Toiveissa vauva 2021

Kp 29/28-31 ja menkat alko. Ketutus maksimus. Niinku aina ku vuoto ja kivut alkaa. Kohti yk nelosta siis. Vit vit vit...
Pahoittelut tästä, on vaa mieli nii musta ku olla ja saattaa :(
Hommaan itteni sinne gynelle ainaki nyt kun sitä mystistä välivuotoa oli viime viikolla.
Katotaa nii sieltä joku syöpä vielä löytyy......
:( :( :(

Mutta kaike negiksen keskeltä onnea taas plussanneille ❤ ja kyllä onnittelut tulee sydämestä vaikka mieliala on matala.. :)
 

On nää pregcheckin ovistestit nii paljon herkempiä ku sofin tai onestepin.( Vaikka ilmeisesti sama herkkyisiä pitäs olla) Ovis odotettavissa ke-to. (oireiden perusteella ke, on nii vahvat oireet jo) Ja tää on nyt jo näin vahvaa. Sofilla saa yleensä ovisplussan ovispäivänä, mut näillä voisin saada jopa päivää ennen mäkin tasavahvat :D saas nähä huomenna.
 
Minulla kaveri käytti ainakin lugesteronia johonkin viikolle 12 asti. Useita keskenmenoja taustalla, mutta tuon avulla tai sattumaa, raskaus onnistui. Ei ollut muuta hoitoa siinä kierrossa, plussaamisen jälkeen tuli lääke käyttöön. Mutta nyt mietin, oliko jollain terolut samaa asiaa varten, saatan muistaa väärin.
Mulla on terot nyt käytössä viikolle 12 asti ja toivon että auttaa viemään tämän raskauden nyt vihdoin loppuun asti.
Pidän peukkuja sun ovikselle ja toivon sydämestäni että tämä on se teidän kierto, olisi niin teidän vuoro❤❤
Ja wau mikä plussa aalto täällä on jatkunut, onnea kaikille ja viivoille vahvistumista ja paljon paljon tarrasukkia! :love: ❤❤
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea kaikille plussanneille! Ja tervetuloa uusille! :)

@Deneb, mä alotin tässä kierrossa syömään macaa, ja just viikonloppuna oli ovis. Kivut oli ainakin ihan jäätävät, aiemmin on ollu kyllä kanssa tuntemuksia, mutta näitä ei voinu edes verrata niihin. :D
Parin viikon päästä selvinnee oliko tässä ekassa kierrossa hyötyä, vai jatketaanko taas seuraavassa kierrossa.
 
Onneksi tehtiin talletteluja lauantaina. :whistle:Voiko tämän jo luokitella ovis+?! :love:
Ihmettelin kun oli alamahalla aamulla tuntemuksia ja tein testin kun mies haki postin ja ovistestit oli tullu. Miten tuo nyt lasketaan sitten, onko nyt dpo -1 vai dpo 1?

Sitä vaan nyt pelkään jääkö luteaalivaihe liian lyhyeksi kun tänään on flo.n mukaan 11 päivää kuukautisiin.. :(

 
  • Tykkää
Reactions: chili_ ja minttuni
Onnea hirveesti jokaisesta plussasta! Niitä tulee nyt siihen tahtiin, että eihän tässä ryhmässä ole kohta enää kukaan :D
Sain ovisplussan tänä aamuna, ja oletan että ovulaatio tapahtuu myös tänään. Voisin tulla listalle ja huomiselle merkata mulle dpo1.
Toivottavasti mies suostuu vielä tänään varmistelemaan talletuksia. Isänpäivänä ois dpo13, se vois olla hyvä päivä testata :love:
 

On nää pregcheckin ovistestit nii paljon herkempiä ku sofin tai onestepin.( Vaikka ilmeisesti sama herkkyisiä pitäs olla) Ovis odotettavissa ke-to. (oireiden perusteella ke, on nii vahvat oireet jo) Ja tää on nyt jo näin vahvaa. Sofilla saa yleensä ovisplussan ovispäivänä, mut näillä voisin saada jopa päivää ennen mäkin tasavahvat saas nähä huomenna.

Huomasin kans saman. Ostin välillä kaupasta RFSUn testejä ja testasin niillä samaan aikaan pregcheckin testien kanssa. Niin pregcheckin oli paljo herkempiä.

