Toiveissa vauva 2021

Heippa taas, tulin kyselemään saisko täältä vertaistukea/kokemuksia, mieli aika maassa nyt ja pelokas että mitä seuraavaksi. Eli mulla tänään kp14 ja kävin ultrassa tsekkaamassa, että minkä kokoinen johtofollikkeli siellä olisi. No, siellä ei kuulemma ollut sellaista lainkaan, vaan suurin follikkeli oli 10mm ja gyne totesi suoraan että en mitä luultavimmin ovuloi lainkaan ja tässä on syy sille miksei ole tärpännyt, eli vahva anovulatorinen kierto ainakin nyt, mitä luultavimmin aikaisemminkin, kuulemma kohdun limakalvon paksuus oli hyvä. Joulu tulee tähän pahasti väliin, niin hoidot aloitetaan vasta tammikuun lopussa. Letrozol reseptin sain jo, mutta se aloitetaan vasta kun oon käyny AMH, FSH ja LH testeissä kierron alussa, yksi kierto jää väliin koska letrozolin aloituksen jälkeen kontrolli.

Pystyykö joku lohduttamaan ja kertomaan, ettei tämä ole maailmanloppu tilanne ja meillä miehen kanssa on mahdollisuus lapsi saada ja raskautua? Itse otin nää uutiset nyt tosi raskaasti ja vertaistuki todella tulis tarpeeseen, pelko lapsettomuudesta on valtava :( pelottaa jo valmiiksi noi tulevat testit jos sieltä tulee AMH arvot todella huonoina..
 
  • Tykkää
Reactions: Puuhattu
Heippa taas, tulin kyselemään saisko täältä vertaistukea/kokemuksia, mieli aika maassa nyt ja pelokas että mitä seuraavaksi. Eli mulla tänään kp14 ja kävin ultrassa tsekkaamassa, että minkä kokoinen johtofollikkeli siellä olisi. No, siellä ei kuulemma ollut sellaista lainkaan, vaan suurin follikkeli oli 10mm ja gyne totesi suoraan että en mitä luultavimmin ovuloi lainkaan ja tässä on syy sille miksei ole tärpännyt, eli vahva anovulatorinen kierto ainakin nyt, mitä luultavimmin aikaisemminkin, kuulemma kohdun limakalvon paksuus oli hyvä. Joulu tulee tähän pahasti väliin, niin hoidot aloitetaan vasta tammikuun lopussa. Letrozol reseptin sain jo, mutta se aloitetaan vasta kun oon käyny AMH, FSH ja LH testeissä kierron alussa, yksi kierto jää väliin koska letrozolin aloituksen jälkeen kontrolli.

Pystyykö joku lohduttamaan ja kertomaan, ettei tämä ole maailmanloppu tilanne ja meillä miehen kanssa on mahdollisuus lapsi saada ja raskautua? Itse otin nää uutiset nyt tosi raskaasti ja vertaistuki todella tulis tarpeeseen, pelko lapsettomuudesta on valtava :( pelottaa jo valmiiksi noi tulevat testit jos sieltä tulee AMH arvot todella huonoina..
Tuskin on mahdoton tilanne. Minulla myös oli ovuloimattomia kiertoja vielä vuonna 2019, kun tutkimuksiin hakeuduimme. Tämän vuoden puolella testien ja useamman ultran mukaan ovulaatio on tapahtunut. Onko miestä tutkittu? Hoitomahdollisuuksia on todella paljon. Pelkästään ovulaation induktio, eli esimerkiksi juurikin letrozol ja mahdollisesti loppukiertoon joku lääke tukemaan keltarauhasen toimintaa. Ja nämä on vasta ns. kevyet vaihtoehdot, on mahdollista tehdä erilaisia hormonihoitoja, piikit yms., inseminaatioita, ivf-hoitoja. Ja sitten vielä vaihtoehdot lahjoitetuilla sukusoluilla. Mahdollisuuksia on niin paljon, että ainakin sillä olen itse lohduttautunut. Lapsettomuus on perseestä, mutta jotenkin sitä vaan menee päivästä toiseen eteenpäin ja haaveilee, että vielä jonain päivänä onnistuu. Täälläkin palstalla ollut porukkaa, jotka tulleet raskaaksi erilaisilla hoidoilla. Uskon, että teillä on vielä paljon mahdollisuuksia :) näin ajattelen myös meidän kohdallamme. Niin kauan kuin ammattilaiset sanovat, että toivoa on, niin täytyy yrittää. Voihan tietenkin joskus käydä niin, että hyvistä ennusteista huolimatta ei koskaan onnistu, mutta yritän ajatella että siihen ei voi kuitenkaan itse vaikuttaa ja lopullisen lapsettomuuden sureminen tulee sitten ajallaan, jos tarpeen on. Tsemppiä kaikille ❤
 
