Toiveissa vauva 2021

V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella! Ilmoitathan punaisella myös päivityksesi, jotka haluat listaan.
Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

20. 12.2020 - sunnuntai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
+ haaveistatotta, ya 11/18, 3 lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
+ Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
+ Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Spekulaattori82, ya 4/20, 3. lapsi
Petronella09, ya 4/20,
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
+ Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
+ AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
+ Inkivilla, ya 09/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Suhveli, ya 9/20, 4. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
+ Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
+ Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
+ Loree, ya 11/20, 1.lapsi
Satsuma_, ya 11/20. 2 lapsi
Rosmarin, ya 11/20. 3.lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä ★

Nuorena Äidiksi...............kp 44/36
Satsuma_.........................kp 35/28-32
Deneb............................kp 34/28-32
Mysteerio.........................kp 34/30
Rimaleli............................kp 33/34
Suhveli..............................kp 33/27
Mamtobe.......................kp 27/28
Nobelius.........................kp 25/28
Persikka123........................kp 25/33
Nipsuneiti83.................kp 24/25-33
Petronella09...............kp 23/26-28
Sinisilmät........................kp 18/29
Chili_.................................kp 18/28-29
KirJoh89..........................kp 17/28
Iinesankka82.................kp 15/31
Spekulaattori82..............kp 14/28-36
5xäiti............................ Kp 14/31-35
Wbä.............................kp 13/26-28
Liljannuppu........................kp 12/29
Meemuli.........................kp 6/30-34
Toive23............................... Kp 4/27

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Piinailijat ★

Diipadapa........................dpo 23
Deneb...................................dpo 20
Rimaleli..............................dpo 17
Mamtobe..........................dpo 14
petronella09...................dpo 12
Kirjoh89..............................dpo 3
Sinisilmät...........................dpo 2
Rosmarin...........................dpo 8




★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille.
Olen itse ollut vaan taustalla harvakseltaan, koska stressi nosti päätään ja kiero aivan sekaisin. Joten olen yrittänyt ottaa tömän hieman rennommin, tosin en tiedä olenko onnistunut.

Tänään on dpo9 ja tein RFSUn herkän. Ei olisi pitänyt sortua siihen kun huonoa
olen näistä testeistä vaan lukenut. Saiskohan nyt vain perus vaivanpaikan vai onko tämä plussahaamu?
Luonnossa aivan selvä, mieskin näki hämärässä huoneessa. Joten aivan törkeä viivanpaikka, jos se sellainen on. Antaako nämä RFSUt siis näin vahvoja viivanpaikkoja? PC liuska oli nega samasta pissasta testattuna.


Mun mielestä näkyy haamua! Tein saman RFSU testin eilen ja tänään ennen menkkojen alkua ja siinä ei kyllä ollut mitään viivapaikkaa. Varovaiset onnittelut teille ❤ Uutta testiä parin päivän päästä!
 
  • Tykkää
Reactions: Amanda82
  • Tykkää
Reactions: nobelius
Ni mutta vau, @nobelius onnea!

@daisy01 Mä kyllä aika nopeasti siistiydyn kun ällöttää toi siemenlima :D mutta yritän hetken olla paikoillani ennen ja en ihan niin neuroottisesti peseydy oviksen aikoihin. Luotan kyllä et siittiöt ampasee syvälle siinä samantien kyllä ja ne poisvaluvat tuskin ois perille enää päässeet.

@Lavender_ tervetuloa :) mä en välttele alkoholia. Korona nyt on muutenkin vienyt kyllä kaikki isommat juomatapahtumat.. mutta ihan normaalit muutamat jos ja kun siltä tuntuu. Meillä mies toivoi etten kertoisi tarkkaa ovisajankohtaa. Tietää n.viikkotasolla että "nyt on runsaamman seksin viikko". :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lavender_
Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille. ❤
Olen itse ollut vaan taustalla harvakseltaan, koska stressi nosti päätään ja kierto ollut aivan sekaisin keskenmenon jälkeen. Joten olen yrittänyt ottaa tämän nyt hieman rennommin, tosin en tiedä olenko onnistunut.. vaikeaa se on olla ajattelematta raskautuuko sitä vielä 38 vuotiaana. Aikaa ei kuitenkaan ole vuosien yritykselle.