@tutina mulla on ollut käytössä Flo ja oon kyl siitä tykännyt
 
Nuorena äidiksi
Mä oon nyt koko päivän pohtinut et kauankohan mun kierto tulee sitten kestää jos raskaana en olekaan, vaikka siihenkin on aina mahdollisuus niin kauan kun kuukautisia ei näy. Toivottavasti ei venähdä iha hullummoisen pitkäksi. Jos ei muuta ni ainakin on foolihappoa tankattu ehkä viikon päästä testailen uudestaan jos verenvuodatus ei oo siihen mennessä alkanut.

Kp 25 tänään.. ja kierron pituudeksi laskin itse 27 mut ei sitä tiedä jännät paikat vaikka haluankin suhtautua niin että "oli tai ei, eteenpäin mennään pää pystyssä!" Eli mä nyt taustailen enemmän tai vähemmän, kunnes jotain selkeetä tapahtuu. Mutta kaikkien messissä olen kyllä!! Ja tsemppaan ihan jokaista!!
 
Oma ammatti liippaa asiaa ja oon valitettavasti pitkään lapsettomuusklinikan asiakkaana ollut. Toki kun täällä nimettömänä kirjoitellaan, niin ei pidäkään uskoa kaikkea, mutta tuo on ihan peruslisääntymistiedettä, että keltarauhastukea käytetään oviksen jälkeen, on tullut käytettyä jos jonkinmoista lääkettä vuosien varrella. Lugesteron ja Terolut ovat samaa lääkeryhmää. Ei Terolutia kannata omin päin käyttää tietoisesti raskaana, mutta jos muutaman päivän käyttää kun katselee vahvistuuko viivat, ei siitä nykytiedon valossa ole haittaa. Ja tosiaan lääkkellisessä Alkion siirrossa tuki jatkuu kunnes istukka hoitaa progesteronin erituksen eli eka kolmanneksen loppuun.
Juu ihan lähdekritiikkinä vähän kyselinkin, mt kyllä mä uskon mitä sanot, ainakin mut sait vakuutetuks ettei oo keksittyä juttua :)
 
Onneksi tehtiin talletteluja lauantaina. Voiko tämän jo luokitella ovis+?!
Ihmettelin kun oli alamahalla aamulla tuntemuksia ja tein testin kun mies haki postin ja ovistestit oli tullu. Miten tuo nyt lasketaan sitten, onko nyt dpo -1 vai dpo 1?

Sitä vaan nyt pelkään jääkö luteaalivaihe liian lyhyeksi kun tänään on flo.n mukaan 11 päivää kuukautisiin..

Tää taita olla onestep liuska? En saa niillä kovin selkeetä plussaa ja minulla tuon näköinen olis varmaankin plussa jo (y) Eli jos olis tänään testi ovisplussa, nii tänään dpo -1. huomenna dpo 0 eli ovulaatipäivä. Sen jälkeen dpo 1 eli 1 päivä ovulaation jälkeen. Todellisuudessa ovis voi tapahtua jonain muuna päivänä, mulla meni viime kierrossa ovisplussasta muutama tunti ja tuli kivut, aamulla ultrassa n. 12h ovisplussan jälkeen nähtiin, että ovis tapahtunut. Mutta en ollut testannut aiemmin, olisin saanut oikeasti jo varmasti edellisenä päivänä oviksen kiinni. Heh, sekava sepostus, pääviestinä lienee että ihan tarkalleen en koskaan tiedä, milloin se ovis tapahtuu! :D ja minulla on kipuja jo ennen ovista, follikkelien kasvusta ?
 
  • Tykkää
Reactions: 5xÄiti
Ihanaa kun saadaan lisää plussia!

Täällä lapset vääntää ja tappelee leluistaan just... En edes viitsi mennä väliin. Oikein vauvakuumeen nostatusta siis ;)
Huomenna ois kp24, kierto on 27 tai 28 päivää. Yritän olla testaamatta ainakin perjantaihin asti. Vähän kyllä jännittää.... Eilen oli iltapäivästä etovaa oloa, olin kyllä vähän huonolla syönnillä ollu päivän, että mistä nyt sitten johtui. Maha menee herkemmin sekasin ruoasta, ei muita oireita.
Toivottavasti menkat ei alkais ja pääsis oikein kunnolla jännäilemään :love:
 
Ihanaa kun saadaan lisää plussia!

