Toiveissa vauva 2021

Olisiko voinut tärpätä? Nyt dpo 8 ja ihan kuin ois haamu? Ylempi on ovistesti ja alempi r.testi. Ei ole aamupissasta eikä edes kovin kauaa rakossa ollut

Vaikea kyllä vielä sanoa :) Kokeileppa huomenna uudelleen ja laittele sit tänne kuvaa että miltä näyttää :) Aikaista on vielä!

@Nuunuu-84 mielummin ennemmin, että siellä on sitten tyyppejä jo valmiiksi odottelemassa :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Minuakin alkoi kiinnostamaan tuo vitex.Itselläni säännöllinen kierto, eikä tiputteluja ennen menkkoja,luteliaali vaihekin normaalin mittainen,niin kannattaako tuota valmistetta ottaa?Mihin vaivaan"sitä yleensä käytetään?Pelottaa,että jos kroppa menee siitä sitten aivan sekaisin :/

Kp6 taitaa nyt olla,tallettelut aloitettu. Jotenkin orpo olo,kun ei ole ovis tikkuja millä tikuttaa.Nyt olisi tarkoitus talletella vähän jaksamisen mukaan, ei hampaat irvessä väkisin:) Saas nähdä miten onnistuu,kun flon antamat hedelmällisimmät päivät alkaa nyt sunnuntaista ja oviksen taisi ennustaa torstaille .Ja tietenkin mies tekee pitkää päivää yms.. :(

Eilen mietin taas tätä vauvan yritystä ja hetken oli sellainen olo,että maailma ei kaadu,jos vauvaa ei enää tule :)Sitten taas tuli se ajatus,että haluan vauvan, haluan olla raskaana :)

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
vierailija
Viivanpaikalle näyttää ainakin tuossa. Siinä toisessa kuvassa näyttää haamulle
Itse kanssa uskon että on viivan paikka. Tässä näkee miten valotus ja varjot vaikuttaa "haamuihin". No toivottavasti tulisi kunnon plussan vielä saisin. Ainakin tänään ollut aikamoista vihlontaa oikealla alavatsalla ja säteilee selkään. Jos nyt kiinnitys kunnolla
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Onko täällä jollain kokemusta myöhäisestä plussasta? Mikä olisi tullut näkyviin vasta oletettujen menkkojen alkamispäivän jälkeen.. Täällä nyt kp 39 ja menkkoja ei kuulu, vasemmalta puolelta kipuilee ja valkkaria tulee koko ajan, nyt nelisen päivään myöhässä.. Mietin onko vielä toivoa vai onko tässä nyt kyse ihan puhtaasti häiriöstä.. :(
 
  • Surullinen
Reactions: petronella09
Huomaa taas mielialasta, että menkat löhestyy. Koko kierron ollut ok fiilis :) en ole kiinnittänyt huomiota, että joku puhuisi vauva-asioista ja itellä tulis hankala olo. No tänään oli puhetta sitten työkaverin kanssa harrastamisesta ja sanoi että ei sitä ehdi, kun pienet lapset on. Niin tuntui hankalta, kun kyllä minäkin haluaisin, että olisi niitä lapsia, jotka sitten sitä aikaa vaatisi. Ja toinen juttu oli myös. Minua pyydettiin avuksi yhteen vapaa-ajan tehtävään ja sanottiin, että pyydettäisiin jotain toista, mutta hänellä on pienet lapset. Niin normaalisti ei ees miettisi mitään, mutta loppukierrosta tulee semmonen prkl minäkin haluan olla lasteni kanssa. Mutta kun ei tule ees sitä yhtä! No sitten taas kun menkat alkaa ja uusi kierto käynnistyy, niin viimeistään väistyy tämä ärtymys. Ja surukin vähän on.
 
Huomaa taas mielialasta, että menkat löhestyy. Koko kierron ollut ok fiilis en ole kiinnittänyt huomiota, että joku puhuisi vauva-asioista ja itellä tulis hankala olo. No tänään oli puhetta sitten työkaverin kanssa harrastamisesta ja sanoi että ei sitä ehdi, kun pienet lapset on. Niin tuntui hankalta, kun kyllä minäkin haluaisin, että olisi niitä lapsia, jotka sitten sitä aikaa vaatisi. Ja toinen juttu oli myös. Minua pyydettiin avuksi yhteen vapaa-ajan tehtävään ja sanottiin, että pyydettäisiin jotain toista, mutta hänellä on pienet lapset. Niin normaalisti ei ees miettisi mitään, mutta loppukierrosta tulee semmonen prkl minäkin haluan olla lasteni kanssa. Mutta kun ei tule ees sitä yhtä! No sitten taas kun menkat alkaa ja uusi kierto käynnistyy, niin viimeistään väistyy tämä ärtymys. Ja surukin vähän on.
Kaikkia lämpimiä ajatuksia sinne sinulle @minttuni! ❤ Tiedän niin tuon tunteen ja varmasti moni muukin. Viime viikolla, kun odotin menkkoja alkavaksi oli juuri samankaltaiset tunteet, ajatukset sukelsi todella synkkiin vesiin ja iltaisin itkua tuhersin. Nyt kun uusi kierto alkoi, niin myös ajatukset kirkastui ja katse suuntautui taas toiveikkaimmin mielin tulevaan.
 