Tänään on dpo9 ja tein RFSUn herkän. Ei olisi pitänyt sortua siihen kun huonoa
olen näistä testeistä vaan lukenut. Sainkohan nyt vain perus vaivanpaikan vai onko tämä plussahaamu?
Luonnossa aivan selvä, mieskin näki hämärässä huoneessa. Joten aivan törkeä viivanpaikka, jos se sellainen on. Antaako nämä RFSUt siis näin vahvoja viivanpaikkoja? PC liuska oli nega samasta pissasta testattuna.


Saman testin tein eilen ja niin selvä negatiivinen oli:( ensimmäistä kertaa kyseisistä testiä kokeilin,että enempää kokemusta siitä ei ole.
 
Olen tässä nyt miettinyt pääni puhki miten tässä yrittämisestä edetä,kun jo 9kk takana ilman plussia.Pelkään että munasolut on loppu tai niin huonoja:(

Onnellinen olen saamistani lapsista:) mutta silti tuntuu että tämä kaipuu ei hellitä :( enkä tiedä miten sitä pystyy sitten lopettamaan kun sen aika on :(
 
Olen tässä nyt miettinyt pääni puhki miten tässä yrittämisestä edetä,kun jo 9kk takana ilman plussia.Pelkään että munasolut on loppu tai niin huonoja

Onnellinen olen saamistani lapsista mutta silti tuntuu että tämä kaipuu ei hellitä enkä tiedä miten sitä pystyy sitten lopettamaan kun sen aika on
Samoja fiiliksiä täällä. Uskon omalla kohdalla suurimman esteen olevan stressaaminen omasta iästä ja pelko siitä, jos ei enää onnistu. Tämän stressitilan vuoksi olen käynyt nyt neljä kertaa akupunktiossa ja olen saanut todella paljon apua nimenomaan stressiin ja rentoutumiseen.Nyt nähdään sitten tulos toimiiko, jos tuo haamu/viivanpaikka muuttuu plussaksi! Mutta jo nyt voin suositella, apua sain ainakin siihen, että en ole stressannut nyt yhtä paljon. Tiedän myös monta, joita akupunktio on auttanut raskautumiseen ❤
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Tässä kierrossa ovulaatio palasi takaisin normaalille paikalla. Tänään on dpo2. Hyvin saatiin talletukset -3, -1 ja 0.
Miulla on vaa ollu mieli maassa nyt ovulaatiosta lähtien. Oon jo nyt varma ettei oo taaskaan tärpänny. Vaikka enhän voi sitä tietää oikeesti, mut tähän on jo niin tottunut niin muuta ei osaa ees oottaa.

Miulle tuli muuten macasta iha kauheet vatsakivut. Se eka 3 vko meni ok, sitten ku viikon tauon jälkeen aloitin uudestaan alko kivut. Joka päivä muutama tunti sen ottamisen jälkeen. Yritin pienentää annosta, mut ei auttanut. Oon nyt toista päivää ilman et sais mahan rauhoittumaan. Jos joulun jälkeen kokeilis uudestaan ja iha pikkuriikkisellä annoksella.
 
Nyt hieman pohdintaa, et olikohan se ovis kuitenkin jo silloin kp 9,jolloin omi todella voimakkaat limat ja oviskipuja. Mut myöhemmin sit kp 13 oli kans voimakkaat limat ja ovistuntemukset. Nyt siis pohdintaa herättää, kun tänään tuli verta hieman alkkareihin ja pyyhittäessä, että jos se ovis olisi ollu aiemmin, sit kp 13 olis ollu kiinnittymisyrityksiä ja nyt jotain vuotoa siihen liittyen. Ei tämmöstä aikaisemmin ollu, nii nyt sit jännä jos oliski ollu sitä. Seurailtavaksi jää nyt päivä kerrallaan.
 
