Toiveissa vauva 2021

vierailija
Yk4 myöhäisen keskenmenon jälkeen ja Dpo9 ja tänään aamulla tein neljän (hullu testaaja!!!) eri merkin testit, ja kaikki oli selvä positiivinen. Nyt ei ollut tulkinnanvaraa onko haamu, viivanpaikka vai plussa.
Edelleen voi olla toki kemiallinen tai mennä kesken myohemmin. Itselläni se stressi alkaakin vasta nyt, viime raskaus, joka eteni viikolle 22, kummittelee niin paljon mielessä, että kunnes rakenneultra on ohi, en voi iloita tai ottaa yhtään rennosti En halunnut keskusteluapua lokakuussa, mutta jos tämä raskaus jatkuu nyt, nyt se tulee tarpeeseen. Sillä muuten tämä tekee mut varmaan hulluksi pelosta ja ravaan varmasti yksityisellä ultrassa joka viikko. Viimeksi otin yksityisellä NiPT testin, ja teen niin nytkin, vaikka se ei rakennepoikkeamia löydäkään. Silti sen aikoisin taas ottaa, vaikka tällä kertaa en silläkään saa mielenrauhaa ostettua kuten viime kerralla.
Toivotan plussaonnea kaikille
Todella paljon tsemppiä, toivon kovasti että tällä kertaa saisitte vauvan syliin asti ❤

Minulle tehtiin lokakuussa raskaudenkeskeytys rv 17 vauvan kromosomipoikkeavuuden vuoksi. Tuon muutenkin erittäin raskaan päätöksen ja kokemuksen jälkeen sain sitten muutaman päivän päästä keskeytyksestä kohtutulehduksen ja sen lisäksi jouduin vielä kaavintaan kuukauden päästä keskeytyksestä kun jälkitarkastuksessa löytyikin vielä istukkaa kohdusta.
Nyt ollaan päätetty yrittää uutta raskautta ja on menossa kp 9 eli ovista oottelen. Tiedän jo nyt et oon aivan hermoraunio siinä vaiheessa jos se plussa testiin sitten jossain vaiheessa ilmestyy. Tällä hetkellä stressaan jo sitä et onko se kaavinta mahdollisesti aiheuttanut jotain sellaista että raskautuminen olisikin vaikeaa. Minulla on siis tuon enkelivauvan lisäksi kaksi lasta ja esikoista aloin odottaa pillereiden läpi ja kaksi seuraavaa raskautta alkoi heti ekasta yrityskierrosta ni yritän nyt kovasti olla luomatta itselleni paineita siitä.
Sen niptinhän saan nyt sitten seuraavassa raskaudessa automaattisesti jos vaan haluan ja kyllä sen haluankin.
Keskusteluapua en ole vielä vastaan ottanut, mutta ajattelin jos nyt kuitenkin menisin juttelemaan neuvolapsykologin kanssa jo tässä vaiheessa kun niitä pelkoja sitten kuitenkin ihan varmasti mahdollisen uuden raskauden myötä tulee.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Toive23
Todella paljon tsemppiä, toivon kovasti että tällä kertaa saisitte vauvan syliin asti

Minulle tehtiin lokakuussa raskaudenkeskeytys rv 17 vauvan kromosomipoikkeavuuden vuoksi. Tuon muutenkin erittäin raskaan päätöksen ja kokemuksen jälkeen sain sitten muutaman päivän päästä keskeytyksestä kohtutulehduksen ja sen lisäksi jouduin vielä kaavintaan kuukauden päästä keskeytyksestä kun jälkitarkastuksessa löytyikin vielä istukkaa kohdusta.
Nyt ollaan päätetty yrittää uutta raskautta ja on menossa kp 9 eli ovista oottelen. Tiedän jo nyt et oon aivan hermoraunio siinä vaiheessa jos se plussa testiin sitten jossain vaiheessa ilmestyy. Tällä hetkellä stressaan jo sitä et onko se kaavinta mahdollisesti aiheuttanut jotain sellaista että raskautuminen olisikin vaikeaa. Minulla on siis tuon enkelivauvan lisäksi kaksi lasta ja esikoista aloin odottaa pillereiden läpi ja kaksi seuraavaa raskautta alkoi heti ekasta yrityskierrosta ni yritän nyt kovasti olla luomatta itselleni paineita siitä.
Sen niptinhän saan nyt sitten seuraavassa raskaudessa automaattisesti jos vaan haluan ja kyllä sen haluankin.
Keskusteluapua en ole vielä vastaan ottanut, mutta ajattelin jos nyt kuitenkin menisin juttelemaan neuvolapsykologin kanssa jo tässä vaiheessa kun niitä pelkoja sitten kuitenkin ihan varmasti mahdollisen uuden raskauden myötä tulee.
Kiitos ❤
Kamala kokemus myös sinulla takana, ja vielä komplikaatioiden kera :( Voi itku, kenenkään ei pitäisi joutua kestämään tuollaista. Itse selvisin fyysisesti aikalailla ideaalisesti. Me ei saada kunnalliselta Niptiä kun ei ollut kromosomeista johtuvaa, vaan puhdasta sattumaa. Mutta otan sen joka tapauksessa yksityisellä. Toivon valtavan paljon teille onnea seuraavaan raskauteen ❤❤
 