Täällä lapset vääntää ja tappelee leluistaan just... En edes viitsi mennä väliin. Oikein vauvakuumeen nostatusta siis
Huomenna ois kp24, kierto on 27 tai 28 päivää. Yritän olla testaamatta ainakin perjantaihin asti. Vähän kyllä jännittää.... Eilen oli iltapäivästä etovaa oloa, olin kyllä vähän huonolla syönnillä ollu päivän, että mistä nyt sitten johtui. Maha menee herkemmin sekasin ruoasta, ei muita oireita.
Toivottavasti menkat ei alkais ja pääsis oikein kunnolla jännäilemään
Mulla on ollut myös etovaa oloa ja vatsa mennyt herkemmin sekaisin nyt oviksen jälkeen. Heti jos liikun niin, että syke kohoaa, alan voimaan todella pahoin :(

Mulla dpo10 ja testi aamulla nega. Olin ihan varma jotenkin, että raskaana ollaan, mutta... Menkat pitäis alkaa huomenna tai keskiviikkona. Toivon, että ei alkais :D toivon, että sun oireet tarkottaa plussaa, hyvältä ainakin kuulostaa. Tsemppiä! :)
 
Voi että, onnea kaikille plussanneille ihan mahdottomasti! :) saako kysyä teiltä plussanneilta että oliko teillä minkälaisia kaikkia oireita ennen plussausta? Toivon todella, että tällainen plussapuhuri jatkuu täällä ryhmässä.

Itselläni on nyt kp 26/31 eikä mitään oireita mistään, paitsi tutut menkkajomotukset eli PMS on päällä. En usko raskautuneeni tästä kierrosta koska edellisissä raskauksissa tunsin niin selvästi kiinnittymisen puukkomaisena, todella kovana vihlaisuna kohdun seudulla keskellä mahaa. Siitä ei voinut erehtyä, ja nyt ei ole noita tuntemuksia ilmennyt joten täällä odotellaan vain menkkoja viikon lopulla alkavaksi.

Paatuskalle plussatuulia! Muidenkin viestejä luin, mutta nyt viestiä kirjoitellessa ei ajatus pysy päässä siitä, mitä kaikkea pitikään kirjoittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Paatuska
Oi vitsi miten paljon plussia, onnea kaikille! ♥

Itsekin tein testin aamulla ja negahan se oli :( Menkkoja odottelen alkavaksi huomenna. Aikamoisia alavatsa ja alaselkäkipuja ollu koko päivän ja olin jo ihan varma että alkaa tänään, mutta vielä ei oo näkynyt..

Ajattelin pitää vähän taukoa palstalta jospa sitä osais olla miettimättä koko asiaa. Saa nähdä miten onnistuu :D

Tää on henkisesti niin hemmetin raskasta kun keskenmenon jälkeen tuntuu että uusi raskaus olisi ainoa lohtu :'( ♥ Ilmoitan kun menkat alkaa ja minut voi poistaa listalta.
 
Tuli muuta asiaa etsiessä vastaan, mutta laitanpa tänne kun tästäkin ollu joskus puhetta. On pohdittu, miten luteaalivaihetta voisi pidentää, onko jotain keinoja ilman lääkitystä. Monenlaista kannattaa kokeilla, haittaa ei ainakaan ole. Puhti.fi mainitaan, että jotkut ruuat voivat auttaa estrogeenin ja progesteronin määrään. Parsakaali, lehtikaali, kukkakaali, B6: tonnikala, pinaatti, banaani, peruna, kikherne, sinkki: pähkinät, kikherne, kidneypavut, simpukat. Normaalipaino, riittävä yöuni, stressin vähentäminen.

Ja nämä tietenkin vaikuttaa moneenkin asiaan positiivisesti. Olen koittanut varmistaa, että ruokavaliosta saisi rautaa jne. Ja sen lisäksi on tietenkin vitamiinilisiä, ja nyt viimeisimpänä testissä donaferty-ravintolisä :D ja miehellä tietenkin omat hommansa. Ja näiden lisäksi kaikenlaisia vippaskonsteja kokeiltu peräkkäisistä siemensyöksyistä muutaman päivän pidättäytymiseen, hedelmöityskupeista "pää alaspäin" roikkumiseen (eli siis lantio ylhäällä sängyn päällä ja muuten roikun lattialla, voin kertoa että miehen ilme oli mielenkiintoinen kun näki mut eka kertaa alasti makaamassa tässä asennossa) ja mitä lie vielä. Ei vaikutusta suhtautuuko "tulee jos on tullakseen" vai suunnitteleeko tarkasti. Mitähän tässä vielä ehtii testata ennenkuin raskaaksi tulee :D ja tosiaan, on kiertoja missä ei suunnittele yhtään, mut yritystä eli seksiä oletettuun hedelmälliseen aikaan on silti ollut joka kuukausi tässä yritysaikana. Mahtava juttu on kuitenkin se, että seksistä ei ole tullut pakkopullaa. Aina ei ole välttämättä niin himokasta ja spontaaniakaan, mutta hampaat irvessä ei onneksi koskaan tarvitse puuhailla! :)

