Toiveissa vauva 2021

Hei vaan kaikille! Täällä yksi uusi kuumeilija, parasta aikaa kp32 menossa. Kierron pituudesta ei oikein tietoa kun hormonikierukka poistettiin vasta 31.8 ja menkat oli täysin poissa siihen asti.

Syyskuu oli aivan kamala, puolet kuusta olin turvoksissa ja väsynyt, kunnon PMS oireet ennen kuin menkat lopulta alkoivat. No nyt en enää tiedä, onko tämän hetken tuntemukset vaan alkavista menkoista johtuvia vai voisinko jo olla raskaana? Testi oli eilen negatiivinen, mutta rinnat on jotenkin painavat ja arat. Alamahassa on tuntunut sellaisia vihlovia tuntemuksia ja olo on aika turvonnut. Ekat mahakivut tässä kierrossa kohdistin kp 15-18 tienoille, epäilen ovulaation olleen siinä.

Tuntuu todella erilaiselta yrittää lasta nyt näin vähän vanhempana, tuntemuksetkin on jotenkin ihan erilaisia. Edellisestä synnytyksestä on jo yli seitsemän vuotta.

Mielenkiinnolla seuraan teidän muiden kohtalotoverien keskustelua täällä, tsemppiä kaikille
Tervetuloa mukaan : )


Minullakin edellisestä synnytyksestä yli 7v ,hormooni kierukka poistettiin keväällä ja nyt yk7 lopuillaan. Keho on käynyt aikamoista myllerrystä nämä kuluneet kuukaudet,erilaisia oireita eri kierroissa,monet kerrat luullut olevana raskaana,mutta ei joka testi ollut negatiivinen minkä tehnyt.Kaikista pahimpana ehkä tämä aikuis iän akne joka puhkes ehkäisyn jäädessä pois : (
 
Tervetuloa mukaan : )


Minullakin edellisestä synnytyksestä yli 7v ,hormooni kierukka poistettiin keväällä ja nyt yk7 lopuillaan. Keho on käynyt aikamoista myllerrystä nämä kuluneet kuukaudet,erilaisia oireita eri kierroissa,monet kerrat luullut olevana raskaana,mutta ei joka testi ollut negatiivinen minkä tehnyt.Kaikista pahimpana ehkä tämä aikuis iän akne joka puhkes ehkäisyn jäädessä pois : (
Kiitos @petronella09 Kyllä vähän pelottaa että millainen prosessi on edessä. Vaikka sanotaan että hormonikierukan poiston jälkeen voi heti tulla raskaaksi, niin ei taida olla kovin yleistä... ainakaan kun ikää on jo lähemmäs 40. Edellinen lapsi tuli heti ensi yrityksellä, mutta silloin ei ollut mitään hormonaalista ehkäisyä ennen sitä.

Nyt rinnat tuolta kainaloiden puolelta kipeät ja menkkoja ei kuulu vaikka olo on jo pitkään ollut sellainen että voisi alkaa. Toivo elää kunnes vuoto alkaa
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Täällä ei vieläkään ovista, hymy vilkkunut viime sunnuntaista asti. Kp16 nyt ja ovis yleensä 14-15. Ovis limoja alkanut vasta nyt olemaan reilummin. Taitaa siis ovis myöhästyä ja kierto pidentyä. Kun ei vaan jäis koko ovis tulematta.
 
Kiitos @petronella09 Kyllä vähän pelottaa että millainen prosessi on edessä. Vaikka sanotaan että hormonikierukan poiston jälkeen voi heti tulla raskaaksi, niin ei taida olla kovin yleistä... ainakaan kun ikää on jo lähemmäs 40. Edellinen lapsi tuli heti ensi yrityksellä, mutta silloin ei ollut mitään hormonaalista ehkäisyä ennen sitä.

Nyt rinnat tuolta kainaloiden puolelta kipeät ja menkkoja ei kuulu vaikka olo on jo pitkään ollut sellainen että voisi alkaa. Toivo elää kunnes vuoto alkaa
Samanlailla kävi meille edellisen kohdalla kun ei ollut hormonaalista ehkäisyä.Itse olen tänä vuonna täyttänyt 38v ja olen alkanut epäillä että hedelmällisyys on hiipunut niin,että se juna meni jo : (

@nobelius mennään aika samoissa, itsellä kp27 .

Eilen oli illalla jäätäviä Kipuja alavatsalla ja olin ihan varma, että yön aikana alkaa vuoto,mutta ei ..Lämpö hiukan matalampi kun eilen ja hikipuuskia tullut pitkin aamua.
 
@petronella09 varmastikaan ikä ei tässä kohtaa ole ainakaan eduksi. Minulla tosiaan vasta toinen kierto menossa kierukan poiston jälkeen joten en voi vielä olla kovin huolissaan, mutta olen muuten kyllä hyvin kärsimätön ja kyllähän sitä heti miettii että jos hedelmällisyys on jo laskenut niin paljon ettei onnistu.