Tuskin on mahdoton tilanne. Minulla myös oli ovuloimattomia kiertoja vielä vuonna 2019, kun tutkimuksiin hakeuduimme. Tämän vuoden puolella testien ja useamman ultran mukaan ovulaatio on tapahtunut. Onko miestä tutkittu? Hoitomahdollisuuksia on todella paljon. Pelkästään ovulaation induktio, eli esimerkiksi juurikin letrozol ja mahdollisesti loppukiertoon joku lääke tukemaan keltarauhasen toimintaa. Ja nämä on vasta ns. kevyet vaihtoehdot, on mahdollista tehdä erilaisia hormonihoitoja, piikit yms., inseminaatioita, ivf-hoitoja. Ja sitten vielä vaihtoehdot lahjoitetuilla sukusoluilla. Mahdollisuuksia on niin paljon, että ainakin sillä olen itse lohduttautunut. Lapsettomuus on perseestä, mutta jotenkin sitä vaan menee päivästä toiseen eteenpäin ja haaveilee, että vielä jonain päivänä onnistuu. Täälläkin palstalla ollut porukkaa, jotka tulleet raskaaksi erilaisilla hoidoilla. Uskon, että teillä on vielä paljon mahdollisuuksia näin ajattelen myös meidän kohdallamme. Niin kauan kuin ammattilaiset sanovat, että toivoa on, niin täytyy yrittää. Voihan tietenkin joskus käydä niin, että hyvistä ennusteista huolimatta ei koskaan onnistu, mutta yritän ajatella että siihen ei voi kuitenkaan itse vaikuttaa ja lopullisen lapsettomuuden sureminen tulee sitten ajallaan, jos tarpeen on. Tsemppiä kaikille
Kiitos tästä viestistä <3 mies on tutkittu ja hänellä oli kaikki kunnossa, jopa keskiarvoa nopeammat uimarit. Mulla ollut säännöllinen kierto koko ajan, mutta luteaalivaihe jäänyt aina vaan 10-11 päiväiseksi, minkä vuoksi alunperin sanoin miehelle et hyvä ois käydä sen vuoksi katsomassa tilanne gynellä. Tuo ovulaatio induktio on juurkin se mitä meillä varmaan tulee olemaan ja loppukiertoon jokin lääke tukemaan keltarauhasen toimintaa, tämän jälkeen mahdollisesti piikit ja inseminaatiot jne. Hurjan pahalta ja pelottavalta tuntuu ajatus lapsettomuudesta, mutta hyvin kirjoitit siitä että niin kauan kun ammattilaiset antavat toivoa niin niin kauan on toivoa ja kannattaa jatkaa yrittämistä. Tsemppiä myös sinulle <3
 
Kiitos tästä viestistä <3 mies on tutkittu ja hänellä oli kaikki kunnossa, jopa keskiarvoa nopeammat uimarit. Mulla ollut säännöllinen kierto koko ajan, mutta luteaalivaihe jäänyt aina vaan 10-11 päiväiseksi, minkä vuoksi alunperin sanoin miehelle et hyvä ois käydä sen vuoksi katsomassa tilanne gynellä. Tuo ovulaatio induktio on juurkin se mitä meillä varmaan tulee olemaan ja loppukiertoon jokin lääke tukemaan keltarauhasen toimintaa, tämän jälkeen mahdollisesti piikit ja inseminaatiot jne. Hurjan pahalta ja pelottavalta tuntuu ajatus lapsettomuudesta, mutta hyvin kirjoitit siitä että niin kauan kun ammattilaiset antavat toivoa niin niin kauan on toivoa ja kannattaa jatkaa yrittämistä. Tsemppiä myös sinulle <3
Kiitos ❤ Ja yksi juttu kerrallaan, eka katsotte miten ovulaation induktio auttaa ja sen jälkeen ajatuksia seuraavaan. Näin ollaan mekin tehty, sitten kun viimeinen inseminaatiokierros päättyi menkkoihin, niin heti vaan ajatukset ivf-hoitohin. Ja nyt niitä sitten odotellaan. Rahaa on mennyt, olisi mahtavaa onnistua "ilmaiseksi", mutta toisaalta hienoa kun on olemassa erilaisia vaihtoehtoja. Eiköhän vauva vielä tule. Toivottavasti kaikille palstalaisille :)
 
