Toiveissa vauva 2021

vierailija
@Vaisuli Mitäs ihmeen touhua tuo on ollut sairaalalta? :O Miksi rypäleraskauden jälkeen joutuu odottamaan raskautumisyritysten kanssa? Kohdunulkoisessa osa potilaista saa lääkettä, minkä vuoksi on odoteltava useampi kuukausi, mutta saako rypäleraskaudessa myös?
Ihan oikein lääkärit ovat tehneet.

Rypäleraskaudessahan vaarana mm. istukkasyöpä jos sitä ei hoida, sekä sitä hoidetaan myös solunsalpaajilla ja kaavinnalla.

Tunnen ihmisen kenellä oli yli vuoden tauko lapsen yrittämisessa rypäleraskauden jälkeen, hänellä vaan ei millään meinannut lakata se "rypäleen" kasvaminen, vaan hcg laski aina ja lähti uudelleen nousemaan. Lopulta kaavinnan ja sytojen jälkeen hän sai "puhtaat paperit" ja varoajan jälkeen hän sai alkaa yrittää ja Onneks hän raskautui ekasta kierrosta ja sai identtiset kaksoset :) tässähän on vaarana uusiutua, ja voi tulla myös keskenmenon tai synnytyksen jälkeen. Kamala juttu.

Moikka!

Viimeinkin työmatka ohi!

Onnea plussailijoille!

Ja uusille tervetuloa!

Kamalalta kuulostaa tuo ruotsalais, toivottavasti uusi plussa olisi normaali!

Mut voi kirjata piinailijoihin, dpo 4 flown mukaan. Saatiin talletettua vain -4, eli sen suhteen ei näytä hyvältä tää kierto.

Tein viime viikolla ovistestit to,pe ja la ja vain pe oli positiivinen. Eikö kaksi päivää pitäisi näkyä näissä ovistesteissä? (Testi oli RSFU)

Sen suhteen ehkä saattais tässä kierrossa ollakin mahis!

Eiliseltä lähtien rintoja on kuumottanut todella oudosti. Tein tänään testin,täysi nega.

Moikka!

Viimeinkin työmatka ohi!

Onnea plussailijoille!

Ja uusille tervetuloa!

Mut voi kirjata piinailijoihin, dpo 4 flown mukaan. Saatiin talletettua vain -4, eli sen suhteen ei näytä hyvältä tää kierto.

Tein viime viikolla ovistestit to,pe ja la ja vain pe oli positiivinen. Eikö kaksi päivää pitäisi näkyä näissä ovistesteissä? (Testi oli RSFU)

Eiliseltä lähtien rintoja on kuumottanut todella oudosti. Tein tänään testin,täysi nega.
Siis rypäleraskaus!

Nyt seuraavat 7 pvä on piinaavat. Kuukautiset pitäis viikon päästä alkaa. Mulla on tänään kahvi tehnyt huonon olon. Ja Plussa kierroissa se on ollut eka oire. Esikoista odottaessa en voinut kahvia juoda ollenkaan. Äsken iski huono olo. Toivottavasti tää olisi plussaa enteilevä.
Samoissa mennään, mulla pitäis kk alkaa ensi viikon perjantaina. Tänään dpo6 ja on menkkamaisia kipuja ja nivusia vihloo. Menkkakipuja mulla on aina vain just menkkojen ekat 2pv. Toivokaamme plussaa :)

Moikka!

Viimeinkin työmatka ohi!

Onnea plussailijoille!

Ja uusille tervetuloa!

Minulla ei näytä plussaa kuin sen vuorokauden ehkä, joskus huvikseen testailen. Ensimmäisestä ovisplussasta lasketaan, että seuraavan päivänä on ovulaatio eli dpo 0. Jos viime pe näytti sinulla plussaa, niin periaatteessa voisi olla nyt dpo 6 jo? Todellisuudessahan voi vähän vaihdella kuinka nopeaa tulee, riippuen miten sen oviksen saanut kiinni. Toivotaan, että siittiöt ovat jaksaneet elää :)

Inssi takana, olipa muuten kivulias toimenpide, onneksi en tiennyt tätä etukäteen :D Kovasti piti suoristella kohdunkaulaa ja kohtua kaikenlaisilla välineillä joita en onneksi nähnyt. Mutta siittiöissä oli hyvä pesutulos ja mulla oikein hyvä limakalvo, kolmikerroksinen ja 10mm. Munasolu oli irronnut, kivuista päätellen samana aamuna! Sairaalan lääkäri totesi, että heillä tehdyn väitöskirjan mukaan inssin onnistumisen kannalta ei ollut eroa siinä, oliko munasolu jo irronnut vai vasta irtoamassa inssiä tehdessä. Aika mielenkiintoista!

