Toiveissa vauva 2021

Tuttuja tuntemuksia @Tiukuna, mulla alkaa testipäivän lähestyessä aina enemmänkin pelottaa se negatiivinen ja pettymyksen kohtaaminen, onneksi niistäkin selviää❤ Toivottavasti kuitenkin unettomuus ja heräilyt nyt olisikin merkki raskaudesta (y):)
Enkä usko et vaikuttaa millään lailla kiinnittymiseen, tsempit sinne❤

On vielä.
Tuossa kalenteria katsoessa huomasin että tuleva testipäivä on lokakuussa loppupuolella... ja kuinka ollakaan viime vuoden lokakuussahan tein onnellisesti plussatestin, vaikkakin se päättyi huonosti ja toi tullessaan mulle nämä ongelmat...tällöinkin se kyytiläinen tarttui mukaan meidän ollessa matkalla, kumpa nytkin ja pysyis loppuun asti❤

Ps. Eilen vielä toivo hukassa, tänään näistä mun teksteistä alkaa jo itekin huomaavan että kyllä tää taas tästä. Jostain tää taistelutahto saapui, onko se tää palsta, muut samassa tilanteessa, vertaistuki...varmaan ainakin osa syy, kiitos siitä❤❤
Yk 16 tai jotain sinnepäin!:devil:
 
Kun yritettiin toista, ni mulla oli oviskivut usein samana päivänä kuin ovisplussa. Nyt oon kipuillu ennen ovisplussaa, mitä tossa jo aiemmin kummastelin. Pidetään peukkuja, että raskaustestiin tulee samanmoiset viivat!
Tää on kyllä jännä ku yleinen ohje on ovisplussa ja siitä 1-2 päivää ovikseen, kuinka monta ovulaatiota meneekään ohi tällä ohjeella, jos ei oo oviskipuja. (Tosin vauvakuumeilijat on jo siihen mennessä varmasti ennakkoon jo talletellut :LOL: )
Mulla kans tulee kipuja ennen ovista(kasvukipuja, yleensä molemmin puolin). Mutta oviskipu onkin sitten nämä kivut kertaa 100.
Tärinäkipu on pahin, kun tuntuu kävellessäkin. Yleensä kestää 1-2 tuntia se pahin, ja sen jälkeen laantuu, ja pari päivää vielä hentoa kipua. Ilmeisesti toisilla ovulaatio voi aiheuttaa pienen sisäisen verenvuodon joka aiheittaa kipua munasarjojen ympäristössä. Näin mulle gyne joskus selitti, kun ihmettelin kovia ovulaatiokipuja.


Nyt vaan pitäs keskittyä johonkin muuhun, nii menis piinapäivät nopeampaa :D
 
@Alinna86 ja @minttuni Täällä myös ens ma ultra! :D Letrot alkoi tänään, jännittää päästäänkö ekaan inssiin oikeasti ehkä ensi viikolla. Mulla on pitkähkö kierto joten vähän epäilyttää saako nää letrot munasarjoihin vipinää kun pienellä annoksella aloitettiin. Tiedättekö te, että jos tuolloin kp10 follikkelit ei ole kasvaneet tarpeeksi niin onko enää mitään tehtävissä vai muutetaanko annosta vasta seuraavaan kiertoon?
 
@Alinna86 ja @minttuni Täällä myös ens ma ultra! :D Letrot alkoi tänään, jännittää päästäänkö ekaan inssiin oikeasti ehkä ensi viikolla. Mulla on pitkähkö kierto joten vähän epäilyttää saako nää letrot munasarjoihin vipinää kun pienellä annoksella aloitettiin. Tiedättekö te, että jos tuolloin kp10 follikkelit ei ole kasvaneet tarpeeksi niin onko enää mitään tehtävissä vai muutetaanko annosta vasta seuraavaan kiertoon?
Hienoa, että sielläkin ekaan inssiin meno! En osaa sanoa varmasti, mutta ymmärtääkseni jotkut lääkkeet voivat saada nopeitakin tuloksia aikaan. Minulla letrot, yksi tabletti kp 3, 5 ja 7. Aiemmin ollut ovuloimattomuutta, mutta kevään aika ultratessa huomattu, että aivan normaalilta näyttää. Ehkä lääkäri ajattelee, että pienikin annos voi antaa tarvittavaa buustia sinulle. Tiedätkö tuleeko sinulla ovulaatio pitkästä kierrosta huolimatta?
 
@minttuni Toivotaan että todennäköisyydet on teidän puolella ja tää on teidän tärppikierto! Okei, mullakin yks tabletti (2,5mg) kierron päivinä 3-7. Lisäksi mulle tulee irrotuspiikki. Ovistesteihin saan melkein aina plussaa ja verikokeilla ja ultrallakin todettu tapahtuneen mutta lääkärin mukaan voi olla ettei aina irtoa.
Kuulostaisi mun mielestä hyvältä. Mä oon syönyt tuolla samalla annostuksella ja se on ainakin aikaistanut mun kiertoa noin viikolla ovulaation suhteen :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja sabs
Täällä haettu tyhjennyspillerit ja sit vaan odotellaan et on joskus ohi. Meillä siis alkuraskauden ultrassa ei sykettä ja varmistuksessa tilanne ennallaan. Jäi kyllä melkosen paska maku naikkarin säätämisestä. Ultralaite sammu 3x ja sit hoitaja lähti hakemaan toista laitetta. Siinä sit makasin haarat auki kun lääkäri ja opiskelija seisoo hipihiljaa jalkopäässä. Todella vaivaannuttavaa. Korvaava laite sit taas oli niin huono että piti hakea toinen lääkäri tulkitsemaan että mitä siellä näkyy. Jäi nyt sit vähän auki että oliko alkio vai oliko tuulimuna.. Mut ei kai sen sit niin väliä. Oon kyllä suosiolla saikulla koko viikon, vituttaa ja harmittaa.
 
vierailija
Kysymys aspiriinia käyttäneille, kuinka kauan ootte syönyt sitä ovulaation jälkeen? Mä oon syönyt nyt ovulaation jälkeen dpo 8 asti, tänään dpo 9, pitäiskö vielä jatkaa vai lopettaa? En jaksa nyt kirjautua tänne vielä, mutta ajatuksissa on tulla mukaan keskusteluun. Meillä jo yli 1.5 v yritystä takana, nyt ekaa kertaa aspiriini huvikseen kokeilussa (ovulaatiossa ei ole tutkimusten mukaan vikaa, mut kenties munasolujen laadussa) Kiitos jos joku ehtii vastaamaan :)
 
vierailija
Vierailija täällä myös Kiinnostaa myös onko jollain kokemusta DHEA sta? Lääkäri määräsi sitä minulle munasolujen laatua ja määrä parantamaan. Onko joku muu käyttänyt, onko ollut hyötyä? Itse sain normiannostuksella (3tabl päivä) pahoja iho-oireita, nyt syön vain 1 tabl päivä, ei sivioireita mutta mahtaako olla mitään vaikutusta? Ois kiva kuulla jotain kokemuksia. Tästä DHEAsta löytyy hirmuvähän tutkittua tietoa, klinikan lääkäreiden "mututuntuma" on että hyötyä on selkeästi. Julkisella puolella hoidoissa ei varmaan edes määrätä, yksityisellä kai määrätään ainakin ennen ivfää...?
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@Alinna86 ja @minttuni Täällä myös ens ma ultra! Letrot alkoi tänään, jännittää päästäänkö ekaan inssiin oikeasti ehkä ensi viikolla. Mulla on pitkähkö kierto joten vähän epäilyttää saako nää letrot munasarjoihin vipinää kun pienellä annoksella aloitettiin. Tiedättekö te, että jos tuolloin kp10 follikkelit ei ole kasvaneet tarpeeksi niin onko enää mitään tehtävissä vai muutetaanko annosta vasta seuraavaan kiertoon?
Minullakin on ensi viikolla lääkäri! :D Meni hermo tähän jatkuvaan pettymiseen, niin varasin ajan yksityiselle. Ja otin myös ultran! :D Jospa vaikka selviäisi, missä vika, kun ei vaan tärppää.
 