Täytyy parin päivän päästä testata uudestaan jos menkkoja ei kuulu. Olettaisin että kiertoni on 28-30 ja tänään jo kp32.

Millaisia kokemuksia teillä on hormonikierukan poiston jälkeen, onko olo ollut millainen ja jos hormonitoiminta on mennyt sekaisin niin kauanko on mennyt että on palautunut normaaliksi?
 
@Kaneli123 mulla kerkes mirena olemaan vain vuoden, mutta kierrot meni aika tasasiksi 29-31pv heti ja kolmannesta kierrosta tuli jo tärppi. Vaikka se nyt menikin kesken niin uskoisin et kierto pian taas palautuu ennalleen. Pillereiden jälkeen aikanaan kierrot olin ihan mitä sattuu joten tää oli ihan positiivinen yllätys et kierukan jälkeen ei oo vielä ongelmia ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: Kaneli123
@Kaneli123 mulla kerkes mirena olemaan vain vuoden, mutta kierrot meni aika tasasiksi 29-31pv heti ja kolmannesta kierrosta tuli jo tärppi. Vaikka se nyt menikin kesken niin uskoisin et kierto pian taas palautuu ennalleen. Pillereiden jälkeen aikanaan kierrot olin ihan mitä sattuu joten tää oli ihan positiivinen yllätys et kierukan jälkeen ei oo vielä ongelmia ollut.
@IinesAnkka82 mulla oli kyleena n.vuoden. Toivottavasti tasaantuu pian. Nää alamahkivut on syvältä :(
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni
Kuukautisten alkuun 5pvä. CB early nega.
Luovutan toivon. :cry:

Minullakin hormonikierrukka poistettu elokuussa ennen ovista, niin että elokuussa kerkesi jo yrittämään kierrolle. Oma kierrukkani oli Jaydess, matalahormoninen. Kierto palautui normaaliksi kuitenkin elokuun menkkojen jälkeen vasta. Mutta käytännössä nyt on yk3

Listalla kp väärin. Nyt on 23/27
 
Viimeksi muokattu:
@petronella09 varmastikaan ikä ei tässä kohtaa ole ainakaan eduksi. Minulla tosiaan vasta toinen kierto menossa kierukan poiston jälkeen joten en voi vielä olla kovin huolissaan, mutta olen muuten kyllä hyvin kärsimätön ja kyllähän sitä heti miettii että jos hedelmällisyys on jo laskenut niin paljon ettei onnistu.

Täytyy parin päivän päästä testata uudestaan jos menkkoja ei kuulu. Olettaisin että kiertoni on 28-30 ja tänään jo kp32.

Millaisia kokemuksia teillä on hormonikierukan poiston jälkeen, onko olo ollut millainen ja jos hormonitoiminta on mennyt sekaisin niin kauanko on mennyt että on palautunut normaaliksi?
Itselläni siis Jaydess matalahormoninen kierrukka oli kaksivuotta, se on vain kolmivuotinen kierrukka muutenkin. Kolme aikaisempaa lasta on kaikki tarttuneet matkaan kerrasta-kolmannesta kierrosta.
Nyt edellisestä lapsesta 7vuotta, ikää 38 ja kuvittelin että olisi tärpännyt heti. Mutta nyt yk3 menossa ja tosiaan testasin negan kp23/27 cb earlyllä jola varmaan olisi näyttänyt jos olisi ollut mitään näytettävää...

Itse kävin ultrassa viimekuussa jossa Felicitasin lapsettomuus gyne katsoi että munasarjat näyttää hedelmällisiltä, paljon pikku folleja, oli hyvät limikset ja isompi kypsyvä folli oikealla. Eli hyvältä näytti. Mutta ei ole tarttunut mitään. Kaikenlaisia oireita on ollut mutta nega :(

kierrukan jälkeen tiputteli joka pvä poistopäivästä elokuun kuukautisiin, mutta sitten syys ja lokuun kierto oli jo tasainen ja normaali.

en jaksaisi yrittää enää, olin toivonut että saan olla äitiyslomalla ensiheinäkuussa kotona kun 7v on kesälomalla ja yksin kotona. Mies on kesäkuun lomalla mutta itselläni kesälomaa en saa heinäkuulle joten olisi ollut vain niin hyvä... Kun tätä ikääkin tulee niin en tiedä, jos vain lyön pillit pussiin viiimeistään joulukuussa, laskin että joulukuun LA olisi syyskuun alussa, jolloin 2kk äitiyslomaa ja sitten vielä omat kesälomat päälle niin olisin kotona kesäkuusta jo... En tiedä, en tiedä...
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni
vierailija
Kuukautisten alkuun 5pvä. CB early nega.
Luovutan toivon.

