Toiveissa vauva 2021

Vielä omaa napaa, kun ei oo muutakaam paikkaa avautua... Vuoto hyvin niukkaa, ei tule siteeseen asti. Tänään siis kp 17 mietin jo googlailujen perusteella jos varais gynelle joka tapauksessa ajan tai soitan terveysasemalle tästä huimauksesta..
@pupup kuulostaa tutulta! Itsellä oli vuodot ihan sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen, ja gyne sanoi siihen, että on ihan normaalia ekojen kuukausien aikana, kun hormoonitasot normalisoituu. Siis itsellä tuli ihan kauhean pitkään vuotoa ja sitten tiputtelua jatkui muutaman kuukaudan, kunnes kierrosta tuli ihan säännöllinen:) Ja vaikka olisi alussa hieman epäsäännölliset kuukautiset ja sekavat vuodot, voit silti tulla raskaaksi! Kannattaa tietty kysyä terveysasemalta, jos huolestuttaa! Tsemppiä:)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja pupup
@pupup mulla oli kans esikoista yrittäessä pillerien jälkeen kierrot ihan sekaisin, kaikkea 18-54pvn väliltä kierrot. Toivottavasti tasaantuu siellä pian!

Dpo9 ja edes näin hyvällä mielikuvituksella varustettuna en saanut aamutestiin edes viivanpaikkaa. Mutta nää päivät on vielä pientä toivetta ylläpitäviä, vasta perjantaina masennun ja käyn ostamassa lohtupullaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: pupup
Mulla tullut mieleen, et voiskohan meillä olla ongelmana jokin kiinnittymisessä, jos munasolu ehtis kyllä hedelmöittyä, mutta kiinnittyminen ei kunnolla onnistu, ja sen vuoksi välillä noita viivanpaikkahaamuja tulee ja varteenotettavia oireita. Tään aamun testi taas täysin negatiivinen. Ja se vei toiveet pois :'( . Tai voihan se ongelma olla myös siemennesteessä, ettei ole riittävän laadukasta, jotta mahdollisesti hedelmöittynyt olisi elinkelpoinen. Vajaan puolentoista kk:n päästä aika tutkimuksiin ja siihen mennessä myös miehen pitäis olla näyte saada annettua (näytteen tutkimiseen pitää varata viikko aikaa ennen vastaanottoa).
 
  • Surullinen
Reactions: Iinanen ja minttuni
Mä en osaa nyt ollenkaan sisäistää tätä. Olin siis jo ajatuksissani luovuttanut useampi kuukausi sitten. Ja olen täälläkin sanonut, etten usko enää raskautumiseen.
Viime menkat oli todella kivuliaat, mulla tosiaan se endo tausta, tähystämällä leikattu. Viime menkkojen aikaan siis juttelin miehen kanssa siitä että pitäiskö lopettaa yritys ja hankkia hormooniehkäisy, jotta pääsen kivuista. Päätin silloin että 1-2 menkat yritän vielä sietää ja sitten se on siinä.
Ja tosiaan meilläkin on jo ikää. Mä oon vm -83 ja mies -81.

No nyt suurin ongelma on se, että mun pitäis mennä tällä viikolla koronarokotteeseen. Eli joudun soittamaan työterveyteen ja kysymään mitäs nyt tehdään.
 
@Meemuli hienoa et oot saanu jo painoa alas ja tsemppiä laihdutukseen! Ite oon kans n. 160 pitkä ja painoa on 78kg, indeksin mukaan siis ylipainoa, mut kilot on kyllä tiukassa. Silloin kun lopetin pillerit paino nousi muutamassa kuukaudessa 10kg.
Tänään suunnitellu et josko aloittais uudelleen uintiharrastuksen, täällä ainaki vielä uimahallit auki. :) Ennen se oli Itelle sellainen henkireikä harrastus.
Kiitos @Persikka123! :) Joo ei näiden kilojen pois saaminen ole niin helppoa kuin niiden lisääminen.. Itsellä myös paino nousi pillereiden aikana, toki ne oon lopettanut jo n. 3 vuotta sitten. Ja kun tupakoinnin lopetin, niin paino pompsahti taas lisää ylöspäin.. Herkut on se suurin ongelma tällä hetkellä, joten niitä olen nyt vähentänyt ainoastaan kerta viikkoon enkä syö yhtään enempää.. Joo, täällä myös vielä auki uimahallit. Itselle enemmän tuo lenkkeily ja laskettelu on mielipuuhaa. :) Täytyy toivoa, että tämä painon pudotus onnistuu ja olisi pian se esikoinen sylissä❤
 
