Toiveissa vauva 2021

Suuret pahoittelut, jos todella on nyt menossa kesken
Tein myös herkän raskaustestin, nii en saanut ees tasapaksuja viivoja enää :/ joten eiköhän tää oo keskeytynyt jo aijemmin, nyt vasta vuoto.
Kuitenkin samaiseen testiin sain välittömästi kontrollia vahvemman viivan rv 5,nyt testiviiva tuli vähän jälkijunassa :/
 
Onnea ihanista plussista, onpa jännittävää:love:
Pahoittelut @Titi-Love , voimia suruun :cry:

Mulla on menossa kp31 (dpo17), menkat olis pitäny alkaa lauantaina. Flokin sanoo et myöhässä päivän. Tein lauantaina (dpo15) nega testin. Kolme vuotta oon pitäny kirjaa kiertojen pituuksista tuolla appilla ja vaan kerran ollu 31 pv kestävä kierto. Keho tarkoituksella kettuilee, että saan harmaita hiuksia. o_O
 
Pahoittelut ja voimia @Titi-Love <3 oletteko vielä päässeet tutkimuksiin useista keskenmenoista?
Kolmannesta sairaalassa todetun keskenmenon jälkeen pääsis, meillä tää tulee oleen vasta toinen, kun ekasta keskenmenosta rv 6 ei otettu ultraan, koska hoitui ilman komplikaatioita.
Ja itse en jaksais lähteä mihinkään tutkimuksiin. Nää ku on sellasia asioita johon ei voi kauheesti vaikuttaa. Laaja verenkuva otettu alkuvuodesta muusta syystä ja kilpirauhasarvot ym oli ok, rautavarastot oli sillon vielä huonot, johtuen joulukuun keskenmenosta, missä tuli verenhukkaa, mutta sekin korjaantui puolenvuoden rautakuurin aikana just ennen tätä raskautta.

Ehkä tää olikin tuulimuna, koska en saanut digiin sillon rv 6 alussa 3+ ja sen jälkeen en digiä ees enää tehnyt. Ja kerran raskaustestikin lähti haalenee vaikka vuotoa on ollut aika vähän.
Kivut on menkkojen luokkaa ja vuoto on ihan kuin menkoista, tosin hyytymiä ei vielä oo paljoa ollu.

Me päätettiin miehen kanssa jo kesän alussa että pidetäön yritystaukoa, ja sit siitä vikasta yrityskierrosta lähti tää raskaus.
Ja että jos raskaus menee kesken nii jatketaan elämää 3 henkisenä perheenä ainakin jonkun aikaa, ilman yrittämistä. Keskitytään esikoiseen.
 
Sen kyllä oon pistänyt tässä raskaudessa huomiolle, ettei kohtu tuntunut kasvavan, kun edellisessä raskaudessa kohtu tuntui koko ajan. Tässä on kyllä välillä ollu paineentunnetta alamahalla, mutta muuten olo on ollu aika "tyhjä". Nippailua oli välillä paljonkin, varsinkiin rv 7 oli hirveitä kipuja.

Edellinen raskaus tais keskeytyä jonkun pöpön takia, olin sillon muutenkin kipeä, poskiontelotulehdus ym. Ja sai sillon lievään kohtutulehdukseen antibiootit. Kohtutulehdushan voi auheuttaa keskenmenon.


Neuvolaan soittelin ja sielä oltiin sitä mieltä että voi odotella siihen np ultraan ja sit katsoa onko kohtu tyhjä. Paitsi jos kivut tai vuoto yltyy liikaa nii menee päivystykseen. Eli ei pakosta saa tästäkään tietää oliko tuulimuna vai keskeytynyt vaan kehitys.
 
Sen kyllä oon pistänyt tässä raskaudessa huomiolle, ettei kohtu tuntunut kasvavan, kun edellisessä raskaudessa kohtu tuntui koko ajan. Tässä on kyllä välillä ollu paineentunnetta alamahalla, mutta muuten olo on ollu aika "tyhjä". Nippailua oli välillä paljonkin, varsinkiin rv 7 oli hirveitä kipuja.

Edellinen raskaus tais keskeytyä jonkun pöpön takia, olin sillon muutenkin kipeä, poskiontelotulehdus ym. Ja sai sillon lievään kohtutulehdukseen antibiootit. Kohtutulehdushan voi auheuttaa keskenmenon.


Neuvolaan soittelin ja sielä oltiin sitä mieltä että voi odotella siihen np ultraan ja sit katsoa onko kohtu tyhjä. Paitsi jos kivut tai vuoto yltyy liikaa nii menee päivystykseen. Eli ei pakosta saa tästäkään tietää oliko tuulimuna vai keskeytynyt vaan kehitys.
Milloin sulla on se nt ultra? Onpa jännä ettei heti pääse tarkistukseen, viikkoja kuitenkin noin monta...meil pääs 2päivän viiveellä mut ite en jaksanut odottaa vaan menin yksityiselle joka totesi et on keskeytynyt km. Tämä viikolla 12. Ja sit siitä 2päivän kuluttua katottiin uudestaan ja todettiin sama. Pääsi heti tekemään surutyötä..epätietoisuus ja odottaminen on kyllä pahinta.
Voimia❤
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-Love
Onnea @wbä , aivan ihanat viivat! Paljon tarrasukkia <3

Täällä ollaan luovuttu raskaushaaveesta tämän kierron osalta, nyt alkoi menkkoja edeltävät vatsakivutkin. Muut raskaustestit täysin negoja, apteekin herkässä jälleen selkeä viiva, muttei yhtään vahvempi kuin eilen. Uskon, että kemiallinen kyseessä, muuten nousisi hcg jo paremmin ja näkyisi muussakin testissä.


Ylhäällä la, keskellä eilinen eli sunnuntai ja alimpana tämän päivän testi. En usko kuitenkaan että testit voi olla noin susia, että syyttä suotta antaisivat tuollaista viivaa, mutta kemiallinen aivan varmasti. Kyllä sitä tuli itkua tänän väännettyä. Olisi ollut ihan ok, jos tämä kierto olisi ollut selkeä nega, mutta nämä kemialliset on kyllä tosi raskaita, kun saa toivoa, mutta sitten mitään ei tapahdukaan

Tsemppiä kaikille tähän päivään! <3

Muoks. en huomannutkaan aiemmin, ihanaa ja onnea @Napsunen!
Mun mielestä ihan hyvää näyttää noille sun dpo päiville, eikai sen vielä tarvis olla tummempi? :unsure:
Mulla ainakin oli raskausoireena menkkakivut, eivät siis nekään välttämättä tarkoita mitään(y)
Toivon kovasti että sulla raskaus on oikea ja etenee :love:
 
Milloin sulla on se nt ultra? Onpa jännä ettei heti pääse tarkistukseen, viikkoja kuitenkin noin monta...meil pääs 2päivän viiveellä mut ite en jaksanut odottaa vaan menin yksityiselle joka totesi et on keskeytynyt km. Tämä viikolla 12. Ja sit siitä 2päivän kuluttua katottiin uudestaan ja todettiin sama. Pääsi heti tekemään surutyötä..epätietoisuus ja odottaminen on kyllä pahinta.
Voimia
Ens viikon tiistaina ku pitäs olla rv 12+1.



Mutta sekin muuttuu ihan vaan onko kohtu tyhjentynyt kokonaan tarkistukseksi, kun joku aika sitten tuli kaikkinensa pönttöön :/ ei mitään n. 5 cm vauvan alkuun viittaavaa, mutta limakalvoa ja istukkaa tms. Varmaan oli. Kivut ollu menkkakipujen luokkaa, en oo tarvinnut ees särkylääkettä, joten oon varma että tässä kehitys on vaan lakannut ennemmin ja nyt vasta itsekseen tyhjeni. Nyt jatkuu normi menkkavuotona.
Toisaalta "hyvään aikaan" tuli tuo tyhjentyminen, ku vihdoin ollaan vaan kotona, että saatiin kesälomareissut suoritettua ilman vuotoja, paitsi joskus rv 7 tuli ihan vähän sitä vaaleanpunaista. Liekö sekin sit viitannut tähän lopputulokseen.
En vaan ymmärrä itseäni, miksi on näin tunteeton olo. Shokkia vai mitä. Sitten jossain vaiheessa iskee todellisuus ja itkut, varmaan kun esikoinen menee keskiviikkona kouluun ja jään yksin kotiin.
 
Ovistestailusta kyselee täällä ekakertalainen! Mulla siis nyt selkeää oviskipuilua ollut, ja kirkasta limaa tulee mutta ei vielä runsaasti. Hulluna testinaisena oonkin tehnyt tänään (kp11) jo kolme ovistestiä..i know.. :rolleyes:
aamulla, iltapäivällä ja äsken. Oon antanut pissan olla rakossa muutaman tunnin. Haaleaa viivaa näyttää, eli negaa. Kuinka usein testi kannattaa tehdä jos haluaa saada oviksen kiinni? Ainakin @Tiukuna tais jossain vaiheessa kirjoitella että tekee aamuin illoin?
Jospa huomenna riittäisi kolmen testin sijaan se 1-2 :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Tiukuna
Ovistestailusta kyselee täällä ekakertalainen! Mulla siis nyt selkeää oviskipuilua ollut, ja kirkasta limaa tulee mutta ei vielä runsaasti. Hulluna testinaisena oonkin tehnyt tänään (kp11) jo kolme ovistestiä..i know..
aamulla, iltapäivällä ja äsken. Oon antanut pissan olla rakossa muutaman tunnin. Haaleaa viivaa näyttää, eli negaa. Kuinka usein testi kannattaa tehdä jos haluaa saada oviksen kiinni? Ainakin @Tiukuna tais jossain vaiheessa kirjoitella että tekee aamuin illoin?
Jospa huomenna riittäisi kolmen testin sijaan se 1-2
Mä teen kerran päivässä. Ja aina samaan aikaan
 
Ovistestailusta kyselee täällä ekakertalainen! Mulla siis nyt selkeää oviskipuilua ollut, ja kirkasta limaa tulee mutta ei vielä runsaasti. Hulluna testinaisena oonkin tehnyt tänään (kp11) jo kolme ovistestiä..i know..
aamulla, iltapäivällä ja äsken. Oon antanut pissan olla rakossa muutaman tunnin. Haaleaa viivaa näyttää, eli negaa. Kuinka usein testi kannattaa tehdä jos haluaa saada oviksen kiinni? Ainakin @Tiukuna tais jossain vaiheessa kirjoitella että tekee aamuin illoin?
Jospa huomenna riittäisi kolmen testin sijaan se 1-2
Kerran päivässä teen, mutta mulla ovis on tähän asti näkynyt testeissä 2 päivää. Mutta koska olen nainen, voi tämä muuttua jo tässä kierrossa.

Mistä aasin siltana päästään siihen, että meinattiin viikon päästä viikonloppuna lähteä mökille. Osuu samaan saumaan, kun meinasin alkaa testaamaan ovista. No, täytyy tehdä testit pe ennen kuin lähetään ja su, kun tullaan, huussi ei innosta testailuun. Lauantai voidaankin sitten talletella. :X3:
 
Tuli muuten mieleen toi liukuvoiteen käyttö, eiks se voi olla haitata jos haluaa raskaaksi tulla? Sit oli sitä jotain ihan siihen tarkoitukseen olevaa liukkaria, mikäs se olikaan nimeltään? Käytättekö mitään vai ihan luomuna?
Onks teillä mitää tälläsiä rituaaleja liittyen seksiin josta haluatte raskautua? Ennen sitä ja sen jälkeen?
 
Kerran päivässä teen, mutta mulla ovis on tähän asti näkynyt testeissä 2 päivää. Mutta koska olen nainen, voi tämä muuttua jo tässä kierrossa.

Mistä aasin siltana päästään siihen, että meinattiin viikon päästä viikonloppuna lähteä mökille. Osuu samaan saumaan, kun meinasin alkaa testaamaan ovista. No, täytyy tehdä testit pe ennen kuin lähetään ja su, kun tullaan, huussi ei innosta testailuun. Lauantai voidaankin sitten talletella.
Mulla on vähän sama. Monesti näkyy 2 pvä positiivisena. Ei koskaan tiedä milloin on oikeasti ovis :(
 
Ensiksi onnea @Napsunen plussasta! Ja voimia suruun @Titi-Love :(

Lyhkäsistä menkoista oli puhetta aiemmin. Mulla pillerien lopetuksen jälkeen menkat jääny 3-päiväisiksi ja niukemmiksi. Alkaa 1-2 päivän tuhruttelulla, kp1 ja 3 on niukkaa vuotoa ja se kp2 on "normaalia", jolloin kuukupin tyhjennän 1-2krt/12h. Oon 28v. niin olettaisin, et mun kohdal ei vaihdevuosista ole kyse. Liekö sit ohuempi limakalvo, kuin pillereitä syödessä :)

Pientä oma napailua.. Eilinen meni viel jäyheesti ja masistellessa illanistujaisista, mut tänään on sit energiaa riittäny senkin eestä. Koko päivän touhuillu kaikennäköistä ylimääräistä, mm. siivousinto ulkovarastoa kohtaan iski :LOL: Muuten ei tuntemuksia oi kropassa suuntaan eikä toiseen. Viikonloppuna varmaan alkaa sit enteilee ovista :)
 

Yhteistyössä