Kysymys aspiriinia käyttäneille, kuinka kauan ootte syönyt sitä ovulaation jälkeen? Mä oon syönyt nyt ovulaation jälkeen dpo 8 asti, tänään dpo 9, pitäiskö vielä jatkaa vai lopettaa? En jaksa nyt kirjautua tänne vielä, mutta ajatuksissa on tulla mukaan keskusteluun. Meillä jo yli 1.5 v yritystä takana, nyt ekaa kertaa aspiriini huvikseen kokeilussa (ovulaatiossa ei ole tutkimusten mukaan vikaa, mut kenties munasolujen laadussa) Kiitos jos joku ehtii vastaamaan
Mä oon kokeillut parissa kierrossa. Toisessa söin siihen asti että vuoto alkoi, toisessa lopetin kun ehkä dpo 9 kun lämmöt oli selvästi jo alhaalla ja oli jo toivo mennyt koko kierron kanssa muutenkin. Olin joskus täältä lukevinani, että ei välttämättä edes tarvitsisi lopettaa plussaan? Joku viisaampi osaa ehkä neuvoa paremmin. :)
 
  • Tykkää
  • Surullinen
Reactions: Toive23 ja minttuni
Mä oon kokeillut parissa kierrossa. Toisessa söin siihen asti että vuoto alkoi, toisessa lopetin kun ehkä dpo 9 kun lämmöt oli selvästi jo alhaalla ja oli jo toivo mennyt koko kierron kanssa muutenkin. Olin joskus täältä lukevinani, että ei välttämättä edes tarvitsisi lopettaa plussaan? Joku viisaampi osaa ehkä neuvoa paremmin.
Mä olen kerran kokeillut aloittaa ehkä dpo 2 tai 3 ja popsin siihen asti, että vuoto alkoi. Lämmöt oli siinä kierrossa matalammat kuin missään muussa kierrossa. Tässä kierrossa otin dpo:t 4-7 ja tuntuu, että nytkin laski lämpöjä. Tulen siis siihen tulokseen, ettei se taida toimia minulla toivotulla tavalla ja jätän kyllä tulevaisuudessa kaappiin.
 
Mä olen kerran kokeillut aloittaa ehkä dpo 2 tai 3 ja popsin siihen asti, että vuoto alkoi. Lämmöt oli siinä kierrossa matalammat kuin missään muussa kierrossa. Tässä kierrossa otin dpo:t 4-7 ja tuntuu, että nytkin laski lämpöjä. Tulen siis siihen tulokseen, ettei se taida toimia minulla toivotulla tavalla ja jätän kyllä tulevaisuudessa kaappiin.
Hei mullakin on ollut nyt pari kiertoa matalammat lämmöt loppukierrossa kuin aiemmin! En ollut edes ajatellut, että voisi johtua tuosta aspiriinista :unsure: Ehkä minäkin kokeilen jättää sen nyt väliin, tai ainakin voisi kysyä mitä lääkäri on siitä mieltä. Onko muilla aspiriinista vastaavia kokemuksia?
 
@Alinna86 ja @minttuni Täällä myös ens ma ultra! Letrot alkoi tänään, jännittää päästäänkö ekaan inssiin oikeasti ehkä ensi viikolla. Mulla on pitkähkö kierto joten vähän epäilyttää saako nää letrot munasarjoihin vipinää kun pienellä annoksella aloitettiin. Tiedättekö te, että jos tuolloin kp10 follikkelit ei ole kasvaneet tarpeeksi niin onko enää mitään tehtävissä vai muutetaanko annosta vasta seuraavaan kiertoon?
Palstalla on ollut ainakin yksi, joka tuli raskaaksi heti ekasta letrozol-kierrosta 1,5v edeltävän yrityksen jälkeen. Letrozol on myös edullinen lääke.

Itsellä letrot eivät tepsineet ennakoitavasti eivätkä nopeuttaneet kiertoa jos ovista ei tapahtunut. Letrot ovat tosiaan myös siitö kehnoja, että syöt kuurin alkukierrosta ja sitten voidaan vain katsoa onnistuiko vai ei, ei ole enää mitään tehtävissä. Kun taas Gonal-F pistosten kanssa annosta voidaan nostaa ja pistoksia jatkaa kunnes ovis saadaan aikaan (kohdun limakalvo huomioiden toki). Letroja söin varmaan 6-7 kiertoa ilman tuloksia, kun taas toisesta Gonal-F kierrosta tulin raskaaksi.

