Toiveissa vauva 2021

Huh olipas outo tanssitunti. Kauheaa painetta alavatsalla ja ikävä tanssia sen vuoksi. Paljon tehtiin lattiasarjoja nii mahallaankin piti pyöriä. Tänään on muuten ollut tosi vetistä valkovuotoa ja yllättävän paljon. Mä kans pohdin kovasti koska uskaltaisin testata. Ei nyt viel muutamaan päivään ainakaan :D mä en tiiä yhtään mikä kp tai milloin pitäisi menkat alkaa päässä vaan dpot ja lääkärin testipäivä :D
 
Huh olipas outo tanssitunti. Kauheaa painetta alavatsalla ja ikävä tanssia sen vuoksi. Paljon tehtiin lattiasarjoja nii mahallaankin piti pyöriä. Tänään on muuten ollut tosi vetistä valkovuotoa ja yllättävän paljon. Mä kans pohdin kovasti koska uskaltaisin testata. Ei nyt viel muutamaan päivään ainakaan :D mä en tiiä yhtään mikä kp tai milloin pitäisi menkat alkaa päässä vaan dpot ja lääkärin testipäivä :D
Kuulostaa kyllä todella vahvasti siltä, että ois tärppi käynyt! Paljon peukkuja täältä, että niin on <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Tiukuna
Me mennään aika samoilla päivillä, täällä kp 22.Milloin sinulta on kierukka poistettu? Minulta huhtikuussa. Kierrot on vaihdellut 24-28 välillä nämä kierrot mitä kerinnyt olla. Täälläkin testi odottaa kaapissa. Viime kierto oli 25 päivää, tekisi mieli tehdä testi kp 26,mutta katsellaan, voi olla että vuoto ehtii alkamaan ennen testaamista. Täällä luulin jo tänään, että vuoto alkaa kun lorahteli, mutta taitaakin olla hiivatulehdus.
Minulta poistettiin kierukka vasta elokuun 13, sen jälkeen on ollu tyhjennysvuoto ja yhdet kolme päivää kestäneet menkat. Eka kierto oli 24päivää siis.
 
Siis eikö kaupoissa ole nykyään enää ovistestejä myynnissä?! Oon nyt parista ässästä ja yhdestä k-marketista tsekannu missä yleensä ollut, mut no more Mä epäilen, että empä oo tässäkään kuussa ovuloinut. Kp13 gynellä ei näkynyt vielä mitään isoa follikkelia, ei oo myöskään kipuja ollut. Plääh aika nopsaa varmaan saa käydä pyytämässä letrot avuksi, niillä + pregnyl tärppäs viimeksi kuopun kun ovulointi oli sillonkin vähän kysymysmerkki, todnäk ei ainakaan joka kk. Ärsyttää kyllä, kun tuntuu että kroppa hidastelee koko ajan enemmän ja enemmän, mut toki, onhan sitä ikääkin koko ajan enemmän
Meil oli ihan cittaristakin loppu, oisko joku tuotanto vaikeus tms. :D
Mä tilasin sit netistä:X3:
 
Huh olipas outo tanssitunti. Kauheaa painetta alavatsalla ja ikävä tanssia sen vuoksi. Paljon tehtiin lattiasarjoja nii mahallaankin piti pyöriä. Tänään on muuten ollut tosi vetistä valkovuotoa ja yllättävän paljon. Mä kans pohdin kovasti koska uskaltaisin testata. Ei nyt viel muutamaan päivään ainakaan mä en tiiä yhtään mikä kp tai milloin pitäisi menkat alkaa päässä vaan dpot ja lääkärin testipäivä
Ai juku miten jännittää sun puolesta! Kyllä hyvältä kuulostaa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Toive23 ja Tiukuna
Kysymys aspiriinia käyttäneille, kuinka kauan ootte syönyt sitä ovulaation jälkeen? Mä oon syönyt nyt ovulaation jälkeen dpo 8 asti, tänään dpo 9, pitäiskö vielä jatkaa vai lopettaa? En jaksa nyt kirjautua tänne vielä, mutta ajatuksissa on tulla mukaan keskusteluun. Meillä jo yli 1.5 v yritystä takana, nyt ekaa kertaa aspiriini huvikseen kokeilussa (ovulaatiossa ei ole tutkimusten mukaan vikaa, mut kenties munasolujen laadussa) Kiitos jos joku ehtii vastaamaan
Mää söin plussaan saakka ja pari päivää yli. Sit lopetin nyt 8+0 :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Olisko hemoraginen kysta. Mulla oli semmoinen toissa kierrossa ja oli sit viel viime kierrossa mut ei enää tässä. Ihan vaarattomia mun lääkärin mukaan ja hiipuu itsestään. Mun lääkäri sanoi et johtuu siitä et follikkeli on kasvanut mut ovulaatio jäänyt tapahtumatta. Mulla oli siin kierrossa ollut kaks follikkelia nii toinen oli vaan puhjennut.
Saattoipa hyvinkin olla tuon niminen, tuli taas niin paljon uutta tietoa käynnillä, et kaikkea ei voi muistaa.