Onnea ja tarrasukkia kaikille plussanneille ❤❤❤

Täällä alkoi äskettäin vuoto runsaammin ja ihan selvillä menkkakivuilla. Eli varhaiseen keskenmenoon taisi päättyä tämä.
Osasin jotenkin jo odottaa näin tiputtelusta ja etenkin niin pienestä hcg lukemasta. Surettaahan tämä, mutta saapahan jouluna nauttia viinistä, eikä tarvitse edes yrittää salata raskautta perhepiirissä. Toivottava parempaa raskaus onnea ensi vuonna❤

Niin ja raskausoireet närästys, rintojen pinkeys ja aristuskin loppui kuin seinään ja niitä kesti vain n. 1viikon. Siitäkin arvelin näin käyvän.
 
Olen tässä nyt miettinyt pääni puhki miten tässä yrittämisestä edetä,kun jo 9kk takana ilman plussia.Pelkään että munasolut on loppu tai niin huonoja

Onnellinen olen saamistani lapsista mutta silti tuntuu että tämä kaipuu ei hellitä enkä tiedä miten sitä pystyy sitten lopettamaan kun sen aika on
Samoja fiiliksiä. Ehkäisy jätettiin 10/19. Sit mies sai lääkityksen 4/20 Ja marraskuussa todettiin että siittiöiden määrä ja laatu on riittävä luomuun raskautumiseen. Minuu EI oo tutkittu enkä vielä yksityisellä oo valmis käymään. Tää uus kierto kun alkoi, niin oli kyllä mieli maassa. Mieli jo teki hanskat lyyä naulaan. Onhan mulla onneksi 2 ihanaa lasta mutta miehellä ei yhtään ja hänellä valtaisa vauvakuume, ja tietty itelläkin mut on olo että niinköhän luomusti saadaan ja kun meikä jo niin vanha. Toki ovuloin joka kierto, mut miiiiiiiks ei kiinnity :/
 
Täällä päivän omanapailu. Eletään kp13 ja alkoi tiputteluvuoto. :unsure:

Viime kuukautiset olivat runsaat ja kestivät geleistä huolimatta melko normaalit 6-7 päivää. Viimeksi koin tällaista tiputtelua kesken kierron 8-9 vuotta sitten esikoista yrittäessämme kemiallisen seurauksena. Sen jälkeen olleet kierrot aina normaaleja, mitä nyt välillä olleet pois raskauksien ja imetyksen aikana. Ei tiputtelua ovulaation aikoihin eikä taatusti mitään kiinnittymisvuotoja. Joko syypää on gele tai sitten viime kierrossa on ehkä ollut jotain kiinnittymisyritelmää, en testannut, kun kuukautisia ennustava tiputtelu alkoi normaalisti. Tai ehkä stressin laukeamista, kun joululoma alkaa tiistaina.

Joka tapauksessa kierrot tuskin tulee normalisoitumaan omia aikojaan. Jos homma etenee, kuten vuosia sitten, vuodan seuraavat 3 viikkoa. Maanantaina siis soittoa lääkäriin ja toivotaan, että saan terot tai vaikka jonkun järeämmän keltarauhastuen palauttamaan kierron normaaliksi. Ehkä tavallaan ihan positiivinen juttu, niin ei tarvitse miettiä näitä kuvioita joulutouhujen keskellä vaan saa keskittyä siihen ihan täysillä. :) Ja tiedä vaikka tällaisen jälkeen se bebekin onnistuu paremmin. Näin ainakin silloin 8-9 vuotta sitten. (y)
Ai niin, tätä myöten minut voi poistaa kiertolistalta, kuka sitä seuraavan kerran päivittääkin. Paha laskea kiertopäiviä, kun ei ole kiertoa.

En saa taaskaan niitä himskutin värejä toimimaan. Toivottavasti osuu silmiin. :)
 
Ai niin, tätä myöten minut voi poistaa kiertolistalta, kuka sitä seuraavan kerran päivittääkin. Paha laskea kiertopäiviä, kun ei ole kiertoa.

En saa taaskaan niitä himskutin värejä toimimaan. Toivottavasti osuu silmiin.
Ainii unohdin aikaisemmin kirjoittaa, et miullahan ne geleet teki kans tiputtelua, mitä normaalisti ei oo ikinä. En syönyt niitä ku sen yhen purkin vaan.
 