Mutta tosiaan monelle on letrot tuoneet avun ja vieläpä hyvin nopeasti. Ja vaihtoehtoja on, jos niillä ei saada tulosta :)
 
Palstalla on ollut ainakin yksi, joka tuli raskaaksi heti ekasta letrozol-kierrosta 1,5v edeltävän yrityksen jälkeen. Letrozol on myös edullinen lääke.

Itsellä letrot eivät tepsineet ennakoitavasti eivätkä nopeuttaneet kiertoa jos ovista ei tapahtunut. Letrot ovat tosiaan myös siitö kehnoja, että syöt kuurin alkukierrosta ja sitten voidaan vain katsoa onnistuiko vai ei, ei ole enää mitään tehtävissä. Kun taas Gonal-F pistosten kanssa annosta voidaan nostaa ja pistoksia jatkaa kunnes ovis saadaan aikaan (kohdun limakalvo huomioiden toki). Letroja söin varmaan 6-7 kiertoa ilman tuloksia, kun taas toisesta Gonal-F kierrosta tulin raskaaksi.

Mutta tosiaan monelle on letrot tuoneet avun ja vieläpä hyvin nopeasti. Ja vaihtoehtoja on, jos niillä ei saada tulosta
Letroja ja Gonalia vois käyttää samassa kierrossa, mut en tiedä kuinka moni lääkäri sitä toteuttaa. Jos en olis plussannut, niin seuraavassa kierrossa olisin ensin syöny Letroja ja sit hoitoa olis jatkettu Gonalilla, jos follit ei olis kasvanu tarpeeks. Mut oikeessa olet, että yksistään Letrojen käyttö on vähän tuuripeliä ja mun mielestä niitä ei gynejen pitöis liian pitkään syöttää, jos tulosta ei tule, kun kerran muitakin vaihtoehtoja on.
 
Täälä ei kummempia oireita.. Nyt kp 23/31. Oletetusta oviksesta lähtien ollu semmosta "jäytävää" närästystä, eilen tunsin pientä pistoa vasemmalla alhaalla kun yskin. Ja eilisestä lähtien ollu semmonen olo et ku jos joku sanoo poikki puolisen sananki niin räjähän. :ROFLMAO:Yöllä selkee ja ahistava uni.. Tää testaamisen oottelu on raastavaa ja hätäsenä teinkin eilen testin ja nyt siis vasta dpo 6, joo tiedän ihan liika aikasin mut silti se negatiivinen tunne valtas mielen kun negahan se oli.. :rolleyes:
 
Meillä ensi käynti ivf:än suhteen takana. No ei päästä alottaa vielä seuraavasta kierrosta :( Oikeasta munasarjasta löyty joku verinen rakkula tms? Sanoi se lääkäri sille nimenkin, ei ollu hematooma vaan joku muu. Siksi kuulemma siellä, et oon ovuloinu oikealta, eikä mulla ole sitä johdinta siellä, niin jääny ilmeisesti siihen munasarjaan. Lääkäri sanoi, että ei olis huolissaan ja valoi toivoa et se olis jo kuukauden päästä hävinnyt, jolloin ultraltaan uudelleen, et saa oikean munasarjan näkyviin. Mikäli tilanne tämä niin alkaa piikitykset ivf:ää varten. Lyhyellä kaavalla mennään, eli gonal f, sitte jarrulääke ja ilmeisesti joku tukilääke kiinnittymisen tueksi mikäli päästään tuoresiirtoon samasta kierrosta.

Vähän harmittaa, et taas odotetaan. Mutta täytyy yrittää nauttia syksystä ja kehittää kaikkea mukavaa ohjelmaa. Samalla toivoa että se rakkula häviää, eikä Korona iske pahemmin, jotta sen takia hoidot peruuntuisi.

Ps. Anteeksi tämä oma napaisuus. Tsemppiä kaikille piinailijoille!
 