Onnea plussanneille ja suuret pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille. ❤

Miulla dpo8 ja ei oo oloja suuntaan eikä toiseen. Niitä kuviteltua oireita kyl on, mm palelua (johtuu varmaan ku oli monta päivää yli -20). :D Ainut konkreettinen juttu on, et kipeitä finnejä ei tullu (vielä).
Huomenna testaan, on yks herkkä enää jäljellä ja sit rsfu:n liuskoja pari. Pitää kaupasta ostaa pc liuskoja huomenna.
Oon henkisesti taas valmistunut et nega tulee. Epäilyttää se ovis.
 
  • Tykkää
Reactions: petronella09
Onnea plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille! ❤

Luultavasti mekin siirrytään yk 5 kiertoon.. Testit ei ainakaan oo vahvistunu omasta mielestä, et luultavasti on vaan ollut ihan puhtaita viivanpaikkoja jotka vaan näkynyt niin hyvin.. :( Eli mä jään odottelemaan menkkoja, tuun päivittelemään sit kun on kp 1. On tämä vaan aina yhtä rankkaa vaikka kuinka yrittäs asennoitua negaan.. Ymmärrän varsin hyvin niitä jotka joutuu kauankin odottaa sitä pientä, voin vaan kuvitella sen olotilan.. Kun itselläkin näinkin "alussa" pettyminen tuntuu niin pahalta..❤

Tämmösiä tullut nyt jokaiseen testiajalla, välillä tummempana.. Jokaisessa on ollut ennen uittamista näkyvillä tuo viiva.. Luulen et on vain viivanpaikka, koska olisihan tuo jo vahvistunut vai mitä mieltä muut?

 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussanneille ja suuret pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille.

Miulla dpo8 ja ei oo oloja suuntaan eikä toiseen. Niitä kuviteltua oireita kyl on, mm palelua (johtuu varmaan ku oli monta päivää yli -20). Ainut konkreettinen juttu on, et kipeitä finnejä ei tullu (vielä).
Huomenna testaan, on yks herkkä enää jäljellä ja sit rsfu:n liuskoja pari. Pitää kaupasta ostaa pc liuskoja huomenna.
Oon henkisesti taas valmistunut et nega tulee. Epäilyttää se ovis.
Jospa nyt menkat ei alkaisikaan:) Minulla tulee finnit aina oviksen aikaan ja sitten ennen menkkoja:( Oviksen aikaan pahemmin.
 
Onnea plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille!

Luultavasti mekin siirrytään yk 5 kiertoon.. Testit ei ainakaan oo vahvistunu omasta mielestä, et luultavasti on vaan ollut ihan puhtaita viivanpaikkoja jotka vaan näkynyt niin hyvin.. Eli mä jään odottelemaan menkkoja, tuun päivittelemään sit kun on kp 1. On tämä vaan aina yhtä rankkaa vaikka kuinka yrittäs asennoitua negaan.. Ymmärrän varsin hyvin niitä jotka joutuu kauankin odottaa sitä pientä, voin vaan kuvitella sen olotilan.. Kun itselläkin näinkin "alussa" pettyminen tuntuu niin pahalta..

Tämmösiä tullut nyt jokaiseen testiajalla, välillä tummempana.. Jokaisessa on ollut ennen uittamista näkyvillä tuo viiva.. Luulen et on vain viivanpaikka, koska olisihan tuo jo vahvistunut vai mitä mieltä muut?

Valitettavasti en näe mitään toista viivaa :(
 
Harkitsin tässä jo kiertolistalta poistumista, kun tuntuu tällä hetkellä niin kovin pahalta :( No siellä nyt edelleen olen..Tässä kierrossa en tikuta ovista kun tikut loppui. Flo saa olla ainut apu ja ovis tuntemukset:) Vielä kun saisi ajatukset muualle .Pitihän se seuraava mahdollinen laskettu aikakin jo katsoa,lokakuun loppuun menisi.Toivon niin kovin,että ensi jouluna meillä olisi vauva tai että olisin edes raskaana.