Katsoin jo seuraavan kierron suuntaa antavan lasketun ajan. Olisi syyskuun puolessa välissä ja hienosti voisi suoraan kesälomilta jäädä äippälomille.. Voi kumpa..

Geleet jää nyt ens kierrosta pois kun loppuivat enkä koe että niistä nyt välttämättä oli muuta hyötyä kuin tunne siitä että yrittää jotain. Greippimehu pysyy kuvioissa koska siitä on tullut hyvät rutinoituneet aamusmoothiet. Rautaa vetänen taas alkukierrosta, muuten pelkällä mamavitalla mennään. Dual ovistestit taidan laittaa taas myös tilaukseen, kirpaseva hinta mutta mulle hyvä mielenrauha.
 
Taitaa olla jo aukiolotutkimus takana, mutta minä olen käynyt keväällä. Se meni ihan hyvin, eikä ollut mitään tukoksia. Jännitin etukäteen. Ei se tietenkään kivalta tuntunut, mutta kyllä kesti lääkkeiden ja lämpöpussin avulla. Miten sinulla meni?
Hei, ihan hyvin meni tutkimus kuitenkin, vaikka jännitin tosi paljon. Olin ottanut lääkärin kehotuksesta 800mg buranaa alle, mutta aika ikävältä se silti tuntui. Kaikki oli siinäkin oikein hyvin. Onneksi oli nopea toimenpide ja ihana lääkäri! :)

@Soffia29 meillä on myös tuo ovulaation induktio alkamassa tammikuun alkupuolella. Sain tänään myös letrozol reseptin. Minulla tosiaan taustalla on PCOS ja en ovuloi lainkaan. Miehelle myös keskivertoa paremmat siittiöt, joten sen suhteen kaikki ok. Noissa labroissa kävin viime viikolla ja tulokset oli odotetun kaltaiset. Samassa veneessä (ja aikataulussa) siis ollaan! :)

Nyt ohjeena on loppukuusta saada uusi kierto alkamaan Teroluteilla ja mikäli tammikuun alussa kilppariarvot on ok, niin letrot käyttöön heti tammikuun alussa. Kp 10 aloitetaan ovistestit ja kp 12 ultrataan.
 
Heippa taas, tulin kyselemään saisko täältä vertaistukea/kokemuksia, mieli aika maassa nyt ja pelokas että mitä seuraavaksi. Eli mulla tänään kp14 ja kävin ultrassa tsekkaamassa, että minkä kokoinen johtofollikkeli siellä olisi. No, siellä ei kuulemma ollut sellaista lainkaan, vaan suurin follikkeli oli 10mm ja gyne totesi suoraan että en mitä luultavimmin ovuloi lainkaan ja tässä on syy sille miksei ole tärpännyt, eli vahva anovulatorinen kierto ainakin nyt, mitä luultavimmin aikaisemminkin, kuulemma kohdun limakalvon paksuus oli hyvä. Joulu tulee tähän pahasti väliin, niin hoidot aloitetaan vasta tammikuun lopussa. Letrozol reseptin sain jo, mutta se aloitetaan vasta kun oon käyny AMH, FSH ja LH testeissä kierron alussa, yksi kierto jää väliin koska letrozolin aloituksen jälkeen kontrolli.

