Toiveissa vauva 2021

Näköjään mulla on kierronpäivä jossain vaiheessa jäänyt päivittämättä, se on tänään torstaina mun laskujen mukaan 24 (ei kp23).
Uskaltaakohan tätä sanoa ääneen.... Viime kierrossa mulla alko tuhru kp24. Tää tietty nostaa mulla toiveita ylös kun vielä ei näy merkkejä menkoista, toivottavasti ei nyt heti tän kirjotuksen jälkeen ala tiputtaan! :D
 
Varmaan kannattaa jos yhtään mietittyttää, riippuen paikasta,jonot julkiselle voi olla 1-6kk. Ja miten tosiaan korona ruuhkautunut.. molemmat varmasti tutkitaan.
Toinen vaihtoehto mennä yksityiselle, sinne pääsee käytännössä heti mutta maksaa sit enemmän. Voihan yksityisellä käydä tekemässä alkututkimukset ja pyytää sieltä lähetteen julkiselle.
Jos haluaa vähän itse nopeuttaa prosessia jos vaikka odottaa julkiselle pääsyä, kannattaa käydä valmiiks tarkistuttaa papa,kilpparit,sukupuolitauti testit mitkä ainakin jokatapauksessa katsotaan.
Ja yksityisen kautta pääsee siemennesteen tutkituttaa millon vaan, ilman lähetettä.
Miut on tutkittu aika alkuvaiheessa eikä miusta silloin löytynyt mitään vikaa. Oon tosin miettinyt jos kävisin uudestaan, koska eka kerralla ultrattiin vain kohtu ja munasarjat. :) ajattelin nyt pyytää myös verikokeet. Saa mies luvan antaa oman osansa tähän yritykseen. Tuntuu, että miehet ei aina ihan ymmärrä mitä kaikkea nainen joutuu kärsimään tämän vauvakuumeen takia. :( pieni hinta se on siihen, että mies käy antamassa siemenneste näytteen.
 
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89
Hei! Onko täällä muita, joilla yritys alkaa vasta hiukan myöhemmin? Meillä 2 lasta ennestään, joista nuorempi on 10kk. Huomaan kuitenkin eksyväni tänne jo nyt lukemaan, vaikka ei vielä edes yritetä. Tarkoitus on odottaa, että nuorempi täyttää vuoden tai ehkä hieman kauemminkin ennen kolmannen yritystä. Mutta mutta... voihan vauvakuume!
Mä täälä aktiivisesti käyn päivittäin lukemassa ja välillä ehdin kirjoitellakin jotain ja päivittää listaa vaikka meillä on tarkoitus aloittaa yritys vasta aikaisintaan marraskuussa tai sitten joulukuussa, riippuu miten nää kierrot alkaa menemään. Myötäelän täälä kuitenkin muiden tilanteita ja pahennan vauvakuumettani :X3: :X3:
 
Miut on tutkittu aika alkuvaiheessa eikä miusta silloin löytynyt mitään vikaa. Oon tosin miettinyt jos kävisin uudestaan, koska eka kerralla ultrattiin vain kohtu ja munasarjat. :) ajattelin nyt pyytää myös verikokeet. Saa mies luvan antaa oman osansa tähän yritykseen. Tuntuu, että miehet ei aina ihan ymmärrä mitä kaikkea nainen joutuu kärsimään tämän vauvakuumeen takia. :( pieni hinta se on siihen, että mies käy antamassa siemenneste näytteen.
Meillä mies vuoden yrityksen jälkeen oli edelleen sitä mieltä, että eihän me olla edes kauaa yritetty. Ja ite jo ihan rikki kaikista pettymyksistä. No nyt hänellekin alkanut realisoitumaan tilanne, kun tämä ensimmäinen hoitokierto menossa. Varmaan miehille niin eri asia, kun ei koe sitä kiertoa omassa kropassaan.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Mäyh
Siis taas jotain omituista Tein tänään vaimolle kanaa ruuaksi. En siis itse syö lihaa. Ja kun avasin sen paketin. Meinasin oksentaa kun haisi niin pahalle. Pyysin vaimon sit haistamaan ettei vaan oo pilaantunut ja hän sanoi että ei haise mitenkään erikoisella. (Ja mäkin kyl siis tiedän mille kana haisee ja musta se ei taas haissut sille). Vissiin vähän outo terävä hajuaisti mulla tänään:ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Meillä mies vuoden yrityksen jälkeen oli edelleen sitä mieltä, että eihän me olla edes kauaa yritetty. Ja ite jo ihan rikki kaikista pettymyksistä. No nyt hänellekin alkanut realisoitumaan tilanne, kun tämä ensimmäinen hoitokierto menossa. Varmaan miehille niin eri asia, kun ei koe sitä kiertoa omassa kropassaan.
Mie oon nyt vasta vähän aikaa sitten alkanut puhua hälle, että sais tehdä oman osuutensa tämän asian suhteen. Meinas kyl, että sitten vasta kun vuos tullut täyteen, mutta taidan patistaa nyt jo testeihin.
 