Tsemppiä ihan jokaiselle :) Ei luovuteta ,eihän ❤
 
On tää hullua tää vauvakuume. Toista yritetään ja yk 1 kun ei tärpännyt niin tilasin samantien digitaalisia ovulaatiotestejä. Järki sanoo että rauhotu mutta vauvakuume sanoo jotain ihan muuta! Mitenköhän sitä rauhottuis... Olokin oli niin jännittynyt kun odotteli että alkaakohan me menkat vaiko ei..
 
Onnea plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille!

Luultavasti mekin siirrytään yk 5 kiertoon.. Testit ei ainakaan oo vahvistunu omasta mielestä, et luultavasti on vaan ollut ihan puhtaita viivanpaikkoja jotka vaan näkynyt niin hyvin.. Eli mä jään odottelemaan menkkoja, tuun päivittelemään sit kun on kp 1. On tämä vaan aina yhtä rankkaa vaikka kuinka yrittäs asennoitua negaan.. Ymmärrän varsin hyvin niitä jotka joutuu kauankin odottaa sitä pientä, voin vaan kuvitella sen olotilan.. Kun itselläkin näinkin "alussa" pettyminen tuntuu niin pahalta..

Tämmösiä tullut nyt jokaiseen testiajalla, välillä tummempana.. Jokaisessa on ollut ennen uittamista näkyvillä tuo viiva.. Luulen et on vain viivanpaikka, koska olisihan tuo jo vahvistunut vai mitä mieltä muut?

Mikä dpo nyt on? :) Minäkin näen jotain ihan hailuraa tuolla, joka voi tosiaan olllan viivanpaikka tai sitten toki enteillä plussaa, jos nyt on vielä varhaista. Hcg muistaakseni nousee aikalai joka toinen päivä, eli kaikki on mahdollista menkkoihin asti, tsemppiä sinne! <3
 
Onnea plussanneille ❤ oli myös ihana lukea tarinoita pitkään yrittäneiden onnistumisista ❤ Ne koskettavat minua, kun lasken meidät pitkään yrittäneiksi. Kaksi vuotta tulee nyt täyteen. 27 kiertoa, jossa jokaisessa on yritetty. Syksyllä kokeiltiin inseminaatiot. Ei yhtään raskautta tänä aikana. Ivf-jonossa olemme, toivottavasti ennen kesää pääsemme aloittamaan! En usko luomuonnistumiseen, mutta silti joka kierto toivon ihmettä.
 
Onnea plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille!

Luultavasti mekin siirrytään yk 5 kiertoon.. Testit ei ainakaan oo vahvistunu omasta mielestä, et luultavasti on vaan ollut ihan puhtaita viivanpaikkoja jotka vaan näkynyt niin hyvin.. Eli mä jään odottelemaan menkkoja, tuun päivittelemään sit kun on kp 1. On tämä vaan aina yhtä rankkaa vaikka kuinka yrittäs asennoitua negaan.. Ymmärrän varsin hyvin niitä jotka joutuu kauankin odottaa sitä pientä, voin vaan kuvitella sen olotilan.. Kun itselläkin näinkin "alussa" pettyminen tuntuu niin pahalta..

Tämmösiä tullut nyt jokaiseen testiajalla, välillä tummempana.. Jokaisessa on ollut ennen uittamista näkyvillä tuo viiva.. Luulen et on vain viivanpaikka, koska olisihan tuo jo vahvistunut vai mitä mieltä muut?

Kyllä siinä haaleasti näkyy toinen viiva, mutta en huomaa punertavaa väriä. Kokeile tosiaan uudestaan parin päivän päästä, josko viiva lähtisi vahvistumaan vielä! :)
 
Mikä dpo nyt on? :) Minäkin näen jotain ihan hailuraa tuolla, joka voi tosiaan olllan viivanpaikka tai sitten toki enteillä plussaa, jos nyt on vielä varhaista. Hcg muistaakseni nousee aikalai joka toinen päivä, eli kaikki on mahdollista menkkoihin asti, tsemppiä sinne! <3
En tiedä dpo.sta tarkasti, mutta jos kierto on samanlainen kuin edelliset kaksi kiertoa niin nyt olisi dpo 13 jo. Toki tässä kierrossa en ovista tikuttanut, joten ovis on voinut olla myöhemminkin. :) Itsekin epäilen viivanpaikkaa kun ei vahvistu, mutta toki varmaksi en voi sanoa kun oviksesta ei tarkkaa tietoa. Oireita menkkojen alkamisesta ei oo yhtään, et se vähän ihmetyttää.. Kiitos❤
 