Pystyykö joku lohduttamaan ja kertomaan, ettei tämä ole maailmanloppu tilanne ja meillä miehen kanssa on mahdollisuus lapsi saada ja raskautua? Itse otin nää uutiset nyt tosi raskaasti ja vertaistuki todella tulis tarpeeseen, pelko lapsettomuudesta on valtava pelottaa jo valmiiksi noi tulevat testit jos sieltä tulee AMH arvot todella huonoina..
Maailman loppu ei se todellakaan ole.
Meillä kotona tällä hetkellä 1v 2kk poika, joka tuli ovulaatio induktiolla. ❤ Käytössä letrot+gonal f+ pregnyl. Tulin ensin raskaaksi pelkillä letroilla, mutta meni kesken. Minulla siis todettu lievä pco.
Ei se tee ihmisestä yhtään huonompaa, vaikka joutuu turvautumaan apuun. Ilman niitä meilläkään ei olisi tuota pientä. ❤Ja sulla on vielä monta erilaista hoito mahdollisuutta ennen tuomiota lapsettomuudesta.:giggle:
 
Hei te kaikki jolla on premom ovistestien vertailuun, siis mulla tuo lukema ei nouse yli 0.17 low joka päivä 0.07 tms vastaava, missähä vaiheessa ovis vois olla?!? Oon kp 6 asti tikuttanu, nyt kp 16 ja tänää oli 0.07 ku nyt illalla tein ja 10 aikaa oli 0.12 ja on tuo others kohta

MILLON TEILLÄ ALKO VAHVISTUUU? Kuin lähellä ovista siis?
 
Hei te kaikki jolla on premom ovistestien vertailuun, siis mulla tuo lukema ei nouse yli 0.17 low joka päivä 0.07 tms vastaava, missähä vaiheessa ovis vois olla?!? Oon kp 6 asti tikuttanu, nyt kp 16 ja tänää oli 0.07 ku nyt illalla tein ja 10 aikaa oli 0.12 ja on tuo others kohta

MILLON TEILLÄ ALKO VAHVISTUUU? Kuin lähellä ovista siis?
Mulla on ainakin yhdessä kierrossa mennyt näin:
kp 14 0,12 low
kp 15 0,18 low
kp 16 0,28 low
kp 17 0,30 low
kp 18 0,89 peak (ja tuo oli korkein, eli ovis oli sitten kp 19)

Tuo nyt on ainoa selkeä mulla tuossa sovelluksessa, muuten tulokset heittelee aikapaljon ees taas ja koko ajan tosi alhaista lukemaa.
Mulla alkaa ovistesti tummua ihan yhtäkkiä vain päivää tai paria ennen sitä tumminta testiä. Älä siis hätäile se voi yhtäkkiä pompata tummaksi. Ja mä en nyt ihan hirveesti tuohon sovellukseen luottaisi kun kuvausolosuhteet vaihtelee kuitenkin joka päivä ja kuvaaminen syö viivan väriä, se ei arvioi niitä vahvuuksia varmastikaan ihan oikein joka kerta.
Mulla ovis tapahtuu vaihtelevasti kp 19 - 22, eli mulla on saattanu, joissain kierroissa olla vielä kp 19 ja kp 20 aika haalea viiva ja sitten yhtäkkiä tullut tummempi juuri ennen ovista.
 
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella! Ilmoitathan punaisella myös päivityksesi, jotka haluat listaan.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

4.12.2020 - Perjantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
+ haaveistatotta, ya 11/18, 3 lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
+ Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
+ Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Petronella09, ya 4/20,
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
+ Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
+ AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
+ Inkivilla, ya 09/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Suhveli, ya 9/20, 4. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
+ Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
Loree, ya 11/20, 1.lapsi
Satsuma_, ya 11/20. 2 lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä

5xäiti...............................kp 33/?
Lillium............................kp 32/29-31
Iinesankka82.................kp 29/31
Nuorena Äidiksi...............kp 28/36
Chili.................................kp 28/28-29
Liljannuppu........................kp 27/29
Meemuli.........................kp 25/30-34
Mansikka_maanantai.........kp 25/29
Wbä.............................kp 24/26-28
Loree..........................kp 23/31-33
Pandanen.................kp 22/29-31
Hamsteri20..................kp 20/27
Satsuma_.........................kp 19/28-32
Deneb............................kp 18/28-32
Mysteerio.........................kp 18/30
Rimaleli............................kp 17/34
Suhveli..............................kp 16/27
Toive23...........................kp 13/27
Mamtobe.......................kp 11/28
Nobelius.......................kp 9/28
Persikka123........................kp 9/33
Nipsuneiti83.................kp 8/25-33
Petronella09..............kp 7/26-28
Sinisilmät......................kp 2/29
KirJoh89...............................kp 1/28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Piinailijat ★

