Toiveissa vauva 2021

Mulla on muuten nyt kp 28/30 kohdunnapukka kova, vetäytynyt ja mielestäni vähäsen kallellaan vatsaa kohti. Ajattelin jakaa asian jos joku muukin tarkkailee sitä kierroissa päätelläkseen jotain. Negakierroissa ollu aina lopussa pehmeä, alhaalla ja vähäsen auki.
Mainitsemisenarvoista on myös sekin, että vaikka lomailtiin kiinnittymisen aikaan, niin nukuin ja söin ihan miten sattuu, illat/yöt meni merellä kalastaen ja välillä paleli kovastikin ja sattu jokapaikkaan koska se on rankkaa touhua. Mulla oli myös 4 vaatekertaa päällekkäin ja vatsanseutu ihan lytyssä ja kiristyksessä. Sitten yhtenä päivänä kiivettiin tunturille, mikä oli myös super rankka rupeama. Ja silti kiinnittyminen onnistui ensimmäistä kertaa sitten yli 12 yrityskerran. Luin eilen tällaisen artikkelin ja onkin niin, että saatoinkin tietämättäni päinvastoin edistää kiinnittymistä. Tässä linkki siihen.
 
SAMA! Ei mut siis oon toki pari päivää edempänä dpo päivissä, mut heräsin siis aamulla aikasin siihen, että alavatsa kramppas ihan kun ois menkat. Meni kyllä melko nopee ohitse. Mutta siis ei mulla kyllä näillä kiertopäivillä yleensä oo mitään tämmösiä ”menkkakipuja” todellakaan. Että aina voi elätellä toiveitaaaa
WHAAAT:love: ihanaa jos se oikeesti vois tarkottaa jotain!! Mulla ei kans ikinä oo ollut tollaista aikaisemmin, mutta toki pillereiden lopetus voi tehdä tepposia.
 
Se mitä tätä ja aiempia palstoja oon lukenut, niin en kyl ikinä luottais noihin lämpökäyriin tippaakaan mihinkään suuntiin. :D musta tuntuu et kaiken maailman dipit ja piikit menee ihan miten sattuu, tyypit on plussaillu vaikkei pitäis ja toisaalta taas ei oo vaikka näyttäis siltä et jotain tapahtuu jne.
Samoja ajatuksia täällä. Mulla lämpökäyrissä saattaa näkyä kiinnittysmisdippikin ja kertaakaan en ole ollut raskaana. Myös muut oireet, veristä vuotoa yhtenä päivänä mahdollisen kiinnittymisen aikaan, viime kierrossa kahtena yönä heräsin todella voimakkaaseen repäisykipuun, on pahoinvointia jne. Ihan sama tekeekö kaiken oppikirjojen mukaan vai syö, juo, nukkuu miten sattuu. Niin mikään ei merkkaa mitään muuta kuin alkavaa uutta kiertoa. Silti joka kierrossa yrittää innostua :D

Minä kuvittelin, että en kerro kellekään, että ihana sitten yllättää. Mutta todella tärkeä tuki tämän lapsettomuuden kanssa omat vanhemmat ja siskot. Ja erityisesti ne ystävät, joilla myös lapsettomuustaustaa, saa vertaistukea. Ja nämä edellä mainitut tietävät myös, että hoitoihin mennään. Puhuminen helpottaa. Jos olisi tärpännyt nopeasti, niin sitten olisin pitänyt yllätyksenä toisen kolmanneksen alkuun saakka (y)
 
Paljon onnea @Shibali! ❤

Ja ihan huippu rautatietopaketti @Tiukuna. Tunnen lähes voimattomuutta sen edessä, miten huonolla tolalla tietämys terveydenhuollossa on, kun aiheena on raudanpuute ilman anemiaa. Aivan järkyttävää. Mulla itsellä menossa nyt rv 21 ja pyysin neuvolalääkäriltä rautakontrollia, viimeksi tammikuussa mitattu ja sen jälkeen on ollut keskenmenokin ennen tätä raskautta. Pitkin hampain sen laittoi kun hemoglobiini oli loppukeväästä 135 eli tosi hyvä raskaana olevalle, mutta esim. CRPtä en siihen kylkeen saanut, eli nyt on koko lähete ihan yhtä tyhjän kanssa.
 
@Vindy Onnea sinne! Pakko kompata @Mamtobe tai siitä et melkein itku tuli silmään harmistuksessa kun sanoit et teidän yritys on nyt siinä. Ihana et plussa ilmestyi ♥ tarrasukkia matkaan!!

@Mysteerio onks teillä PAS päivä jo ens viikolle sovittu? Taas ollaan melkein samoina päivinä menossa klinikalle :D

Mulla on muuten sikana viimeaikoina tullut vauvauteluita sillee vaivihkaa mm. Mun äidiltä ja työparilta :D kellekään en oo tarkkaa ajankohtaa kertonut mut hauska miten ihmiset odottaa meiltäkin vaikka ollaan naispari et vuosi häistä nii pitäisi jo vauva olla tulossa :D ja mä siis oon kuitenkin aloittanut töissä vasta viime kuussa nii tuo työkaveri on kyl hauska. :D
 
@Vindy mäkin muistan sut ja komppaan muutamaa muuta, että tosi paha mieli tuli, kun laitoit että yritys loppuu :( Ei vois siis olla onnellisempi teidän puolesta!❤ Paljon onnea ja pienelle tarrasukkia matkaan:love: Tuu kertomaan kuulumisia!:X3:

Ja kiitos @Kasikuus ja @chili_ ja @Lilmi89 ja olikohan muita jotka kommentoi noihin mun stressailuihin oviksen oireettomuudesta :) En jaksa nyt enää ees miettiä! Jos tulee plussa parin viikon päästä, niin on ollut ja jos ei niin ei voi ikinä tietää onko ollut vai ei :D Nyt ainakin munasarjoissa ollut jotain juilintaa, niin luulis et keltarauhasen siellä toimii, mut varmaan voi olla mitä muuta vaan myös:ROFLMAO:
 
Omaa napaa. Mun piti oikeen listalta tarkistaa että mikä piinapäivä tässä oli menossa.:ROFLMAO: Ihan hyvä että näin päin! Ehkä sit kun alkaa oleen dpo päivät vähän pidemmällä niin alkaa se jännääminen. Raskaustestit kyllä tilattu ja postissa tulossa!:geek: Haluaisin malttaa odottaa mahdollisimman pitkälle ennen testaamista, mutta sen tiedän jo nyt että haluan tehä testin ennen menkkoja kun/jos ne sieltä tulee. Se jotenkin kuuluu itellä tähän prosessiin kans että saa jännätä niiden kans.:X3:
 
Omaa napaa. Mun piti oikeen listalta tarkistaa että mikä piinapäivä tässä oli menossa. Ihan hyvä että näin päin! Ehkä sit kun alkaa oleen dpo päivät vähän pidemmällä niin alkaa se jännääminen. Raskaustestit kyllä tilattu ja postissa tulossa! Haluaisin malttaa odottaa mahdollisimman pitkälle ennen testaamista, mutta sen tiedän jo nyt että haluan tehä testin ennen menkkoja kun/jos ne sieltä tulee. Se jotenkin kuuluu itellä tähän prosessiin kans että saa jännätä niiden kans.
Meillä sama dpo 3 menossa! :D
Mä aattelin aluks et testaisin vasta ku menkat myöhässä. Mutta tiedän, että ihan varmana en malta olla testaamatta.. :D
Täytyy hakee vielä vähän lisää testejä.. :D
Lupasin myös viime kierron jälkeen että lopetan oireiden ylianalysoinnin, mutta huomaan jo googlettelevani kaikkee ja tunnustelen kropan tuntemuksia. :ROFLMAO:
 
Mun menkat päätti ainakin väliaikaisesti loppua kolmantena päivänä ku seinään. Eihän täs voi ku nauraa näille kieroille oikeesti, pituus 35-47 pvä normin 33 sijaan ja vuoto näköjään 3-7 päivää normin 6 sijaan. :D no, kai tää on vielä sitä raskaudesta palautumista sit. :D voi tietty olla et nää menkat jatkuukin viel huomenna, tai vaikka viikon päästä. xD
 