Tiputtelu yltyi, menkat alkaa varmaan ennen aikojaan, kun nipistelee kohtua. Harmittaa ja pelottaa samalla, että meneekö homma samaan suuntaan ku esikoista yrittäessä. Erona toki, että meillä on jo kaks pientä tässä ❤ Mut oma mieliala tummuu aika vauhfila, vaikka nyt ei ole kiire ja ei tässä kauaa edes ole yritetty. Noh, onneks nää mielilan vaihtelut häviää menkkojen myötä taas toiveikkaampaan suuntaan :D
 
Ihanaa, miten paljon plussia on tällä viikolla tullut! Paljon onnea plussanneille! :love:

Täällä on tuhruttelua ollut nyt kolme päivää ja se ärsyttää. Jos nämä on nyt "menkat", niin onpa säälittävät. Hyvä, kun pikkuhousunsuojaan mitään tarttuu. Ja ei, ei ole kiinnittymisvuotoa, raskaustesti on negatiivinen. Lueskelin, että matalat estrogeenitasot voisivat olla tällaisen takana ja sepäs olisikin masentava juttu.
Eilisiltana halusin keskustella miehen kanssa hoitoihin hakeutumisesta maaliskuussa. Hänen mielipiteensä on, että hän ei halua testattavaksi. En tiedä mitä tästä ajatella. Ihan hanurista tämä viikonloppu :cry:
 
Pahoitteluni! Onko sulla ollut monessa kierrossa luget käytössä? Tuleeko sulla niistä sivuoireita? Mä oon alkanut epäillä että ne häiritsee mulla seuraavaa kiertoa vaikuttamalla follikkelien kehitykseen. Koskaan aiemmin ei oo follikkelien kehitys ollut näin surkeaa kuin kahden luge-kierron jälkeen. Gyne on kuitenkin sitä mieltä että luget ei muka vaikuttaisi.
mä oon vähän tehny lääkärin ohjeesta poiketen ja testannu jo siitä päivästä kun luomu kierrosta pitäis menkat alkaa. Mut nyt ovistestejen mukaan tässä tokassa kierrossa (oon siis vaan kaks kiertoo käyttäny) ovis tuli ihan normaalisti, ehkä jopa vähän tavallista aikasemmin. Keskiarvosesti kierto on mulla sen 28pv ja nyt oli vaan 26.. mun oireet on lähinnä raskauteen viittaavia oireita vaikka paikallisesti käytänkin.. Esim. Jäätävä turvotus, palelu, jano, pitää syödä säännöllisesti ettei tuu paha olo yms..
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
vierailija
mä oon vähän tehny lääkärin ohjeesta poiketen ja testannu jo siitä päivästä kun luomu kierrosta pitäis menkat alkaa. Mut nyt ovistestejen mukaan tässä tokassa kierrossa (oon siis vaan kaks kiertoo käyttäny) ovis tuli ihan normaalisti, ehkä jopa vähän tavallista aikasemmin. Keskiarvosesti kierto on mulla sen 28pv ja nyt oli vaan 26.. mun oireet on lähinnä raskauteen viittaavia oireita vaikka paikallisesti käytänkin.. Esim. Jäätävä turvotus, palelu, jano, pitää syödä säännöllisesti ettei tuu paha olo yms..
Tosi jännä miten yksilöllisiä nämä lugen oireet. Mulla luget vie pois kehosta kaiken turvotuksen, ei tee mieli syödä, ja hikoiluttaa. Eli ihan päinvastoin kuin sulla. Onko teillä mones YK meneillään? Ja onko muita lääkkeitä vielä kokeiltu? Meillä ens kierrossa otetaan käyttöön gonal-f-pistokset ja irroituspiikki + inssi. Saas nähdä mitä sivuoireita sitten tulee.
 
Tosi jännä miten yksilöllisiä nämä lugen oireet. Mulla luget vie pois kehosta kaiken turvotuksen, ei tee mieli syödä, ja hikoiluttaa. Eli ihan päinvastoin kuin sulla. Onko teillä mones YK meneillään? Ja onko muita lääkkeitä vielä kokeiltu? Meillä ens kierrossa otetaan käyttöön gonal-f-pistokset ja irroituspiikki + inssi. Saas nähdä mitä sivuoireita sitten tulee.
laskin tänään just että meillä taitaa startata YK 12 huomenissa tai viimestään tiistaina. Tohon vaihdettiin kun terot ei auttanu tiputteluun.. muita ei oo vielä kokeiltu kun en kovin kalliisti oo halunnu yksityisella tutkituttaa ja hoidattaa.. huomenna soitellaan perheneuvolaan lisätutkimuksista, meinaa jännittää!!
 