Lillium........................................dpo 14
Iinesankka82.......................dpo 13
Liljannuppu...........................dpo 12
Chili............................................dpo 12
Wbä...........................................dpo 10
Kaneli123...............................dpo 10
Pandanen.............................dpo 6
Loree....................................dpo 4
Meemuli.............................dpo 4
Deneb...................................dpo 4
Rimaleli...............................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille! Mitäs piinailijoille kuuluu? @IinesAnkka82, joko testailit? Itsellä oli eilen ihan sellainen olo aamusta, että menkat alkaa varmasti. Sitten aamupäivällä tuli sellainen nopea ja terävä mahakipu, ja sitten se meni ohi. Illan ja yön palelin, tuli nukuttua tosi huonosti. Nyt on sellainen olo että voiko tämä olla vaan tulevien menkkojen syytä. Lämpö oli taas sen 36,3. On tää piinaavaa :D
 
No täällä kans nega. Tylyllä digillä, kyllä toi not pregnant teksti sai muutaman kyyneleen aikaiseksi, on niin tyly tuomio. Nää kierron vikat ja ekat päivät on kyllä raskaita ja osasinkin odottaa, että tämä on tähänastisista kierroista se raskain, kun tietysti toivoi heti raskautuvansa km:n jälkeen. Jos ei ois sitä elokuun plussaa saanut niin kenties olisi edes vähän helpompaa. Mutta turha jossitella.. katseet uuteen kiertoon ja onneksi on viikonloppu aikaa sulatella tätä :) jospa joulun ihme kävisi sitten :)
 
Kiitos paljon kommenteista, ehkä tämä tästä, yritän lohduttautua sillä että onneksi ollaan jo avun piirissä ja iän puolesta lääkäri sanoi että ei olisi hätää, toki tuleva AMH testi vähän jännittää. Menee seuraavan kierron alku pelottavan lähelle joulun pyhiä, toivottavasti vähän ennen tulisi niin pääsisi sitten testeihin ettei mene se asia vasta seuraavaan kuuhun. Tsemppiä kaikille ja kiitos vertaistuesta <3
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Miltä teillä näyttää ovulaatiotesti ennen menkkoja? Täällä varmaan joku joka on testannut Mulla ei oo vieläkään menkat alkaneet enkä oo ehtinyt käydä kaupassa hakemassa r-testejä. Tein kuitenkin ovulaatiotestin, mitä löytyi kaapista, ni siihen tulee selkeä viiva - ei ihan yhtä tumma kuin kontrolli, mutta lähes.
Silloin kun olin raskaana (tuulimunaraskaus) niin testasin myös ovulaatiotestillä ja sain suht tumman viivan, ei kontrollinvahvuinen mutta normaalia tummempi (y)
Saattaa hyvinkin tarkoittaa raskautta:love:
 
Huomenta kaikille! Mitäs piinailijoille kuuluu? @IinesAnkka82, joko testailit? Itsellä oli eilen ihan sellainen olo aamusta, että menkat alkaa varmasti. Sitten aamupäivällä tuli sellainen nopea ja terävä mahakipu, ja sitten se meni ohi. Illan ja yön palelin, tuli nukuttua tosi huonosti. Nyt on sellainen olo että voiko tämä olla vaan tulevien menkkojen syytä. Lämpö oli taas sen 36,3. On tää piinaavaa
Saako vastata vaikka vasta dpo 4 ja ehkä vain kuviteltuja oireita:X3::LOL:
Mutta nyt on tullut jo kolmatta päivää todella runsasta vv:tä ja tänään tuntunut vihlaisevaa kipua oikealla alavatsalla :unsure:
 
Miltä teillä näyttää ovulaatiotesti ennen menkkoja? Täällä varmaan joku joka on testannut Mulla ei oo vieläkään menkat alkaneet enkä oo ehtinyt käydä kaupassa hakemassa r-testejä. Tein kuitenkin ovulaatiotestin, mitä löytyi kaapista, ni siihen tulee selkeä viiva - ei ihan yhtä tumma kuin kontrolli, mutta lähes.
Toivottavasti tarkoittaa jotain hyvää :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja lillium
Silloin kun olin raskaana (tuulimunaraskaus) niin testasin myös ovulaatiotestillä ja sain suht tumman viivan, ei kontrollinvahvuinen mutta normaalia tummempi
Saattaa hyvinkin tarkoittaa raskautta
Siis joo! Mäkin testasin kakkosen raskausaikana ovulaatiotestillä ja tuli todella tumma testiviiva - tummempi kuin kontrolli. Siksi mietin, että tummuuko ovulaatiotestit kierron loppua kohti tavallisesti. En oo koskaan testannut koko kiertoa, ainoastaan ovulaation ympärillä :)
 