Mikähän ihme romaani tästä tuli. Tämmöisiä pohdintoja piinapäiviä odotellessa :D
 
Tää taita olla onestep liuska? En saa niillä kovin selkeetä plussaa ja minulla tuon näköinen olis varmaankin plussa jo Eli jos olis tänään testi ovisplussa, nii tänään dpo -1. huomenna dpo 0 eli ovulaatipäivä. Sen jälkeen dpo 1 eli 1 päivä ovulaation jälkeen. Todellisuudessa ovis voi tapahtua jonain muuna päivänä, mulla meni viime kierrossa ovisplussasta muutama tunti ja tuli kivut, aamulla ultrassa n. 12h ovisplussan jälkeen nähtiin, että ovis tapahtunut. Mutta en ollut testannut aiemmin, olisin saanut oikeasti jo varmasti edellisenä päivänä oviksen kiinni. Heh, sekava sepostus, pääviestinä lienee että ihan tarkalleen en koskaan tiedä, milloin se ovis tapahtuu! ja minulla on kipuja jo ennen ovista, follikkelien kasvusta ?
Joo on onestepin omia. Aiemmin tässä kierrossa en saanu kun haaleita viivoja noihin, mut tilasin lisää kun perjantaina loppui ovistestit ja tänään sain lisää. Tänä aamuna ihmettelin alamaha tuntemuksia niin tein heti testin ja tuon vahvuinen oli. En sitten tiedä onko jo eilen tai tänään aamulla tullut se vahvin plussa kun en pystynyt testaamaan, et tänään ois jo dpo 0 kun oli jonkin sortin kipuja. Nyt illalla mielestäni oli vähän jo haalistunut, mutta täytyy katsoa huomenna vielä sitten tietää paremmin missä dpo.ssa mennään. Mietityttää vaan kun nyt kuitenkin jo kp 20/30..:confused:
 
Täällä kp 19/27 menossa ja itkuisuutta sekä mood swingiä ilmassa. Eli pahoin pelkään ettei ole tärpännyt tässä kierrossa. Ja sekös itkettää ajatuksena vielä lisää mies on tänään ollut kovilla.
Ei ole kotona kuin apteekin kasetti ja viikkonäytöllinen testi, eli turha varmaan vielä testailla...

Alavatsatuntemuksia on, vihlontaa munasarjoissa, paineen tunteita yms.
 
Voi että, onnea kaikille plussanneille ihan mahdottomasti! saako kysyä teiltä plussanneilta että oliko teillä minkälaisia kaikkia oireita ennen plussausta? Toivon todella, että tällainen plussapuhuri jatkuu täällä ryhmässä.

Itselläni on nyt kp 26/31 eikä mitään oireita mistään, paitsi tutut menkkajomotukset eli PMS on päällä. En usko raskautuneeni tästä kierrosta koska edellisissä raskauksissa tunsin niin selvästi kiinnittymisen puukkomaisena, todella kovana vihlaisuna kohdun seudulla keskellä mahaa. Siitä ei voinut erehtyä, ja nyt ei ole noita tuntemuksia ilmennyt joten täällä odotellaan vain menkkoja viikon lopulla alkavaksi.

Paatuskalle plussatuulia! Muidenkin viestejä luin, mutta nyt viestiä kirjoitellessa ei ajatus pysy päässä siitä, mitä kaikkea pitikään kirjoittaa.

Mulla ei ollut minkäänlaisia oireita alkuun. Ei ollut kiinnittymiskipuja tms. Sit olisko dpo 6-7 alko paikat oleen aika kosteita ja sit dpo9 aamulla tuli pahoinvointikohtaus ja koko päivän sit oli semmonen outo tunne. Tuntu kuin olis ollut ilmapallo mahassa ja muutenkin ihmeellisiä nippailuja. Sit pikku hiljaa päivän aikana tuli tunne, et olisko kuitenkin. Töistä ku pääsin niin hain testin ja kokeilin. Sitten se oli haamu + :love:

Tosiaan mulla tää oli vasta toinen yk joten en pysty vertaa oloa oikein muuten., ku et viime kuussa oli koko ajan jotain tuntemuksia ennen menkkoja. Negatiivinen sieltä kuitenkin silloin tuli. Sen takia ajattelin ettei tästäkään tärpännyt kun ei ollut mitään oireita.
Vieläkään ei oo tullut mitään suurempia oireita. Ainoastaan pientä nippailuja ja ilmapallo tuntemuksia, sekä silloin tällöin näitä pahoinvointeja. :D
 
Voi että, onnea kaikille plussanneille ihan mahdottomasti! saako kysyä teiltä plussanneilta että oliko teillä minkälaisia kaikkia oireita ennen plussausta? Toivon todella, että tällainen plussapuhuri jatkuu täällä ryhmässä.