Onnea plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille!

Luultavasti mekin siirrytään yk 5 kiertoon.. Testit ei ainakaan oo vahvistunu omasta mielestä, et luultavasti on vaan ollut ihan puhtaita viivanpaikkoja jotka vaan näkynyt niin hyvin.. Eli mä jään odottelemaan menkkoja, tuun päivittelemään sit kun on kp 1. On tämä vaan aina yhtä rankkaa vaikka kuinka yrittäs asennoitua negaan.. Ymmärrän varsin hyvin niitä jotka joutuu kauankin odottaa sitä pientä, voin vaan kuvitella sen olotilan.. Kun itselläkin näinkin "alussa" pettyminen tuntuu niin pahalta..

Tämmösiä tullut nyt jokaiseen testiajalla, välillä tummempana.. Jokaisessa on ollut ennen uittamista näkyvillä tuo viiva.. Luulen et on vain viivanpaikka, koska olisihan tuo jo vahvistunut vai mitä mieltä muut?

Mä kyllä nään haalean haamun, mutta valitettavasti olen saanut niin paljon itsekin noita pc testillä ja vielä tummempiakin kun söin jopa minipillereitä ja testailin varmuuden vuoksi, kun oireita oli :/
 
Mä kyllä nään haalean haamun, mutta valitettavasti olen saanut niin paljon itsekin noita pc testillä ja vielä tummempiakin kun söin jopa minipillereitä ja testailin varmuuden vuoksi, kun oireita oli :/
Okei no joo kun itse epäilen myös et on viivanpaikkoja, koska ennen uittamistakin oli tuo viiva haaleana näkyvillä.. Raskauden ja esikoisen toivossa kun sitä tiirailee pienimmätkin viivat.. :( No, mutta pää pystyssä seuraavaan kiertoon❤
 
  • Tykkää
Reactions: pupup

Kyllä mä taidan nyt uskaltaa siirtyä plussanneisiin. Ja piina sekä kiertolistalta pois ja siirryn tuonne syyskuisiin. La pitäs olla 25.9 omien laskujen mukaan. Nyt siis 4+2 ja jännitti hirveesti mitä tuo cb antaa kun viimeks kesken menneessä oli vaan koko ajan 1-2 eikä hormonit lähtenyt nousuun. Mutta nyt vaikuttaa hyvältä. Ainoina oireina ollut kipeät finnit, rintojen arkuus ja sellanen pöhöttynyt olo.

Palaan takaisin jos kaikki ei menekään hyvin, mutta hyvältä vaikuttaa.

Toivon jokaiselle teille pian plussaa ❤❤❤
Kyllä mä myös täällä käyn vielä lueskelemassa :)
 

Kyllä mä taidan nyt uskaltaa siirtyä plussanneisiin. Ja piina sekä kiertolistalta pois ja siirryn tuonne syyskuisiin. La pitäs olla 25.9 omien laskujen mukaan. Nyt siis 4+2 ja jännitti hirveesti mitä tuo cb antaa kun viimeks kesken menneessä oli vaan koko ajan 1-2 eikä hormonit lähtenyt nousuun. Mutta nyt vaikuttaa hyvältä. Ainoina oireina ollut kipeät finnit, rintojen arkuus ja sellanen pöhöttynyt olo.

Palaan takaisin jos kaikki ei menekään hyvin, mutta hyvältä vaikuttaa.

Toivon jokaiselle teille pian plussaa
Kyllä mä myös täällä käyn vielä lueskelemassa
Ihanaa, onnittelut sulle @Mansikka3 ja kaikkea hyvää odotukseen!
 
Onnittelut plussasta @Mansikka3 ja @Amanda82 ja muillekin, jotka plussanneet.

Piinapäivät menee hitaasti. Nyt dpo 4 ja lämpö vähitellen oviksen jälkeen ollut noususuuntainen. Menkkamourinta-tuntemuksia ja pientä kuvotusta samalla. Jospa olis niitä oireita minkä lopputulosta kovasti odotan. Ensimmäinen puoli vuotta yrityksestä oli aika tuskaa aina menkkojen alkamispäivänä. Seuraava etappi silloin kun tuli vuosi täyteen ja siitä kuukauden päästä tuli vuosi siitä, kun meidän ensimmäisen keskenmenneen vahinkoraskauden 1 v. syntymäpäivä olis ollut (7/19). Nyt virallisesti yritystä takana 1 v 8 kk.
 

Yhteistyössä