Minullakin hormonikierrukka poistettu elokuussa ennen ovista, niin että elokuussa kerkesi jo yrittämään kierrolle. Oma kierrukkani oli Jaydess, matalahormoninen. Kierto palautui normaaliksi kuitenkin elokuun menkkojen jälkeen vasta. Mutta käytännössä nyt on yk3

Listalla kp väärin. Nyt on 23/27

Mikä dpo sulla on?
Hirveen aikaisessa vaiheessa luovutat. Mun eka raskaus näkyi herkässä haamuna dpp 10 mut toinen raskaus näkyi vasta dpo13 herkässä testissä. Eli niin kauan kuin ei oo menkkoja, on toivoa :)
 
Itselläni siis Jaydess matalahormoninen kierrukka oli kaksivuotta, se on vain kolmivuotinen kierrukka muutenkin. Kolme aikaisempaa lasta on kaikki tarttuneet matkaan kerrasta-kolmannesta kierrosta.
Nyt edellisestä lapsesta 7vuotta, ikää 38 ja kuvittelin että olisi tärpännyt heti. Mutta nyt yk3 menossa ja tosiaan testasin negan kp23/27 cb earlyllä jola varmaan olisi näyttänyt jos olisi ollut mitään näytettävää...

Itse kävin ultrassa viimekuussa jossa Felicitasin lapsettomuus gyne katsoi että munasarjat näyttää hedelmällisiltä, paljon pikku folleja, oli hyvät limikset ja isompi kypsyvä folli oikealla. Eli hyvältä näytti. Mutta ei ole tarttunut mitään. Kaikenlaisia oireita on ollut mutta nega

kierrukan jälkeen tiputteli joka pvä poistopäivästä elokuun kuukautisiin, mutta sitten syys ja lokuun kierto oli jo tasainen ja normaali.

en jaksaisi yrittää enää, olin toivonut että saan olla äitiyslomalla ensiheinäkuussa kotona kun 7v on kesälomalla ja yksin kotona. Mies on kesäkuun lomalla mutta itselläni kesälomaa en saa heinäkuulle joten olisi ollut vain niin hyvä... Kun tätä ikääkin tulee niin en tiedä, jos vain lyön pillit pussiin viiimeistään joulukuussa, laskin että joulukuun LA olisi syyskuun alussa, jolloin 2kk äitiyslomaa ja sitten vielä omat kesälomat päälle niin olisin kotona kesäkuusta jo... En tiedä, en tiedä...
Niin samoja ajatuksia minullakin. Toivoin keväällä ,kun yritys aloitettiin että viimeistään syksyllä plussan saisin ja ensi kesänä saisin olla äitiyslomalla jolloin pieni koululainen ei joutyido olemaan yksin kotona. Miettinyt myös vaan luovuttavani tämän asian suhteen,miehelle kun koetan jotain sanoa, niin yleensä vastaus on että tulee kun tulee tai sitten ei enää tule. Ei tunnu ymmärtävän kuinka väsynyt olen ja turhautunut tähän jatkuvaan pettymykseen ja kärsimään nää menkkakivut yms..joka hemmetin kuukausi..Yrittäminen alkaa omalta osalta olemaan "pakkopullaa" : ( viimeksi tikutin oviksen, mutten luottanut täysin ovis plussaa.

On hienoa, että täällä voi kertoa mikä mieltä painaa,ilman että joku kyseen alaistaa sitä.Täällä ymmärretään ja täältä saa vertaistukea.

Oma äiti sai viimeisen lapsensa 35v että en osaa siitä päätellä,mikä olisi oma hedelmällisyyden tilanne.

Mies on vastaan kaikkia tutkimuksia,niin en oikein tiedä miten tästä jatkaa.Itse haluaisin gynekologin tutkimuksiin,mutta onko siinäkään järkeä kun mihinkään hoitoihin ei oltais kumminkaan lähdössä...
 
Mikä dpo sulla on?
Hirveen aikaisessa vaiheessa luovutat. Mun eka raskaus näkyi herkässä haamuna dpp 10 mut toinen raskaus näkyi vasta dpo13 herkässä testissä. Eli niin kauan kuin ei oo menkkoja, on toivoa
En ole varma dpo:sta. Flown mukaan 10. Mutta itsellä oli halut ja kosteus vasta niin että olisi dpo7. Ovistikut näytti melkein plussaa (mutta hieman vaaleampi testiviiva kuin kontrolli ) kuitenkin jo kp6-7 minkä jälkeen viiva haaleni ja tikut loppui enkä enää kp10 jälkeen tikuttanut. Joten tiedä häntä. Tuo CB vain kun sanoo olevansa 79% varma jo 5pvä ennen menkkojen alkua, niin olen nyt 79 prosenttisesti pettynyt:whistle: olen vähän sellainen ikuisesti pessimistinen luovuttaja tyyppi, joka alkaa kuitenkin sitkeästi uuteen yritykseen luovutuksen jälkeen :censored:
 
