Toiveissa vauva 2021

Onko täällä ketään, jolla painoindeksi näyttää n. 30 eli on ylipainoa? Lääkäri käskee vaan laihduttaa, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty, koska on kilpirauhasen vajaatoiminta. Miten gynet tai lapsettomuushoidoissa on suhtauduttu ylipainoon?
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Onko täällä ketään, jolla painoindeksi näyttää n. 30 eli on ylipainoa? Lääkäri käskee vaan laihduttaa, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty, koska on kilpirauhasen vajaatoiminta. Miten gynet tai lapsettomuushoidoissa on suhtauduttu ylipainoon?
Mulla on vähän yli 30 (tai oikeastaan taitaa olla 35) ja oon ihan normaalisti saanut yksityisellä puolella hoitoja inseminaatio & ovulaatioinduktio. IVF hoitoihin olisi pitänyt laihduttaa. Mulla kans vajaatoiminta ja ei siis millään lähde kiloakaan. Mulla on onneks ihana lääkäri joka haluaa tätä mun kanssa ratkoa ja nyt kun raskauduin niin tukee edelleen kilpirauhaslääkityksen tasapainottamisessa (julkisella se oli ajettu ihan liian alas.) Julkisella ylipainoon suhtaudutaan todella ikävästi. Mitään muuta ongelmaa ei kyl oo suostuttu minkään suhteen hoitamaan koska on ylipainoa, joka on tietty olevinaan syy kaikkeen. Mun piti ihan ravitsemusterapeutilla käydä todistelee et en syö väärin tai liikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Paatuska
Mulla on vähän yli 30 (tai oikeastaan taitaa olla 35) ja oon ihan normaalisti saanut yksityisellä puolella hoitoja inseminaatio & ovulaatioinduktio. IVF hoitoihin olisi pitänyt laihduttaa. Mulla kans vajaatoiminta ja ei siis millään lähde kiloakaan. Mulla on onneks ihana lääkäri joka haluaa tätä mun kanssa ratkoa ja nyt kun raskauduin niin tukee edelleen kilpirauhaslääkityksen tasapainottamisessa (julkisella se oli ajettu ihan liian alas.) Julkisella ylipainoon suhtaudutaan todella ikävästi. Mitään muuta ongelmaa ei kyl oo suostuttu minkään suhteen hoitamaan koska on ylipainoa, joka on tietty olevinaan syy kaikkeen. Mun piti ihan ravitsemusterapeutilla käydä todistelee et en syö väärin tai liikaa.
Oon käynyt julkisella puolella epäsäännöllisten menkkojen vuoksi ja sieltä sanottiin vaan, että syy miks en tuu raskaaks on ylipaino. Mulla bmi varmaan joku 31 tai ehkä 32 ja kiloakaan en saa pois myöskään vajiksen takia (vaikka arvot tällä hetkellä ihan ok). Mun pitää kans pitää ruokapäiväkirjaa ja todistella etten syö liikaa. Liikunkin vielä paljon 3-5krt viikossa juoksua yms. Mut ei lähde paino tippumaan.
Oon jossain vaiheessa hakeutumassa yksityiselle, jos ei tärppää seuraavissakaan kierroissa. Toivon saavani yhtä hyvän lääkärin mikä sullakin on! :love:
 
[url=https://aijaa.com/a3UNn0][/URL]
Päivän testi, 3 tunnin pidätyksellä...haamua tääkin näyttää mut ei kait näillä päivillä vielä voi ollakaan vahvaa plussaa.
Nää jos jotkut päivät vast onkin piinaa
Oooooh oonpas kateellinen sun viivalle, ihanaa!! ♥ Nyt vaan ku pitäis tiukasti kiinni!! :love:

