Toiveissa vauva 2021

No joo, oikeestihan se kannattaisi testata vasta kun menkat on myöhässä! Mulla vaan ei oo mitään tietoa kierron pituudesta, kun oon niin pitkään syönyt pillereitä Itse oon ajatellut, että testaisin 23.7 ellei menkat ole alkanut ennen sitä.

Tosin ennen pillereiden aloitusta mun kierto oli n. 23 päivää, niin se kp 23 ois jo 20.7, mutta jos siitä vielä pari päivää sinnittelis jos kierto ei ala

En mäkää tiedä mun kierron pituutta. Söin pillereitä vajaan vuoden, toki siinä ajassa vaihdettu yhdistelmistä minipillereihin. Menkat toki aina tullut pillerirnkin aikana... Mutta kun eka luomukierto niin entiedä tän hetkistä pituutta :D. Tosiaanki edelliset menkat tuli ennen juhannusta, ja samaan aikaan lopetin pillerit koska ei ollut liuskassa enää jäljellä. Menkkani kesti tuolloin n. 10 päivää, joka on todella pitkä.. Joten oletin että siinä samassa tuli menkat ja pillerien tyhjennysvuoto... Ja jos näin niin tuo ovulaatio ajankohta osuisi oikeaan... :D.

Tää on jännittävää, kokoajan luen raskaus juttuja yms. Mutta samalla pelkään, mitä tulevaisuus tuo tullessaan... Itse jo 34vuotta, niin rasksutuninen vaikenee kokoajan.. Samalla pelko, että parisuhde ei kestäisi vauva-arkea, olen aina ollut kova stressaamaan niin mietin asiat kaikilta kanteilta mahdollisimman pitkälle...toisaalta mieheni vaikuttaa olevan innoissaan ja pelottaa että hän ei ymmärrä että tässä saattaa mennä vuosikin että tärppää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
@pata-ässä no, joka tapauksessa toivotaan, ettei tarvis nähdä enää menkkoja tässä kierrossa eikä monessa seuraavassakaan!

Mä yritin pitkään selittää mun miehelle, että se raskautuminen ei todellakaan ole helppoa jos sen pään ottaa... että siinä voi vuosikin vierähtää helposti. Nyt kun tikuttelin oviksia ja se aina kysy sitä tulosta ja kun ne oli negatiivisia, niin se oli ihan ihmeissään että miten sitä ei tuu. Se varmaan vasta tajusi oikeesti sillon, että ei tää mee niin kuin oppikirjassa.

Mä kans koko ajan googlettelen oireita ja tunnustelen itteeni, että onko jotain tuntemuksia. Sehän tunnetusti kannattaa.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Pitkään yrittämisestä. Jaksaminen on kyllä kortilla. Pääkoppa kestää, koska on kestänyt ns. pahempaakin ja terapian kautta saanut apua aiempiin juttuihin. Samoilla eväillä nyt tätä lapsettomuutta käsittelee. Mutta onhan tää perseestä ja kun ei tiedä, onnistuuko koskaan. 1,5v mennyt nopeasti, mutta toisaalta tuntuu että koko elämän odottanut perheen perustamista ja aika tuntuu todella pitkältä.

Oliko täällä joku kokeillut ferti-lily hedelmöityskuppia? Auttaa siittiöitä pääsemään helpommin lähemmäs kohdunkaulaa.

Kaikkea tekisi mieli kokeilla. En ole enää uskaltanut käyttää luontaistuotteita, kun lääkityksen kanssa monesti suositellaan välttämään. Ennen söin gelee royalea ja tuli kyllä selkeät ovislimat. Myös greippimehulla tuntui olevan vaikutusta. Syön mamamonivitamiinia, ferritiini on 80 eli aika hyvä. Yksityisellä käyn mittauttamassa.
 