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi PUNAISELLA Ilmoitathan Punaisella päivityksesi, jotka haluat listaan.
Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

25. 1.2021 Maanantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★


Zanma,ya 10/16, 1.lapsi
Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
+ haaveistatotta, ya 11/18, 3 lapsi
+ Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
+ Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
+ Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
+ Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Spekulaattori82, ya 4/20, 3. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
+ Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ Rust ya 5/20, 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
+ Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
+ AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
Coguine, ya 7/20, 2. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
+ nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
+ Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
+ 5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
+ Inkivilla, ya 09/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
+Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Suhveli, ya 9/20, 4. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
+ Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
+ Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
+ Kimallus, ya 10/20
Toivojatintti, ya 10/20, 2. lapsi
+ Loree, ya 11/20, 1.lapsi
+ Satsuma_, ya 11/20. 2 lapsi
Rosmarin, ya 11/20
Daisy01, ya 11/20
Lavender_,ya 12/20
Nuunuu-84, ya 12/20
+ Huuma 40+,ya 12/20
Samppa40,ya 12/20, 3.lapsi (miehen 1. lapsi )
Sdff, ya 1/21, 2.lapsi
Liilja, ya 1/21, 3.lapsi
★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä ★

Mysteerio.........................kp 70/30
Suhveli..............................kp 68/27
Daisy01...............................kp 34/32
Nuorena äidiksi...........kp 33/36
Nipsuneiti83.................kp 32/25-33
Coguine.......................kp 26/27
Kirjoh89.........................kp 25/28
Sinisilmät......................kp 24/30
Iinesankka ..............kp 23/28-31
Wanti...........................kp 22/35-48
Toivojatintti.............kp 20/31
Spekulaattori82.....kp 17/29
Persikka123.............kp 16/33
Nuunuu-84...............kp 16/30
Liilja.............................kp 16/28-33
Toive23.....................kp 15/27
Krippis.......................kp 15/22-24
Lavender_.....................kp 13/25
Petronella09................kp 9/25-26
SandraB..........................kp 8/26
Iinanen.............................kp 5/23-24
Mamtobe......................kp 5/28
Chili_............................. Kp 2/28-29


★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Coguine.......................dpo 11
Kirjoh89......................dpo 11
Spekulaattori82........dpo 4
Krippis............................dpo 3
Toive23...........................dpo 2



★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Hyvältä näyttää @Nipsuneiti83 :)

Tsemppiä painonpudotukseen @Meemuli ja @Persikka123 :)

Vielä on toivoa @IinesAnkka82 :)

Omaa napaa: kp9 ja väkisinkin kuuntelen kroppaani,ovis tikkuja ei nyt tosiaan ole mutta epäilen että kp10-12 plussa tulisi:) Ja sitten taas miehen työvuorot muuttui, niin että ilta/yötyötä tämä viikko :( Mieleni tietysti pahoitin kun piti olla vihdoin aamu,mutta muista töistä johtuen vaihtui ja tietenkin ovis viikolla:( Tämä on tapahtunut jo ties kuinka monessa kierrossa :( No ei auta kun löytää aikaa talletuksille:) Jemmassa on valmiina jos vaikka kaikki osuisi kohdalleen:) Toki nyt kun en tikuta niin jännitän,että jos ovis olisikin jostain syystä myöhemmin...aina joku stressi:(
 
Onnea @Nipsuneiti83 plussasta <3 Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille:(