Huomaa taas mielialasta, että menkat löhestyy. Koko kierron ollut ok fiilis en ole kiinnittänyt huomiota, että joku puhuisi vauva-asioista ja itellä tulis hankala olo. No tänään oli puhetta sitten työkaverin kanssa harrastamisesta ja sanoi että ei sitä ehdi, kun pienet lapset on. Niin tuntui hankalta, kun kyllä minäkin haluaisin, että olisi niitä lapsia, jotka sitten sitä aikaa vaatisi. Ja toinen juttu oli myös. Minua pyydettiin avuksi yhteen vapaa-ajan tehtävään ja sanottiin, että pyydettäisiin jotain toista, mutta hänellä on pienet lapset. Niin normaalisti ei ees miettisi mitään, mutta loppukierrosta tulee semmonen prkl minäkin haluan olla lasteni kanssa. Mutta kun ei tule ees sitä yhtä! No sitten taas kun menkat alkaa ja uusi kierto käynnistyy, niin viimeistään väistyy tämä ärtymys. Ja surukin vähän on.
Tiedän tunteen! Ekat menkkapäivät on ainakin itselle pahimmat, mutta onneksi sen jälkeen alkaa positiivisempi vaihe, kun pääsee yrittämään ja odottamaan ovulaatiota. Toivottavasti suruinen olo väistyy, kun pääset menkkojen yli. ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Omanapa! Appismerkintöjen mukaan minulla alkoi lievät menkkamaiset alavatsaolot viime sunnuntaina (dpo 5 tai 6, oletettu) , tästä ma ja ti puristavaa tunnetta kuin joku rutistaisi alavatsaa nyrkillä. Siitä tähän saakka aaltoillen alavatsaoloja, joko lieviä menkkamaisia ja enimmäkseen sellaisia yhtäkkisiä tuikkaisuja, ei kovin kipeitä kuitenkaan. Ti, ke ja to oli koko vatsa löysällä. Tänään pe dpo 10 tai 11 näitä lieviä tuikkaisuja. Nännit, etenkin vasen vähän arka jos jokin osuu.

Kuitenkaan olo ei ole sellainen, että uskoisi raskauteen. Näitä alavatsaoloja on jokapäivä, mutta kulkee vähän aaltoillen, välillä enemmän,välillä vähemmän.

Ja mun römppänen tuntuu oudon turvonneelta, siis sellainen olo vaan kuin olisi turvonnut.

Keskiviikkona dpo 8/9 tyylipuhdas nega.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella! Ilmoitathan punaisella päivityksesi, jotka haluat listaan.
Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

23.1.2021 Lauantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★


Zanma,ya 10/16, 1.lapsi
Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
+ haaveistatotta, ya 11/18, 3 lapsi
+ Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
+ Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
+ Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
+ Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Spekulaattori82, ya 4/20, 3. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
+ Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ Rust ya 5/20, 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
+ Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
+ AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
Coguine, ya 7/20, 2. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
+ nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
+ Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
+ 5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
+ Inkivilla, ya 09/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
+Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Suhveli, ya 9/20, 4. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
+ Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
+ Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
+ Kimallus, ya 10/20
Toivojatintti, ya 10/20, 2. lapsi
+ Loree, ya 11/20, 1.lapsi
+ Satsuma_, ya 11/20. 2 lapsi
Rosmarin, ya 11/20
Daisy01, ya 11/20
Lavender_,ya 12/20
Nuunuu-84, ya 12/20
+ Huuma 40+,ya 12/20
Samppa40,ya 12/20, 3.lapsi (miehen 1. lapsi )
Sdff, ya 1/21, 2.lapsi
Liilja, ya 1/21, 3.lapsi
★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä ★

Mysteerio.........................kp 68/30
Suhveli..............................kp 66/27
Meemuli.........................kp 40/30-34
Daisy01...............................kp 32/32
Nuorena äidiksi...........kp 31/36
Nipsuneiti83.................kp 30/25-33
Chili_.................................kp 26/28-29
Coguine.......................kp 24/27
Kirjoh89.........................kp 23/28
Sinisilmät......................kp 22/30
Iinesankka ..............kp 21/28-31
Wanti...........................kp 20/35-48
Toivojatintti.............kp 18/31
Persikka123.............kp 14/33
Nuunuu-84...............kp 14/30
Liilja.............................kp 14/28-33
Toive23.....................kp 13/27
Krippis.......................kp 13/22-24
Lavender_.....................kp 11/25
Petronella09................kp 7/25-26
SandraB..........................kp 6/26
Iinanen.............................kp 3/23-24
Mamtobe......................kp 3/28