@Helmipupu jee kivaa kun on muitakin samassa tilanteessa olevia! Ja joo niin se menee ennemmin tai myöhemmin että google aukeaa ja youtubet ja kaikki maholliset. Ja Flohun merkkaus oireesta jos toisestakin:ROFLMAO:
Ja joo siis tiiän kans jo nyt että ei tuu onnistumaan se että oottais jos menkat myöhässä, pakko päästä pissimään tikkuihin. Saadaan täällä sit ehkä yhessä jännätä mitä kenenkäkin tikut näyttää!:love:
 
En muistanu miten piinaavaa tää vv:n runsas määrä tässä alussa on. Koko ajan tuntuu et nytkö ne menkat alko. Alamahaa nippaillut paljon tänään ja maha on ollut vähän sekaisin, mikä viimeks liitty mulla myös kemialliseen. Sillon pakki meni kyllä ihan totaalisen sekasin yhdeksi illaksi ja seuraavana päivänä alkoi menkat. Vähän sen myötä nyt huoli mielessä, mutta ei auta kun odottaa.

VINDY mä en oo uskaltanu kokeilla kohdun nipukkaa. Jotenki jännittää nyt kaikki. Mutta toi linkki minkä laitoit tosta liikunnan määrästä olikin hyvä. Kävin eilen heittämässä kaverin kanssa todella reipashenkisen lenkin kaverin kanssa ja jännitti sen jälkeen kun kolotteli vasemmalle alavatsaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Vindy
Täällä kans dpo3 menossa, mut listalla en ole, koska se viimeki kierrossa selvästi autto, et sieltä pysy pois
Joo niin varmaan, sehän se syy olikin plussalle
No mitäs sitä hyväksi todettua kaavaa muuttamaan, katotaan miten se toimii tällä kertaa! xD Ollaan kuitenkin kaikki samassa hengessä mukana, yhdessä piinaillen, tai vaikka piinailematta!
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Te joilla pms oireina mielialan muutoksia ja pahantuulisuutta, niin millon yleensä ootte huomannu, että sitä esiintyy:unsure:? Mulla menossa nyt kp15 ja oletettuihin menkkoihin vielä 12 päivää, nyt parina päivänä kiukuttanut niin herkästi ja tuo mies ärsyttää todella paljon:mad: tai sitten se vain on ollut tosi rasittava pari päivää:LOL::LOL:
 
Te joilla pms oireina mielialan muutoksia ja pahantuulisuutta, niin millon yleensä ootte huomannu, että sitä esiintyy? Mulla menossa nyt kp15 ja oletettuihin menkkoihin vielä 12 päivää, nyt parina päivänä kiukuttanut niin herkästi ja tuo mies ärsyttää todella paljon tai sitten se vain on ollut tosi rasittava pari päivää
Viikko ennen menkkoja alkaa ja pahenee siihen asti et menkat alkaa. Sit taas helpottaa. Mutta jos on pahat pms oireet niin suosittelen ottamaan vahvaa b6 vitskua. viikon tai kaks ennen sitä pms viikkoa.
 
Täällä kans dpo3 menossa, mut listalla en ole, koska se viimeki kierrossa selvästi autto, et sieltä pysy pois
Joo niin varmaan, sehän se syy olikin plussalle
Oliskohan pitäny itekki jättää tulematta piinalistalle:sneaky: Se kävi kyl mielessä, mut liityin kuitenki:D:rolleyes:

@Nokare @Helmipupu täällä kans yks joka kirjaa Flohon kaikki pienetkin oireet ja tutkailee melko tarkkaa fiiliksiä, tosi RENTOA yritystä:ROFLMAO::ROFLMAO:

Edit. @Kasikuus mulla kans lämmöt ollut ihan mitä sattuu nyt, senkin takia se ovis mietityttänyt. Mutta toisaalta oon mitannut vähän eri aikaan, niin ei oikeen ehkä oo totuudenmukainen:unsure:
 
  • Haha
Reactions: Kasikuus ja Nokare

Yhteistyössä