Toiveissa vauva 2021

Tiiättekö sen tunteen ku ootte ihan luovuttanu kierron suhteen ja odotatte vaan menkkoja ja sit kun ne alkaa ni ärsyttää yllättän paljon siihen nähden että ”mä tiesin tän”? Jep. Se tunne on ollu tänään koko päivän. Hirveet menkkakivut aamusta asti ja nyt sit alko tiputtelu.

Mut voi poistaa piinalistalta ja laittaa huomiselle kp1

En jaksais enää näitä jatkuvia pettymyksiä :(( Uuden kierron alku on 100 kertaa turhauttavampaa nyt ku oon saanut tikutettua oviksen pari kiertoa putkeen ja tiiän että tallettelut on osunu oikeeseen ajankohtaan. Ilman tikutusta oli helpompaa ku en tienny tarkalleen millon ovuloin (JOS ovuloin!) ni epäonnistumista pysty jotenki käsittelemään paremmin :/
 
Viimeksi muokattu:
Tiiättekö sen tunteen ku ootte ihan luovuttanu kierron suhteen ja odotatte vaan menkkoja ja sit kun ne alkaa ni ärsyttää yllättän paljon siihen nähden että ”mä tiesin tän”? Jep. Se tunne on ollu tänään koko päivän. Hirveet menkkakivut aamusta asti ja nyt sit alko tiputtelu.

Mut voi poistaa piinalistalta ja laittaa huomiselle kp1 :(

En jaksais enää näitä jatkuvia pettymyksiä :(( Uuden kierron alku on 100 kertaa turhauttavampaa nyt ku oon saanut tikutettua oviksen pari kiertoa putkeen ja tiiän että tallettelut on osunu oikeeseen ajankohtaan. Ilman tikutusta oli helpompaa ku en tienny tarkalleen millon ovuloin (JOS ovuloin!) ni epäonnistumista pysty jotenki käsittelemään paremmin :/
Pahoittelut menkoista :( minä jätin tikuttelun pois, kun 5kk putkeen sain plussan ja tallettelut kohdillaan, eikä mitään. Että jospa helpompi sitten ilman tikuttelua. Nyt ollut taukoa, mutta tässä kierrossa aion tikutella taas, jos ehtivät postissa tulla. Mutta joo, tiedän tunteen, sitä kuvittelee kaiken olevan kohillaan ja silti ei tärppää. Niin kyllähän se vituttaa..
 
Huh huh nyt jännittää.....tein äsken apteekin herkän testin vaikka dpo 11 vasta mutta kun olot on jotenki niin omituiset ja huono olo ollu pitkin päivää vähän väliä. Tosi laimeeta oli pissa koska oon juonu tosi paljon tänään.... siihen tuli tosi tosi haalea viiva.... ❤avasin sen testin koska tuntui et kuvittelen ja siihen tuli jotenki varjoa siitä testi ikkunan muovista..... näytin miehelle ja hänki näkee sen....apuaaa kertokaa mulle näyttääkö nämä apteekin testit niitä viivanpaikkoja helposti ...???? Apua oon ihan sokissa ja koitan olla vielä innostumatta.....mulla ei ole koskaan mikään testi näyttänyt viivanpaikkaa niin ei ole kokemusta sellaisesta.....sydän hakkaa ❤
teen uuden testin perjantaina tai vasta lauantaina. Menkkojen pitäisi alkaa perjantaina.
Iiihanaa! Varovaiset onnittelut ja viivalle vahvistumista <3 <3 testikuvaahan me ootetaan kovasti heti kun saat. Mutta toi että on miehen nähtävä on jo aika hyvin. Iiks <3!
 
Olipa rankka päivä töissä. Mun omahoidettava, jonka kanssa oltiin todella läheisiä, siirtyi kuukausi sitten palvelukotiin virkeänä, ja tänään sain puhelun, että viime päivät on käsillä. Halusin mennä vielä katsomaan viimeisen kerran, ja sanoa heipat. Halusi että pidän kädestä, ja siinä käsikädessä oltiin, ja siihen hän sitten levollisesti nukahti ikiuneen. Katsoi minua silmiin ennen sitä, ja nyökkäsi päällänsä kiitoksen, kyynel vierähti poskelle, ja sitten nukkui. Jotenkin on niin tyhjä olo nyt, mutta koin hetken todella tärkeänä, koska hänellä ei ollut ketään ja paljon oli yksin. Ainakaan hänen ei tarvinnut lähteä yksin. Tällaisina hetkinä sitä osaa arvostaa hoiva-alaa.
Kuulostat kyllä, että oot niin oikealla alalla <3. Varmasti mieleenpainuva ja tunteikas hetki <3.
 