Lääkäri siis tosiaan sanoi, et ei ole vaarallinen eikä yleensä aiheuta toimenpiteitä. Sanoi myös et yleensä kontrolloidaan kolmen kuukauden päästä, mutta arveli sen minun olevan niin nestemäisen näköinen, että hyvällä tuurilla poistuu jo kuukauden sisään.. Koska toivoin hoitojen alkavan mahdollisimman pian, niin otti kontrolli käynnille, jo kuukauden päähän :)
 
Mun nuorempi lapsi herätti mut aamuyöllä, ja jostain syystä päätin tehdä ovistestin kun sain lapsen takas sänkyyn. Testi ylläti täysin ja näytti hymynaamaa. Mutta sitten tuli mieleen, että voikohan ovistesti näyttää selkeää plussaa koska mulla oli tuo keskenmeno? Km alkoi kunnolla vuotamaan yli 2 viikkoa sitten. Oletteko testailleet ovistestejä kun ootte saaneet raskaustestiin plussan? Onko tullut selkeitä plussia?
Tietenkin itse mieluummin haluaisin toivoa, että nyt mulla on ovis, ja tein testin koska meille kuuluis tärpätä uusiksi heti tästä kierrosta :D
 
@wbä Mä olen saanut alkuraskaudessa super vahvat viivat ovistestiin eli jos sulla on vielä raskaushormonia kehossa niin voi johtua siitä. Mulla on myös näyttänyt raskaustesti plussaa vielä 2vko keskenmenon jälkeen, mutta toihan riippuu tosi paljon siitä paljonko hormonia ollut alun perin, onko tyhjentynyt heti täysin ja kai se hormonitason laskukin riippuu henkilöstä. Mutta jos sulla on raskaushormonit nopeasti poistuneet niin vois se olla myös oikeasti lh-huippu. :)
 
Tutkin itse tuota ovistestiasiaa. Testin ohjeissa sanotaan, että niitä ei pitäisi käyttää jos on ollut hiljattain raskaana. Mikä lie aika tuo hiljattain sitten onkaan... Ja että raskaana ollessa nuo voi näyttää hyvin selvää plussaa, mutta en löytänyt tietoa kuinka kauan raskauden jälkeen tuo plussa voi näkyä. Eli mitenkään en voi tietää kummitteleeko vielä edellinen raskaus vai ovuloinko. Varmuuden vuoksi keskeytin miehen etätyöpäivän
 
@wbä Mä olen saanut alkuraskaudessa super vahvat viivat ovistestiin eli jos sulla on vielä raskaushormonia kehossa niin voi johtua siitä. Mulla on myös näyttänyt raskaustesti plussaa vielä 2vko keskenmenon jälkeen, mutta toihan riippuu tosi paljon siitä paljonko hormonia ollut alun perin, onko tyhjentynyt heti täysin ja kai se hormonitason laskukin riippuu henkilöstä. Mutta jos sulla on raskaushormonit nopeasti poistuneet niin vois se olla myös oikeasti lh-huippu. :)
Kiitos kokemuksista! Harmi ettei mulla oo nyt raskaustestejä :/ Kerkesin raskausviikolle 9+0, joten varmaan hcg oli melko korkea. Mutta pidän sormet ristissä ovulaation puolesta :)
 
Heippa täältä!