No joo, oikeestihan se kannattaisi testata vasta kun menkat on myöhässä! Mulla vaan ei oo mitään tietoa kierron pituudesta, kun oon niin pitkään syönyt pillereitä Itse oon ajatellut, että testaisin 23.7 ellei menkat ole alkanut ennen sitä.

Tosin ennen pillereiden aloitusta mun kierto oli n. 23 päivää, niin se kp 23 ois jo 20.7, mutta jos siitä vielä pari päivää sinnittelis jos menkat ei ala

Tuohon rauta-asiaan piti vielä kommentoida, että hb mulla on aina ollut hyvä (yli 150), mutta varastorautaa ei oo koskaan mitattu. Mutta joka tapauksessa rautalisää ei suositella jos on endometrioosi, niin oon vaan luottanut että sekin olisi hyvä.
Heippa! Miks rautalisää ei suositella, jos on endo?
 
Heippa! Miks rautalisää ei suositella, jos on endo?
Sen takia, että rauta pahentaa elimistössä olevaa tulehdusta. Ehkä tuo mun ”rautalisää ei suositella” oli vähän kärjistetysti sanottu, ehkä olis ollut parempi sanoa, että ominpäin aloittamista ei suositella:) mutta ainakin siihen kannattaa pyytää lääkäriltä ohjeet.
 
Sen takia, että rauta pahentaa elimistössä olevaa tulehdusta. Ehkä tuo mun ”rautalisää ei suositella” oli vähän kärjistetysti sanottu, ehkä olis ollut parempi sanoa, että ominpäin aloittamista ei suositella:) mutta ainakin siihen kannattaa pyytää lääkäriltä ohjeet.
Hyvä muistutus, monessa muussakin hyvä kysyä neuvoa. Toisaalta myös lääkäreillä voi olla eriäiviä näkemyksiä. Mutta itse ajattelen, että parempi varulta kysyä (y)

Alkukierron masiksesta selvitty ja raskauskeijulle tehty tilaus, 52 ovistestiä (liuskat ja digit) riittänee vähäksi aikaa. Hyvällä tuurilla nämä jää viimeisiksi! ❤
 
En joutanut odottaa kokemuksia ferti-lily hedelmöityskupista vaan tilasin senkin tässä vauhdikkaassa mielentilassa :D Mitähän mies tuumaa näistä mun shoppailuista :D vielä eilen olin niin surkeana uudesta kierrosta, mutta nyt näemmä lähtee taas laukalle. Tässä 3kk otettu nyt "rauhallisesti" (mies tosin ottaa aina) ilman oviksen tikuttelua, mutta nyt jo odotan että saan taas testilabrat tulille :D ja huomenna soitan lääkäriin hoitojen aloittamisesta. Onhan tää yhenlainen projekti, enpä olis uskonut vaikka hyvin tietoinen olinkin siitä, että ei kaikilla heti tärppää. Mutta toivo elää niin kauan, ennenkuin tulee viimeinen tuomio. Ja uskon, että jotenkin on mahdollista meille lapsi saada.
 
VAUVA 2021 ♡

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

13.07.2020 - MAANANTAI

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
+ Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2/20, 1.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
-Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1. lapsi
kolava, ya 7/20, 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä


Haaveilija93....................kp 61/?
Futurmama..................kp 55/29-34
Puolu...............................kp 54/30-32
bellaella22050909..........kp 53/23
Wanti......................kp 51/34-48
Keisarinna85..............kp 46/24-27
Melissa86.....................kp 44/30-36
Shibali..............................kp 30/24-30
Taikinatonttu.............kp 29/?
Wbä...................................kp 27/26-28
Minouche……………….kp 26/22
lulube..............................kp 25/29
Lillanna.............................kp 24/28-42
Brunet82.......................kp 24/26-28
Kirjoh89....................kp 20/28
Helmikorvakoru.......kp 19/27-28
Hipposka.....................kp 18/29-32
3milia...............................kp 18/25-28
Jjenn...............................kp 18/29-33
Kasikuus......................kp 18/27-28
Heemilia.........................kp 18/30
Nokare..........................kp 17/29
Napsunen....................kp 17/35-37
Rimaleli..........................kp 17/30
Iinesankka....................kp 15/?
Mysteerio.......................kp 14/30
Zennuli..........................kp 13/25-28
Lovecoco.....................kp 13/30
-Lounatuuli-.................kp 10/28-35
Töppönen_....................kp 9/26
Alinna86.........................kp 7/28
Sinisilmät.........................kp 7/27-28
Tiukuna......................kp 7/29-31
Mamtobe............................kp 6/28
Eeva650.........................kp 4/28-42
Nipsuneiti83.................kp 4/29
Minttuni...........................kp 3/25
LaTila...................................kp 3/27
Goodway.......................kp 3/23
AnnMariii.........................kp 2/?
Kikkakolmas..............kp 1/28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Shibali...........................dpo 14
lulube.............................dpo 10
Brunet82.....................dpo 9
KirJoh89......................dpo 8
helmikorvakoru.......dpo 6
pumpuli1........................dpo 4
pata-ässä....................dpo 4
Nokare............................dpo 2
Helmipupu...................dpo 2
3milia................................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelen heti alkuun, jos en listan päivityksessä jotain huomioinut, mutta ainakaan punaista tekstiä en havainnut ja mitä nyt viime yön n. 1h unilla kahlasin viestit läpi, niin saattaa olla, että jonkun halukkuus päästä listoille on mennyt ohi :(

Täällä oli ferritiinistä puhetta. Mullahan hb ollut aina n. 142 ja mut yllätti keväällä, että ferritiini oli vain 16.4.. No mut se kyl selitti jatkuvan väsymyksen, levottomat jalat ym. kivaa. Kuukaudessa se oli "jo" 35 rautalisän ansiosta ja nyt pitäis varmaan mittauttaa uudestaan, kun viimeisin mittaus tehty huhtikuussa. Joka pvä otan 100mg c-vitamiinin kanssa + mama vitamiini, jossa foolihappo.

Sit pitkään yrittämisestä. Kyllä tämä koettelee pääkoppaa. Eka plussa yk16 ja sekin meni kesken. Nyt menossa yk17 ja oletettavasti dpo2. Yk16 meni rennosti miettimättä kummempia ja tärppäsi ja nyt on aikalailla sama fiilis, et ei täs auta kuin vain odottaa ja toivoa parasta, että joskus uuden plussan saa ja se pysyis matkassa mukana. En ees halua ajatella mahdollista testauspäivää ja tuskin uskaltaisinkaan testata kovin ajoissa.

Täällä ollaan kyl ihan pirun väsyneitä, kun tosiaan viime yön unisaldo 1h ja todella raskas työpäivä, kun sai 8h tehdä yhdellä 15min tauolla :sleep:
Lapset kotiutuu kohta isältään ja mä yritän sinnitellä iltaan asti, etten kuukahda.
 
Minulle voi päivittää KP1.. Niin se täti vaan tuli kylään, arvasinkin enkä testaillut. Huippu juttu että tulikin tavallaan, kun pelkäsin miten nuo Terolutit laittaa kropan sekaisin. Kierto pysyi niistä huolimatta samana. Jännä kun nyt ei ainakaan vielä sitä alkukierron masistelua tullut, jotenkin usko seuraavaan kiertoon kova. Tuon d-vitamiinin minäkin aloitin ihan omana pillerinään, mulla kun näitä kemiallisia on ihan kunnon läjä takana. Ferritiini mittautin toukokuussa, ja oli 106, vielä kuitenkin popsin rautaa, koska menkkavuoto sitä aina laskee. Ovulaatiotakin ajattelin tässä kierrossa tikuttaa, niin uskaltaa aloittaa Terolutit oikeaan aikaan.
 