Olen tässä nyt miettinyt pääni puhki miten tässä yrittämisestä edetä,kun jo 9kk takana ilman plussia.Pelkään että munasolut on loppu tai niin huonoja:(

Onnellinen olen saamistani lapsista:) mutta silti tuntuu että tämä kaipuu ei hellitä :( enkä tiedä miten sitä pystyy sitten lopettamaan kun sen aika on :(
Oletko jo käynyt lääkärissä tarkistamassa tilanteen? Siitä voisi olla apua mielenrauhan kannalta, vaikkei mihinkään toimenpiteisiin ryhdyttäisikään tai olisi edes tarvetta.

Tässä tein aikani kuluksi (niinkuin minulla oikeasti olisi joku tekemisen puute :LOL: ) vähän laskuharjoituksia ja ihan tilastolaskun perusteiden mukaan todennäköisyys raskautua ensimmäisen 4 ykn aikana on 41%, jos jokaisen yksittäisen yrityksen todennäköisyys on se 20%, jota usein käytetään (eli todennäköisyys sille, että ensin hedelmöitys onnistuu ja sen jälkeen kiinnittyminen). 8 yrityskertaa puolestaan nostaa todennäköisyyden 82%iin. Tämä kuulostaa toki suurelta, mutta samalla jää 18% todennäköisyys sille, ettei ole onnistunut, vaikka mitään erityistä häiriötä ei olisikaan.

Tuosta tuli mieleen, että tällä palstalla jollekulle oli lääkäri antanut tuomion, että raskautuu enää 20% todennäköisyydellä. Mitähän silläkin on mahdettu sitten tarkoittaa? Ei kai meistä kukaan sen maagisempi raskautuja ole. :unsure: Välillä nämä tilastot ovat lohduttavia ja välillä taitavat vain aiheuttaa turhaa ahdistusta. Uskoisin kuitenkin, että 9 kuukauden jälkeenkin voi hyvin osua vielä arpaonni kohdilleen. Tai sitten kyse voi olla myös hyvin pienestä häikästä, joka on vielä korjattavissa verrattain helposti.
 
Ainii unohdin aikaisemmin kirjoittaa, et miullahan ne geleet teki kans tiputtelua, mitä normaalisti ei oo ikinä. En syönyt niitä ku sen yhen purkin vaan.
Nyt kun mainitset niin taidan muistaakin, kun kirjoitit asiasta. Kiitos muistutuksesta. :) En ihan osannut syyttää gelejä varmasti, kun itselläni ne vain lyhensivät kiertoa ja tuntuivat nimenomaan boostaavan tuota munasolun muodostumista. Luteaalivaiheeseen ei ollut mitään vaikutusta.

Kun lopetit geleet, lopetitko siihen, kun tiputtelu alkoi vai odotitko johonkin tiettyyn vaiheeseen kiertoa? Ja palautuiko kierto itsestään siitä normaaliin? Tai luin tuossa ylempänä, että vasta tämä kierto on ollut normaali, mutten enää muista kuinka monta kiertoa sitten koit gele-seikkailusi.

Minä muuten kakkosta yrittäessämme olen kirjoittanut omiin merkintöihini että "olen kyllästynyt yrittämiseen". Koko kierron olin alla päin ja varma, ettei onnistu. Se sitten oli kierto, jolloin onnistui. En yritä sanoa, että negatiivinen asenne auttaa raskaaksi tulossa, mutta ei tarvitse ainakaan siitä ottaa paineita, että sillä pilaisi mahdollisuutensa. :)
 
Täällä koko päivän menkkamaista kipua etenkin selän puolella sekä koko alavatsa, alavatsa on myös tökkäysarka. Eilinen digi antoi vilkkuvan hymiön ja nyt tietenkin tikut loppu, myös tavalliset. Oletan, että voisi olla oviksesta johtuvaa, turvotuskin on kamala. Toissapäivänä ja tänään on talleteltu.
 
Nyt kun mainitset niin taidan muistaakin, kun kirjoitit asiasta. Kiitos muistutuksesta. En ihan osannut syyttää gelejä varmasti, kun itselläni ne vain lyhensivät kiertoa ja tuntuivat nimenomaan boostaavan tuota munasolun muodostumista. Luteaalivaiheeseen ei ollut mitään vaikutusta.