Täälä ei kummempia oireita.. Nyt kp 23/31. Oletetusta oviksesta lähtien ollu semmosta "jäytävää" närästystä, eilen tunsin pientä pistoa vasemmalla alhaalla kun yskin. Ja eilisestä lähtien ollu semmonen olo et ku jos joku sanoo poikki puolisen sananki niin räjähän. Yöllä selkee ja ahistava uni.. Tää testaamisen oottelu on raastavaa ja hätäsenä teinkin eilen testin ja nyt siis vasta dpo 6, joo tiedän ihan liika aikasin mut silti se negatiivinen tunne valtas mielen kun negahan se oli..
Mullakin testi kuumottelee valmiina laatikossa. Koitan pitää kuitenkin kiinni siitä sunnuntain testipäivästä, kun en tarkkaa kierron pituutta vielä tiedä. Viimeks oli sen 24 päivää, mutta voihan se pidentyä vielä tässä yrittäessä, kun kierukasta niin vähän aikaa. En millään haluis haaskata testejä myöskään, niin pihi kun oon :D ;)
Nyt erityisen jännät 2-3 päivää, alkaako menkat kp23-25. :oops:
Tänään huomasin jo tarkkailevani vessassa tuleeko vaaleanpunaista, ei oo näkyny.
Vatsa edelleen turvoksissa ja outoja tuntemuksia munasarjojen kohdalla ja alavatsalla. En yhtään muista oliko tämmösiä edellisten alkuraskauksissa. Muistan vaan sen, että selvä metallin maku kävi suussa molemmilla kerroilla ja heti tiesin olevani raskaana ja testasin sillon.

Onko teistä muut luovuttanu munasoluja koskaan? Minä luovutin tämän nuorimman jälkeen neljä kertaa ja kaikista on raskaus saanut alkunsa. Noiden luovutusten ei pitäis mitenkään vaikuttaa raskautumiseen nyt. :)
 
Palstalla on ollut ainakin yksi, joka tuli raskaaksi heti ekasta letrozol-kierrosta 1,5v edeltävän yrityksen jälkeen. Letrozol on myös edullinen lääke.

Itsellä letrot eivät tepsineet ennakoitavasti eivätkä nopeuttaneet kiertoa jos ovista ei tapahtunut. Letrot ovat tosiaan myös siitö kehnoja, että syöt kuurin alkukierrosta ja sitten voidaan vain katsoa onnistuiko vai ei, ei ole enää mitään tehtävissä. Kun taas Gonal-F pistosten kanssa annosta voidaan nostaa ja pistoksia jatkaa kunnes ovis saadaan aikaan (kohdun limakalvo huomioiden toki). Letroja söin varmaan 6-7 kiertoa ilman tuloksia, kun taas toisesta Gonal-F kierrosta tulin raskaaksi.

Mutta tosiaan monelle on letrot tuoneet avun ja vieläpä hyvin nopeasti. Ja vaihtoehtoja on, jos niillä ei saada tulosta
Hei kiva kuulla tästä onnistumisesta kun mulla on nyt gonal-f käytössä toista kertaa (y) :giggle:
 
Mullakin testi kuumottelee valmiina laatikossa. Koitan pitää kuitenkin kiinni siitä sunnuntain testipäivästä, kun en tarkkaa kierron pituutta vielä tiedä. Viimeks oli sen 24 päivää, mutta voihan se pidentyä vielä tässä yrittäessä, kun kierukasta niin vähän aikaa. En millään haluis haaskata testejä myöskään, niin pihi kun oon
Nyt erityisen jännät 2-3 päivää, alkaako menkat kp23-25.
Tänään huomasin jo tarkkailevani vessassa tuleeko vaaleanpunaista, ei oo näkyny.
Vatsa edelleen turvoksissa ja outoja tuntemuksia munasarjojen kohdalla ja alavatsalla. En yhtään muista oliko tämmösiä edellisten alkuraskauksissa. Muistan vaan sen, että selvä metallin maku kävi suussa molemmilla kerroilla ja heti tiesin olevani raskaana ja testasin sillon.

Onko teistä muut luovuttanu munasoluja koskaan? Minä luovutin tämän nuorimman jälkeen neljä kertaa ja kaikista on raskaus saanut alkunsa. Noiden luovutusten ei pitäis mitenkään vaikuttaa raskautumiseen nyt.
Me mennään aika samoilla päivillä, täällä kp 22.Milloin sinulta on kierukka poistettu? Minulta huhtikuussa. Kierrot on vaihdellut 24-28 välillä nämä kierrot mitä kerinnyt olla. Täälläkin testi odottaa kaapissa. Viime kierto oli 25 päivää, tekisi mieli tehdä testi kp 26,mutta katsellaan, voi olla että vuoto ehtii alkamaan ennen testaamista. Täällä luulin jo tänään, että vuoto alkaa kun lorahteli, mutta taitaakin olla hiivatulehdus.
 