Moikka pitkästä aikaa!

Pahoittelut kun ollut hieman hiljasta tällä suunnalla. Jotenkin sitä ei oo vaan ollut oikein mitään kerrottavaa, aina tää alkukierto on jotenki tylsää aikaa eikä oo mitään kerrottavaa

onneks olkoon uusille plussille ja tsemppiä haamulaisille! ❤

oviksen pitäs olla Flon mukaan sunnuntaina ja nyt ajattelin taas parin tauon jälkeen tikutella taas ja alottelen huomenna kp 10 sit sen! Ehkä sit oviksen jälkeen on taas paremmin jotain fiiliksiä tai muita kerrottavana.

ainoa et ottaa kyllä pattiin ihan sikana ku siis tuntuu et ihan kaikki saa nyt vauvoja! Joka päivä tulee jostaki joku uus vauva ilmotus, aivan ärsyttää!
 
Jonkun ajatusleikkiin: uskon himojen ja ällötysteb menevän niin kuin edellisessä raskaudessa. Eli pahoinvoinnin aikana kirpeät ja happamat hedelmät (sitruuna, greippi) ja ei-makeat hiilarit (karjalanpiirakat, näkkäri jne.) JA kahvi. Sit taas myöhemmässä raskaudessa omena, päärynä, mansikat, vadelmat, jäätelö, suklaa, ja tuliset ruoat. Inhotuksina valkosipulimausteett.
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Onnea @Brunet82 , selkeä viiva on!

Tää on ihan tyhmää!! Siis eihän meillä ole edes yritys vielä alkanut ja minä olen tehnyt erittäin herkkiä raskaustestejä jo dpo 9 lähtien. Ja nyt ihan selkeesti tuli vain viivanpaikka ja alkoi taas masentaa. Menkat pitäisi alkaa huomenna tai lauantaina.

Meillä on jo kaksi ihanaa ja tervettä lasta. Mulla menee kohta tää kesä ihan pipariksi ja pojan koulun aloitus menee vaan tähän tyhmään masisteluun. Jonkun täytyisi taas oikein herätellä mua.

Ei mulla muuta.
 
Dpo12 muistaakseni ja nega. :( Välillä olin näkevinäni jotain punertavaa testiviivan alareunassa, mieskin sanoi et ois jotain. Mut ei siinä mitään ole. Ja on kunnon menkkajomot sekä vessassq pyyhkiessä oli ehkä jo rusehtavaa. Vituttaa. Lähdettiin puol tuntia sitte vielä ajelee Helsinkiin, ei oo oikein fiilistä. Mut huomenna taas testaan, jos ei vuoto ala kunnolla.

Niin ja esikoisesta ei ollut yhtään mitään himoja. Et en osaa kuvitella tulisiko seuraavastakaa mitään.
 
@Esba hei ihanaa sulla kans siellä jännää❤Varovasti onnittelen❤
Mulla vähän sama tilanne että menkkojen pitäis alkaa tyylin perjantaina ja mulla on kyllä hyvin tasainen kierto se max 28pv mut eihän niistä 100 varmaksi voi mennä sanomaan.
Nyt vaan toivotaan ettei ne ala ja saadaan alkaa nauttimaan oireista❤
Oon valvonut pitkin yötä ja juossut katsomaan aina sitä eilistä testiä....en voi uskoa todeksi...❤ Tosi voimakasta tämä kuvotus heti herätessä ja eilen illalla.... banaanit on hyvä juttu:giggle:
Yksi minkä laitan myös oireeksi niin olen ihan hulluna käsisaippuoihin ja tuoksuttelen niitä ja ostin kauheen läjän uusia eri tuoksuja tiistaina...miehen mielestä oli todella omituista ....ja huusin sunnuntaina kun se vanha kookossaippua oli niin kauheen hajujen ja kielsin kaikkia koskemasta siihen....:ROFLMAO:jälkeenpäin tajusin että hetkinen , mähän käyttäydyn ihan idioottimaisesti:ROFLMAO:
 