Lämpimät onnittelut plussanneille ja onnea matkaan! Pahoittelut pettymyksiä kohdanneille <3 En uskalla lukea tarkemmin vielä teidän viestejä kun oma asia on vielä niin kesken ja kipeä.

Viime keskiviikkona oli tosiaan se toimenpide jossa pistettiin punktioneulalla vatsan läpi metotreksaattia suoraan raskauspussiin. Toimenpide meni hyvin ja suuret järjestelyt oli tehty vuotoriskin vuoksi. Mieltä lämmitti erityisesti aivan ihanat lääkärit jotka tätä asiaa hoitivat ja kaikki puhui siihen malliin, että kaikkemme tehdään, että kohtu säästyy ja raskaus olisi vielä joskus mahdollinen.

Tänään kävin sitten kontrollissa. Siellä se pieni vielä köllötteli. Syke ja kasvu oli loppuneet toimenpidepäivään. Nyt pitää odotella vielä hcg vastausta. Mahdollisesti saan vielä yhden metotreksaatti annoksen lihakseen. Tosi pitkä seuranta edessä, jos kohtu ei nyt itse hoksaa alkaa raskausmateriaalia poistamaan. Lääkäri puhui jopa VUODESTA! Kun odotellaan vaan, että raskaus liukenee lääkkeen voimasta elimistöön. Kirurgisia toimenpiteitä vältellään viimeiseen asti, että kohtu säilyisi mahdollisimman koskemattomana. Ja onhan niissä leikkauksissa aina vaarana se kohdun menetyskin. Voi että toivon minulla olevan edes jotain tuuria tässä. Tuntuu tosi raskaalta epätietoisuus ja odottelu kun ei voi oikein kohdistaa ajatuksia edes tulevaisuuteen ja mahdolliseen uuteen yritykseen.

Henkinen vointi on tosi vaihteleva. Välillä itkettää surusta ihan hirveästi, mutta helpottavasti. Välillä itkettää ahdistuksesta ja pelosta. Välillä ei tunnu oikein miltään. Lisäksi hormonit ja sytostaatti väsyttää aivan kamalasti ja sekin tietenkin saa mielen matalaksi.

Sitä oon vaan ajatellut, että jos vielä joskus se vauva saadaan, niin sitten kaikki tämä saa merkityksen. Koska kyllähän aina sen syntyvän lapsen kohdalla tulee se olo, että se olit juuri sinä jonka kuuluikin tulla meidän perheeseen.
 
Letroja ja Gonalia vois käyttää samassa kierrossa, mut en tiedä kuinka moni lääkäri sitä toteuttaa. Jos en olis plussannut, niin seuraavassa kierrossa olisin ensin syöny Letroja ja sit hoitoa olis jatkettu Gonalilla, jos follit ei olis kasvanu tarpeeks. Mut oikeessa olet, että yksistään Letrojen käyttö on vähän tuuripeliä ja mun mielestä niitä ei gynejen pitöis liian pitkään syöttää, jos tulosta ei tule, kun kerran muitakin vaihtoehtoja on.
Meillä menty nyt kaksi kiertoa (tai toinen siis nyt meneillään) siten, että aluksi letrot 2,5 mg ja 5mg vuoropäivin kp 3-7. Tämän jälkeen ultra. Viime kierrossa jatkettiin Gonal-f pistämisellä, koska munarakkuloita ei ollut kypsymässä ja limakalvokin liian ohut. Gonalilla saatiin molemmat paremmiksi ja Pregnylillä irroitus. Tässä kierrossa johtofolli löytyi, mutta limakalvo jäi ohueksi, joten ultran jälkeen Bemfolan pistämistä pari päivää, jonka jälkeen Pregnyl. Ollaan julkisella hoidossa. Toivottavasti tästä nyt tärppäisi!

Muoks. minulla on siis monirakkulaiset munasarjat ja tod.näk. pco tai pcos tosin virallista diagnoosia ei ole. Tämän vuoksi ei varmaan mennä pelkillä pistoshoidoilla, koska siinä voisi olla liian iso riski, että lähtee liian monta munakkulaa kypsymään. Nytkin pistetään hyvin pieniä annoksia.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Tutkin itse tuota ovistestiasiaa. Testin ohjeissa sanotaan, että niitä ei pitäisi käyttää jos on ollut hiljattain raskaana. Mikä lie aika tuo hiljattain sitten onkaan... Ja että raskaana ollessa nuo voi näyttää hyvin selvää plussaa, mutta en löytänyt tietoa kuinka kauan raskauden jälkeen tuo plussa voi näkyä. Eli mitenkään en voi tietää kummitteleeko vielä edellinen raskaus vai ovuloinko. Varmuuden vuoksi keskeytin miehen etätyöpäivän
Tulkitsisin tilannetta samoin. Saattaisi olla että ovuloit, mutta saattaa myös olla jäänteitä edellisestä huipusta tai keho saattaa myöskin keskenmenon jälkeen yrittää ovulaatiota, siinä kuitenkaan ihan täysin onnistumatta. Parasta kaiketi suhtautua ovulaation mahdollisuuteen just niinkuin olet tehnytkin :)
 
Heippa täältä!

Lämpimät onnittelut plussanneille ja onnea matkaan! Pahoittelut pettymyksiä kohdanneille <3 En uskalla lukea tarkemmin vielä teidän viestejä kun oma asia on vielä niin kesken ja kipeä.

Viime keskiviikkona oli tosiaan se toimenpide jossa pistettiin punktioneulalla vatsan läpi metotreksaattia suoraan raskauspussiin. Toimenpide meni hyvin ja suuret järjestelyt oli tehty vuotoriskin vuoksi. Mieltä lämmitti erityisesti aivan ihanat lääkärit jotka tätä asiaa hoitivat ja kaikki puhui siihen malliin, että kaikkemme tehdään, että kohtu säästyy ja raskaus olisi vielä joskus mahdollinen.

Tänään kävin sitten kontrollissa. Siellä se pieni vielä köllötteli. Syke ja kasvu oli loppuneet toimenpidepäivään. Nyt pitää odotella vielä hcg vastausta. Mahdollisesti saan vielä yhden metotreksaatti annoksen lihakseen. Tosi pitkä seuranta edessä, jos kohtu ei nyt itse hoksaa alkaa raskausmateriaalia poistamaan. Lääkäri puhui jopa VUODESTA! Kun odotellaan vaan, että raskaus liukenee lääkkeen voimasta elimistöön. Kirurgisia toimenpiteitä vältellään viimeiseen asti, että kohtu säilyisi mahdollisimman koskemattomana. Ja onhan niissä leikkauksissa aina vaarana se kohdun menetyskin. Voi että toivon minulla olevan edes jotain tuuria tässä. Tuntuu tosi raskaalta epätietoisuus ja odottelu kun ei voi oikein kohdistaa ajatuksia edes tulevaisuuteen ja mahdolliseen uuteen yritykseen.

Henkinen vointi on tosi vaihteleva. Välillä itkettää surusta ihan hirveästi, mutta helpottavasti. Välillä itkettää ahdistuksesta ja pelosta. Välillä ei tunnu oikein miltään. Lisäksi hormonit ja sytostaatti väsyttää aivan kamalasti ja sekin tietenkin saa mielen matalaksi.

Sitä oon vaan ajatellut, että jos vielä joskus se vauva saadaan, niin sitten kaikki tämä saa merkityksen. Koska kyllähän aina sen syntyvän lapsen kohdalla tulee se olo, että se olit juuri sinä jonka kuuluikin tulla meidän perheeseen.
Itku tuli, kun viestiäsi luin. Tsemppiä jatkoon ja toivon, että asiat menevät niin hyvin, kuin vaan tuossa tilanteessa voi mennä! <3<3
 
  • Rakkaus
Reactions: Töppönen_

Yhteistyössä