Minulle saisi päivittää kp2 tänään, jos joku päivittelee, kiitos! Ei kyllä ollut mitään jännittävää tässä kierrossa, kun ei ollut mitään oloja. Mutta tämä oli nyt eka letrot+pregnyl kierto ja annetaas nyt uusi mahdollisuus, jos siis gyne sitä mieltä on :) Täällä kanssa alkoi tänään keventäminen, painan nyt aikalai 15kg enemmän mitä ennen esikoista, silloinkin oli siis painoindeksin mukaan lievä ylipaino mut olin kyllä tyytyväinen siihen kroppaan silloin, yllättäen kehonkoostumus oli hiukka eri :D Mut jotain, JOTAIN ois hyvä nyt saada pois ennen mahdollista kolmosta, nyt kun keskivartalo on muutenkin heikompi sektion jälkeen ja selkä prakaa koko ajan jostain. Ei haittais ollenkaan, jos ois painoa vähemmän. Ja pitäisi kanssa käydä mittauttamassa rauta-arvot nyt, kun olen tankannut taas elokuusta lähtien. Tsemppiä muillekin, jotka samassa veneessä! Ja uinti on btw ihan parasta kropalle ja varsinkin sitten raskaana, itekin oon uinu molemmista ihan viime metreille asti, kun muuta ei ole enää pystynyt tekemään. Ehdottoman iso suositus!

 
vierailija
Kai rfsu herkässä pitäisi näkyä jo jotain dpo 11 jos on näkyäkseen? Ekassa raskaudessa sain vaalean hailuran vain vasta kun menkat oli myöhässä 4pv en tosin muista mikä testi se oli. Olisko ollut pc.
 
Suhveli täältä ilmoittautuu mukaan taas reilun kuukauden tauon jälkeen. Oliskohan tämä nyt yk6 ehkä ja kp on nyt 16. Jätin joulunalla palstailun tyystin kun sain isot iho-oireet,joihin ab ja astmaoireita tutkittiin. Kroppa ei oo kunnolla ovuloinut moneen kuukauteen niin keskityin enemmän hoitamaan itseni terveeksi. Nyt on astmalääkitys päällä ja iho parempi. Pitkästä aikaa olin bongaavinani oviksen la-su.. no mies oli reissussa. Edellinen kerta oli ti.. joten eipä tainnut riittää. Mutta oli mukava tavata ovis pitkästä aikaa, heh. Ei muuta kuin etiäpäin...
Mä olen -84 ja syksy se on meikäläisenkin takaraja, jollei siihen mennessä matkalaista tartu.
Tsemppiä ja tärppionnea vuodelle 2021!
 
Suhveli täältä ilmoittautuu mukaan taas reilun kuukauden tauon jälkeen. Oliskohan tämä nyt yk6 ehkä ja kp on nyt 16. Jätin joulunalla palstailun tyystin kun sain isot iho-oireet,joihin ab ja astmaoireita tutkittiin. Kroppa ei oo kunnolla ovuloinut moneen kuukauteen niin keskityin enemmän hoitamaan itseni terveeksi. Nyt on astmalääkitys päällä ja iho parempi. Pitkästä aikaa olin bongaavinani oviksen la-su.. no mies oli reissussa. Edellinen kerta oli ti.. joten eipä tainnut riittää. Mutta oli mukava tavata ovis pitkästä aikaa, heh. Ei muuta kuin etiäpäin...
Mä olen -84 ja syksy se on meikäläisenkin takaraja, jollei siihen mennessä matkalaista tartu.
Tsemppiä ja tärppionnea vuodelle 2021!
Tervetuloa takaisin @suhveli ja kiva kuulla, että olo on parempi! Muakin pelottaa toi ovuloimattomuus (tässä kierrossa ei mitään oireita enkä ole tikuttamalla bongannut...) joten ymmärrän ilosi, kun huomasit ovuloinnin;) Haluatko jatkaa listalla olemista, päivitetäänkö sun tiedot huomisen listassa? Tsemppiä sulle!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsuneiti83
Mulla tullut mieleen, et voiskohan meillä olla ongelmana jokin kiinnittymisessä, jos munasolu ehtis kyllä hedelmöittyä, mutta kiinnittyminen ei kunnolla onnistu, ja sen vuoksi välillä noita viivanpaikkahaamuja tulee ja varteenotettavia oireita. Tään aamun testi taas täysin negatiivinen. Ja se vei toiveet pois :'( . Tai voihan se ongelma olla myös siemennesteessä, ettei ole riittävän laadukasta, jotta mahdollisesti hedelmöittynyt olisi elinkelpoinen. Vajaan puolentoista kk:n päästä aika tutkimuksiin ja siihen mennessä myös miehen pitäis olla näyte saada annettua (näytteen tutkimiseen pitää varata viikko aikaa ennen vastaanottoa).
Pahoittelut negasta :( ❤ Syitä on kyllä todella monia, jospa jotain löytyisi tutkimuksissa. Tsemppiä ajan odotteluun! Meillä on selittämätön lapsettomuus. Mutta jokuhan pakko olla syynä, ei vaan vielä tiedetä.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Kp34 ja ihan hintsusti tiputtelua havaittu tänään, ja oloistakin päätellen menkat lähestyy. Vähän pitempi kierto siis tässä kuussa.