Minulla jäi se sanomatta, että tosiaan ollut oireina väsymys, hiustenlähtöä, hengästymistä jne. mittautin sitten vaikka ja mitä, kuvittelin olisko raudanpuutetta, mutta tosiaan kilpirauhasen vajaatoiminta löytyi. Siihen ollut lääkitys joulukuusta asti.
 
  • Tykkää
Reactions: Santso
Kiitos @Kasikuus listan päivityksestä :)

Ferritiinistä ootte puhuneet, mulla mitattiin ekan kerran vajaa 2v sitten, kun kärsin kovista ja laajoista oireista mille ei meinannut mitään syytä löytyä. Ferritiini oli sillon 7, eli yhtä kuin tyhjä. Hiljalleen sitä sain nostettua jopa 17 saakka, tosi hitaasti mulla noussut kun joutunut pitää rautalisästä pidempiäkin taukoja. Ferrodan 100mg on nyt taas käytössä kun olot ollut sitä luokkaa että arvot taas laahaa pohjamudissa..
Raudan lisäksi mulla käytössä D-vitamiini 100-150mikrogr. , b12, foolihappo, inositoli ja gelee royale.

Eilen kun kirjoittelin ettei ovisoireita juuri oo ollut vielä tässä kierrossa, niin tänään huomannut että ilmaisuus lisääntynyt joten ehkä se onkin sieltä vielä tulossa vaikka kp jo 18.
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Kännykällä ei oo yhtään hajua onko tämä nyt punanen vai joku muu väri. Toivotaan punaista. Eli yritysaloitetty nyt 7/20. 3 lapsi, ensimmäinen yhteinen. KP 4/29.

Mä en aijo ainakaan nyt tikutella ovista. Tunnen ja tiedän hyvin milloin se on tai ei ole...

Vitamiineja tulee syötyä ympäri vuoden, niin D kuin b12, jossa myös foolihappo. Lisäksi vielä sinkkiä ja jättihelokkiöljyä.

Mitäs muut tekee työkseen? Itse olen lähihoitaja kotihoidossa ja tuleva raskausaika pahoinvointeineen kyllä "pelottaa". Ei oikeen asiakkaiden luona voisi voida pahoin.
 
Lueskelin myös että kilpparivaivatkin voi joissain tapauksissa selittyä raudanpuutteella. Melkosta.
Täytyy käydä verikokeissa kyllä asap. Mulla hemoglobiini superhyvä mut varastorautaa ei oo koskaan katsottu. Tukka tippuu päästä, levottomat jalat löytyy. Plus nää imetys- ja keskenmenovuotohommat varmasti rokottaa varastoja.

Mitähän nyt tän yrittämisen kanssa tekisi, 2x km kahdesta peräkkäisestä kierrosta. Ehkä mä käyn siellä verikokeissa ensin ja katsellaan sitä peitonheilutusta sen jälkeen :D

Onneks on jo vähän eväitä tän pettymysasian käsittelyyn. Jotenkin se aina palauttaa perusasioiden äärelle, mikä on oikeesti tärkeää ja mitä oikeesti haluaa elämältään ja mitä haluaa mahdollistaa itselle.

No, aattelin että pistän duunit sivuun vähäksi aikaa, haen opintovapaata ja rupeen opiskelemaan kaikkea mikä tuntuu mielenkiintoiselta. :D

Kuulostaa kunnon elämän kriisivaiheelta! :D
 
Täällä yrittäjä ja työpöydän ääressä tietokoneella teen töitä yksin. Että silleen onni, että pystyn pahimmat yrjötykset puhaltelemaan vaikka maaten päivän aikana, mutta vastapainona välillä hyvinkin pitkät päivät, ei oikeestaan saikkumahista ja toisinaan hyvin stressaavia ajanjaksoja. Huhheli huh.

Mutta täällä joku puhui että iltapissasta tehty testi olis tummempi niin pakkohan se nyt oli onestepillä kokeilla ja todellakin on tummempi!! Iaiks! Kurkatkaa > https://aijaa.com/aWbMJJ
 

Yhteistyössä