu alkoi sillon viikko sitten. Selkäkipu on kyllä vähentynyt, mutta välillä vihloo edelleen ja nyt se alamahajuilinta säteilee nivusiinkin asti. Jotenkin tuntuu että syvät vatsalihaksetkin kiristää. Ihan outoa. Oonkohan mää vaan niin jumissa koko nainen?
Rinnoissa ei oo tapahtunu mitään muutosta vaikka oletetusta oviksesta on jo 5pvää. Yleensä mulla alkaa rinnat kipeytyy/turpoaan heti oviksen jälkeen. Tosi kiukkunen oon kyllä ollu ja eilen ilta meni ihan itkuksi. Tosin siinä syynä kyllä tämä yrittäjyyden stressi ja korona.

Pienenä toivonkipinänä tietysti, et oiski raskaana, mutta jotenkin en jaksa uskoa sitäkään. Pitäsköhän soitella lääkäriin kohta tuon selän vuoksi..

Tulipa omanapainen teksti. (en saa puhelimella hymiöitä toimiin, ne vaan katoaa tekstistä).

Mukavaa viikonloppua kuitenkin kaikille ja tsemppiä! <3
Nyt ne hymiöt kuitenki ilmesty, kun lähetin viestin. :D
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Minut voi laittaa piinalistalle dpo 8 nyt perjantaina.

Rinnat täällä ollut extra kipeät ja jotenkin painavat, näinä päivinä aina pieni toivo herää, kunnes se karisee päivien edetessä. :) viime kuussa oli myös kipeät oviksesta lähtien niin siksi en kuitenkaan odota liikoja, ennen oli vain paria päivää ennen menkkoja.

Tsemppiä hoitoihin ja menkkojen alkuihin.
 
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi PUNAISELLA Ilmoitathan
PUNAISELLA päivityksesi, jotka haluat listaan.
Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

26.2.2021 Perjantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Zanma,ya 10/16, 1.lapsi
Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
+ haaveistatotta, ya 11/18, 3 lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
+ Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
+ Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
+ Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
+ Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
+ Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Spekulaattori82, ya 4/20, 3. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
+ Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
+ Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ Rust ya 5/20, 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
+ Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
+ AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
+ Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Coguine, ya 7/20, 2. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
+ nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
+ 5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
+ Inkivilla, ya 09/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
+Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Suhveli, ya 9/20, 4. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
+ Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
+ Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
+ Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
+ Kimallus, ya 10/20
Toivojatintti, ya 10/20, 2. lapsi
+ Loree, ya 11/20, 1.lapsi
+ Satsuma_, ya 11/20. 2 lapsi
+ Rosmarin, ya 11/20, 3.lapsi
Daisy01, ya 11/20
Lavender_,ya 12/20
Nuunuu-84, ya 12/20
+ Huuma 40+,ya 12/20
Samppa40,ya 12/20, 3.lapsi (miehen 1. lapsi )
Scarletta, ya 12/20, 1.lapsi
Sdff, ya 1/21, 2.lapsi
+ Liilja, ya 1/21, 3.lapsi
Toiveikas1992, ya 01/21, 1.lapsi
Jennie_, ya 2/21, 1.lapsi
Neitperhoinen, ya 2/21, 5.lapsi
Äitionnellinen ,ya 2/21? 3. lapsi
Hulda_84 ,ya 2/21? 3. lapsi
Marsku88 ,ya 2/21, 3. lapsi
Alocasia,ya 2/21, 2. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Wanti.........................kp 54/35-48
Toivojatintti............kp 53/31
Toive23.......................kp 47/27
Neitperhoinen...............kp 44/30-31
Meemuli........................kp 31/35-43
Daisy01...............................kp 30/34
Iinesankka......................kp 28/28-31
Sinisilmät.........................kp 27/30
Scarletta.........................kp 27/27
Krippis..............................kp 23/22-24
Lavender_...................kp 22/25
Spekulaattori82......kp 22/28-36
Nuunuu-84..................kp 21/30
Suhveli...........................kp 20/27
Hulda_84....................kp 20/26-30
Petronella09............kp 16/25
SandraB.....................kp 15/26
Marsku88..................kp 15/?
Persikka123.............kp 15/33
Alocasia....................kp 14/?
Iinanen......................kp 11/23-24
Mamtobe................kp 11/28
Chili_..........................kp 11/28-29
Toiveikas1992.....kp 9/28-36
Jennie_................kp 4/31?
Minttuni................kp 4/25
Kirjoh89...............kp 2/28

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Toive23...........................dpo 34
Wanti.............................dpo 33
Äitionnellinen........dpo 19
Krippis.........................dpo 12
Iinesankka82….........dpo 10
Meemuli.....................dpo 9
Nuunuu-84......dpo 8
Daisy01.............dpo 7
Hulda_84........dpo 6
Sandrab..........dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Mie tuun piinalistalle kans, tänään dpo1.

Oli kyllä taas samaa heittelyy ovisviivojen kaa ku viime kierrossakin. Ensin alkaa tummuu, sit meneekin melkein ihan blancoksi, josta taas alkaa uudelleen tummuu. Sain ovisplussan keskiviikkona kp9, eilen se sit kai oli. Mitään selkeitä kipuja ei ollut, limat ja finnit vaan alkuviikosta. Olikoha talletuksii dpo-4, -2 ja -1. Eilen ei miestä enää napannu, sanoin kyllä et tänää pakko varmistella. :D
Huomenna aamusta taas sit lugejen aloitus.
 
Aika hyvin tsemppasin, eiliseen asti olin ihan hyvillä fiiliksillä ja vasta tänään dpo10 rupesin ärsyyntymään. Rupeaa olemaan tämä kierto taputeltu, vaikka toki pieni sitkeä toivo aina kolkuttelee. Keskenmenneessä plussa tuli vasta dpo12-13, joten vielä ois hyvätkin saumat toki. Mutta oon nyt vaan saanu päähäni että onnistuneessa raskaudessa pitäis joku haamu näkyä aiemmin. Tiedän kyllä järjellä että höpöpuhetta, mutta eipä tässä järki paljon päätä pakota :D negan saattelemana nyt kuitenkin pari lasia punkkua ja juustoa kitusiin niin eiköhän ne ens viikon menkat oteta taas vaan lungisti vastaan. Kivaa viikonloppua kaikille! :)
 

Yhteistyössä