Letroja ja Gonalia vois käyttää samassa kierrossa, mut en tiedä kuinka moni lääkäri sitä toteuttaa. Jos en olis plussannut, niin seuraavassa kierrossa olisin ensin syöny Letroja ja sit hoitoa olis jatkettu Gonalilla, jos follit ei olis kasvanu tarpeeks. Mut oikeessa olet, että yksistään Letrojen käyttö on vähän tuuripeliä ja mun mielestä niitä ei gynejen pitöis liian pitkään syöttää, jos tulosta ei tule, kun kerran muitakin vaihtoehtoja on.
Me kun oltiin julkisella hoidoissa, kysyin sieltä tätä yhdistelmävaihtoehtoa. Lääkäri vain kommentoi, että tietävät yksityisellä tehtävän näitä yhdistelmälääkityksiä, mutta että he eivät tee. Meidän hoidoissa yritettiin pitkään letroilla, koska olin itse vastahakoinen pistoslääkkeisiin, mulle nuo hoidot olivat kaikkiaan vaikeita eikä meinannut pälli kestää. Nyt vaan toivon ettei tarvitse enää koskaan palata sinne!
 
Siis eikö kaupoissa ole nykyään enää ovistestejä myynnissä?! Oon nyt parista ässästä ja yhdestä k-marketista tsekannu missä yleensä ollut, mut no more :eek: Mä epäilen, että empä oo tässäkään kuussa ovuloinut. Kp13 gynellä ei näkynyt vielä mitään isoa follikkelia, ei oo myöskään kipuja ollut. Plääh aika nopsaa varmaan saa käydä pyytämässä letrot avuksi, niillä + pregnyl tärppäs viimeksi kuopun kun ovulointi oli sillonkin vähän kysymysmerkki, todnäk ei ainakaan joka kk. Ärsyttää kyllä, kun tuntuu että kroppa hidastelee koko ajan enemmän ja enemmän, mut toki, onhan sitä ikääkin koko ajan enemmän :D
 
Meillä ensi käynti ivf:än suhteen takana. No ei päästä alottaa vielä seuraavasta kierrosta Oikeasta munasarjasta löyty joku verinen rakkula tms? Sanoi se lääkäri sille nimenkin, ei ollu hematooma vaan joku muu. Siksi kuulemma siellä, et oon ovuloinu oikealta, eikä mulla ole sitä johdinta siellä, niin jääny ilmeisesti siihen munasarjaan. Lääkäri sanoi, että ei olis huolissaan ja valoi toivoa et se olis jo kuukauden päästä hävinnyt, jolloin ultraltaan uudelleen, et saa oikean munasarjan näkyviin. Mikäli tilanne tämä niin alkaa piikitykset ivf:ää varten. Lyhyellä kaavalla mennään, eli gonal f, sitte jarrulääke ja ilmeisesti joku tukilääke kiinnittymisen tueksi mikäli päästään tuoresiirtoon samasta kierrosta.

Vähän harmittaa, et taas odotetaan. Mutta täytyy yrittää nauttia syksystä ja kehittää kaikkea mukavaa ohjelmaa. Samalla toivoa että se rakkula häviää, eikä Korona iske pahemmin, jotta sen takia hoidot peruuntuisi.

Ps. Anteeksi tämä oma napaisuus. Tsemppiä kaikille piinailijoille!
Olisko hemoraginen kysta. Mulla oli semmoinen toissa kierrossa ja oli sit viel viime kierrossa mut ei enää tässä. Ihan vaarattomia mun lääkärin mukaan ja hiipuu itsestään. Mun lääkäri sanoi et johtuu siitä et follikkeli on kasvanut mut ovulaatio jäänyt tapahtumatta. Mulla oli siin kierrossa ollut kaks follikkelia nii toinen oli vaan puhjennut.
 

Yhteistyössä