Kiitos paljon kommenteista, ehkä tämä tästä, yritän lohduttautua sillä että onneksi ollaan jo avun piirissä ja iän puolesta lääkäri sanoi että ei olisi hätää, toki tuleva AMH testi vähän jännittää. Menee seuraavan kierron alku pelottavan lähelle joulun pyhiä, toivottavasti vähän ennen tulisi niin pääsisi sitten testeihin ettei mene se asia vasta seuraavaan kuuhun. Tsemppiä kaikille ja kiitos vertaistuesta <3
Meille myös lääkäri sanoi, että 10v aikaa tehdä hoitoja, ehtii monenlaista. Tämä palsta on ihana, kun saa vinkkejä ja vertaistukea muilta :) :love:
 
Meille myös lääkäri sanoi, että 10v aikaa tehdä hoitoja, ehtii monenlaista. Tämä palsta on ihana, kun saa vinkkejä ja vertaistukea muilta
Meille annettiin myös positiivista viestiä, kun on niin ajoissa liikkeellä. Ikää mulla on 25v. Onko muuten jollain kokemusta kuinka kannattaisi tehdä siirto yksityiseltä julkiselle hoitoihin? Ollaan nyt yksityisellä nii pitkään kunnes kovemmat hoidot alkaa (toivottavasti niihin ei jouduta).
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Mulle voi päivittää kp 2

Nyt melkeen kerranki olin iloinen menkkojen alusta sillä nyt päästään sit yrittään ekaa kertaa avustuksella. Tähän kiertoon siis ekaa kertaa käytössä letrozol 1 tabletti päiville 3,5,7 mulla ovis tapahtuu mutta hieman vahvistamaan sitä. :) Sit on kotrollikäynti ja sen jälkeen eka inseminaatio!

vähän jo jännitti kun oli menkat sen 2pv myöhässä koska paras kaverini menee ens kesänä naimisiin ja oon hälle kaasona, mut jos edellisestä kierrosta olis tärpänny nii hääpäivä olis ollu la :ROFLMAO: eli ehkä tää kierto olis nyt parempi ja vihdoin se meidän ❤
 
Meille annettiin myös positiivista viestiä, kun on niin ajoissa liikkeellä. Ikää mulla on 25v. Onko muuten jollain kokemusta kuinka kannattaisi tehdä siirto yksityiseltä julkiselle hoitoihin? Ollaan nyt yksityisellä nii pitkään kunnes kovemmat hoidot alkaa (toivottavasti niihin ei jouduta).
Yksityisellä tehtiin tutkimukset, ovulaation induktio ja inseminaatiot. Näin jälkikäteen ajateltuna, olisi kai ollut sama mennä heti tutkimusten jälkeen julkiselle. Mutta toive oli kova, että kevyemmillä hoidoilla onnistuu. Ja tykättiin ylistyksen klinikan henkilökunnasta ja palvelun joustavuudesta. Ja myös mietitytti julkisen jonot. Nyt on lähete ivf-hoitoihin julkiselle, odotellaan.
 
Tänään ois 6+6, yöllä näin unta että sain keskenmenon. Nyt n. Tunti sitten alkoikin vaaleanpunertava vuoto. Menkkakipuja ny ollu muutenkin vaihtelevasti joten niistä ei voi mitään päätellä, mut nyt just aika kovia taas. 3 perättäistä keskenmenoa takana, joten pistää kyllä miettimään meneekö tämäkin nyt sit kesken. Siihen loppuu varmaan meidän yrittäminen jos huono tuuri on :/ toki voi olla vaaratonta vuotoa, mutta mun kokemuksella se on aina ollu lopun alkua. Ainut raskaus mikä meni loppuun asti, ei mitään tällästä ollut. Kovat pahoinvoinnit ja muut oireet ollu tähän päivään asti, mut tänää kaikki tuntunut paljon heikommilta. Se lisää sitä oloa ettei kaikki pakolta oo hyvin. Nähtäväksi jää, ei auta ku oottaa.


Edit. Vuoto onneks loppua tai muuttui normaaliksi. Mutta nivus ja selkä juilinta tuli tilalle :/
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä