Toiveissa vauva 2021

Tänne vois päivittää huomenna kp2.

Pari päivää sitten alkoi jo pieni tiputtelu ja tänään aivan puhdas testi. Ei onnistunut eka PAS ja kyllä harmittaa!! Päätettiin, että seuraavassa kierrossa yritetään vielä. Jos ei onnistu, pidetään yksi kierto taukoa. Olen myös lueskellut tuosta ERA-testistä. Onko jollakin siitä kokemusta? Sillä ilmeisesti selvitetään kohdun limakalvolta paras kiinnittymisajankohta.

@Tiukuna kirjoittelit aiemmin sperman laadusta. Teillä oli tosi paljon siittiöitä nyt! Meillä ei oo missään satsissa ollut lähelläkään tuota. Laadusta olen opiskellut sellaista, että A-siittiöt ovat normaalisti ja nopeasti eteenpäin uivia. B:t uivat hitaammin tai kaarevasti. C:t eivät juuri liiku ja D:t ovat kuolleita. A ja B pystyvät hedelmöittämään. Meidän oljissa A-siittiöitä on ollut aika vähän ja B-siittiöitä paljon. Viimeisessä inssissä A-siittiöitä oli muistaakseni vain prosentti ja se tuntui tosi pieneltä määrältä. Lääkärin mukaan silti oli hyvät mahdollisuudet. Toivotaan, että teillä onnistuu nyt!!
Tosi harmi ettei eka PAS tärpännyt :( toivotaan seuraavasta teidän kiertoa! ♥

Tosiaan noista luvuista. Itsekin hämmästyin niitä lääkärillä. Meidän luvut tähän kiertoon oli kokonaismääränä tosiaan 47.2 miljoonaa A+B siittiöitä Prep. Siittiöt A:6%, B: 53%, ja loput sit C&D. Kun viime kierrossa kokonaismäärä oli vaan sen 11.9miljoonaa (A:10&B61, näistä tosin vasta preppaamalla oli tullut näin hyvät, nativessa oli D:70%). Toivotaan siis onnistumista. Tänään (dpo6) ollut lähes koko päivän pahoinvointia ja vatsakipeä. (Tosin viime kierrossa kun ilmestyi yllättäen pahoinvointia dpo6 ei oo koskaan ennen ollut). Pieni piinailija minussa on taas heräilemässä ja oonkin miettinyt et milloinka testais :D

Mulla ei tietenkään ole itsellä kokemusta tuosta ERA:sata, mut oon muutamilta muilta kuullut siitä paljon hyvää. Se on niin yksilöllinen ja pieni haitari milloin se hedelmöittynyt munasolu voi kiinnittyä (jos tää oli se tutkimus) niin mun tutut on ainakin kokenut tän olleen rahansa arvoinen tutkimus kun se parantaa mahdollisuuksia onnistua. :)
 
Mulla tosi tasainen heräämisrytmi arkena. Viikonloppuna sitte vähän venähtää, kukapa sitä puoli kuudelta jaksaa herätä pelkästään lämpöjä ottamaan o_O

Mulla kyllä tuli tänään tosi vahva halu tehdä testi, mutta kun en oo niitä kaappiin yhtäkään jemmannut! Ehkä siis ootan kiltisti menkkoja :X3:
Minulla on myös ollut himot tehdä testi, en ole vielä tehnyt :D
 
VAUVA 2021 ♡

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!


★★★★★★★★★★★★★★★★★

03.08.2020 - MAANANTAI

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2(11)/20, 1.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
Santso, ya 4/20, 2. lapsi
+ Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Kuumeilija40kp, ya 4/20, 2.lapsi (miehen 5.lapsi)
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
-Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
Tiitiäinen87, ya 5/20, 1.lapsi
helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
neilikkaruusu, ya 7/20, 2.lapsi
pata-ässä, ya 7/20, 1.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä


Hipposka.....................kp 39/29-32
Napsunen....................kp 38/35-37
Rimaleli..........................kp 38/30
Loree...............................kp 35/?
Zennuli..........................kp 34/25-28
Lovecoco.....................kp 34/30
Wanti..............................kp 34/32-36
-Lounatuuli-.................kp 31/28-35
Sinisilmät.........................kp 28/27-28
Tiukuna......................kp 28/30-32
Eeva650.........................kp 25/28-42
Nipsuneiti83.................kp 25/29
Tiitiäinen87.....................kp 25/27
LaTila...................................kp 24/27
Goodway.......................kp 24/23
AnnMariii.........................kp 23/?
Kikkakolmas..............kp 22/28
Wbä...................................kp 21/26-28
Pandanen......................kp 21/29-31
Melissa86.....................kp 20/30-36
lulube..............................kp 19/29
Brunet82.......................kp 18/26-28
Aniaj..................................kp 15/28
Helmikorvakoru.......kp 14/27-28
Kirjoh89....................kp 14/28
Krippis...........................kp 14/22-24
pata-ässä.................kp 12/28
Kasikuus......................kp 11/27-28
Lillanna.............................kp 11/28-42
Nokare..........................kp 11/27
rubikinkuutio.............kp 10/27-29
Jjenn...............................kp 9/29-33
Haaveilija-31......................kp 7/27
Iinesankka82....................kp 6/29-30
Töppönen_....................kp 5/26
Heemilia............................kp 4/30(?)
Kuumeilija40..................kp 4/27-28
Alinna86.........................kp 4/26
Mysteerio.......................kp 2/30
Hamsteri20..................kp 2/27-28
Sofialla.............................kp 2/35-42
Minttuni...........................kp 1/25
Mamtobe............................kp 1/26-28
Mäyh..............................kp 1/26-31

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Sinisilmät.........................dpo 14
Tiitiäinen87.....................dpo 12
LaTiLa...............................dpo 10
Eeva650..........................dpo 8
Tiukuna.........................dpo 7
Kikkakolmas................dpo 6
Pandanen........................dpo 4
Melissa86........................dpo 4
Brunet82..........................dpo 3
Krippis................................dpo 2
Helmikorvakoru..............dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Onko ne muuten aina samalta luovuttajalta, vai miten se menee lahjasoluhoidoissa? (yritin lisätä pohtivaa hymiötä, mutta ei onnistu)
No nää ensimmäiset kaks kertaa on ollu samalta luovuttajalta. Saadaan valita lahjoittaja kolmen piirteen mukaan; pituus, hiustenväri ja silmien väri. Tuolla dextrassa siis siittiöt varataan joka käyttökerralle erikseen ja multakin kysyttiin toista kertaa varatessa et haluanko samoja. Samaa luovuttaja voi käyttää niin monta kertaa kuinka monta olkea sillä on "vapaana".
 
Huomenta,
Vasta dpo 3 ja olen jo kyttäämässä Googlesta oireita....:LOL::X3:
Menee hitaasti päivät......Mietin eilen että nyt jos koskaan olisi ihan täydellinen hetki raskautua....opiskelut loppuu kahden viikon päästä ja töihin paluu on 1.9. Jäisin niin mieluusti mammalomalle ensi keväänä.....niin varmasti me kaikki❤ Toinen pojistani menee ensimmäiselle luokalle ensi viikolla niin hänellekin olisi mukavaa kun ensi keväästä olisin sitten kotona❤ Noo jää nähtäväksi kuunteleeko joku mun toiveita....
Plussanneille tsempit halausten kera ja uusille kierroille tsempit myös❤
koitan väkisin muistella viime kierron oloa vaikka kemiallinen olikin. Selkein oireeni mikä jäi mieleen oli siis sellainen selittämätön nälkä ja hajut!Ja se että yhtenä iltapäivänä itkin kun ruoka maistui paremmalta kuin koskaan ennen:ROFLMAO:
 
No nää ensimmäiset kaks kertaa on ollu samalta luovuttajalta. Saadaan valita lahjoittaja kolmen piirteen mukaan; pituus, hiustenväri ja silmien väri. Tuolla dextrassa siis siittiöt varataan joka käyttökerralle erikseen ja multakin kysyttiin toista kertaa varatessa et haluanko samoja. Samaa luovuttaja voi käyttää niin monta kertaa kuinka monta olkea sillä on "vapaana".
Ok, kiitos tiedosta :) toivon kovasti, että tällä kertaa olisi tärpännyt ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Tiukuna
Täällä dpo6, ja jäätävä ripuli ollut koko aamun ja kuumeinen olo, heti mietin onko oireita xD.

Niin testaaminen jo polttelee, päivät matelee, ei ihme että näitä kutsutaan piinapäiviksi :D
Täällä aivan samat fiilikset, todella piinaavaa on! :D ja kaikenlaisia oireita, jotka on kylläkin tyypillisiä loppukierron oireita minulla. Joku aamu heräsin tukkoiseen nenään ja huonoon oloon, kyllä sitä heti kuvittelee olevansa raskaana!
 
Täällä premom huutaa että menkat myöhässä, ruskeeta tuhrua edelleen ja aamulla kuuden aikaan supisteli ja otin menkkojen toivossa työpäivää varten särkylääkkeen, mut kunnon menkkoja ei kuulu eikä näy.. toki tänään kp 27/dpo 14, viimekierto oli 28pv ja luteaalivaihe 13pv.. viimeks olikohan lauantai kun tein r-testin ja se puhdas nega.. :unsure:
 
  • Vau!
Reactions: Santso
Täällä premom huutaa että menkat myöhässä, ruskeeta tuhrua edelleen ja aamulla kuuden aikaan supisteli ja otin menkkojen toivossa työpäivää varten särkylääkkeen, mut kunnon menkkoja ei kuulu eikä näy.. toki tänään kp 27/dpo 14, viimekierto oli 28pv ja luteaalivaihe 13pv.. viimeks olikohan lauantai kun tein r-testin ja se puhdas nega.. :unsure:
Toivottavasti menkat pysyis pois! Tuli tuosta luteaalivaiheesta mieleen, mistähän johtuu, että kaikissa kierroissa ollut luteaalivaihe 10 vrk ja yhdessä olikin 12 vrk. Kamalaa, kyn se herätti silloin toiveita.. Voiko luteaalivaihe olla yhtäkkiä pidempi vai onko ovulaatio tullutkin normaalia myöhemmin positiivisesta ovulaatiotestistä. En tiedä, käy kyllä niin raskaaksi tämä, vaikka ei olla vielä edes hoidoissa. Kuinkahan raskasta sitten on..
 
Toivottavasti menkat pysyis pois! Tuli tuosta luteaalivaiheesta mieleen, mistähän johtuu, että kaikissa kierroissa ollut luteaalivaihe 10 vrk ja yhdessä olikin 12 vrk. Kamalaa, kyn se herätti silloin toiveita.. Voiko luteaalivaihe olla yhtäkkiä pidempi vai onko ovulaatio tullutkin normaalia myöhemmin positiivisesta ovulaatiotestistä. En tiedä, käy kyllä niin raskaaksi tämä, vaikka ei olla vielä edes hoidoissa. Kuinkahan raskasta sitten on..
Mä toivon kanssa että pysyis poissa ja pitkään ! Ehkä siinä kp 29 aamuna vois testailla uudestaan jos ei tuhrua kummempaa edelleenkään oo !:X3:
Oon ite kanssa miettiny just tota luteaalivaihetta et voiko se vaihdella vaikka yleensä on aina sama.. mistähän siitä löytyis tutkittua tietoo :unsure:
Mulla käy jo 4,5kk jälkeen henkisesti raskaaks !
 
Mä toivon kanssa että pysyis poissa ja pitkään ! Ehkä siinä kp 29 aamuna vois testailla uudestaan jos ei tuhrua kummempaa edelleenkään oo !:X3:
Oon ite kanssa miettiny just tota luteaalivaihetta et voiko se vaihdella vaikka yleensä on aina sama.. mistähän siitä löytyis tutkittua tietoo :unsure:
Mulla käy jo 4,5kk jälkeen henkisesti raskaaks !
Mulla oli aluksi sama, että tosi raskasta oli. Sitten tasoittui, mutta tämä kesä on taas ollut vaikea. Voi olla, että nyt vaan herää ne samat tunteet viime kesältä ja jotenkin vaan miettii, että mikähän tilanne ensi kesänä. Ja lomalla liikaa aikaa miettiä. Ja tämä viimeinen kierto ennen hoitoja, sekin voi vaikuttaa. Pitääpä etsiä, löytyykö tietoa tuosta luteaalivaiheasiasta. Jos joku tietää, niin mielellään otetaan kaikki tieto vastaan. Vaikka paras taitais olla, että ei miettis liikaa kaikkea.. :D
 
Anteeks oma napailu ha tuleva sekalainen vuodatus..

Täällä lämmöt laskee ja tänään alko tiputtelu.. menkat siis alkanee huomenna tai ylihuomenna
Omaa olotilaa kyl tällä kertaa pahentaa viel sekin, et päiväl kuulin kohtuullisen lähipiiristä raskausuutisia. Tieto tuli itelle ihan puskista. Vaikken heidän yritys-/yrittämättömyystaustasta mitään tiedä, niin nyt kyl vetää oman mielen maihin. Meillä alkaa nyt yk6, eikä sekään vielä mikään pitkä aika ole yritykselle, mut väkisin tulee ajatuksiin kuinka "epäreilua" on ettei meil onnistu ja toisil onnistuu niin helposti. Ja enhän kyl tiiä tuliko kyseiselle parille tärppi sattumalta vai pitkään yrittämäl.. Oma kuumeilu näköjään on vaan jo niin kovaa ^^'

Ärsyttää, itkettää, harmittaa ja myös hävettää nää ajatukset, vaikka varmasti ne aika luonnollisia ovat tässä kohtaa ja varmasti moni täällä voi niihin samaistua. Tietysti iloinen olen heidän puolestaan, mutta tässä kohtaa kiertoa harmittaa vaan paljon enemmän oma tilanne (vs. mitä harmittas, jos oma kierto olis esim. oviksen tuntumas).


Mut voi siis ottaa pois piinailijoista! Päivittelen kp1, sitten kun se päättää saapua
@Mäyh täällä ihan samat fiilikset! Jotenkin tuntuu, että kaikki kaverit raskautuvat ja itselle ei tapahdu mitään. Täälläkin alkoi jo yk9, masentavaa. Aiemmin ajattelin, että turha tulla listalle kun varmaan kuitenkin raskaudun pian (niin varmaan :ROFLMAO: ), mutta eipä tässä tunnu mitään tapahtuvan.:(

Eli, mut voi lisätä listalle: Hamsteri 20, ya 12/19, 1. lapsi ja kp 2/27-28.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Santso ja Mäyh
Anteeks oma napailu ha tuleva sekalainen vuodatus..

Täällä lämmöt laskee ja tänään alko tiputtelu.. menkat siis alkanee huomenna tai ylihuomenna
Omaa olotilaa kyl tällä kertaa pahentaa viel sekin, et päiväl kuulin kohtuullisen lähipiiristä raskausuutisia. Tieto tuli itelle ihan puskista. Vaikken heidän yritys-/yrittämättömyystaustasta mitään tiedä, niin nyt kyl vetää oman mielen maihin. Meillä alkaa nyt yk6, eikä sekään vielä mikään pitkä aika ole yritykselle, mut väkisin tulee ajatuksiin kuinka "epäreilua" on ettei meil onnistu ja toisil onnistuu niin helposti. Ja enhän kyl tiiä tuliko kyseiselle parille tärppi sattumalta vai pitkään yrittämäl.. Oma kuumeilu näköjään on vaan jo niin kovaa ^^'

Ärsyttää, itkettää, harmittaa ja myös hävettää nää ajatukset, vaikka varmasti ne aika luonnollisia ovat tässä kohtaa ja varmasti moni täällä voi niihin samaistua. Tietysti iloinen olen heidän puolestaan, mutta tässä kohtaa kiertoa harmittaa vaan paljon enemmän oma tilanne (vs. mitä harmittas, jos oma kierto olis esim. oviksen tuntumas).
Mä niin ymmärrän ja tiedän tunteen! Sain myös tuttavapariskunnalta vauvauutisia keväällä ja purskahdin itkuun siitä :( Todella onnellinen toki olen, mutta he olivat tulleet tosi helposti raskaaksi ja olin vaan meidän tilanteesta niin surullinen. Toinen ystävä kertoi nyt alkukesästä, että ovat jättäneet ehkäisyn pois ja odotan vaan, milloin sieltä tulee vauvauutiset... Hävettää myös omat ajatukset, miten haluaisi ite äkkiä raskaaksi ennen heitä, ettei heidän uutiset tuntuisi niin pahalta kun me vielä edelleen yritetään... Puh..
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Mäyh ja Jjenn
Mulla oli aluksi sama, että tosi raskasta oli. Sitten tasoittui, mutta tämä kesä on taas ollut vaikea. Voi olla, että nyt vaan herää ne samat tunteet viime kesältä ja jotenkin vaan miettii, että mikähän tilanne ensi kesänä. Ja lomalla liikaa aikaa miettiä. Ja tämä viimeinen kierto ennen hoitoja, sekin voi vaikuttaa. Pitääpä etsiä, löytyykö tietoa tuosta luteaalivaiheasiasta. Jos joku tietää, niin mielellään otetaan kaikki tieto vastaan. Vaikka paras taitais olla, että ei miettis liikaa kaikkea..
Niinhän se olis, mut ooppa siinä sit miettimättä kun tuntee kroppansa ja muistaa joka ainut päivä mikä kp on yms.. isäntä harmittelee sitä että seksi tuntuu ajottain suorittamiselta kun näkee musta että laskelmoi koska pitää olla seksiä yms :(
 
Voin lohduttaa, että nuo kateuden tunteet toisten raskauksista ovat ainakin omalla kohdalla jääneet pois jo kauan sitten tässä yli kahden vuoden yrityksen aikana. Sitä on nykyään vaan puhtaasti iloinen, että edes jollain toisella onnistuu. Poikkeuksena toki jotkut Johanna Tukiaisen kaltaiset hahmot, tarvitseeko syitä edes listata :D Kun itsellä olisi puitteetkin lapselle kohdallaan ja elämä tasapainoista.

Toki tässä on joutunut jo käsittelemään sitä faktaa, että kaikki haluajat eivät lasta saa koskaan vaikka yrittävät kaikki keinot. Olen täällä palstallakin roikkunut jo niin pitkään, että väittäisin vuodenkin yrityksen olevan ihan normaalia, suurin osa kuitenkin siinä ajassa onnistuu <3
 
@Disco Volante Ooh, mistä mä saisin palan tota asennetta! Meillä on nyt kaksi vuotta takana ja kamppailen päivittäin katkeruuden tunteiden kanssa. Mä olen katkera siitä, miksi meillä raskautuminen kestää ja miksi se menee vielä keskenkin, kun toiset onnistuu heti eikä edes osaa pelätä keskenmenoa. Olin katkera jopa eräälle bloggaajalle, joka kirjoitti, ettei heille lapsen saaminen ollut helppoa kun vuoden yrittivät. Mä vain ajattelin, että vuosi on normaali aika yrittää ja saivat vielä terveen lapsen.. Vaikka samalla tiedänkin, että jokaisella on oikeus tuntea surua omassa tilanteessaan. Ja muistan itsekin että aluksi itkin jokaisia alkaneita kuukautisia, mitä en pitkään aikaan ole kyllä enää tehnyt.

Puuh, tälläsiä tunnelmia tänään...
 
  • Tykkää
Reactions: Mäyh ja Jjenn
Mulla oli aluksi sama, että tosi raskasta oli. Sitten tasoittui, mutta tämä kesä on taas ollut vaikea. Voi olla, että nyt vaan herää ne samat tunteet viime kesältä ja jotenkin vaan miettii, että mikähän tilanne ensi kesänä. Ja lomalla liikaa aikaa miettiä. Ja tämä viimeinen kierto ennen hoitoja, sekin voi vaikuttaa. Pitääpä etsiä, löytyykö tietoa tuosta luteaalivaiheasiasta. Jos joku tietää, niin mielellään otetaan kaikki tieto vastaan. Vaikka paras taitais olla, että ei miettis liikaa kaikkea..
Mä oon lukenut et yleensä ihmisillä luteaalivaihe on ihan päivän (Max 2) heitolla yleensä sama. Et se mikä vaihtelee kierron pituutta on se ovulaation ajankohta. Mut oon ainakin itse huomannut et jos ovulaatio on kp20+ nii se syö sit siitä luteaalivaiheen pituudesta. Ei hormoonit pysy ylhäällä enää sitä normaalia 13 päivää ennen menkkoja.

ON: siis miten voi olla ihmisellä näin kylmä, väsynyt ja heikko olo. Vatsaakin polttelee ja mietin et onkohan menkat nyt tulossa extra ajoissa. Mul on nytkin päällä college mekko, pitkä paksu neuletakki ja leggingsit ja oon ihan jäässä. Koko ajan näiden kipujen kanssa jännää et joko ne menkat alkaa, vaikkei ne ikinä näin aikaisessa ookkaan (aikaisimmillaan dpo11). Mul yleensä vaan alkaa kivut vasta kun vuoto alkaa. Lämmöt tosin on koholla 37.1 joka vois viitata siihen ettei ne viel tänään ala. Toivottavasti en oo kipeänä :(
 
  • Tykkää
Reactions: Santso
@sabs nyt kun kirjoitit tunteistasi, niin se herätti myös minussa jotain tuttua tunnetta. Eli näemmä aika ristiriitaisia nämä omatkin fiilikset. Että välillä aivan ok, sitten onkin aika, että tuntuu todella vaikealta. Me hakeuduimme nopeasti tutkimuksiin ja hoitojen alkamisen hitaus pääsi yllättämään. Moni asia vaikuttanut mm. perussairaudet ja tietenkin korona. Ja niillehän ei voi mitään.

Uutta kiertoa osaa aina odottaa ja se ei yllätyksenä tule. Joskus itkettää ja joskus ei. Jokaisessa kierrossa on silti aina toivoa. Niin tässäkin. Meillä ei ole tällä hetkelllä selkeää yksittäistä syytä lapsettomuudelle, niin se herättää toivoa, voisiko sittenkin luomuna onnistua. Siksi tämä loppukierto on niin piinaavaa. Ja minullahan siis alkanut jo työt ja silti joka tauolla/vessassa jne niin luen tätä palstaa.. ja itken vessassa. Jospa huomenna olis jo helpompi päivä..?
 
Mä oon lukenut et yleensä ihmisillä luteaalivaihe on ihan päivän (Max 2) heitolla yleensä sama. Et se mikä vaihtelee kierron pituutta on se ovulaation ajankohta. Mut oon ainakin itse huomannut et jos ovulaatio on kp20+ nii se syö sit siitä luteaalivaiheen pituudesta. Ei hormoonit pysy ylhäällä enää sitä normaalia 13 päivää ennen menkkoja.

ON: siis miten voi olla ihmisellä näin kylmä, väsynyt ja heikko olo. Vatsaakin polttelee ja mietin et onkohan menkat nyt tulossa extra ajoissa. Mul on nytkin päällä college mekko, pitkä paksu neuletakki ja leggingsit ja oon ihan jäässä. Koko ajan näiden kipujen kanssa jännää et joko ne menkat alkaa, vaikkei ne ikinä näin aikaisessa ookkaan (aikaisimmillaan dpo11). Mul yleensä vaan alkaa kivut vasta kun vuoto alkaa. Lämmöt tosin on koholla 37.1 joka vois viitata siihen ettei ne viel tänään ala. Toivottavasti en oo kipeänä
Voisko olla merkki alkaneesta raskaudesta!? Toivon sitä todella!

Tuo parin päivän vaihtelu on varmasti siis ihan normaalia luteaalivaiheessa. Eipä se itselläkään ole sen enempää ollut. Ihme homma, kun joutuu koko ajan etsimällä etsimään jotain, mikä selittäisi lapsettomuuden. Ehkä pitäisi vähän rauhoittua.
 
  • Tykkää
Reactions: Santso ja Tiukuna

Yhteistyössä