Luteaalivaihe 12-13 päivää, jos menkat nyt alkaa ti-ke. Onko se vähän lyhyt? Minkä pituisia teillä on?

Mä oon vaan ihan liekeissä et menkat alkaa - se tarkoittaa et meidän yk2 alkaa yhden välikuukauden jälkeen!!! ❤
 
Kp34 ja ihan hintsusti tiputtelua havaittu tänään, ja oloistakin päätellen menkat lähestyy. Vähän pitempi kierto siis tässä kuussa.

Luteaalivaihe 12-13 päivää, jos menkat nyt alkaa ti-ke. Onko se vähän lyhyt? Minkä pituisia teillä on?

Mä oon vaan ihan liekeissä et menkat alkaa - se tarkoittaa et meidän yk2 alkaa yhden välikuukauden jälkeen!!! ❤
Ei oo lyhyt, varmaan oikein optimaalinen. Pitkäkään luteaali ei taida olla hyvä, kertokaa muut jos paremmin tietoa. Minulla 10vrk (mielestäni lyhyehkö) ja kolme eri lääkäriä sanonut, että se riittää. Ovulaation induktio-hoidot tehtiin kuitenkin inseminaatioiden yhteydessä, tuolloin luteaalivaihe 12-15 vrk, mutta aikaisti ovulaatiota ja kerran ovulaatio "karkasi" liian aikaisin suhteessa limakalvun paksuuteen.
 
Tervetuloa takaisin @suhveli ja kiva kuulla, että olo on parempi! Muakin pelottaa toi ovuloimattomuus (tässä kierrossa ei mitään oireita enkä ole tikuttamalla bongannut...) joten ymmärrän ilosi, kun huomasit ovuloinnin Haluatko jatkaa listalla olemista, päivitetäänkö sun tiedot huomisen listassa? Tsemppiä sulle!!!
Kiitos! No ehkä ei tarvitse päivitellä. Katsotaan, miten aktivoidun kirjoittelemaan.
Joo itseasiassa nyt yllättävän monta kiertoa oli peräkkäin, etten mielestäni ovuloinut. Se oli jotenkin musertava fiilis. Mutta loi taas uutta toivoa tämä.
Onnea plussanneille! Ja onnea lapsettimuushoitoihin, toivottavasti niiden avulla tärppää!
 
Onko täällä kenelläkään kokemusta siitä, että lugesteron sotkisi seuraavaa kiertoa? Mulla oli viime kierrossa lugesteron ja tässä keirrossa kävi ekaa kertaa niin, että ovulaatio tapahtui liian aikaisin eli follin ollessa vasta 12 mm :( En keksi mitään muuta tähän kuin edellisen kierron lugesteronin. Aiemmissa ultrissa folli on aina ollut n. 20 mm puhjetessaan.

Pohdin myös, voiko lapsettomuushoitojen yhteydessä käytettävät horminit jotenkin sotkea oman hormonitoiminnan? Jos kerran e-pillereiden sanotaan sotkevan sitä joksikin aikaa, niin miksei sitten lapsettomuushoitojen hormonit tekisi samoin?

Lisäksi kysymys @minttuni ja muille joilla kokemusta ovulaation induktiosta: onko teillä kypsynyt hoidoissa useampi kuin yksi folli, ja onko inssi tehty siitä huolimatta jos riski monikkoraskauteen? Itseäni hirvittää ovulaatioinduktio kaksoisraskausriskin takia. Mulla oli ekassa raskaudessa paha synnytyksen jälkeinen masennus, joka valitettavasti saattaa uusiutua. Kaksosten kanssa tilanne oliisi mahdoton. :/
 
Onko täällä kenelläkään kokemusta siitä, että lugesteron sotkisi seuraavaa kiertoa? Mulla oli viime kierrossa lugesteron ja tässä keirrossa kävi ekaa kertaa niin, että ovulaatio tapahtui liian aikaisin eli follin ollessa vasta 12 mm En keksi mitään muuta tähän kuin edellisen kierron lugesteronin. Aiemmissa ultrissa folli on aina ollut n. 20 mm puhjetessaan.

Pohdin myös, voiko lapsettomuushoitojen yhteydessä käytettävät horminit jotenkin sotkea oman hormonitoiminnan? Jos kerran e-pillereiden sanotaan sotkevan sitä joksikin aikaa, niin miksei sitten lapsettomuushoitojen hormonit tekisi samoin?

Lisäksi kysymys @minttuni ja muille joilla kokemusta ovulaation induktiosta: onko teillä kypsynyt hoidoissa useampi kuin yksi folli, ja onko inssi tehty siitä huolimatta jos riski monikkoraskauteen? Itseäni hirvittää ovulaatioinduktio kaksoisraskausriskin takia. Mulla oli ekassa raskaudessa paha synnytyksen jälkeinen masennus, joka valitettavasti saattaa uusiutua. Kaksosten kanssa tilanne oliisi mahdoton. :/
Mä oon nyt 3krt yhteensä syönyt letroja, 2 krt kypsyi yksi ja kerran 2 ihan presiis yhtä suurta. Käyn ultrassa just kans koska meille kaksoset ois aika iso pommi kaiken kannalta ja siinä mentäis kyllä ihan mielettömille äärirajoille, kun on 2 lasta jo. Että yritetään nyt ottaa varman päälle, niin paljon kun nyt koskaan näissä hommissa voi ottaa :) Kyllä tuo on minusta tosi kypsää ajattelua, kun pohtii ihan oikeita realiteetteja ja mitä voi jaksaa ja mitä ehkä ei.
 
Onko täällä kenelläkään kokemusta siitä, että lugesteron sotkisi seuraavaa kiertoa? Mulla oli viime kierrossa lugesteron ja tässä keirrossa kävi ekaa kertaa niin, että ovulaatio tapahtui liian aikaisin eli follin ollessa vasta 12 mm :( En keksi mitään muuta tähän kuin edellisen kierron lugesteronin. Aiemmissa ultrissa folli on aina ollut n. 20 mm puhjetessaan.

Pohdin myös, voiko lapsettomuushoitojen yhteydessä käytettävät horminit jotenkin sotkea oman hormonitoiminnan? Jos kerran e-pillereiden sanotaan sotkevan sitä joksikin aikaa, niin miksei sitten lapsettomuushoitojen hormonit tekisi samoin?

Lisäksi kysymys @minttuni ja muille joilla kokemusta ovulaation induktiosta: onko teillä kypsynyt hoidoissa useampi kuin yksi folli, ja onko inssi tehty siitä huolimatta jos riski monikkoraskauteen? Itseäni hirvittää ovulaatioinduktio kaksoisraskausriskin takia. Mulla oli ekassa raskaudessa paha synnytyksen jälkeinen masennus, joka valitettavasti saattaa uusiutua. Kaksosten kanssa tilanne oliisi mahdoton. :/
Minulla oli lugesteron käytössä ja tuo, mistä aiemmin kirjoitin, että ovulaatio tuli liian aikaisin, liittyi mielestäni juurikin letrozol ja lugesteron comboon. Jopa enemmän luulen, että luget vaikuttaa. Aina dpo 10-11 alkoi tavalliset menkkakivut, mutta vuoto pysyi pois. Ehkä uusi kierto alkoi jo taustalla? Joskus vuoto alkoi lugejen läpi, joskus odotin muutama päiviä lugejen lopetuksen jälkeen. Kypsyi aina vain yksi johtofollilkeli.
 

Yhteistyössä