Pakko vähän omanapailuu, anteeks :D Mut tää kierto on vaan ollu ihan tosi omituinen. Nyt vessakäynnin yhteydessä paperiin tuli ihan jäätävä määrä ovislimaa?! Kp24?! Flo ennustaa menkkoja alkavaks 6 päivän päästä niin varmaan turha toivoo et kerkeis hedelmöittyä ja kiinnittyä tän 6 vuorokauden sisään jos ovis vasta nyt.. Kp 18 oli vähän ovislimaa jonka seassa rusehtavaa, mikähän hemmetti se sut oli :D Uugh. Mitä mun kierrolle oikeen tapahtu yhtäkkiä.. :rolleyes: o_O
 
Hei, voi täällä on ihania plussia ❤❤❤ Onnea ihan jokaiselle❤❤❤
olen pitänyt pidemmän tauon kun ei vain ole tärpännyt ja halunnut hetkeksi jopa unohtaa koko asian kun 10 kk jo yritetty.... toki moni on yrittänyt paaaljon pidempäänkin mutta kyllä tää tuntuu jo niin pitkältä ajalta.....jälleen kerran silti olen toiveikas ja minulle voisi päivittää kp 17 ja dpo 3 .
 
Onnea plussasta!

Kysymys tähän liittyen, minkä ootte kokeneet parhaaksi raskaustestiksi? Jospa tässä vielä itellekkin pian tulis tarve testailla.
Mulle oli kyl ihan PCn liuska. Moni testasin ja monilla sai viivanpaikkoja ja PCllä ei kyl kertaakaan. Näytti mulla raskaudenkin jo ennen herkkiä testejä ja oli muutenkin hyvä
 
.ihanaa Varovaiset onnittelut. Mulla on kaapissa edelleen samallainen CB samoilta dpoilta ja aikalailla sama vahvuuskin Perässä vaan sieltä mukaan kesäkuisiin!
Kiitos!
Täytyy hetki vielä malttaa, testailen huomisen ja to.vielä, sit täytyykin soittaa klinikalle jos silloin vielä plussaa näyttää. Hyvältähän tää kyllä vaikuttaa, meinaa vähän väliä itkettää et onko tää ees tottakaan :love:
Mies on aivan täpinöissään niin koitan ees ite pitää jotenkin jalat maassa:D
Ps.
Ootko muuten jo käynyt ultrassa ja miten muuten sujuu? Onks pahoinvoinnit jo löytäneet perille?:whistle:
Muoks. Ja muillekim kiitos myötäelämisestä ja viesteistä, on tää ihana paikka❤
 
Nuorena äidiksi
Täällä kokwiltiin tänään onnea, mutta ei, negatiivinen. Ehkä mä sit yritän ensviikon puolella seuraavan kerran kun sillo olis menkkojenki aika.. (pliis, don't start)

JÄNNÄÄ!!
NUKUIN tänään melkein koko aamupäivän. Ei millään jaksanut herätä. Tajusin vasta et perkele mitä kello on ku mies tuli töistä kahden aikaa. Hups :'D
 
Onko täällä ketään, jolla painoindeksi näyttää n. 30 eli on ylipainoa? Lääkäri käskee vaan laihduttaa, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty, koska on kilpirauhasen vajaatoiminta. Miten gynet tai lapsettomuushoidoissa on suhtauduttu ylipainoon?
Mulla painoindeksi 30. Tiedän, että painonpudotus olisi hyväksi, mutta kilot eivät vaan helpolla lähde. Liikun aktiivisesti pari kertaa viikossa salilla ja 4-5 kertaa viikossa n. 5 km lenkki. En koe itse olevani millään lailla lihava, pidän siitä että mulla on rinnat ja takapuoli sekä varsin kapea vyötärö. Tuntuu et kaikki paino onkin tuolla persuuksissa :'D

Hoidoissa ollaan oltu jo pitkään, eikä painosta ole juuri puhuttu. Kerran tokastu että tärkeää on terveelliset elämän tavat. Lihoin pillereiden lopettamisen jälkeen 10 kg :eek: Nyt siis menossa ivf:ään julkisella puolella.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89

Yhteistyössä