Kun lopetit geleet, lopetitko siihen, kun tiputtelu alkoi vai odotitko johonkin tiettyyn vaiheeseen kiertoa? Ja palautuiko kierto itsestään siitä normaaliin? Tai luin tuossa ylempänä, että vasta tämä kierto on ollut normaali, mutten enää muista kuinka monta kiertoa sitten koit gele-seikkailusi.

Minä muuten kakkosta yrittäessämme olen kirjoittanut omiin merkintöihini että "olen kyllästynyt yrittämiseen". Koko kierron olin alla päin ja varma, ettei onnistu. Se sitten oli kierto, jolloin onnistui. En yritä sanoa, että negatiivinen asenne auttaa raskaaksi tulossa, mutta ei tarvitse ainakaan siitä ottaa paineita, että sillä pilaisi mahdollisuutensa. ♡
Mie söin niitä tuossa loppukesästä, loppui se purkki suunnilleen kierron loppupuolella, niin siihen lopetin. Kaks kiertoa söin niitä. Ja seuraava kierto oli jo ihan normaali.

Miulla oli jostain syystä viime kierrossa ovulaatio vasta kp17, normaalin 13 sijaan. Ite veikkailin et oisko toi macajauhe tehny sen, aloitin meinaan sen just sen kierron alussa. Ku koskaan ennen ei oo ovis ollu noin myöhään. Mut tosiaan nyt join kans macaa ja ovis normaalilla paikalla. Et en tiiä sit mikä toi oli.
 
Oletko jo käynyt lääkärissä tarkistamassa tilanteen? Siitä voisi olla apua mielenrauhan kannalta, vaikkei mihinkään toimenpiteisiin ryhdyttäisikään tai olisi edes tarvetta.

Tässä tein aikani kuluksi (niinkuin minulla oikeasti olisi joku tekemisen puute :LOL: ) vähän laskuharjoituksia ja ihan tilastolaskun perusteiden mukaan todennäköisyys raskautua ensimmäisen 4 ykn aikana on 41%, jos jokaisen yksittäisen yrityksen todennäköisyys on se 20%, jota usein käytetään (eli todennäköisyys sille, että ensin hedelmöitys onnistuu ja sen jälkeen kiinnittyminen). 8 yrityskertaa puolestaan nostaa todennäköisyyden 82%iin. Tämä kuulostaa toki suurelta, mutta samalla jää 18% todennäköisyys sille, ettei ole onnistunut, vaikka mitään erityistä häiriötä ei olisikaan.

Tuosta tuli mieleen, että tällä palstalla jollekulle oli lääkäri antanut tuomion, että raskautuu enää 20% todennäköisyydellä. Mitähän silläkin on mahdettu sitten tarkoittaa? Ei kai meistä kukaan sen maagisempi raskautuja ole. :unsure: Välillä nämä tilastot ovat lohduttavia ja välillä taitavat vain aiheuttaa turhaa ahdistusta. Uskoisin kuitenkin, että 9 kuukauden jälkeenkin voi hyvin osua vielä arpaonni kohdilleen. Tai sitten kyse voi olla myös hyvin pienestä häikästä, joka on vielä korjattavissa verrattain helposti.
En ole käynyt lääkärissä. Keväällä kierukan poisti gynekologi julkisella puolella,toivotti vain onnea yritykseen.Silloisesta tekstistä luin,että limakalvo oli ollut ohut ja munasarjat normaalit.Olen miettinyt,että menisin jollain syyllä genekologille sitten kun vuosi täynnä yritystä.
 
Vielä kyselen teiltä vähän varttuneemmilta yrittäjiltä, että oletteko te mittauttaneet perushormoniarvojanne, onko teillä niistä tietoa? Eli just nämä tyypilliset. Itseä mietityttää oma FSH-arvo erityisesti. Amh oli jotenkuten siedettävä 1,5, mutta FSH alkukierrossa on jo 10. Se mietityttää kovasti, että voiko sillä enää raskaaksi tulla, että onko tämä kaikkiaan täysin turhaa vai onko toivoa. Täällä kp 1 nyt ja ostin vehnäalkioöljyä ja ajattelin kokeilla.. käyttääkö joku muu?
 

Yhteistyössä