@Esba hei ihanaa sulla kans siellä jännääVarovasti onnittelen
Mulla vähän sama tilanne että menkkojen pitäis alkaa tyylin perjantaina ja mulla on kyllä hyvin tasainen kierto se max 28pv mut eihän niistä 100 varmaksi voi mennä sanomaan.
Nyt vaan toivotaan ettei ne ala ja saadaan alkaa nauttimaan oireista
Oon valvonut pitkin yötä ja juossut katsomaan aina sitä eilistä testiä....en voi uskoa todeksi... Tosi voimakasta tämä kuvotus heti herätessä ja eilen illalla.... banaanit on hyvä juttu
Yksi minkä laitan myös oireeksi niin olen ihan hulluna käsisaippuoihin ja tuoksuttelen niitä ja ostin kauheen läjän uusia eri tuoksuja tiistaina...miehen mielestä oli todella omituista ....ja huusin sunnuntaina kun se vanha kookossaippua oli niin kauheen hajujen ja kielsin kaikkia koskemasta siihen....jälkeenpäin tajusin että hetkinen , mähän käyttäydyn ihan idioottimaisesti

On jännää joo. Vähän liiankin mutta samaa testiä sitä ite kans pyörittelee. Tuo nyt oli joku halpa monipakkaus testi, yks ns. Parempi testi on jemmassa et sitä nyt koitan säästää viikonloppuun jos ei menkat ala
Jos alkaa niin nyt tippuu jo korkealta alas. Ukolle vielä eilen sanoin että ei tainut vieläkään tärpätä ja tilasin kasan ovulaatiotestejä valmiiksi
 
  • Rakkaus
Reactions: Brunet82
Moikka pitkästä aikaa!

Pahoittelut kun ollut hieman hiljasta tällä suunnalla. Jotenkin sitä ei oo vaan ollut oikein mitään kerrottavaa, aina tää alkukierto on jotenki tylsää aikaa eikä oo mitään kerrottavaa

onneks olkoon uusille plussille ja tsemppiä haamulaisille! ❤

oviksen pitäs olla Flon mukaan sunnuntaina ja nyt ajattelin taas parin tauon jälkeen tikutella taas ja alottelen huomenna kp 10 sit sen! Ehkä sit oviksen jälkeen on taas paremmin jotain fiiliksiä tai muita kerrottavana.

ainoa et ottaa kyllä pattiin ihan sikana ku siis tuntuu et ihan kaikki saa nyt vauvoja! Joka päivä tulee jostaki joku uus vauva ilmotus, aivan ärsyttää!
Mulla ollut pari päivää jostain syystä tosi hankala katsoa somessa muiden raskausmahakuvia tai jotain muuta vauvauutisiin liittyvää. Ihan pahaa tekee. Tänäänkin luin jotain artikkelia suurperheestä, niin sekin teki pahaa. Mutta eiköhän mene ohi taas..
 
Onnea @Brunet82 , selkeä viiva on!

Tää on ihan tyhmää!! Siis eihän meillä ole edes yritys vielä alkanut ja minä olen tehnyt erittäin herkkiä raskaustestejä jo dpo 9 lähtien. Ja nyt ihan selkeesti tuli vain viivanpaikka ja alkoi taas masentaa. Menkat pitäisi alkaa huomenna tai lauantaina.

Meillä on jo kaksi ihanaa ja tervettä lasta. Mulla menee kohta tää kesä ihan pipariksi ja pojan koulun aloitus menee vaan tähän tyhmään masisteluun. Jonkun täytyisi taas oikein herätellä mua.