Niin samoja ajatuksia minullakin. Toivoin keväällä ,kun yritys aloitettiin että viimeistään syksyllä plussan saisin ja ensi kesänä saisin olla äitiyslomalla jolloin pieni koululainen ei joutyido olemaan yksin kotona. Miettinyt myös vaan luovuttavani tämän asian suhteen,miehelle kun koetan jotain sanoa, niin yleensä vastaus on että tulee kun tulee tai sitten ei enää tule. Ei tunnu ymmärtävän kuinka väsynyt olen ja turhautunut tähän jatkuvaan pettymykseen ja kärsimään nää menkkakivut yms..joka hemmetin kuukausi..Yrittäminen alkaa omalta osalta olemaan "pakkopullaa" : ( viimeksi tikutin oviksen, mutten luottanut täysin ovis plussaa.

On hienoa, että täällä voi kertoa mikä mieltä painaa,ilman että joku kyseen alaistaa sitä.Täällä ymmärretään ja täältä saa vertaistukea.

Oma äiti sai viimeisen lapsensa 35v että en osaa siitä päätellä,mikä olisi oma hedelmällisyyden tilanne.

Mies on vastaan kaikkia tutkimuksia,niin en oikein tiedä miten tästä jatkaa.Itse haluaisin gynekologin tutkimuksiin,mutta onko siinäkään järkeä kun mihinkään hoitoihin ei oltais kumminkaan lähdössä...
Minulla mies taas on ikuinen optimisti ja mukana kympillä. Ärsyttää toisaalta sekin tsemppaaminen tässä, kun itse on pessimisti. :ROFLMAO:

Juuri äsken laitoin viestin että nega tuli ja en jaksa kohta enää yrittää. Niin tuli vastais että kyllä se onnistuu vielä! ei ole mitään hätää vielä pitkään aikaan yms yms pusut ja tsempit päälle. Hän on valmiina yrittämään niin kauan kun on toivoa, eli vuosia. Itsellä menee hermo, vaikka alussa lähdin tähän mukaan tjt asenteella... Äkkiä sekin asenne karisi!
 
  • Tykkää
Reactions: Toive23 ja KirJoh89
Niin samoja ajatuksia minullakin. Toivoin keväällä ,kun yritys aloitettiin että viimeistään syksyllä plussan saisin ja ensi kesänä saisin olla äitiyslomalla jolloin pieni koululainen ei joutyido olemaan yksin kotona. Miettinyt myös vaan luovuttavani tämän asian suhteen,miehelle kun koetan jotain sanoa, niin yleensä vastaus on että tulee kun tulee tai sitten ei enää tule. Ei tunnu ymmärtävän kuinka väsynyt olen ja turhautunut tähän jatkuvaan pettymykseen ja kärsimään nää menkkakivut yms..joka hemmetin kuukausi..Yrittäminen alkaa omalta osalta olemaan "pakkopullaa" : ( viimeksi tikutin oviksen, mutten luottanut täysin ovis plussaa.

On hienoa, että täällä voi kertoa mikä mieltä painaa,ilman että joku kyseen alaistaa sitä.Täällä ymmärretään ja täältä saa vertaistukea.

Oma äiti sai viimeisen lapsensa 35v että en osaa siitä päätellä,mikä olisi oma hedelmällisyyden tilanne.

Mies on vastaan kaikkia tutkimuksia,niin en oikein tiedä miten tästä jatkaa.Itse haluaisin gynekologin tutkimuksiin,mutta onko siinäkään järkeä kun mihinkään hoitoihin ei oltais kumminkaan lähdössä...
Ja tosiaan menkkakivut! Tai se vuoto! Paljon mieluummin välillä laittaisi kierrukan takaisin ja pääsisi niistäkin penteleistä :mad:

Suosittelen käymään ultrassa tsekkaamassa munasarjojen tilanne ainakin
Ei se paljoa maksa, felicitasilla taisi ottaa noin 120€, ja mieli rauhottui paljon kun nähtiin hyvä limis ja paljon pikku folleja. Sitä paitsi, jos ei olisi niitä näkynyt, niin ei olisi tarvinnut ainakaan jatkaa yrittämistä ja toivon elättelyä turhaan! Ei mekään hoitoihin varmaan lähdetä, korkeintaan miehen siittiöt tutkitaan ja tiedetään painaa pää rintaan jos tulos on huono, ei tarvitse joka kk elätellä suuria toiveita ainakaan.

Jos varaat tarkistus ultran, ota se noin hieman ennen kuviteltua ovista
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä