Toiveissa vauva 2021

Onnea @Töppönen_ !

Omaa napaa: nippailuja on tuntunut jo nyt, vaikka on vasta kp 12. Jos ovis tulee kuten viime kierrossa, sen aika olisi sunnuntaina. Tosin kaksi edellistä kiertoa on olleet lyhyitä, joten henkisesti valmistaudun nyt pitempään kiertoon. Jos taas tulee lyhyt, ajattelin tilata niitä vaihdevuositestejä. Jos niihin tulee positiivinen tulos, tietää tajuta mennä lääkäriin. Olin myös sitä mieltä, että nyt on jo liian myöhä sille geleelle, mut tänään tarttui purkki kaupasta matkaan...
 
Mulle voi huomiselle päivittää kp 2.

Vuoto se sieltä alkoi tänään. En tiiä, itkettää. Vaikka tiiän, että yk 2 vasta menossa ja plääplää, niin on tää silti niin turhauttavaa jo nyt. Etenkin kun toiveita herätteli se ihan selkeä haamu/virheviiva mikälie. Ja tietysti nyt taas tää PMS vielä pahentaa tätä pettymystä ja oloa.
Voi ei tsemppiä. Kyllä se vaan tuntuu pahalle vaikka kuinka olisi vasta vähän matkaa takana. Kun niin kovasti odottaa että se pieni tulisi.
Itse kans eilen illalla aloin tuntemaan kaikenmaailman "oireita"; väsytti ja itketti ja oli nälkä ja tuntui että hajuaistikin oli mukamas kauhean herkkä. Just kaikkea mitä heti toivoisi olevan enne tärpille. Ja sit tein negan. Aivot on kumma juttu..
Toivotaan, että päivät menee nopeasti ja ennenkun huomaakaan, on taas ovulaation aika!
 
Mulle voi huomiselle päivittää kp 2.

Vuoto se sieltä alkoi tänään. En tiiä, itkettää. Vaikka tiiän, että yk 2 vasta menossa ja plääplää, niin on tää silti niin turhauttavaa jo nyt. Etenkin kun toiveita herätteli se ihan selkeä haamu/virheviiva mikälie. Ja tietysti nyt taas tää PMS vielä pahentaa tätä pettymystä ja oloa. :cry: :cry::cry::poop:
Pahoittelut, on se rankkaa, vaikka yritys olisi vasta alussa. Minulla pahinta aikaa taisi olla ensimmäiset kuusi kiertoa. Kun aikaa menee eteenpäin, uuteen kiertoon joutumiseen tottuu, toki se on silti raskasta :( toivotaan kaikille pikaista tärppiä, ettei tarvitsisi monia kertoja enää pettyä ❤
 
Mulle voi huomiselle päivittää kp 2.

Vuoto se sieltä alkoi tänään. En tiiä, itkettää. Vaikka tiiän, että yk 2 vasta menossa ja plääplää, niin on tää silti niin turhauttavaa jo nyt. Etenkin kun toiveita herätteli se ihan selkeä haamu/virheviiva mikälie. Ja tietysti nyt taas tää PMS vielä pahentaa tätä pettymystä ja oloa.
Kovasti tsemppiä! Toivotaan et tää kierto on teidän ♥♥
 