Ei mulla muuta.
Itellä tuntuu kans, että välillä menee kaikki ajatukset vauvatoiveisiin ja koko muu elämä sujahtaa vaan ohi masennellessa. Mutta toisaalt silti tuntuu, että kyllä elämästä osaa nauttiakin. Tsemppiä ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Syyskuu-08
Dpo12 muistaakseni ja nega. :( Välillä olin näkevinäni jotain punertavaa testiviivan alareunassa, mieskin sanoi et ois jotain. Mut ei siinä mitään ole. Ja on kunnon menkkajomot sekä vessassq pyyhkiessä oli ehkä jo rusehtavaa. Vituttaa. Lähdettiin puol tuntia sitte vielä ajelee Helsinkiin, ei oo oikein fiilistä. Mut huomenna taas testaan, jos ei vuoto ala kunnolla.

Niin ja esikoisesta ei ollut yhtään mitään himoja. Et en osaa kuvitella tulisiko seuraavastakaa mitään.
Pahoittelut negasta :( toivottavasti menkkakivut menis nopeasti ohi ja ei tarvitsisi kärvistellä :(
 
Kierto taas etenee ja dpo:t kasvaa. Muutamana päivänä ollut menkkajonon tyyppistä jomotusta kohdun alueella ja eilen ja toissa päivänä oli hetkittäistä huippausta. Kohdun ja munasarjojen alueella on tässä kierrossa tuntunut melkein joka päivä jotain. Lämpö on vähän seikkaillut, ensin oli oviksen jälkeen hieman noususuuntainen, yhtenä päivänä 37.2'c eikä yhtään kipeä olo. Lämmöt palautui siitä seuraavana päivänä tasolle 36.4-36.2'c.
Tässä kierrossa iso stressin lievennys on se, että vuosi häitä suunniteltu ja me nyt juhlittu. Oispa sillä positiivinen vaikutus myös hedelmällisyyteen. Jotenkin toiveet korkeella tästä kiertosta.

Kävin vähä aikaa sitten verikokeissa. Kaikki veriarvot oli oikein maltilliset, hyvin viitearvojen sisällä. Hemoglobiini 143, paastosokerikin 5.4, eli ei liian korkea. Joku aikaisemmin keskustelussa sanoi, että hänelle oli kommentoitu tuosta 5.4 lukemasta et hieman korkea. En muista kuka täällä näin kirjoitti.

Olen ammatiltani kahden hoitoalan tutkinnon omaava ja työskentelen sairaalassa kaksivuorotyössä. Illat ja aamut peräkkäin välillä vähentää iltaisia seksihetkiä, mutta yleensä nautitaan aina silloin kun on haluja.

Ei olla kerrottu kenellekään yrityksestä, mutta veikkaan, että kohta puoliin häiden jälkeen läheiset alkaa seuraamaan mun vointia tarkemmin. Oon huomannu, et miehen äiti ja täti ovat kyllä seuranneet mun mahan seutua siitä saakka, kun alettiin olla yhdessä. Ne on myös puhunu usein, et olis ihanaa, jos tulis vielä pikkuisia pihapiiriin. Siskon kans aika paljon viesteillään, ja yks päivä hän kertoi nähneensä unta, et millainen lapsi meille siinä hänen unessa syntyi (ulkonäöltä meitä molempia sekoitus). Sisko kysyi kun oli kertonut unen, et oonko raskaana. Kun sanoin et en oo, nii se vaa sanoi sit, et toivottavasti tää hänen näkemä uni vois joskus vielä toteutua. Sitä mekin toivotaan vaikka ei sitä ääneen sanottukaan.

Toivotan kaikille plussanneille onnea ja toivotaan haamuilijoille parasta tulosta.
 
Hei te jotka käytätte macaa, millasella annostuksella ootte käyttäny ja missä vaiheessa kiertoo..? Mainitsin tänään miehelle kaupassa että täällä porukka syö tota niin se puhu mut ympäri ostaan sitä
Luin jostain, että sitä kannattaisi käyttää kierron alusta ainakin ovulaatioon asti ja sitten mahdollisesti pitää se ainakin viikon kestävä paussi. Se on kyllä kamalan makuista, olen laittanut sitä aamuisin reilun teelusikallisen jugurttiin ja sillä tavalla se menee jotenkuten alas. Tänään kokeilin tehdä "maca-cappuccinon" eikä se maku kyllä tällä reseptillä parantunut... Kahvi ehkä vähän piilottaa sitä kamalaa makua.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamtobe ja minttuni

Yhteistyössä