Itselläni on nyt kp 26/31 eikä mitään oireita mistään, paitsi tutut menkkajomotukset eli PMS on päällä. En usko raskautuneeni tästä kierrosta koska edellisissä raskauksissa tunsin niin selvästi kiinnittymisen puukkomaisena, todella kovana vihlaisuna kohdun seudulla keskellä mahaa. Siitä ei voinut erehtyä, ja nyt ei ole noita tuntemuksia ilmennyt joten täällä odotellaan vain menkkoja viikon lopulla alkavaksi.

Paatuskalle plussatuulia! Muidenkin viestejä luin, mutta nyt viestiä kirjoitellessa ei ajatus pysy päässä siitä, mitä kaikkea pitikään kirjoittaa.
Mulla oli nämä ainakin, päänsärky,monen päivän ripuli, huimaus, vatsan nippailut, unettomuus, hullut unet, onnellisuus ja nälkä. Lämmöt jäi myös koholle oviksen jälkeen, ja kiinnittymisdippikin oli.
Joitain sivuja taaksepäin löytyy mun dpo oirelista.
Alinna 86 ja Toivo 4+6 ❤
 
Joo on onestepin omia. Aiemmin tässä kierrossa en saanu kun haaleita viivoja noihin, mut tilasin lisää kun perjantaina loppui ovistestit ja tänään sain lisää. Tänä aamuna ihmettelin alamaha tuntemuksia niin tein heti testin ja tuon vahvuinen oli. En sitten tiedä onko jo eilen tai tänään aamulla tullut se vahvin plussa kun en pystynyt testaamaan, et tänään ois jo dpo 0 kun oli jonkin sortin kipuja. Nyt illalla mielestäni oli vähän jo haalistunut, mutta täytyy katsoa huomenna vielä sitten tietää paremmin missä dpo.ssa mennään. Mietityttää vaan kun nyt kuitenkin jo kp 20/30..
Voihan se tosiaan olla samoin kuin minulla viime kierrossa, että aiemminkin olisi jo plussaa näyttänyt. Minulla näyttää nuo liuskat plussaa pari päivää, joskus olen testaillut, milloin viiva lähtee. Toivottavasti olis kohillaan sulla nyt :) tiedätkö luteaalivaiheen pituutta? onko ollut pitempiä kiertoja?
 
Huomenta, ensinnäkin sydämeni särkyi kun luin teidän menetyksistä❤ Voin vain kuvitella miltä tuntuu..... oikein paljon voimia❤
Plussia satelee ja isot onnittelut niistä❤ Voin kunpa itsekin pääsisi heinäkuisiin❤ Mulla dpo 10 menossa ja ehkä voimakkain oireeni oli vknloppuna dpo6-8 aivan todella voimakkaita kipuja eli sellasia että piti ajaa autoa sivuun kun viilsi yhtäkkii niin paljon monta kertaa.... sen jälkeen särkyjä ja viiltoja ollut lievempänä..... todella kosteaa ollut myös. Eilen kahvi maistui töissä ihan fairyltä.... kaadoin sen pois ja pesin kupin niin edelleen maistui pesuaine....
Äsken tein hätähousuna precheckin testin ja ihan ku siihen olisi jotain hyvin hyvin hailakkaa piirtynyt Ihan testiajalla...... en ole ikinä saanut tuohon testiin mitään....
Katsotaan.....❤ Antoi toivoa.....
 
Aamulla tein testin, kun kiertopäivä 31 menossa (normaali kierto 28-32 päivää). Se oli nega ja puolituntia tästä menkat alkoivat. Turhaan sitä elätteli toivoa taas. Nyt taas lähempänä sitä faktaa, että talviharrastusta ei välttämättä tarvitsekaan jättää välistä tänä vuonna.
Epäilen, että stressillä on ollut ja on tekemistä tän kanssa nyt.

Jos ottaisi tämän seuraavan kuukauden agendaksi ottaa vähän rennommin ja opettelisi nukkumaan edes täysiä yöunia Onko kellään kokemusta, tietoa, tms kuinka paljon stressi oikeasti vaikuttaa raskautumiseen ?

Luulen, että pitää alkaa nyt myös syömään ainakin rautaa, B12-vitamiinia, d-vitamiinia ja foolihappoa, koska vuosi sitten niistä oli vakavaa puutetta.
 

Yhteistyössä