Mie oon nyt vasta vähän aikaa sitten alkanut puhua hälle, että sais tehdä oman osuutensa tämän asian suhteen. Meinas kyl, että sitten vasta kun vuos tullut täyteen, mutta taidan patistaa nyt jo testeihin.
Voishan sitä koittaa, että kun voi olla pitkät jonot tai muita syitä, että mahdolliset hoidot viivästyy. Mekin tosiaan mentiin tutkimuksiin, kun alle vuosi aikaa ja nyt 1.5v yrityksen aloittamisen jälkeen hoidot alkaa. Melkein vuosi ekasta siemennesteanalyysista, hui! Tsemppiä sinne! :)
 
Voishan sitä koittaa, että kun voi olla pitkät jonot tai muita syitä, että mahdolliset hoidot viivästyy. Mekin tosiaan mentiin tutkimuksiin, kun alle vuosi aikaa ja nyt 1.5v yrityksen aloittamisen jälkeen hoidot alkaa. Melkein vuosi ekasta siemennesteanalyysista, hui! Tsemppiä sinne!
Pitänee huomenna keskustella enempi asiasta ja patistaa soittamaan ja varaamaan aikaa, kun lomalla on ens viikon. Itellä just alkaa ens viikolla työharjoittelu niin saa ajatukset muualle vähäks aikaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Oon joka ilta lukenut iltasaduksi teidän kuulumisia! Täällä päivät matelee, nyt kp 26/28(?). Dpo12 (kai). Edelleen raskaanaoleva olo, alavatsan nippailut ja vähän kuumeinen olo, mut en tiedä koska sitä testaisi...

Ärsyttää koko tilanne, miksi on pitänyt plussata aiemmin (viittaan kahteen edelliseen peräkkäiseen plussakiertoon) kun menee niin herkästi kesken? Saan itseni kiinni ajatuksesta, että jos kävis ihan pikaisesti vaan apteekissa hakemassa pari testiä! Ja sitten päätän, että en käy. Ei se tilanne muutu mihinkään, ehkä alan vaan stressata entistä enemmän.

Ja joo. Testasin maanantaina kp23 /dpo9 ja ihan selvä nega :D

Pidätelkää nyt mua hullua ettei mun oikea aivopuolisko lähde hakemaan niitä testejä. Ja sit kun uusi kierto taas alkaa, lupaan itkeä vuolaasti...
 
Endometrioosistakin täällä on puhuttu! Mä joskus halusin luopua hormonaalidesta ehkäisystä syötyäni e-pillereitä 10 vuotta. Vuosi pillereiden poisjättämisestä (ja keskenmenonkin kokeneena) mulla epäiltiin, ja todettiinkin endo kun vatsaontelo tähystettiin.

En tiedä liittyykö endoon, mutta mun varsin aktiivinen toinen munasarja kehittää jatkuvalla syötöllä kystia sinne munasarjaan. Ja sitten niitä kystia pitää aina välillä tähystää sieltä pois...

Mulla taitaakin siis olla sitten kaksi aika pätevää terveydellistä syytä lapsihaaveiden välissä syödä niitä pahuksen e-pillereitä, endo ja kystat - vaikka halut ne pillerit kyllä vie. Tietty värikkyys häviää elämästä. Tylsää!
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Endometrioosistakin täällä on puhuttu! Mä joskus halusin luopua hormonaalidesta ehkäisystä syötyäni e-pillereitä 10 vuotta. Vuosi pillereiden poisjättämisestä (ja keskenmenonkin kokeneena) mulla epäiltiin, ja todettiinkin endo kun vatsaontelo tähystettiin.

En tiedä liittyykö endoon, mutta mun varsin aktiivinen toinen munasarja kehittää jatkuvalla syötöllä kystia sinne munasarjaan. Ja sitten niitä kystia pitää aina välillä tähystää sieltä pois...

Mulla taitaakin siis olla sitten kaksi aika pätevää terveydellistä syytä lapsihaaveiden välissä syödä niitä pahuksen e-pillereitä, endo ja kystat - vaikka halut ne pillerit kyllä vie. Tietty värikkyys häviää elämästä. Tylsää!
Toivotaan, että ei alkais sulla menkat vaan voisit testata sitten kun ne on myöhässä! ;D On se vaikea pidätellä itteään kun voisi olla pieni mahdollisuus tietää jo, että onko käyny tärppi vai ei! Itellä vähän sama vaiva et alkaa aivan liian nopeaa testaileen ja sitte on vaikee enää pysäyttää.:ROFLMAO:

Ja endosta. On se niin perhanan harmi että pillerit on tyyliin se ainoa lääke tohon! Ja tosi hyvin sanottu tuo, että pillereiden myötä tietty värikkyys menee. Just tolta se tuntuu mun mielestä myös!
 
  • Tykkää
Reactions: Santso
Oijoi toivottavasti plussia alkaa satelee :love:
Jänniä paikkoja monilla ja oireita, peukut pystyssä(y):)
Pahoittelut myös uuteen kiertoon joutuville:confused:
Omaa napaa.
Kävin gynellä.
Tuli vähän huonoja uutisia mutta ei kuitenkaan toivoa otettu pois.
Mutta kuten arvelinkin niin edellisin kkm meni v*tuiksi, ei sillä että se muutenkin epäonnistui ja päätyi monen mutkan kautta imukaavintaan mutta tänään gyne totesi että todennäköisesti joku tulehdus saattanut olla ja sitten on imuroitu vähän liian rankalla kädellä.:eek: Joskus käy jopa niinkin että koko limakalvo tuhoutuu ja tälle oli joku hieno termikin en vaan muista kun järkytyin jo tässä kohtaa ja ajattelin et hyvästi vaan vauvahaaveet. Ja kysyinkin kävikö mulle näin. Mutta siis ei koska mulla tulee menkat, vaikkakin ne kestää vain päivän nykyään mutta pääasia että tulee. Se on aina mahdollisuus tosin ei ehkä ihan luonnollisesti. Ja jos sieltä olis kaikki otettu veks tilanne ois toivoton, nollasta kun ei pysty rakentaa. Hetihän mun mieleen tuli et no että pitikin suostua siihen imuun et oisko pitän vaa kotona ootella et kaikki tulis ulos ite ja kärsiä kivuista. Kysyinkin sitten et olisko se imu pitäny jättää tekemättä kun eihän sitä mulle pakotettu vaan annettiin vaihtoehtona ja sillon sanottiin et se on vaan hyvä asia ja voi jäädä heti sen jälkeen uudestaan raskaaksi. (Joo niin varmaan) Mut sit tää tänpäivänen gyne sano et jos oisin jättäny sen tekemättä nii olis voinu olla hengenlähtö lähellä. Et pienempi paha.
Ja täähän selittää myös sen miksi kkm jälkeen sain odotella reilu 2kk niitä menkkoja ees alkavaksi. Hyvä uutinen oli se että follikkelit oli 12 ja 13mm tässä vaiheessa et se on hyvä. Mutta huono oli se et limakalvo on todella ohut 3mm, sen pitäis olla nyt väh.7mm. Ja ovulaatiokin tapahtuu vähän liian ajoissa kuulemma. Nyt sit vähän niinku vahingossa kait ajauduin lapsettomuustutkimuksiin? Kun multa otetaan kaikkia testejä ja puhuttiin jo hormoni hoidosta joka piikitetään mahaan. Ja se paksuuntais sit limakalvoa. Myöskin miehelle toin tuliaisena purkin, saa sekin pistää oman kortensa kekoon tässä hommassa.
Ens viikon ti ultrataan uudestaan ja katsotaan mikä sit on taas tilanne. Jos hyvin sattuu ni voi oviksen nähä just siinä. Sillon on kp12. Tähän kiertoon ei enään se piikki ehdi mutta seuraavaan.
Tuli kyl hyvä mieli et sai sellasen osaavan lääkärin ja tavallaan helpottavaa tietää syy miksi ei onnistu vaikka uutiset ei ollut hyviä. Ja pää on ihan pyörällä kaikesta uudesta tiedosta joten oli pakko tulla purkamaan tänne, sori pitkästä stoorista:X3:
 
Oijoi toivottavasti plussia alkaa satelee
Jänniä paikkoja monilla ja oireita, peukut pystyssä
Pahoittelut myös uuteen kiertoon joutuville
Omaa napaa.
Kävin gynellä.
Tuli vähän huonoja uutisia mutta ei kuitenkaan toivoa otettu pois.
Mutta kuten arvelinkin niin edellisin kkm meni v*tuiksi, ei sillä että se muutenkin epäonnistui ja päätyi monen mutkan kautta imukaavintaan mutta tänään gyne totesi että todennäköisesti joku tulehdus saattanut olla ja sitten on imuroitu vähän liian rankalla kädellä. Joskus käy jopa niinkin että koko limakalvo tuhoutuu ja tälle oli joku hieno termikin en vaan muista kun järkytyin jo tässä kohtaa ja ajattelin et hyvästi vaan vauvahaaveet. Ja kysyinkin kävikö mulle näin. Mutta siis ei koska mulla tulee menkat, vaikkakin ne kestää vain päivän nykyään mutta pääasia että tulee. Se on aina mahdollisuus tosin ei ehkä ihan luonnollisesti. Ja jos sieltä olis kaikki otettu veks tilanne ois toivoton, nollasta kun ei pysty rakentaa. Hetihän mun mieleen tuli et no että pitikin suostua siihen imuun et oisko pitän vaa kotona ootella et kaikki tulis ulos ite ja kärsiä kivuista. Kysyinkin sitten et olisko se imu pitäny jättää tekemättä kun eihän sitä mulle pakotettu vaan annettiin vaihtoehtona ja sillon sanottiin et se on vaan hyvä asia ja voi jäädä heti sen jälkeen uudestaan raskaaksi. (Joo niin varmaan) Mut sit tää tänpäivänen gyne sano et jos oisin jättäny sen tekemättä nii olis voinu olla hengenlähtö lähellä. Et pienempi paha.
Ja täähän selittää myös sen miksi kkm jälkeen sain odotella reilu 2kk niitä menkkoja ees alkavaksi. Hyvä uutinen oli se että follikkelit oli 12 ja 13mm tässä vaiheessa et se on hyvä. Mutta huono oli se et limakalvo on todella ohut 3mm, sen pitäis olla nyt väh.7mm. Ja ovulaatiokin tapahtuu vähän liian ajoissa kuulemma. Nyt sit vähän niinku vahingossa kait ajauduin lapsettomuustutkimuksiin? Kun multa otetaan kaikkia testejä ja puhuttiin jo hormoni hoidosta joka piikitetään mahaan. Ja se paksuuntais sit limakalvoa. Myöskin miehelle toin tuliaisena purkin, saa sekin pistää oman kortensa kekoon tässä hommassa.
Ens viikon ti ultrataan uudestaan ja katsotaan mikä sit on taas tilanne. Jos hyvin sattuu ni voi oviksen nähä just siinä. Sillon on kp12. Tähän kiertoon ei enään se piikki ehdi mutta seuraavaan.
Tuli kyl hyvä mieli et sai sellasen osaavan lääkärin ja tavallaan helpottavaa tietää syy miksi ei onnistu vaikka uutiset ei ollut hyviä. Ja pää on ihan pyörällä kaikesta uudesta tiedosta joten oli pakko tulla purkamaan tänne, sori pitkästä stoorista
Tsemppiä hirveesti tilanteeseen! Mutta tosiaan hyvä, että nyt tietää mistä kyse ja että asia on ns hoidossa. :love: Kaikenlaista sitä voikin tapahtua. Hyvä kun otit asian nopeasti esille!
 
Minut voi kans laitta kiertolistalle, tänään siis kp3. Kierron kestosta osaa vielä yhtään sanoa, sillä ekat menkat pillereiden jälkeen.
ON: Siis nää menkat on ihan jäätävän runsaat!! Pillereiden kanssa oli vuoto ihan maltillista, mutta nyt saa kuukuppia tyhjentää useammin. Tuntuu että sitä verta vaan valuu kokoajan hirveesti :D ... kipuja ei onneksi paljoa.

Mukavaa perjantaita kaikille!!
 
Testasin tänään ja sain vain harmaan viivanpaikan apteekin siihen herkempään testiin. Nyt on dpo11 et kai siinä olisi pitänyt jotain näkyä. :/ Lämmöt nousi aamulla entisestään eli ei menkkoja vielä. Ei ne vielä myöhässäkään ole. Vasta maanantaina jos ei ala. Pitää testata su/ma jos ei oo alkanut niin uudestaan :)

On kyl tosi harmi jos musta on tullut näin herkkä keltarauhashormoonille. Nytkin dpo6 lähtien aamupahoinvointia eikä loppua oo viel näkyny (+kaikki muut oireet) ja viime kierrossa oli ekaa kertaa pahoinvointia nii dpo6-9 eli just ne päivät milloin se hormooni on koholla. Ens kiertoon jos joudun nii tulee se keltarauhasliså
 
Testasin tänään ja sain vain harmaan viivanpaikan apteekin siihen herkempään testiin. Nyt on dpo11 et kai siinä olisi pitänyt jotain näkyä. :/ Lämmöt nousi aamulla entisestään eli ei menkkoja vielä. Ei ne vielä myöhässäkään ole. Vasta maanantaina jos ei ala. Pitää testata su/ma jos ei oo alkanut niin uudestaan

On kyl tosi harmi jos musta on tullut näin herkkä keltarauhashormoonille. Nytkin dpo6 lähtien aamupahoinvointia eikä loppua oo viel näkyny (+kaikki muut oireet) ja viime kierrossa oli ekaa kertaa pahoinvointia nii dpo6-9 eli just ne päivät milloin se hormooni on koholla. Ens kiertoon jos joudun nii tulee se keltarauhasliså
Toivottavasti olis nyt muutakin kunnse keltarauhashormoni :love:Ite olin sille aika herkkä ja voin pahoin about dpo 2-9..:unsure:

Edit: hymiöt temppuilee :confused:
 
Dpo10 ja tänä aamuna näyttää tältä.


Ainakin eilisestä hyvin vahvistunut, mutta vielähän tässä on menkkoihin matkaa...
Jee plussia! Hyvältä näyttää! :love: Toivotaan, ettei ne menkat sieltä kuitenkaan tule. Onko mimmoisia tuntemuksia kropassa?

On: Tänään dpo 4 tai 5 ja se ihmeellinen niukka vuoto, mitä mulla oli dpo 1-3 on loppununut. Ei auta ku odotella ens viikkoon, ja katsoa tuleeko se takaisin. En meinaa housuissani pysyä..koko ajan googlattava oireita yms..:LOL:
 
@Mamtobe mun luteaali on 12pv, joten Sunnuntaina pitäis alkaa menkat.

@Aniaj mulla lähes samat oireet kun joka kierrossa, ainut että eilen lämmöt nousi taas 37.0, kun dpo8 ne laski 36,4.
Vv ei ole yltiöpäisesti, ihan normaaliolot silläkin saralla. Ainut ero on ollut ovulaatiosta lähtien jatkunut aamuripuli, ja eilen ja tänään on ollut huonoa oloa. Viime yönä heräsin repäisykipuijin ja ihme kuplintaan. Päänsärkyä lisänä, mutta muuten kaikki olot samat, että niistä en kyllä raskautta voi päätellä. Tissit on samallalailla kipeät kun viime Terolut kierrossakin, ei eroa..

Nyt pohjin kerronko tänään miehelle, vai odotanko sunnuntaihin tai vu asti... En haluais miehelle tuottaa pettymystä, se on ihan pähkinöinä heti uutisista
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@Mamtobe mun luteaali on 12pv, joten Sunnuntaina pitäis alkaa menkat.

@Aniaj mulla lähes samat oireet kun joka kierrossa, ainut että eilen lämmöt nousi taas 37.0, kun dpo8 ne laski 36,4.
Vv ei ole yltiöpäisesti, ihan normaaliolot silläkin saralla. Ainut ero on ollut ovulaatiosta lähtien jatkunut aamuripuli, ja eilen ja tänään on ollut huonoa oloa. Viime yönä heräsin repäisykipuijin ja ihme kuplintaan. Päänsärkyä lisänä, mutta muuten kaikki olot samat, että niistä en kyllä raskautta voi päätellä. Tissit on samallalailla kipeät kun viime Terolut kierrossakin, ei eroa..

Nyt pohjin kerronko tänään miehelle, vai odotanko sunnuntaihin tai vu asti... En haluais miehelle tuottaa pettymystä, se on ihan pähkinöinä heti uutisista
Mä en ite malttasi olla kertomatta, ja koska tiedän että se toivoo lasta lähes yhtäpaljon kun minäkin niin oon kertonu aina kun oon testin tehny.. Siitä on sit tukeekin pettymyksissä yms enemmän kun toiveet nousee.. toki tietyllä tavalla ehkä itsekästä ajattelua sen osalta mut ite tiedän että saisin palautettä jos tietäsin plussasta monta päivää aikasemmin kun mies vaikka koittasin kuinka selittää ”mutta kun se ei ollu varma vie”
Saikohan tosta selityksestä mitään selvää :D
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni

Yhteistyössä