★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Meemuli...........................dpo 19
Chili..................................dpo 11
Coguine.......................dpo 9
Kirjoh89......................dpo 9
Krippis......................dpo 1




★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
  • Tykkää
Reactions: petronella09
@minttuni tsemppiä! Kyllä teidänkin vuoro varmasti vielä tulee. <3 Tiedän niin tuon tunteen!
Minäki sain kuulla tällä viikolla, että työkaverille tulee toinen lapsi kesällä. Toinen työkaveri tietysti onnitteli häntä ja minua onnitteli siitä, että työt varmasti jatkuu, kun saan varmasti sijaista tätä työntekijää, joka jää äippälomalle (Mulla ei siis vakipaikkaa). Tulinpahan siinä vaan niin pahalle mielelle, siitä että ihan mielelläni jäisin itse äippälomalle, tämä kyseinen työkaveri saa jo toisen lapsen ja me taustalla ollaan yritetty pidempään sitä ensimmäistä. Kyllä kirpasi :(
 
@minttuni Jep, kyllä tietäis ilman kalenteriakin että mikä vaihe kierrosta on menossa! Aina se masennus alkaa noin 5pv ennen menkkoja ja helpottaa samantien kun kierto alkaa. Ovulaation aikoihin sitä jaksaa hetken olla positiivinen ja energinen :D

@Persikka123 Aaah, täsmälleen kuin omasta elämästä tuo tilanne! Useamman kerran jo minuakin onniteltu kun talon sisäinen määräaikaisuus on jatkunut, kun kollegat siellä ja täällä sikiää. Ja sitten oltu tyytyväisiä, että onneksi mä olen hoitamassa näitä hommia. Ite tekis mieli kiljua, että mua ei hittookaan kiinnosta pelastaa työpaikkaa vaan jäisin sata kertaa ennemmin itekin äitiyslomalle, kun vuosia painanut hommia ja kolmatta vuotta nyt yritetään ylipäätään saada sitä lasta.
Kerran jopa joku valopää sanoi minulle, että siitä sinäkin sitten vaan perässä äitiyslomalle. Jepjep.
 
@minttuni @Persikka123 @sabs Hyvä muistutus kaikille että nää on niin arkoja aiheita että varomattomat lauseet voi niin herkästi satuttaa. ❤ Vaikka sanojat ei varmasti pahalla tarkoita, eli pelkkää ajattelemattomuutta heidän osalta. Nyt kun itse on alkanut yrittää vauvaa niin on huomannut miten arka aihe on. Tiedostan siis nyt että esim. vuosi sitten olen itsekin saattanut päästää sammakoita suusta, kun en yksinkertaisesti ole ajatellut miltä moni (hyväntahtoinenkin) kommentti on saattanut vastaanottajasta tuntua.
 
vierailija
@minttuni, @sabs ja @daisy01 Itekkin oon tässä vuosien myötä tajunnut, että nää lapsiasiat on jokaisen henkilökohtaisia juttuja, eikä oo mun tapaista kysyä lapsehaaveista keneltäkään, ellei kukaan itse avaa keskustelua.

Toki tiedän myös sen etteivät ihmiset näitä lausahduksia tahallaan suusta päästele ja varmasti eivät päästelisi näitä "sammakoita" jos olisin heille meidän tilanteesta kertonu :)
 
Sos! Bongattu verta valkovuodon seassa! Tämmöstä ei oo ollu koskaan ennen (paitsi kun olin raskaana) Nyt kp 15 ja pillerit ollu pois tosiaan sen reilu kaks viikkoa. Sekoileekohan kroppa vai voisko ovis ollut sillo heti menkkojen jälleen niinku arvelin :D varmaan vaan jotain hormoneista johtuvaa välivuotoa...
 
vierailija
Sos! Bongattu verta valkovuodon seassa! Tämmöstä ei oo ollu koskaan ennen (paitsi kun olin raskaana) Nyt kp 15 ja pillerit ollu pois tosiaan sen reilu kaks viikkoa. Sekoileekohan kroppa vai voisko ovis ollut sillo heti menkkojen jälleen niinku arvelin varmaan vaan jotain hormoneista johtuvaa välivuotoa...
Voi olla myös siitä että on munasolu irronnut. Mulla nuorempana tuli aina oviksen aikana muutama tippa verta
 

Yhteistyössä