Inssi takana, olipa muuten kivulias toimenpide, onneksi en tiennyt tätä etukäteen Kovasti piti suoristella kohdunkaulaa ja kohtua kaikenlaisilla välineillä joita en onneksi nähnyt. Mutta siittiöissä oli hyvä pesutulos ja mulla oikein hyvä limakalvo, kolmikerroksinen ja 10mm. Munasolu oli irronnut, kivuista päätellen samana aamuna! Sairaalan lääkäri totesi, että heillä tehdyn väitöskirjan mukaan inssin onnistumisen kannalta ei ollut eroa siinä, oliko munasolu jo irronnut vai vasta irtoamassa inssiä tehdessä. Aika mielenkiintoista!
Hyvältä kuulostaa! ❤ Muistatko paljon siittiöitä oli pesun jälkeen? Kiitos kun kerroit tuosta tutkimuksesta. Meillä inssit tehty ennen ovulaatiota, mutta kivut tulleet hyvin pian ja näyttänyt ultrassa siltä, että puhkeamaisillaan. Limakalvo ollut 7-8mm. Kaksi inssiä tosiaan takana ja vielä yksi yritys, toivottavasti ensi kierrossa!

@minttuni A+B liikkuvia oli 11,1 miljoonaa, lääkäri sanoi että hyvä tulos. Muutenkin miehen näyte oli tällä kertaa hyvä, viimeksi oli vähän alentunut liikkuvuus. Lisäksi inssin tehnyt lääköri ihmetteli suuresti, miten minulla diagnosoitiin mitään ovulaatiohäiriötä, kun kerroin että kierrot yleensä 30-35pv ja ovulaatiotestit positiivisiä. Samaa mäkin kyllä ihmettelen. Tilanne siis nyt se että mitään vikaa ei ole.. Jos tästä ei tärppää niin ei varmaankaan jatketa nyt mitään hoitoja ainakaan hetkeen. Kaksi raskautta kuitenkin takana, eli tuntuu vähän hassulta hoitaa jotain ongelmaa, jota ei periaatteessa ole. Toki onhan inssissä paremmat mahdollisuudet kuin kotona, mutta halusin tän hoidon lähinnä siksi kun miehellä oli alentunut liikkuvuus ja mulla piti olla pco. Kumpaakaan ei nyt ole :D

Inssi takana, olipa muuten kivulias toimenpide, onneksi en tiennyt tätä etukäteen Kovasti piti suoristella kohdunkaulaa ja kohtua kaikenlaisilla välineillä joita en onneksi nähnyt. Mutta siittiöissä oli hyvä pesutulos ja mulla oikein hyvä limakalvo, kolmikerroksinen ja 10mm. Munasolu oli irronnut, kivuista päätellen samana aamuna! Sairaalan lääkäri totesi, että heillä tehdyn väitöskirjan mukaan inssin onnistumisen kannalta ei ollut eroa siinä, oliko munasolu jo irronnut vai vasta irtoamassa inssiä tehdessä. Aika mielenkiintoista!
Mun tärppihän tuli kans muutama hetki aiemmin alkaneesta ovulaatiosta ja 7miljoonaa pestyä siittiöitä.. mulla tosin ei koskaan satu inssit ja ne on tehty jopa pehmeällä katetrilla. Mut ihmisten rakenteet on nii yksilöllisiä. Tsemppiä! ♥

Dpo 11

One step 25 herkkyinen. Punainen haamu, vahvempi kuin eilen vastaavalla testillä. (näköjään kuvassa ei näy kokonaan viiva :/)
Lisäksi ya kasettitestiin 20 herkkyiseen sain hyvin hyvin haalean haamun, ei tarttunut ees kameraan hyvin. Rfsu näytti samanlaista ku eilen.
Jotenkin olisin jo odottanut suurempaa vahvistumista. :rolleyes:
Mutta toisaalta haamulainen on ees sen nano-osan vahvistunut.
Vielä on tosi varhaiset päivät, joten toivoa on hyvinkin❤

Ihan oikein lääkärit ovat tehneet.

Rypäleraskaudessahan vaarana mm. istukkasyöpä jos sitä ei hoida, sekä sitä hoidetaan myös solunsalpaajilla ja kaavinnalla.

Tunnen ihmisen kenellä oli yli vuoden tauko lapsen yrittämisessa rypäleraskauden jälkeen, hänellä vaan ei millään meinannut lakata se "rypäleen" kasvaminen, vaan hcg laski aina ja lähti uudelleen nousemaan. Lopulta kaavinnan ja sytojen jälkeen hän sai "puhtaat paperit" ja varoajan jälkeen hän sai alkaa yrittää ja Onneks hän raskautui ekasta kierrosta ja sai identtiset kaksoset :) tässähän on vaarana uusiutua, ja voi tulla myös keskenmenon tai synnytyksen jälkeen. Kamala juttu.
Tarkoitin sitä, kun aluksi antoivat luvan yrittää, kunnes huomasivat tehneensä virheen liian aikaisella luvalla. :( Loput rehellisiä kysymyksiä.

Hurja tuo rypäleraskaus. Täytyy lukea asiasta lisää. Edellisen keskeytymisen jälkeen tuntuu, että ei vastaavia iskuja edes jaksaisi. Voimia kaikille, jotka sen kanssa joutuvat tai ovat joutuneet kärsimään!

Täältä kirjoittelen muutaman päivän tauon jälkeen, eli kp6 menossa.. Ovista en tikuttele enkä metsästä. Joka päivä tai joka toinen päivä taktiikalla mennään tässäkin kierrossa, vähän töiden ja muiden menojen ehdoilla :) Tarkoitus kuitenkin ois, että "projektinkin" aikaan ois kivaa ja mielekästä ;) Ens viikko ois töistä lomaa, eli ihan hyvät saumat sen suhteen päästä hommiin. Eipä tässä mitään kerrottavaa oikeestaan ole, odottavan aika on pitkä :D Päivät sais kulua nopeammin... Jännäilen täällä teidän muiden puolesta, tälleenhän ne päivät juoksee omiin piinapäiviin asti

Heeeei, pakko tulla heti päivittämään. Mikä helpotus! Positiivinen ovistesti vihdoin! Pelkäsin, että tätä ei tapahtuisi ja olin jo todella maassa nyt illalla. Aamun testi oli kunnolla nega vielä.

Olin koko alkukierron esimerkillisen zen, mutta kun ovulaatiota ei kuulunut, niin rupesi ihan tosissaan pelottamaan, että tässä on jo menopaussi korjaamassa ja jään ikuisesti lapsettomaksi.

Mies ei ollut järin innostunut vuodatuksestani - että pitikin heti sen perään vihdoin saada tuo positiivinen testi. Nyt on hieman lepyttelyä tehtävänä tälle illalle. :D

https://aijaa.com/f9K9nW

Oliks rfsu herkkä testi kova viivanpaikkojen antaja?
Omien laskelmien mukaan dpo6 (joo en tajua miks pissin tikkuun täs vaihees, vaik just lupailin, et ens viikol :D) tämmöset viivat ei oo kyl yhtään kivoja, jos ei mitään merkkaa.. eikä varmaan merkkaa näin aikaisil päivil!

https://aijaa.com/hjSyUp tässä kontrastit säädetty..

Viimeksi muokattu:
Omien laskelmien mukaan dpo6 (joo en tajua miks pissin tikkuun täs vaihees, vaik just lupailin, et ens viikol ) tämmöset viivat ei oo kyl yhtään kivoja, jos ei mitään merkkaa.. eikä varmaan merkkaa näin aikaisil päivil!