Pahoittelut, on se rankkaa, vaikka yritys olisi vasta alussa. Minulla pahinta aikaa taisi olla ensimmäiset kuusi kiertoa. Kun aikaa menee eteenpäin, uuteen kiertoon joutumiseen tottuu, toki se on silti raskasta toivotaan kaikille pikaista tärppiä, ettei tarvitsisi monia kertoja enää pettyä
Minulle myös pahinta aikaa oli yrityksen alku. Eli ei mitenkään outoa, että heti alussa tuntuu pahalta. Nyt asiaan on jo jotenkin turtunut, eli pitkässä yrityksessä on jotain hyvääkin (toki toivon, ettei helmikorvakoru joudu kauaa odottelemaan).
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Minulle myös pahinta aikaa oli yrityksen alku. Eli ei mitenkään outoa, että heti alussa tuntuu pahalta. Nyt asiaan on jo jotenkin turtunut, eli pitkässä yrityksessä on jotain hyvääkin (toki toivon, ettei helmikorvakoru joudu kauaa odottelemaan).
Eilen lääkärin kanssa puhuimme, että on tästä jotain hyötyäkin, vaikka kamalaa onkin. Meillä elämäntavat parantuneet. Minä erityisesti olen tullu armollisemmaksi itseäni kohtaan ja opetellut rentoutumaan ja tekemään juuri niitä asioita, joita itse haluan. Myös omien tunteiden käsittely on edistynyt. Ja parisuhdetta vahvistanut entisestään. Ei toivoisi kellekään pitkää yritysaikaa, mutta aina se jonkun kohdalle osuu. Hienoa, että on olemassa erilaisia keinoja auttaa lapsettomia saamaan lapsi.
 
Moikka! Olen tällainen harvakseltaan kirjoittaja tällä palstalla. Lähinnä aina tulee tarve vierailla täällä kun ovis on alkamassa tai silloin, kun menkat taas alkaa tuttuun tapaan, eikä raskautta kuulu. Nyt tosiaan laskujen mukaan oviksen tarkoitus olla ylihuomenna, ja taas toivo korkealla. Keväällä tosiaan kierukka poistettiin ja siitä asti yritys ollut päällä.

Kävin kilpirauhaskokeissa, koska kroppani ”olotila” on jo pitkään täsmännyt vajaatoiminnan oireisiin. Tänään keskustelin kuitenkin lääkärin kanssa ja selvisi, että labrojen perusteella kilpirauhasten osalta kaikki on kunnossa. Hyvä tietenkin tietää, että ainakaan se ei ole syy, miksi raskautta ei ole vielä kuulunut. Lisäksi muiden terveystutkimusten perusteella olen täysin perusterve 30-vuotias nainen.

Lisäksi olen kesän aikana alkanut syömään terveellisemmin ja liikkua, koska koronakevät toi muutaman liikakilon mukanaan. Jos pieni laihdutus auttaisi raskautumisessa.

mietin tässä, koska olen lukenut paljon, että mitä kaikkea voisimme puolisoni kanssa tehdä edesauttaaksemme raskautumista, että onko jotain mitä emme ole vielä kokeilleet? Foolihappoa olen syönyt jo useamman kuukauden. D-vitamiinilisää päivittäin jo vuoden. Lisäksi olemme jättäneet alkoholin pois, eikä kumpikaan meistä ole koskaan tupakoinut.
Huomaa varmaan, että pientä turhautumista jo ilmassa vaikka nyt olen jo oppinut olemaan stressaamatta asiasta. Asiat tapahtuu kun ne tapahtuu, mutta silti toivoisin jo kovasti että olisin raskaana.
Suosittelen lämpimästi käydä mittauttamassa myös varastoraudan tilanteen eli ferritiinin, jos oireesi ovat kilpparin vajaatoiminnan kaltaisia. Tärkeää poissulkea raudanpuute, varsinkin, kun raskautta yritetään :)
 
Kysymys trampoliinista alustus, nyt on dpo 9, pari edellistä päivää on satunnaisesti nipistellyt alavatsaa, kohtu "tuntuu" ja välillä on palelukohtauksia. En ole varma tekikö miehen tupakka huonoa vai oliko kuvitteellista Kuitenkin kyssäriin, onko kukaan pomppinut alkuviikoilla trampalla ja onko se tuntunut? Äsken lapsen kanssa hieman pompin ja nyt alavatsa tuntuu oudolta ja on jotenki arka.

Dpo 8 testasin negän, mutta en malttanut edes pidättää pissaa
 
Kysymys trampoliinista alustus, nyt on dpo 9, pari edellistä päivää on satunnaisesti nipistellyt alavatsaa, kohtu "tuntuu" ja välillä on palelukohtauksia. En ole varma tekikö miehen tupakka huonoa vai oliko kuvitteellista Kuitenkin kyssäriin, onko kukaan pomppinut alkuviikoilla trampalla ja onko se tuntunut? Äsken lapsen kanssa hieman pompin ja nyt alavatsa tuntuu oudolta ja on jotenki arka.

Dpo 8 testasin negän, mutta en malttanut edes pidättää pissaa
Kuulostaa kyllä todella vahvasti siltä, etä ois raskaus lähtenyt alulle. Toivotaan tosiaan niin <3 Mulla ainakin on just sellanen paineentuntu ja tärähdykset tuntunu alavatsassa jo ennen plussaa. Viime vuonna just ennen ku plussasin sit parin pv päästä ni olin umpihangessa ja hyppelin pellolla ojien yli...tuntui tosi huonolta vatsassa :D Kaikenlisäksi oli vatsa ihan sekaisin!
 
Kuulostaa kyllä todella vahvasti siltä, etä ois raskaus lähtenyt alulle. Toivotaan tosiaan niin <3 Mulla ainakin on just sellanen paineentuntu ja tärähdykset tuntunu alavatsassa jo ennen plussaa. Viime vuonna just ennen ku plussasin sit parin pv päästä ni olin umpihangessa ja hyppelin pellolla ojien yli...tuntui tosi huonolta vatsassa Kaikenlisäksi oli vatsa ihan sekaisin!

Hei tää! Mulla oli vatsa sekaisin dpot 6 ja 7 Jotenkin välillä on varma raskaudesta, välillä todellakaan ei. Jos malttaisin loppuviikkoon ja aamupissasta uusi testi paremmilla päivillä .
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Täällä ilmoittautuu ensi vuodelle esikoista toivova! Yksi kierto yritystä nyt takana, oli tosi lyhyt, vain 23 päivää. Pistin tuonne piinailukeskusteluun kommentin ja yritän sinne päivittää pitkin kiertoa.

Miehellä ja minulla olisi toiveissa tosiaan ensimmäinen lapsi ja jännittää kyllä, että miten tämä tästä lähtee. Kovasti viime kierrossa yllätyttiin ovistesteistä ja siitä että ovis yleensäkin tapahtui! Toiveet ei ekassa yrityksessä korkealla olleet, mutta menkkojen alku sai omat pelot heräämään. Mulla ikää jo 32, ylipainoakin löytyy edestä ja takaa. Mies odottaa selvästi innolla pikkutyyppiä ja mietityttää, että pettyykö se pahasti jos ei onnistukaan heti ekoilla yrityksillä.

Noh, sellasta täällä. :) Toivottavasti plussanneilla kaikki menee hyvin ja plussaa odottavilla olisi iloisia yllätyksiä tiedossa! :)
 
Täällä ilmoittautuu ensi vuodelle esikoista toivova! Yksi kierto yritystä nyt takana, oli tosi lyhyt, vain 23 päivää. Pistin tuonne piinailukeskusteluun kommentin ja yritän sinne päivittää pitkin kiertoa.

Miehellä ja minulla olisi toiveissa tosiaan ensimmäinen lapsi ja jännittää kyllä, että miten tämä tästä lähtee. Kovasti viime kierrossa yllätyttiin ovistesteistä ja siitä että ovis yleensäkin tapahtui! Toiveet ei ekassa yrityksessä korkealla olleet, mutta menkkojen alku sai omat pelot heräämään. Mulla ikää jo 32, ylipainoakin löytyy edestä ja takaa. Mies odottaa selvästi innolla pikkutyyppiä ja mietityttää, että pettyykö se pahasti jos ei onnistukaan heti ekoilla yrityksillä.

Noh, sellasta täällä. :) Toivottavasti plussanneilla kaikki menee hyvin ja plussaa odottavilla olisi iloisia yllätyksiä tiedossa! :)
Tervetuloa mukaan! Toivotaan nopeaa onnistumista :) Minulla viime kierto oli myös 23 vuorokautta ja muutenkin lyhyehkö, tai ainakin luteaalivaihe jää lyhyehköksi. Minä kierron päivänä sait viime kierrossa plussan ovistestillä?
 
Moikka pitkästä aikaa!

ja ihan ekana ONNEA @Töppönen_ ❤❤ Siis ihan mahtavaa! Oon niiin onnellinen sun puolesta!

ON: tää kierto mennyt nyt vähän silleen et yrittäny mahdollisimman vähän miettiä koko raskautumista tai no sehän ei onnistu ikinä täysin mut päätin et en ainakaan ota minkäänlaisia paineita tästä kierrosta.
Ollaan menty miehen kans tosi ristiin työvuorot ja molemmilla ollu rankkaa eli jäänyt normaalia vähemmälle touhuilut mut en oo siitä nyt ressannut ja ihan mukavaa kun monta kiertoa on vähän liikaakin ressannu kaikesta.
Ovis oli tänään eli onko se nyt sit dpo 0. Ajattelin etten kuitenkaan tässä kierrossa piinalistalle nyt tuu. Meillä tuli kuitenkin onneks -2 ja 0 tallettelut ja oon kans nyt viikon napsinu sitä aspiriiniä. Katotaan tärppäileekö näillä eväillä.:giggle:

sain myös työterveyslääkäriltä lähetteen kunnan lapsettomuusklinikalle ja ens kierrossa pitäs päästä tän endon takia vähän testeihin yms juttelemaan vaikka ei vielä kuin reilu puoli vuotta yritetty.
 
Täällä ilmoittautuu ensi vuodelle esikoista toivova! Yksi kierto yritystä nyt takana, oli tosi lyhyt, vain 23 päivää. Pistin tuonne piinailukeskusteluun kommentin ja yritän sinne päivittää pitkin kiertoa.

Miehellä ja minulla olisi toiveissa tosiaan ensimmäinen lapsi ja jännittää kyllä, että miten tämä tästä lähtee. Kovasti viime kierrossa yllätyttiin ovistesteistä ja siitä että ovis yleensäkin tapahtui! Toiveet ei ekassa yrityksessä korkealla olleet, mutta menkkojen alku sai omat pelot heräämään. Mulla ikää jo 32, ylipainoakin löytyy edestä ja takaa. Mies odottaa selvästi innolla pikkutyyppiä ja mietityttää, että pettyykö se pahasti jos ei onnistukaan heti ekoilla yrityksillä.

Noh, sellasta täällä. Toivottavasti plussanneilla kaikki menee hyvin ja plussaa odottavilla olisi iloisia yllätyksiä tiedossa!
Tervetuloa :)

Hei mistäs te tilaatte netistä raskaustestejä edullisesti? En oo vuosiin tilannu mistään.. himotestaaja kun on niin ei noi apteekin testit oo tarpeeks edullisia. Ja rfsu sekä pc jotenki menny tosi huonoiks. Mistä siis luotettavia ja edullisia testejä? :)
 
Tervetuloa mukaan! Toivotaan nopeaa onnistumista Minulla viime kierto oli myös 23 vuorokautta ja muutenkin lyhyehkö, tai ainakin luteaalivaihe jää lyhyehköksi. Minä kierron päivänä sait viime kierrossa plussan ovistestillä?
Kiitos! :)
Ovis oli viime kierrossa jo kp 10. Joku etäinen (eli älytön kipu oikealla munasarjoissa) tuli kp 8, että taidanpa testailla ja sieltäpä löytyi jo niin vahvat viivat että ovis oli helppo bongata. Miten sulla?
 
Siis joku hormooni alkukierrossa (tai sit se letrozol, kun sehän sekoittaa hormooneja sellaisella "mini vaihdevuosi -hetkellä") on saanut mut nyt viimeisen parin päivän aikana turpoamaan kuin pullataikinan. Varmaan joku reilu 5kg ainakin tullut pelkkää nestettä. Mikähän olis sellai "raskautumis-ystävällinen" tapa saada laskettua tätä hormooniperäistä turvotusta?
 
Tervetuloa

Hei mistäs te tilaatte netistä raskaustestejä edullisesti? En oo vuosiin tilannu mistään.. himotestaaja kun on niin ei noi apteekin testit oo tarpeeks edullisia. Ja rfsu sekä pc jotenki menny tosi huonoiks. Mistä siis luotettavia ja edullisia testejä?
Raskauskeijulta oon ainakin itse testannut. En vielä osaa sanoa mikä olisi luotettava. Apteekin raskaustesti ei ainakaan. Antaa selkeitä ilmeisesti viivanpaikkoja. Mut niitä ei raskauskeijussa myydäkkään.
 
Mulla on ollut tänään etovaa oloa ja naama kukkii. Kp 19 menossa ja sovelluksen mukaan dpo 5. Nää voi kyllä olla taas kuviteltuja oireita. En nykyään luota omaan kroppaani. Vaan odottelen menkkoja tai jos on vahvat oireet niin sitten testaan. Niin toivon että ois heti tärpännyt uudestaan keskenmenon jälkeen
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
@Earhart minulla tuli viime kierrossa plussa kp13 niin vähän liian pian alkaa tiputtelemaan verta. Nyt on lugesteron lääkkeenä loppukiertoon tukemaan keltarauhasen toimintaa (y)

@Tiukuna minulla hirveä turvotus, vaikka letrozol pienellä annostuksella. Ei voi farkkuja pitää jalassa. Tai sitten vain sattumaa, että nyt turvottaa. On kyllä ollut ikävä fiilis ja koitan helpottaa mm. juomalla paljon vettä.

@Kuumeilija40 toivotaan, että olisikin raskaus lähtenyt alulle. Piinapäivät ovat pitkiä ja monelaista oiretta ehtii bongaamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
@Earhart minulla tuli viime kierrossa plussa kp13 niin vähän liian pian alkaa tiputtelemaan verta. Nyt on lugesteron lääkkeenä loppukiertoon tukemaan keltarauhasen toimintaa

@Tiukuna minulla hirveä turvotus, vaikka letrozol pienellä annostuksella. Ei voi farkkuja pitää jalassa. Tai sitten vain sattumaa, että nyt turvottaa. On kyllä ollut ikävä fiilis ja koitan helpottaa mm. juomalla paljon vettä.

@Kuumeilija40 toivotaan, että olisikin raskaus lähtenyt alulle. Piinapäivät ovat pitkiä ja monelaista oiretta ehtii bongaamaan.
No siis tuota letroa itsekin epäilen. "Kiva" kuulla etten oo ainoa (vaikkei tietenkään turvotus oo kiva asia) niin tiedän ainakin etten oo ihan hulluksi tullut :D
 
  • Haha
Reactions: minttuni
No siis tuota letroa itsekin epäilen. "Kiva" kuulla etten oo ainoa (vaikkei tietenkään turvotus oo kiva asia) niin tiedän ainakin etten oo ihan hulluksi tullut :D
Minulla lisäksi ollut yöhikoilua ja näppyjä tullut paljon. Yleensä hikoilua juuri ennen menkkojen alkua. Onkos siellä ollut muita mahdollisia sivuvaikutuksia? Mistäpä tietää, mikä mistäkin johtuu, mutta voi kuvitella letrojen olevan syynä :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Minulla lisäksi ollut yöhikoilua ja näppyjä tullut paljon. Yleensä hikoilua juuri ennen menkkojen alkua. Onkos siellä ollut muita mahdollisia sivuvaikutuksia? Mistäpä tietää, mikä mistäkin johtuu, mutta voi kuvitella letrojen olevan syynä
No siis aristava munasarja. Lääkäri sanoi et johtuu siitä ku siel on edelleen se minikysta ja kaks kasvavaa follikkelia ja myös muutamia vähän pienempiä myöskin kasvaneita follikkeleita ( koska se lääke tehosi mulla vähän liikaa siinä suhteessa ) ei kuulemma vaaraa ne pienemmät ei kasva tarpeeksi häiritsemään ovulaatiota (yli kahdella follikkelilla inssiä ei tehdä) on vaan jo nyt vähän joutunut venymään se munasarja , närästystä, pientä nukahtamisvaikeutta mut muuten ok. Selkein on tuo jäätävä turvotus!
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni

Yhteistyössä