Onks mitään mahdollisuutta et ovis olis ollut aiemmin? Tuo rfsun herkkö ei mulla ainakaan ollut herkkä vaan PC liuska jopa herkempi. Plussaltahan tuo näyttää!

• Tykkää
Reactions: Vehkis ja inasofia
Onks mitään mahdollisuutta et ovis olis ollut aiemmin? Tuo rfsun herkkö ei mulla ainakaan ollut herkkä vaan PC liuska jopa herkempi. Plussaltahan tuo näyttää!
No on se toki mahdollista, mut varma en voi olla..tai en usko..
Mul on tuol testi arsenaali odottamassa. On apteekin testejä, apteekkarin, pc ja cb :D testailen sunnuntaina uusiks ehkä pc...
Piinapäivät on kamalia!

• Tykkää
Reactions: Vehkis
Omien laskelmien mukaan dpo6 (joo en tajua miks pissin tikkuun täs vaihees, vaik just lupailin, et ens viikol :D) tämmöset viivat ei oo kyl yhtään kivoja, jos ei mitään merkkaa.. eikä varmaan merkkaa näin aikaisil päivil!

@Aniaj mun mielestä kans näyttää haamuplussalle. Oli pakko kans tehä ite sama testi aamulla, ja toi sun kuvan viiva ihan samanlainen ku mulla. Aikaisilla dpo:lla tosin sulla tullu jo noin vahva viiva. Toivotaan, et se olis oikee viiva eikä viivanpaikka. Mulla se samanlainen tuli alle minuutissa testin tekemisestä.

@sabs kuulostaa kyllä hyvältä siittiömäärä! Meillä insseissä ollut pesun jälkeen 7 miljoonaa ja 1 miljoonaa. Tällä hetkellä myös meillä selittämätön lapsettomuus. Aiemmin ollut mulla häikkää ovuloinnissa ja miehellä alentunut liikkuvuus ja määrä. Nyt jonkin aikaan ollut viitearvoissa, mut tuo edellinen inssissä tosiaan huono tulos, mut toisaalta liian lyhyt pidättäytymisaika. Nyt taisi käydä edellisessä kierrossa niin, että lugesteronin avulla luteaalivaihe piteni 15 vuorokauteen, kun ilman lääkkeitä 10 vrk. Kierto ollut todellisuudessa jo pidemmällä, mutta limis ei ehtinyt kasvaa tarpeeksi. Ovis tuli periaatteessa ihan normaaliin aikaan, jos vuoto olis alkanut silloin kun sen olis ns. pitänyt alkaa. Outo selostus ehkä, mut toivottavasti saatte kiinni. Toki ei ole varmuutta, arvailua vaan. Nyt en lugeja ota, niin toivottavasti kierto menee normaalisti sit loppuun. Ja samat lääkkeet vielä seuraavaan inssiin, kun ne kuitenkin toimineet ja ei pahoja oireita ole tullut. (y) Ja sitten tuleekin taukoa ja periaatteessahan pitäis luomuna onnistua.. mutta ehkä on joku muu syy, mitä ei vaan vielä tiedetä?

@Aniaj mun mielestä kans näyttää haamuplussalle. Oli pakko kans tehä ite sama testi aamulla, ja toi sun kuvan viiva ihan samanlainen ku mulla. Aikaisilla dpo:lla tosin sulla tullu jo noin vahva viiva. Toivotaan, et se olis oikee viiva eikä viivanpaikka. Mulla se samanlainen tuli alle minuutissa testin tekemisestä.
Toivotaan, et merkkais kummallekkin pysyvää ja vahvistuvaa plussaa! :) Vähän epäilen tätä omaa viivaani, mut aika sen näyttää oliko vaiko eikö.

• Tykkää
Reactions: KirJoh89
Omien laskelmien mukaan dpo6 (joo en tajua miks pissin tikkuun täs vaihees, vaik just lupailin, et ens viikol ) tämmöset viivat ei oo kyl yhtään kivoja, jos ei mitään merkkaa.. eikä varmaan merkkaa näin aikaisil päivil!

Mä näen kyllä toisen viivan

Yhteistyössä